Inbjudan Ring Knutstorp 29/6-08
Här har vi fått våran inbjudan till Knutstorp, som annordnas av SSi klubben i sammarbete med, HPC, FMCS & PSC.
Ladda ned dokumentet för vidare information.
MVH
István
Ladda ned dokumentet för vidare information.
MVH
István
http://www.fotoi.se
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
ska bli riktigt trelivt att smiska den lätt deformerade hondan några varv 
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
SMA-försäkring är det enda du behöver ordna innan.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
Koco
- Bil: Honda Civic VT
- Namn: Serif Koco
- Kontakt:
Skulle vela deltaga med min vt, betalat medlemsavgiften men vet inte riktigt om jag blivit full medlem ännu.
VW Pickup 97
Honda Civic 96- ek4 VTi
Fastway Honda CRF 250R
Yamaha R1 06-
Honda Civic VT-RR B18c/s80 Såld :( :( :( :( :( :( :'(
KTM 525 aka Supermotard (Såld)
Saab 93ss Aero(Brukis) (Såld)
Honda CBR600 F4i (Såld)
Honda CRF 450R (Såld)
Honda Civic 96- ek4 VTi
Fastway Honda CRF 250R
Yamaha R1 06-
Honda Civic VT-RR B18c/s80 Såld :( :( :( :( :( :( :'(
KTM 525 aka Supermotard (Såld)
Saab 93ss Aero(Brukis) (Såld)
Honda CBR600 F4i (Såld)
Honda CRF 450R (Såld)
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Läser jag rätt om jag ser att Nissanklubben inte är inbjudna?
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 1 time
vill fan oxå prova nu när man har en bil som inte kommer ligga sist iallafall
(förhoppningsvis) måste bara fixa en hjälm. kan man ha biltemas?
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Hoppas jag. Köpt en sån nämligensk8micke skrev:vill fan oxå prova nu när man har en bil som inte kommer ligga sist iallafall(förhoppningsvis) måste bara fixa en hjälm. kan man ha biltemas?
Gammal räv...
om du är betalande medlem är de bara o dyka upp så klart....
synd att de va den 29e.. fjällan fyller år då
synd att de va den 29e.. fjällan fyller år då
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Jag och blackshep ska köra från hbg. Inte heller varit där mer än på halkasuperyll skrev:fattar inte är det bara dyka upp som vanligt eller måste man skriva upp sig någonstans...
PS. är det någon mer som ska ditt från halmstad som man kan åka med har inte varit där innan....
mvh yll
Haka på från hbg i så fall.
Gammal räv...
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
MG. Jag tror det är SSI som bestämmer det! Annars får du helt enkelt dyka upp på TPCs körning där två veckor senare, där är ALLA bilar välkommna tydligen. 
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
aa tpc e fan bra!
där fick man köra 402m oxo me vad som helst o inga fjantiga regler ang vilka däck man får köra på osv.
ska nog sätta tpc märke på min bil hehe
där fick man köra 402m oxo me vad som helst o inga fjantiga regler ang vilka däck man får köra på osv.
ska nog sätta tpc märke på min bil hehe
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Ska fömodligen dit jag också, det blir första bankörningen såfall =) Saker man behöver tänka på? Hur mcyket belägg behöver man ha kvar? Funkar det att köra med org. belägg eller man BÖR skaffa sig banbelägg? Och sedan blir det till att köra på gatdäck, har inte råd med R däck än. Lite trist men men! Man får ju ta det lite lugnare. Är mopedhjälm godkänd? Eller på vilket sätt ska den va godkänd på? Tacksam för svar!
Senast redigerad av Jim_H den 22 juni 2008, 12:29, redigerad totalt 1 gånger.
Jim Hansson, Tomelilla. 076-8477392
Jim's Tuning - CPL Racing, Xenocron Tuning Solutions & Tegiwa Imports.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
Chippning av OBD1/OBD0 ECU. Ring eller PM för frågor.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Org. Hondabelägg fungerar ett bra tag med nybytt bromsvätska. Du bör ha halva belägget kvar innan du ger dig ut.
Då detta är din första körning ska du absolut inte köra på r-däck, gatdäck är mycket bättre för nybörjare.
Mopedhjälm är godkänt!
Det viktigaste är att du har koll på statusen av bilen. Ny olja, filter, vxl-lådsolja, och ny bromsvätska. Efter det räcker det långt med ett par bra gatdäck och en sänkningsats.
Mitt recept som jag brukar rekommendera till dem som vill köra för första gången är:
Bra gatdäck
Fräscha skivor och klossar, samt nyservade bromsar så inget kärvar.
Genomgång av bilen med vätskor oljor.
En bra stol.
Det räcker oerhört långt!
Då detta är din första körning ska du absolut inte köra på r-däck, gatdäck är mycket bättre för nybörjare.
Mopedhjälm är godkänt!
Det viktigaste är att du har koll på statusen av bilen. Ny olja, filter, vxl-lådsolja, och ny bromsvätska. Efter det räcker det långt med ett par bra gatdäck och en sänkningsats.
Mitt recept som jag brukar rekommendera till dem som vill köra för första gången är:
Bra gatdäck
Fräscha skivor och klossar, samt nyservade bromsar så inget kärvar.
Genomgång av bilen med vätskor oljor.
En bra stol.
Det räcker oerhört långt!
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Tack för ett bra svar Scotte. Det hördes som min bil du beskrev, bromsvätskan är nybytt samt filter och olja i motorn. Dock ej i växellådan. Får se om jag bytar den. Däcken jag har är två Toyo T1-R och två Silverstone, som ska va kinesiska högfartsdäck enligt Yashar. Blir till att lägga toyo däcken bak så man slipper snurra =) Toyo däcken är helt nya. Hoppas allt håller.
EDIT: Har dock ingen bra stol, och ser detta som ett stort problem. Min ekomnomi är begränsad för tillfället och detta kanske gör att jag inte kan köra på söndag. Har råd till antingen belägg eller stol, men skulle behövt båda..
EDIT: Har dock ingen bra stol, och ser detta som ett stort problem. Min ekomnomi är begränsad för tillfället och detta kanske gör att jag inte kan köra på söndag. Har råd till antingen belägg eller stol, men skulle behövt båda..
Senast redigerad av Jim_H den 22 juni 2008, 20:07, redigerad totalt 1 gånger.
när samlas s-vidinge gänget i kävlinge ?
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Köp belägg och skit i stolen sålänge... jag har kört i 3 år med orginalstol och det funkar bra det med. Visst, en sportstol hade varit bättre men sålänge du stänger dörrar och fönster och har bälte på dig så lär du ju knappast trilla ut. Bara hålla lite hårdare i ratten och dra åt bältet.Jim_H skrev:Tack för ett bra svar Scotte. Det hördes som min bil du beskrev, bromsvätskan är nybytt samt filter och olja i motorn. Dock ej i växellådan. Får se om jag bytar den. Däcken jag har är två Toyo T1-R och två Silverstone, som ska va kinesiska högfartsdäck enligt Yashar. Blir till att lägga toyo däcken bak så man slipper snurra =) Toyo däcken är helt nya. Hoppas allt håller.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
Tjena David, varför skulle jag vara rädd för att trilla ur? Anledningen till att jag vill ha en stol är att jag har haft problem med ryggen en tid och det blir fan inte bättre av att man måste sitta och spänna sig för att bli kvar i sätet. Får se om det blir körning ändå, hade varit riktigt skoj!
Skrev det mest på skoj men om du har problem med ryggen kan jag förstå att du vill sitta ordentligt.
Men tycker nog att bromsar är viktigast fortfarande för då är det förmodligen ryggen som sätter begränsning på hur mycket du kan/vill kör istället för bilen och det tycker jag verkar vara en bättre kompromiss än att vilja köra men inte kunna för att bilen inte funkar.
Men tycker nog att bromsar är viktigast fortfarande för då är det förmodligen ryggen som sätter begränsning på hur mycket du kan/vill kör istället för bilen och det tycker jag verkar vara en bättre kompromiss än att vilja köra men inte kunna för att bilen inte funkar.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH