JDM växellåda CTR
- freddej
- Bil: Ford Focus RS mkII
- Namn: Fredrik Jonsson
Om man hittar en på några sidovägar ja...ska man dock köpa den från honda som reservdel är den dyrare än en hel jdm låda.Asse skrev:Ja eller varför inte köpa enbart diffbromsen från JDM-lådan, då kan man komma undan riktigt billigt.
Fredrik Jonsson - Uppsala
Focus RS mkII -10
Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
Focus RS mkII -10
Tidigare:
-
Holman85
- Bil: Nissan Qashqai
- Namn: Andreas Holmgren
Om man hittar en på några sidovägar ja...ska man dock köpa den från honda som reservdel är den dyrare än en hel jdm låda.freddej skrev:<!--quoteo(post=476521:date=7 Apr 2008, 17:23:41:name=Asse)--><div class='quotetop'>CITERA(Asse 4 7 Apr 2008, 17:23:41) [snapback]476521[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Ja eller varför inte köpa enbart diffbromsen från JDM-lådan, då kan man komma undan riktigt billigt.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jaså vad kostar enbart diffen då?
Stockholm - Lidingö
Kör - Honda CBR 600RR' 06:a - Moviestar
kör - VW Caddy 08:a vit
kör - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 2010 Svart
Jag fick ett pris av en hondahandlare som angav strax under 15 för lådan och en bit över 15 för bara diffen. Men det går väl och ta den på andra vägar antar jag.
Asse: Var kan man få den för 650 dollar?
Asse: Var kan man få den för 650 dollar?
Focus RS mkII -10
Tidigare:
Focus RS mkII -10
Tidigare:
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
<a href="http://www.hmotorsonline.com/" target="_blank">http://www.hmotorsonline.com/</a>
Har den för 650
Har den för 650
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
Anonymous
hur mycke tar rosenholtz ?
- freddej
Det var rosenholtz jag fick priset av. Priset är ju det alla hondahandlare tar om man går den officiella vägen.
Focus RS mkII -10
Tidigare:
Focus RS mkII -10
Tidigare:
-
Holman85
Mr_Gear skrev:Väntar nyfiket på att höra hur det blev med nya lådan
så idag monterades JDM lådan i bilen!
blev faktistk stor skillnad i kurvorna samt när man gasade på 3:an och la i 4:an den bettade vidare samma sak på 5:an och 6:an! blev lite skillnad:) roligare att köra! !
Stockholm - Lidingö
Holman85 skrev:<!--quoteo(post=476196:date=6 Apr 2008, 13:20:18:name=Mr_Gear)--><div class='quotetop'>CITERA(Mr_Gear 4 6 Apr 2008, 13:20:18) [snapback]476196[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Väntar nyfiket på att höra hur det blev med nya lådan
blev faktistk stor skillnad i kurvorna samt när man gasade på 3:an och la i 4:an den bettade vidare samma sak på 5:an och 6:an! blev lite skillnad:) roligare att köra! !
Härligt
Patrick Lundin
-
Holman85
Mr_Gear skrev:<!--quoteo(post=478382:date=16 Apr 2008, 17:31:16:name=Holman85)--><div class='quotetop'>CITERA(Holman85 4 16 Apr 2008, 17:31:16) [snapback]478382[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=476196:date=6 Apr 2008, 13:20:18:name=Mr_Gear)--><div class='quotetop'>CITERA(Mr_Gear 4 6 Apr 2008, 13:20:18) [snapback]476196[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Väntar nyfiket på att höra hur det blev med nya lådan
Härligt
helt klart prisvärt! skoj att köra nu:)
Stockholm - Lidingö

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Om det är någon som lurar på att köpa en JDM-låda så vet jag att Fekke har en till salu som knappt gått något alls.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
Anonymous
ja de har jag oxå hört =)
försöker sparka liv i denna tråd då jag har lite frågor.
en vän till mej börjar bli sugen på en ctr till våren,
han har tidigare lagt massa hk i sin v70, han gillar trim.
påstår att volvos växellåda pallar uppemot 350hk,
så en av frågorna är hur mkt pallar orginal lådan på ctr för??
när man sedan pratar JDM hur mycket är den byggd för??
är den stryktåligare än orginal?
skulle det ge mej något som kör helt orginal(mer än utväxlingen) att sätta i en JDM??
eller är det för er som har mer än200hk?
tack på förhand.
en vän till mej börjar bli sugen på en ctr till våren,
han har tidigare lagt massa hk i sin v70, han gillar trim.
påstår att volvos växellåda pallar uppemot 350hk,
så en av frågorna är hur mkt pallar orginal lådan på ctr för??
när man sedan pratar JDM hur mycket är den byggd för??
är den stryktåligare än orginal?
skulle det ge mej något som kör helt orginal(mer än utväxlingen) att sätta i en JDM??
eller är det för er som har mer än200hk?
tack på förhand.
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
En JDM och en Euro låda tål lika mycket, vart gränsen är vet jag ej. Tror nog att kopplingen är det som först behöver förstärkas..men det man främst vill åt med en jdm låda är diffspärren.
Den vill du ha om bilen pressas eller om den körs vintertid, tycker den behövs oavsett om bilen är trimmad eller ej. Tänk bara på att 6:an får högre varvtal än original, vilket gör att den blir bullrigare i motorvägsfart. Alternativt köper du en quaife diff istället, det valet gjorde jag..
Hälsa din kompis att det är dyrt att trimma sugmotorer, men värt det
Få honom att provköra en, det är ju en helt annan typ av bil än volvon och passar inte alla. Sedan kan han alltid slänga på en kompressor eller turbo för k20 motorn verkar gå bra även på lite ladd. Problemet med den lösningen är besiktningen..
Den vill du ha om bilen pressas eller om den körs vintertid, tycker den behövs oavsett om bilen är trimmad eller ej. Tänk bara på att 6:an får högre varvtal än original, vilket gör att den blir bullrigare i motorvägsfart. Alternativt köper du en quaife diff istället, det valet gjorde jag..
Hälsa din kompis att det är dyrt att trimma sugmotorer, men värt det
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
okej, kanske är så att turbo motorer har förstärkta lådor just av den anledningen att dem är relativt lätt trimmade.christer_carlsson skrev:En JDM och en Euro låda tål lika mycket, vart gränsen är vet jag ej. Tror nog att kopplingen är det som först behöver förstärkas..men det man främst vill åt med en jdm låda är diffspärren.
Hälsa din kompis att det är dyrt att trimma sugmotorer, men värt detFå honom att provköra en, det är ju en helt annan typ av bil än volvon och passar inte alla. Sedan kan han alltid slänga på en kompressor eller turbo för k20 motorn verkar gå bra även på lite ladd. Problemet med den lösningen är besiktningen..
jo han vet att det kostar att trimma en sugmotor, men det pratar han inte så mkt om, utan mest vad han skall göra, gillar utmaningar.
självklart ska vi åka och provköra lite ctr när han kommer hem från norge, när nu det blir.
men om vi ser till mitt behov som inte ska trimma, då klarar orginallådan min frejdiga körning?? :whistling:
Jag har aldrig sett någon som har behövt byta låda på en K20 pga att den har knäckts av effekten, jag har visserligen inte sett speciellt många byggen över 500hk men jag skulle tro att den inte är sämre än VTi lådan (till B16) och den klarar ju uppemot 400hk med original diff, byter man diff så klarar den över 600hk.
Självklart beror det ju på hur man kör men sålänge man inte kör med slicks och jätte drivaxlar på klistrad bana och dumpar kopplingen med fullt laddtryck så ska inte lådan vara begränsningen...
Självklart beror det ju på hur man kör men sålänge man inte kör med slicks och jätte drivaxlar på klistrad bana och dumpar kopplingen med fullt laddtryck så ska inte lådan vara begränsningen...
Kristian, Hondalös.
-
Anonymous
jag har rasat en jdm låda med 0.7bars ladd i min ctr blev friläge på 3ans växel
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Det var bara växelgaffeln som hade böjts. Inget ras direkt.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Dreven är rätt mycket smalare och brantare i k-serien än b-serie. Jag tror på en Diesellådan om man kan kombinera lite delar med k20-lådan.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92