Behöver köptips
-
Krolleg
- Bil: Civic type R -05
- Namn: Kristoffer Gustafsson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Ska köpa ny bil.
Har funderat på en crx eller prelude 92-96 modellen.
Rabbla upp tips på vad jag ska kolla rent almänt å sen speciellt på dom bilarna. Är ju alltid något man glömmer kolla när man köper bil.
Har funderat på en crx eller prelude 92-96 modellen.
Rabbla upp tips på vad jag ska kolla rent almänt å sen speciellt på dom bilarna. Är ju alltid något man glömmer kolla när man köper bil.
Kristoffer Gustafsson
HPC member #1262
Civic Type R -05
HPC member #1262
Civic Type R -05
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
-Rost i bakre skärmkanter
-Drivknutar
-Synkringar
-Oljeförbrukning
-Kylare
-Handbroms
Det är väl det jag kan komma på just nu som är värt att kolla lite extra på.
-Drivknutar
-Synkringar
-Oljeförbrukning
-Kylare
-Handbroms
Det är väl det jag kan komma på just nu som är värt att kolla lite extra på.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Har det inte varit lite mycket problem med ABS och 4WS på preluderna?
Sen har ju inte CRX nån servo... såvida du inte menar Del Sol då då.
Sen har ju inte CRX nån servo... såvida du inte menar Del Sol då då.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
har nästan precis sålt min crx 89a å köpt en prelude 92a
det e ju två helt olika bilar crxen e snabb å rolig men liten å sjukt osäker :whistling:
preluden e rätt skön å köra å i en helt annan division när d gäller komfort. dock inte lika snabb men ändå gott vrid.har en 2.0 som har 133hk men runt 170 nm har ja för mig! för mig dricker dom ungefär samma.fast crxen drack mer pga av att man körde lite värre me den
det e ju två helt olika bilar crxen e snabb å rolig men liten å sjukt osäker :whistling:
preluden e rätt skön å köra å i en helt annan division när d gäller komfort. dock inte lika snabb men ändå gott vrid.har en 2.0 som har 133hk men runt 170 nm har ja för mig! för mig dricker dom ungefär samma.fast crxen drack mer pga av att man körde lite värre me den
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
köp preluden med 2.3 eller 2.2 vtech. Skippa 4ws om du inte vill ha det. det är grymt nice väghållning med det dock. Har en -93 2.3:a som gått som ett urverk. Enligt mig är det mycket "rejälare bil" än crx. då menar jag att den inte känns like "plastig" eller vad man nu skall säga. Förlåt alla crx ägare 
Christer Jernberg
-
Krolleg
- Bil: Civic type R -05
- Namn: Kristoffer Gustafsson
- Kontakt:
Okaj.
Hur mycket dricker en 2.3'a ungefär? vore ju trevligt om man har råd att köra bilen också nu när soppan är så billig
Hur mycket dricker en 2.3'a ungefär? vore ju trevligt om man har råd att köra bilen också nu när soppan är så billig
Kristoffer Gustafsson
HPC member #1262
Civic Type R -05
HPC member #1262
Civic Type R -05
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
2.3l motorn e rätt vanlig me vevlager ras! därför ja inte leta efter en sånn.dom ligger i samma pris klass ändå.men har du cash så köp en 2.2vtec finns en under säljes!
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
www.garaget.org/sk8micke
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
Precis som Micke säger så har 2.3 motorn dessvärre ett konstruktionsfel med för små oljekanaler om jag fattat det rätt, detta leder till vevlager ras som följd. Fanns en kille här som hade det på 2 olika 2.3 motorer på samma bil!
Благодаря мутра!
Clabbe skrev:Precis som Micke säger så har 2.3 motorn dessvärre ett konstruktionsfel med för små oljekanaler om jag fattat det rätt, detta leder till vevlager ras som följd. Fanns en kille här som hade det på 2 olika 2.3 motorer på samma bil!
Kan de vara så att du menar mig????
De är inte oljekanalerna som är felet enligt min uppfattning,då hade man inte kommit så långt som 17-18.000mil där de flesta ger upp...utan toleranserna på borrningen för vevlagerlägena.
Ja kollade min nu när ja skulle renovera min 2,3a....den är märkt AAAAA på blocket...dvs att alla lägena har samma tolerans...de andra motornerna som rasat för mig har en kombination av A+B..dvs olika toleranser!!
Min går hur bra som helst...inga problem alls,men den är ju nyss genomgången oxå så!!
Den är till salu då ja har 2st...kanske kan vara nått???!!!
Annars är de väll skärmkanter bak,el-antennen brukar vara väldigt sällsynt att den fungerar, rost i takluckan, sen vet ja inte om de är så mycke mer som är bilspecifikt!?!?!
Ja kan säga att ja aldrig vart med om en hållbarare bil....första ja hade gick ca 6000 mil utan att ja bytte mer än olja å kamrem å däck.
Den andra som ja har kvar nu ff har ja kört 8000 mil i bara bytt Kamrem,bromsskivor/belägg+nytt avgassysten som ändå skulle bytas..annars bara service typ!!
Den senaste har rullat ca 800mil i min ägo,inget är bytt än mer än oljan då pga lagerbytet.
Bränsleförbrukningen ligger på ca litern milen å då går de inte i Faster Agdas-antirally-fart utan mycke gasning!!! Ligger man runt 110-120 går den som bäst å drar på långkörning 0,67(sant för de har ja kollat med min)
Satsa på Preluden!!!
Gert Johansson