Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Bilder: Hämtat familjepulkan! Accord Tourer Type-S...
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Nu på tisdag monteras coilisarna. Har satt dit nya däck i rätt dimension på 19":arna.
Nya slutrör ditsatta. Bilder kommer när skruvbenen och fälgarna sitter på... :punk:
Nya slutrör ditsatta. Bilder kommer när skruvbenen och fälgarna sitter på... :punk:
----------------------------------
Pelle Cederlöf
Accord Tourer Type-S -08
Premium White Pearl
Pelle Cederlöf
Accord Tourer Type-S -08
Premium White Pearl
Vad för bredd är det på fälgarna? Då min är sänkt 80mm(!!) från orginal så påstås det att 8" bredd ej passar.PelleC skrev:Nu på tisdag monteras coilisarna. Har satt dit nya däck i rätt dimension på 19":arna.
Falköping
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->Accord Type-<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->S<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-07<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[ [i]aem sri[/i] | [i]greddy evo 2[/i] | [i]tinted windows[/i] | [i] more to come... [/i] ]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->xlnc. goes pure<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTEC<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[ [i]<a href="http://www.garaget.org/xlnc" target="_blank">garaget.org</a>[/i] ]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->Accord Type-<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->S<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-07<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[ [i]aem sri[/i] | [i]greddy evo 2[/i] | [i]tinted windows[/i] | [i] more to come... [/i] ]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->xlnc. goes pure<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTEC<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[ [i]<a href="http://www.garaget.org/xlnc" target="_blank">garaget.org</a>[/i] ]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
gaah avundsjuk! vill också ha en sån!
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Nu är fälgar och coilisar monterade!
Bifogar en sunkig mobilbild. Var dock tvungen att höja den något fram, efter bilden är tagen,
för att det tog i lite väl mycket i detta läge.
Det blir nya bilder i helgen...
xlnc: Fälgarna har 8" bredd. ET:n är jag dock osäker på.
Det verkar funka efter jag höjde den något fram.
Det tar endast i lite i höger fram, i dom värsta guppen.
Jag får se om jag får mecka bort dom enorma innerskärmsskruvarna
och göra någon annan lösning där. Men än så länge verkar det funka bra.
Ordnar kanske till sig efter framvagnsinställning.
PelleN: Det blev 3,5" snedskurna. Lite större med originalstuk...
mvh
Pelle
Bifogar en sunkig mobilbild. Var dock tvungen att höja den något fram, efter bilden är tagen,
mvh
Pelle
Pelle Cederlöf
Accord Tourer Type-S -08
Premium White Pearl
Pelle Cederlöf
Accord Tourer Type-S -08
Premium White Pearl
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Grymt snygg Pelle. Det jag tycker är det absolut märkligaste är att detta spoilerpaket har gått att få till tourern sedan start, dock lite annorlunda efter faceliften -06, men först nu tycker folk att bilen är snygg, vad gjorde den fulare när den kom än nu? Skillnaden är minimal.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Tror det kan vara färgen som gör att alla tycker den är snygg. Är själv sjukt sugen på ATS nu när dieseln börjar bli tokdyr & dessutom ska stanna där 
Antonio Pozzi
Hur mycket har du sänkt bilen då? Min är sänkt ytterligen 40mm från sportfjädringen. Och hört att det är tajt med 8". Men du kanske har sänkt mer?PelleC skrev:Nu är fälgar och coilisar monterade!
mvh
Pelle
MvH Pönni
Falköping
Bilder kommer i helgen! :thumbup:
xlnc: Det är fast läge bak på 45 mm. Fram vet jag inte exakt vad den är nedskruvad till, men den är lägre där...
mvh
Pelle
xlnc: Det är fast läge bak på 45 mm. Fram vet jag inte exakt vad den är nedskruvad till, men den är lägre där...
mvh
Pelle
Pelle Cederlöf
Accord Tourer Type-S -08
Premium White Pearl
Pelle Cederlöf
Accord Tourer Type-S -08
Premium White Pearl
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Hej Pönni!xlnc. skrev:Hur mycket har du sänkt bilen då? Min är sänkt ytterligen 40mm från sportfjädringen. Och hört att det är tajt med 8". Men du kanske har sänkt mer?
MvH Pönni
Det är absolut igna som helst problem att ha 8" breda fälgar så länge du har ET40 och uppåt! Jag har själv beställt KW coilovers förhoppningsvis paketet kommer nästa vecka och jag själv kommer att beställa nya fälgar 8x17 till mina Falken Azenis.
Förresten Pelle det blev riktigt snygg nu när du satte på coilovers och "rätt" däck dimension.
MVH Saud
Senast redigerad av SAUD den 4 april 2008, 18:28, redigerad totalt 1 gånger.
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Tack Saud, du har räddat mitt år
fastande nämligen för ett par 18"x8" fälgar, och vad jag fick höra var det för brett efter att jag hade sänkt den.
Om du är nyfiken på vilka fälgar så kmr det bli dessa: <a href="http://www.tenzoracingsports.com/roadwh ... index.html" target="_blank">http://www.tenzoracingsports.com/roadwh ... ex.html</a>
Tack ännu en gång
Om du är nyfiken på vilka fälgar så kmr det bli dessa: <a href="http://www.tenzoracingsports.com/roadwh ... index.html" target="_blank">http://www.tenzoracingsports.com/roadwh ... ex.html</a>
Tack ännu en gång
Senast redigerad av pureVTEC den 4 april 2008, 18:27, redigerad totalt 1 gånger.
Falköping
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Hej Pönni!
Det är riktigt snygga fälgar du har valt,dem kommer att passa riktigt bra till din bil!
Om du går på TSXCLUB.com ellr på Acurazine.com då kommer du att se att alla kör med 8" breda fälgar med coilovers t o m jag har sett att visa körde med 8,5" men det säkert beror på hur mycket dem har sänkt sina bilar?
Men 8" fälgar med ET40 eller ET45 har du i massor så det är bara att slå till dem som du gillar mest.Men jag såg någonstans att du hade sänkt bilen 8cm det är vansinigt mycket Erik om du har orginal dämpare :wallbash: ! Sen vet jag ej hur mycket plats du har kvar mellan däcken och skärmen? Kolla allt noga innan du beställer nya fälgar så att dem får plats med tanke att du har sänkt bilen så pass mycket!
MVH Saud
Det är riktigt snygga fälgar du har valt,dem kommer att passa riktigt bra till din bil!
Om du går på TSXCLUB.com ellr på Acurazine.com då kommer du att se att alla kör med 8" breda fälgar med coilovers t o m jag har sett att visa körde med 8,5" men det säkert beror på hur mycket dem har sänkt sina bilar?
Men 8" fälgar med ET40 eller ET45 har du i massor så det är bara att slå till dem som du gillar mest.Men jag såg någonstans att du hade sänkt bilen 8cm det är vansinigt mycket Erik om du har orginal dämpare :wallbash: ! Sen vet jag ej hur mycket plats du har kvar mellan däcken och skärmen? Kolla allt noga innan du beställer nya fälgar så att dem får plats med tanke att du har sänkt bilen så pass mycket!
MVH Saud
Senast redigerad av SAUD den 4 april 2008, 18:26, redigerad totalt 1 gånger.
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
JohnJ
- Bil: Honda Civic FK1
- Namn: John Johnsson
Jag kör med den varianten på min 2.0 Comfort men du bör verkligen överväga en hög profil på däcken eller sänkningssats för de e typ 8 cm mellan skärmen och däcket.. Ser lite skumt ut. Kör själv på 205/45 för dem satt på fälgarna, men nästa gång blir de nog 215/55 eller sänkning.PelleN skrev:Nån som vet om CTR-fälgar passar på Accorden?
Någon som vet vart man hittar lämpliga sänkningsatser till Honda Accord europeiska versionerna? Funkar TSXs fjädrar på de europeiska 2.0/2.4?
<span style='color:gray'>[i][b]<span style='font-family:Optima'>John Johnsson[/b][/i]</span></span>
sjukt läcker pelle!!! du borde ju va på mantorp som följebil 
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Jag kör med den varianten på min 2.0 Comfort men du bör verkligen överväga en hög profil på däcken eller sänkningssats för de e typ 8 cm mellan skärmen och däcket.. Ser lite skumt ut. Kör själv på 205/45 för dem satt på fälgarna, men nästa gång blir de nog 215/55 eller sänkning.JohnJ skrev:<!--quoteo(post=474030:date=28 Mar 2008, 18:28:45:name=PelleN)--><div class='quotetop'>CITERA(PelleN 4 28 Mar 2008, 18:28:45) [snapback]474030[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Nån som vet om CTR-fälgar passar på Accorden?
Någon som vet vart man hittar lämpliga sänkningsatser till Honda Accord europeiska versionerna? Funkar TSXs fjädrar på de europeiska 2.0/2.4?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
OK.. 55-profil låter lite väl stort. Du har ingen bild på hur det ser ut med 45-profil?
Pelle Nyström Söker crx 89-91
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
alltså accort type-s är bara så jävla vacker och rå
fattar inte att folk får för sig att köpa saab och volvo som familje bil när denna finns 
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
-
JohnJ
Jo, va ute o knäppte några lite snabbt. En fundering för att slippa sänka är att köra på 215/50 men jag vet inte om fälgbredden räcker till, eller om det blir bra, bättre blir de nog, men bra..PelleN skrev:OK.. 55-profil låter lite väl stort. Du har ingen bild på hur det ser ut med 45-profil?
[attachment=30771:eltejp.jpg]
<span style='color:gray'>[i][b]<span style='font-family:Optima'>John Johnsson[/b][/i]</span></span>
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
GRYMT snygg ! sänkningen gjorde mycket på sig :shock1: klockrent, allt ser kanon ut!
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Kör 225-45-17 på CTR-fälgarna och köp eibachs sänksats, då blir det perfekt.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
JohnJ: Ser ut som nu när vinterfälgarna sitter på vår... förskräckligt med andra ord. När vi kommer hem åker sommarpuckarna på.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
-
JohnJ
Med risk för att hijacka tråden..M Scotte skrev:Kör 225-45-17 på CTR-fälgarna och köp eibachs sänksats, då blir det perfekt.
Kommer mina 195-70-15 vinterpuckar gå på då? Samt blir väl det irriterande vägljudet som uppstod med bredare lågprofilare högre? Marginellt dyrare.. Rent estetiskt blir de ju win-win, men komforten.. Förmodar att den typen av sänksatser klarar svenskt vinterslask? En annan grej om sänkfjädrar till CL7/9, är det samma för alla modeller? Fick annat intryck när jag läste tillbehörslistorna på honda.se.
Du har rätt.. Får se till att göra slag i saken om allt nu bara passar och avkallen på andra egenskaper inte blir för stora..Krister skrev:JohnJ: Ser ut som nu när vinterfälgarna sitter på vår... förskräckligt med andra ord. När vi kommer hem åker sommarpuckarna på.