Bensinpriset..

För Topics som ej är motorrelaterade
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

att blocka besinmackar är oavsett vad vissa tror det mest jävla korkade man kan göra i en sån här situation!
90% av mackarna är privatägda,många är redan i konkurstagen...
blockar man så att de säljer ännu mindre korv o dricka o snus så skapar vi ÄNNU större problem, för då försvinner ännu fler mackar än de som redan stängts ner på landsbygden...

det är bland de sämsta business att bedriva just nu, en bensinstation!

däremot kan vi blocka de som sitter på pengarna, o de e INTE mackägarna...
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
rickie

Joakim Olsson skrev:<!--quoteo(post=485932:date=21 May 2008, 19:11:53:name=rickie)--><div class='quotetop'>QUOTE(rickie 4 21 May 2008, 19:11:53) <a href="index.php?act=findpost&pid=485932"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=485919:date=21 May 2008, 18:03:52:name=Joakim Olsson)--><div class='quotetop'>QUOTE(Joakim Olsson 4 21 May 2008, 18:03:52) <a href="index.php?act=findpost&pid=485919"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Sluta gnälla! Åk kommunalt! ;)
¨

:biglaugh2: Vet inte om du menar detta med glimten i ögat eller inte, men det var nog det dummaste inlägget by far.
...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Med glimten i ögat - Ja, och nej.
Dummaste du hört? Är det inte snäppet dummare då att köra en "sportbil" och gnälla på det höga bensinpriset?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Japp, det dummaste inlägg by far , sen om det är dumt att köra sportbil och klaga på bensinpriser det är en annan sak.
Senast redigerad av rickie den 22 maj 2008, 20:08, redigerad totalt 1 gånger.
Nya åket: Honda Civic 1,5 97:a

Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
rickie

Krister skrev:Rickie: Då skall man inte klaga eller så får man flytta. Eller menar du att vi andra skall subventionera ditt boende som du själv valt?

Charlie: en kombination av kväve och syre skatt. ;)

Nej allvarligt, dessa små aktioner gör ingenting och att sitta och maila gör bara att vi bidrar med mer spam.

I UK är det diesel som gäller för hela slanten.
Ha ha ha....ja vad ska man säga om dig krister..... Jag bor inte på landet, eller det är ju iofs en tolkningsfråga, Vad är landet för dig? Kan ju tro att du tycker allt med mindre än 50,000 invånare är landet. Det går inte vidare bra bussförbildelse mellan alla mindre orter i sverige heller.

Men visst för fan, vi tvingar alla att bo i stockholm, gbg eller malmö... så kan vi höja priset på bensin bäst fan vi vill.... Bte....hur ska vi göra med priser på mat och så då? Det kommer ju oundvikligt bli dyrare när vi inte har bönder längre i sverige. Plus att höjs priset på bensin eller disel så höjs priset på ALLT som är beroende av transport.... Men det löser sig nog om alla bor i storstäder......blir nog kanon detta se du... :wallbash: %¤#=="!

Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Krister

Rickie: Eller så kan man göra så som jag defakto föreslår, sluta klaga på bensinpriset och speciellt på fel ända (mackarn). Men då du inte lyckats läsa mina inlägg så har jag ingen större förhoppning av att du kan läsa dig till vart pengarna som skatterna drar in går till.

Alltid lika skoj att dra upp ordet landet när det gäller kommunikationer här på forumet, för folk verkar inte kunna läsa längre än så då utan sitter mest och kokar och vet inte vad de skall kalla mig. Faktum kvarstår att kommunikationerna inte kommer bli bättre på "landet" (jag kallar btw Freddes hem för landet också, han bor 3,5mil söder om stockholm city men har väl en buss varannan vecka eller så) utan man får helt enkelt svälja det eller välja andra alternativ. Finns mycket annat att brusa upp sig över än att bensinpriset följer en viss kurva runt om i världen.
Visste ni t.ex. att folk svälter ihjäl i världen... och här sitter folk och klagar på att de inte kan köpa de nya 24" kromade super duper fälgarna för att soppan gått upp med en krona eller så. Get real!
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
rickie

Krister skrev:Rickie: Eller så kan man göra så som jag defakto föreslår, sluta klaga på bensinpriset och speciellt på fel ända (mackarn). Men då du inte lyckats läsa mina inlägg så har jag ingen större förhoppning av att du kan läsa dig till vart pengarna som skatterna drar in går till.

Alltid lika skoj att dra upp ordet landet när det gäller kommunikationer här på forumet, för folk verkar inte kunna läsa längre än så då utan sitter mest och kokar och vet inte vad de skall kalla mig. Faktum kvarstår att kommunikationerna inte kommer bli bättre på "landet" (jag kallar btw Freddes hem för landet också, han bor 3,5mil söder om stockholm city men har väl en buss varannan vecka eller så) utan man får helt enkelt svälja det eller välja andra alternativ. Finns mycket annat att brusa upp sig över än att bensinpriset följer en viss kurva runt om i världen.
Visste ni t.ex. att folk svälter ihjäl i världen... och här sitter folk och klagar på att de inte kan köpa de nya 24" kromade super duper fälgarna för att soppan gått upp med en krona eller så. Get real!
Men det är ju det jag har lyckats med, i allafall i dessa inlägg på denna topic skriver du att det vore bättre om alla flyttade till storstäder. Då kunde alla åka kommunalt och ingen behövde gnälla mer på besinpriser. Sen när nån frågade om alla skulle flytta till stockholm så skrev du, nej..även malmö och göteborg har bussar.... Jag har läst dina inlägg...har du? :blink2:

Sen om det är rätt väg att gå gällande att ge sig på mackarna och inte tanka, det är en annan sak, det är inte det jag skrev om. Har du läst mina inlägg?

Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Bagarn

ehh...

Rickie, jag tror nog du far korrekturlasa Kristers inlagg en gang till. Han sager inte att alla ska flytta till en storstad (vad definitionen pa det nu ar), utan snarare att alla, vare sig de bor i centrum, fororten eller i mitt ute i obygden har gjort ett medvetet val att bo dar. Har man gjort detta far man helt enkelt anpassa sig till bade fordelar och nackdelar.

I centrum ar det orealistiskt att begare frisk luft och tystnad.
Pa landet ar det orealistiskt att begara tat trafikering av kommunaltrafik.

Det ar bara att inse, nar det galler transport och kostnad av denna ar det helt enkelt en grym fordel att bo i en storstad..
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,

It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]

Magnus Bergström

Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
rickie

klart det är en fördel, men alla kan inte bo i en storstad eller vill för den delen. Det jag tyckte var roligt med kristers inlägg var att hans lösning eller vad man vill kalla det på att vi på "landet" tycker det är dyrt med bensin är att vi ska flytta in till storstäderna. Även om han inte skriver det rakt ut så är det iallfall det jag läser "mellan raderna"... men det kanske är en misstolkning?

Hade inte en bättre lösning varit då att kommuneran utökar rutterna mellan de minde orterna? Istället för att alla flytta ifrån?
Senast redigerad av rickie den 23 maj 2008, 09:26, redigerad totalt 1 gånger.

Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

rickie skrev:Japp, det dummaste inlägg by far , sen om det är dumt att köra sportbil och klaga på bensinpriser det är en annan sak.
Va? Varför är det en annan sak? Det var ju det jag menade. Att det är ganska korkat att köra en bil som drar mycket bensin och samtidigt klaga på högt bensinpris.
Har man inte råd så kan man åka kommunalt, eller köra en bensinsnål bil.
Dum kan du själv vara :P
Senast redigerad av Joakim Olsson den 23 maj 2008, 11:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Namn: Joakim Olsson

rickie skrev:...

Hade inte en bättre lösning varit då att kommuneran utökar rutterna mellan de minde orterna? Istället för att alla flytta ifrån?
Anledningen till att det inte går så många turer är säkerligen bristen på passagerare, varför skulle det annars gå så få turer?
Det är inte gratis att köra omkring med bussar...
Krister

Rickie: Selektiv läsning och närmast kvinnlig talang att läsa mellan raderna är inte så bra alltid.

Jag har skrivit följande:

"Är bara trött på att folk klagar över en situation som de själva har valt. Väljer man att ha det tyst och flera kilometer till grannen så är det ju ganska självklart att man blir bilberoende också... då tycker inte jag att man kan klaga heller."

"Nej, jag skrev att har man valt att bo på landet där det går en buss i veckan så har man valt det och åker då följaktligen bil. Tycker bara att det inte är något att klaga över. Sen kan man säga vad man vill angående att det kostar men det hade garanterat inte varit särskilt billigare att bo inne i stan."

Att utöka rutterna bara för att "lantisar" (de som inte har städers kommunikationer) skall kunna åka buss när de känner för det istället för att åka bil vore en enorm destruktiv finanspolitik. Men det är klart, skulle det utökas så det blir ett alternativ så skulle det klagas på det höga biljettpriset istället... precis som det görs här i Stockholm vilket jag inte heller fattar, för han man så pass bra kommunikationer som vi har här så är det ju självklart att det kostar.

Ett exempel på sådan idioti är tågbanan uppe i norr för att köra gruvarbetare till jobbet. För samma pengar kan vi köra varje arbetare ensam i taxi fram och tillbaka till jobbet i 90år. Det är ett praktexempel på korkade ideér.
Visst, nu tycker nog många att man skall titta längre än 90år framåt och det kan jag bara hålla med om men det har kommit fram i diverse olika rapporter om att det finns klart bättre och billigare lösningar än denna tågbana.

Kör:
Användarvisningsbild
Kraft
HPC Medlem
Namn: John Kraft

Höj priserna mer tycker jag, så bilarna minskar och jag slipper köa.
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
Elvis_EG2
Namn: Elvis

nej kraft du får omformulera dig.. höj priserna i sthlm
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Antonio
Kontakt:

Åhh, fy, Inlandsbanan hade jag förträngt.
Det var väl den som man kunde köra alla passagerare i helikopter i en herre jösses massa år för att det skulle motsvara vad skiten kostar att hålla igång.
Antonio Pozzi
Krister

Antonio: njae, men taxi i alla fall... i sådär en 90år. Allt för att sossarna vill flirta med arbetarfolket.

Kör:
Skriv svar