Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Varför kör inte din familj/polare Honda?
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Förstår det, men det kanske kan ge snygga bilder i reklam broschyren och det kanske kan lockaM Scotte skrev:Det finns ytterst få sportattribut till Jazz, då folk inte efterfrågar det. praktiska tillbehör är det som gäller. Dock kommer det betydligt roligare tillbehör till nästa generation.
andra personer att köpa jazzen.
Varför står det inte i honda reklamer hur bra jazzen är, VW skriver alltid hur bra deras egna bilar är
och dom säljer ju en å annan bil i sverige.
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Surte?PatrikGBG skrev:min farsa slutade köra Honda för att de är riktigt dåliga o göra affärer med i GBG...
jag har nämnt de tidigare också...vill man inte ge "rimliga" pengar för en bytesbil så blir de ingen deal.
Annars är det väl välkänt att bilhandlare tar in andra märken för underpriser...
Jag försöker alltid sälja mina bilar privat, man tjänar inte dåligt med tusenlappar på en sådan sak... bra timlön.
Medlem 427
I Japan fanns de faktiskt rätt mycket prylar till jazz, bla till interiören... led-ljus vid fötter osv.M Scotte skrev:Det finns ytterst få sportattribut till Jazz, då folk inte efterfrågar det. praktiska tillbehör är det som gäller. Dock kommer det betydligt roligare tillbehör till nästa generation.
Har för mig att man kan få en kompressor till VTEC-motorn i Usa dessutom.
Medlem 427
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
surte framförallt och det har handlat om Honda bilar i inbyte som de bjudit 40-50 för o likadan stått i hallen för en bra bit över 100...
de funkar liksom inte om man ska tas seriöst.
kommer ihåg när senaste accorden kom, då hade han en 99 eller 00 accord men han skulle inte få ett skit för den, på peugot fick han över de dubbla, o han köpte en pegga.
Scanauto bjöd 50 för farsans 04 E320 när han kolla på crv i vintras, hans reaktion blev att han vägrade köpa en ny honda igen trots att han vart "missnöjd" med alla bilar sen han lämnade honda.
han köpte en berlingo istället haha.
folk reagerar olika på olika saker
de funkar liksom inte om man ska tas seriöst.
kommer ihåg när senaste accorden kom, då hade han en 99 eller 00 accord men han skulle inte få ett skit för den, på peugot fick han över de dubbla, o han köpte en pegga.
Scanauto bjöd 50 för farsans 04 E320 när han kolla på crv i vintras, hans reaktion blev att han vägrade köpa en ny honda igen trots att han vart "missnöjd" med alla bilar sen han lämnade honda.
han köpte en berlingo istället haha.
folk reagerar olika på olika saker
Senast redigerad av PatrikGBG den 9 juli 2008, 21:21, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Verkar som det finns bilhandlare som bör få en varning...
Jag tror det handlar om att de helt enkelt inte vill ha inbytesbilar, scanauto skulle ge ett riktigt skambud på min jazz när jag tittade på nya civicen också. Jag var inte i bilköpartankar men ville ändå höra vad de skulle ge.
Jag tror det handlar om att de helt enkelt inte vill ha inbytesbilar, scanauto skulle ge ett riktigt skambud på min jazz när jag tittade på nya civicen också. Jag var inte i bilköpartankar men ville ändå höra vad de skulle ge.
Medlem 427
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
en liten tanke stälare är nog att, lika övertygade som ni är att honda är den bästa
är att en som kör volvo/saab/audi/VW eller vad som att just de dom kör är de bästa
o kan inte förstå varför inte "du" tycker likadant.....
är man insnöad så är man, oavset märke.
är att en som kör volvo/saab/audi/VW eller vad som att just de dom kör är de bästa
Senast redigerad av LinusE den 9 juli 2008, 23:05, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
-
mark.lindgren
LinusE skrev:en liten tanke stälare är nog att, lika övertygade som ni är att honda är den bästa
Samt så är det välan så att alla pratar för sin "agenda", sina personliga preferenser och mål, möjligheter osv.
För 10år sedan skulle jag varit mäkta imponerad av t.ex. den nya Accorden, idag när man ägt ett större antal bilar och jaa, också har det bättre finansiellt än för 10år sedan så önskar man lite till.
Så är det ju också alltid lätt att klaga
Vad önskar ni av en ny bil ? Drömbil ?
Själv skulle jag önska följande:
- Storlek som ungefär nya Accorden
- Tillräckligt kraft att 0-100 går på ca 7sek, gärna 6,5 men 7 är ok
- Vridmoment som är hmm, tjaa, gärna 250Nm, behöver inte vara turbo vrid
- Sportstolar, men förlängbar främredel
- Sportratt, tre ekrar och skall se ut som en ratt, inte rymdskepp med knappar
- Ingen "lite lyxig trä eller annan inredning"
- Ett smakfult stiligt kjol paket
- 18" riktigt fina fälgar, ingen konstig styling, utan som CTR:ns t.ex.
- Märke en Honda
- Inte så grymma överhäng, utan hjulen ute i hörnen på karossen
- Pris inte högre än en Volvo V70 2.5T, vilket är kring 325tkr tror jag
- Förbrukning gärna kring 0.75l blandat
Tycker inte att det är en omöjlig önskelista precis, men det är precis så att jag inte riktigt lyckas komponera ihop min dröm Accord med den listan, men vem vet, kanske jag iaf byter till en Accord 08:a i höst, man kan ju inte få allt.
mark.lindgren: Jag får inte ihop det här... du vill alltså ha en sedan/kombi som en accord, som gör 0-100 på 6,5-7s med 250Nm i vrid och sen skall bilen dra 0,75 i blandad körning. För mig i min skygglappsvy så blir det en hyffsat svår uppgift... såvida vi inte pratar diesel kanske.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
PatrikGBG
bmw har det alternativet, men inte för de pengarna mark pratar om...då får man lägga 100 till.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
I en bensinbil? Knappast troligt, då den BMW 320 -08 med 2.2L 170hk jag hade drog lätt 0.9 vid blandad landsvägskörning. Lägst noteringen var på 90-väg 5.7mil, 0.87. Körde sammanlagt 67 mil med bilen, och vid tillfället hade den gått 1400mil.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
mark.lindgren
M Scotte skrev:I en bensinbil? Knappast troligt, då den BMW 320 -08 med 2.2L 170hk jag hade drog lätt 0.9 vid blandad landsvägskörning. Lägst noteringen var på 90-väg 5.7mil, 0.87. Körde sammanlagt 67 mil med bilen, och vid tillfället hade den gått 1400mil.
Har inte kört 320, inte ägt 330, men det förvånar mig om BMW deklarerar 0.2-0.3L/mil fel för sina bilar. Inte ens Audi vågar göra det, som konsekvent är ca. 0.1L/mil för optimistiska (i jämförelse med Honda som ofta ger en positiv överraskning)
Kan det varit fel på 320:an, eller kördes den relativt hårt ? ( de lovar ju 0.62L/mil för 320:an )
Anyway, PatrikGBG, håller lite med dig, jag har en känsla att man lite kan få vad jag är ute efter men det kostar, samt man vill ju inte köra en tysk bil hahaha
-
M Scotte
- Kontakt:
Körde två olika, en kombi och en sedan skiljde 0.02dl mellan dem, samma körstil. Landsvägstempo med 50-70-110, där jag låg 120 på 110. Dock är det den mest menlösa motorn jag kört, där kan omöjligt vara 170hk i den, för mer orkeslös och lam har jag aldrig varit med om. Accordens nya motor kändes som en raket i jämförelse.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
PatrikGBG
folk upplever bilar olika...
vi älskar sättet honda går på andra älskar sega sviniga bilar.
jag måste säga att utan tvekan den mest menlösa motor jag kört e cr-v me diesel...nämt i annan tråd.
förstörde hela upplevelsen med en CR-V
...enligt MIG!
sen e inte bmw dåliga på o bygga snåla motorer nuförtiden (enligt nära vänner), men allt beror ju på hur man kör just den där motorn...en Honda ska köras på ett sätt en audi på annat, en bmw på ett tredje... man kan omöjligt säga vad en bil verkligen drar, när man inte ÄGT den.man hör bara mycket!
vi älskar sättet honda går på andra älskar sega sviniga bilar.
jag måste säga att utan tvekan den mest menlösa motor jag kört e cr-v me diesel...nämt i annan tråd.
förstörde hela upplevelsen med en CR-V
...enligt MIG!
sen e inte bmw dåliga på o bygga snåla motorer nuförtiden (enligt nära vänner), men allt beror ju på hur man kör just den där motorn...en Honda ska köras på ett sätt en audi på annat, en bmw på ett tredje... man kan omöjligt säga vad en bil verkligen drar, när man inte ÄGT den.man hör bara mycket!
Senast redigerad av PatrikGBG den 10 juli 2008, 19:32, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
Hakan
- Bil: Civic Type R GT -08
- Namn: Håkan Bergkvist
I mina föräldrars fall så är det att Honda inte har några starkare motorer.
Dom är lite kräsna men iofs kan jag hålla med dom.
Annars hade en Accord passat väldigt bra, Vilket dom sagt.
Dom är lite kräsna men iofs kan jag hålla med dom.
Annars hade en Accord passat väldigt bra, Vilket dom sagt.
Håkan Bergkvist
Ingen vet vad hondabilar är.
Dom flesta jag pratar Honda med utanför vänner och släkt, säger ofta: -jag visste inte att dom gjorde bilar, hojar kan dom ju men bilar?
Mc och elverk känner kreti och pleti till, men att honda gör bra bilar har dom flesta inte en aning om.
Jag tror att reklam är väldigt viktigt om man vill få med den stora massan.
Kolla på hyundai, dom gör skräp och har bara funnits i ett 20tal år men dom säljer ändå. Och dom gör massor av reklam.
Reklam och mer reklam.
En bra produkt finns ju redan, så nu är det bara börja sälja.
Dom flesta jag pratar Honda med utanför vänner och släkt, säger ofta: -jag visste inte att dom gjorde bilar, hojar kan dom ju men bilar?
Mc och elverk känner kreti och pleti till, men att honda gör bra bilar har dom flesta inte en aning om.
Jag tror att reklam är väldigt viktigt om man vill få med den stora massan.
Kolla på hyundai, dom gör skräp och har bara funnits i ett 20tal år men dom säljer ändå. Och dom gör massor av reklam.
Reklam och mer reklam.
En bra produkt finns ju redan, så nu är det bara börja sälja.
S2000
NSX
Accord
www.tojabygg.se
NSX
Accord
www.tojabygg.se
haha... kraft, är det en viss röris du tänker på eller? 
Men jag tror du slår huvudet på spiken, det är nog Honda själva som måste ut och göra reklam... och det i massor.
Men jag tror du slår huvudet på spiken, det är nog Honda själva som måste ut och göra reklam... och det i massor.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
Jag tror helt enkelt bmw råljuger om sina förbrukningar då en kollega till mig som är tok-bmwfan inte får sin 325 att dra de deklarerade siffrorna. Och då ska det ändå vara "blandad körning".
Det är helt enkelt bull.
Men bmw brukar väl trixa med siffrorna... t.ex så har jag för mig att 2:an på e46 går precis till 100km/h så den har en 0-100 men en heeeelt annan 0-105km/h
Det är helt enkelt bull.
Men bmw brukar väl trixa med siffrorna... t.ex så har jag för mig att 2:an på e46 går precis till 100km/h så den har en 0-100 men en heeeelt annan 0-105km/h
Medlem 427
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Blir lite road när jag läser att Honda inte säljer bilar pga det o det osv...de säljer ju för helvede 50-60000 tusen civic i USA varje månad, och det är 1 marknad för dem, de säljer även skit bra i England...
<a href="http://www.detnews.com/apps/pbcs.dll/ar ... /806030438" target="_blank">http://www.detnews.com/apps/pbcs.dll/ar ... 6030438</a>
Sen är det en annan sak att de inte säljer i Sverige, men rent ut sagt skiter de nog i en sådan lite marknad som ändå Sverige är
<a href="http://www.detnews.com/apps/pbcs.dll/ar ... /806030438" target="_blank">http://www.detnews.com/apps/pbcs.dll/ar ... 6030438</a>
Sen är det en annan sak att de inte säljer i Sverige, men rent ut sagt skiter de nog i en sådan lite marknad som ändå Sverige är
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
-
PatrikGBG
ganska dumt, då den kan bli stor...(större) men de e väl sagt det med att den e för liten för o "bry" sig...
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
M Scotte
- Kontakt:
Man skiter inte i någon marknad där man är etablerad. Man gör vad som finns till buds för att få den marknaden att växa.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Den reklam man ser med Honda i sverige är inte speciellt tilltalande heller
med undantag för TYPE-R reklamen.
,Per
,Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
-
M Scotte
- Kontakt:
Det är ju precis det vi gör, begär inte att alla ska ha stenkoll, men titta på Hondas utveckling i Ryssland och forna sovjetstaterna, där snackar vi framgång.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
M Scotte
- Kontakt:
Tredubblad försäljning på fyra år. Kommer vara Hondas största marknad i Europa inom två år.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
PatrikGBG
ja ryssland har ju vart en succe för de flesta, så att missa det vore ju skam...
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
- henkoh
- Bil: Honda Civic 1,5T Sport´19
- Namn: Henrik Celmins
Aerodynamic skrev:Den reklam man ser med Honda i sverige är inte speciellt tilltalande heller
,Per
ingen bör kunna säga att dom inte blev tilltalade av reklamen för nya Civic förut?
riktigt snygg! <a href="" target="_blank">Finns att beskåda här om någon skulle ha missat</a>
Henrik Celmins
Honda Civic 1,5T Sport ´19
Suzuki Swift 1,0T Inclusive ´17
Acura RSX Type S ´02
Honda Prelude VTI ´98
Honda Civic 1,5T Sport ´19
Suzuki Swift 1,0T Inclusive ´17
Acura RSX Type S ´02
Honda Prelude VTI ´98