PatrikGBG skrev:diskutera med mej nu!
vält mina argument!
helvete
Tjaa, fin bil, igentligen vill jag ha en sådan, men vissa saker förbryllar och tyvärr är det på motor sidan.
Hur är det möjligt att Honda gör en 200hk motor med över 200 g/km C02 utsläpp ? Audis 200hk motorer ligger 20-40g/km mindre. Är det det som kallas avancerad motorteknik ? Lite smutsigare, lite svagare ? Föresten, kollade Audis nya 211hk motor, förbrukning 7.3L EU Wow! Honda gör ju samma med sin 60hk mindre motor !
Eller om vi pratar 2.0, Honda producerar 155hk och 174g/km och BMW med en 2liters fyra 170hk och 148g/km ? Avancerad motorteknik ?
Men jag är ingen expert på området, jag har hört om CAFE, Euro5 etc, och förstått att Honda är långt framme, så allt är kanske frid och fröjd. Jag förstår dock bara inte varför Hondas motorer verkar som sagt vara lite mindre miljövänliga och verka ha svårt att öka sina höstkrafter som andra märken.
Dock, fin bil, jag är mycket sugen att byta min 2.4 Sedan till en ny 2.4 Kombi.
Provocerande inlägg på Honda forum, men jag tror också att här finns många experter som kan förklara hur det ligger till. Är det så att Audi&BMW mutar och fuskar osv, får igenom smutsiga motorer, optimerar förbrukningen för en viss fart för att få bra statistik osv ?
Mvh Mark
Mark Lindgren