CRX VT, rasslar i motor (LMA?), luktar bränt vid hård körnin
Så, nu har man haft sin CRX VT ett par veckor och ett par frågor som jag hoppas kunna få svar på har dykt upp 
Har lagt märke till att motorn rasslar ganska friskt, speciellt vid tomgång. Rasslar lite ojämt, inte ventilknatter. Sökt runt på forumet och läst att det är vanligt att LMA (Lost Motion Assebmly, vad det nu är?) orsakar detta och att det är ofarligt. Man behöver inte vara orolig för att det är vevlagerras på G? Eftersom jag inte haft bilen så länge vet jag inte om den drar olja.
Sen har jag också lagt märke till att det luktar ganska "bränt", eller ja, nått luktar det i alla fall, om man gjort ett par urvarvande omkörningar. Är det verkligen normalt? Vad kan det bero på?
Tack på förhand. Hoppas ni har överseende med mina nybörjarfrågor.
Har lagt märke till att motorn rasslar ganska friskt, speciellt vid tomgång. Rasslar lite ojämt, inte ventilknatter. Sökt runt på forumet och läst att det är vanligt att LMA (Lost Motion Assebmly, vad det nu är?) orsakar detta och att det är ofarligt. Man behöver inte vara orolig för att det är vevlagerras på G? Eftersom jag inte haft bilen så länge vet jag inte om den drar olja.
Sen har jag också lagt märke till att det luktar ganska "bränt", eller ja, nått luktar det i alla fall, om man gjort ett par urvarvande omkörningar. Är det verkligen normalt? Vad kan det bero på?
Tack på förhand. Hoppas ni har överseende med mina nybörjarfrågor.
-
Bongo
- Bil: Crx/Civic
- Namn: Daniel Fernerö
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
jo lmd kan rassla ganska friskt. ja bytte mina till prelude alldeles nyss. gör de du också. kontakta christer rosenholtz.
bränt? ja luktar de bränd olja eller bränd koppling eller går de beskriva lukten? mvh/Danne
bränt? ja luktar de bränd olja eller bränd koppling eller går de beskriva lukten? mvh/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
Är det nödvändigt att byta dem och vad kostar det ungefär?Bongo skrev:jo lmd kan rassla ganska friskt. ja bytte mina till prelude alldeles nyss. gör de du också. kontakta christer rosenholtz.
Vet inte riktigt hur jag ska beskriva lukten, vet inte riktigt hur bränd olja luktar. Vad jag kan se finns det inga oljeläckage i motorutrymmet i alla fall som skulle kunna lukta. Koppling är det nog inte, det vet jag hur det luktar sen jag övningskört med lillsyrra :/ Eller så är det bara värmen från motorrummet som orsakar lukten, jag vet inte riktigt, tänkte bara om det var varningstecken för något, heh.
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Lmd skrammel är ett skönhets fel,du kan åka runt med det,sen är det upp till dej när du börja störa dej på ljudet och vill byta ut
Priset har jag ingen aning,då jag struntar i att byta i min,den får skrammla ett tag till.
men Hör med Christer på Rosenholtz honda,han har koll på priserna
Priset har jag ingen aning,då jag struntar i att byta i min,den får skrammla ett tag till.
men Hör med Christer på Rosenholtz honda,han har koll på priserna
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
Rosenholtz tar ca 1150:- hemskickat inkl HPC rabatt. Sen behövs 8st brickor som man köper tex. på biltema.
Ja har faktiskt en uppsättning hemma här som inte kom till användning.
Kan sälja dom åt dej...med eller utan montering
Ja har faktiskt en uppsättning hemma här som inte kom till användning.
Kan sälja dom åt dej...med eller utan montering
Senast redigerad av Micke 16v den 20 juni 2008, 11:17, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013