PatrikGBG skrev:en annan får smyga med o köra hoj efter ongen ploppa ut...
inte populärt hemma!
Frugan var med när jag betalade för lektionerna... så inge smygande här inte.
Däremot så har jag sneglat mer o mer på crusar hojar istället för dessa japanska slangbellor, så det blir ändå inte någon aktiv dödshjälp här inte.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Patte skrev:<!--quoteo(post=499125:date=14 Aug 2008, 19:45:27:name=Carpe_Me)--><div class='quotetop'>QUOTE(Carpe_Me 4 14 Aug 2008, 19:45:27) <a href="index.php?act=findpost&pid=499125"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Skaffade precis en vinterbil
Snö eller ej, kul lär det bli med dom kusarna! Dom säger att det är en bra bit över 300 i den, jag sällar mig till den skaran!
Snygg Patrik. Skaplig vinterbil att pressa på med. :drive1:
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tack, ser så sjukt fram emot helgen, 2 hela dagar. Bara jag, mååånga kusar och kurviga vägar. Mmmm =)
njae, första lektionen är tyvärr inte förräns om drygt en vecka.
Det är en dröm jag haft väldigt länge att skaffa mc-kort men inte riktigt vågad då jag älskar fart... men känner mig mogen nog att göra det nu... speciellt då jag t.o.m börjat snegla på dessa customhojar. När jag väl slår till får det bli en Honda Widow eller nåt sånt.
Kör:
Ursäkta men mer ironskt namn på en hoj är nog svårt att finna :biglaugh2:
(jag vet att den antagligen heter Black widow efter det åttabena krypet men...)
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
black widow e de absolut häftigaste (mogna) valet, o de e fan inte tråkiga o köra...
det enda jag ser som en nackdel e att om de blåser mkt blir d jobbigt o köra!
mest prisvärda, står sig bra mkt bättre i värde, kostar exakt 133kr/mån med honda försäkring (standardpris).drar 0.4 milen
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
nåväll ingen honda och ingen racehojj... men jag tänkte lära mig köra först och jag fick den billigt av farsan..
så se upp i mälardalen nästa vecka.. då ska jag börja vingla omkring....
edit... de var kul att betala skatten på den.... fick räkningen i dagarna.. 180:- plus registerhållningsavgift och aviavgift.. dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyrt.... :prop:
Senast redigerad av TriXiE77 den 15 augusti 2008, 11:36, redigerad totalt 1 gånger.
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
mest prisvärda, står sig bra mkt bättre i värde, kostar exakt 133kr/mån med honda försäkring (standardpris).drar 0.4 milen
Nice o höra (läsa), har helt fastnat för stuket och blåser det jättemycket kommer jag nog inte vara ute och köra ändå.
Får se om det blir en sån när det väl bär av.
Kör:
I väntan på en hoj med 476HK som man inte kan sitta på, som jag BARA ska ha till att köra Wheelies (:glaapa:) så köpte jag mig nya skor, sååå sjukt läckra så jag fick bånge, nästan iaf. Snörningen är sjukt läcker och hela skon, från ovansidan till snörningen till mönstret på skons undersida/sula är seksigare än vilken annan sko som helst.
De hade inte storlek 9.5 i GBG/Nordstan/Femman men den heta bruden kolla i sin dator och inte nånstans i hela GBG hade det heller men så kläcker hon ur sig, Kista, Farsta, Södertälje har det. Eller Linköping, sa hon, när jag sa att jag knappast åker dit. Men så kom jag på att mitt ex bor i Akalla (vid Kista mao) och hon är där under sitt sommarlov från högskolan så jepp, hon fick pallra sig dit och köpa de åt mig i 9.5 så jag får skorna på Tisdag när hon kommer hit igen inför terminstarten. Jag är som ett barn på julafton
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Igår var jag och köpte upp mig på lite litteratur.
Körkortsboken nr 15
MC-Boken (extra material från STR för just MC)
Livet med motorcykeln (körteknik, säkerhet, funktion, skötsel, utrustning, resor, upplevelser)
Nu jäklar skall det läsas på.
Kör:
Nja, känner att mattsvart funkar på de flesta hojjar... custom som touring som motard om jag nu skulle vilja det.
Men var även till Honda City i Upplands Väsby och kollade lite hojjar, kan säga att det blir antingen en Black Widow 750 eller VFR800 helt säkert... dock börjar VFR:en vinna bra mycket mark hos mig.
Kör:
En låda Duchesse de Bourgogne inhandlades för ett par veckor sedan...
En av de märkligaste öl jag smakat. Lagrad i två år på ekfat vilket ger den en annorlnda och mycket god smak enligt min mun. Men vissa tycker att den smakar vinäger
Senast redigerad av Steffo den 22 augusti 2008, 20:57, redigerad totalt 1 gånger.
Min nya dyra leksak =) .. jävla go cykel att bika i skogen me!
HARO Alu ram
Mavic fälgar me 2.20 däck
RST gaffel
Shimano gears
160mm skivor fram o bak med 2kolvs ok
m.m.m
Senast redigerad av CHRiS den 23 augusti 2008, 16:34, redigerad totalt 1 gånger.
0738-23 15 65
Malmö
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->SODERVIDINGE.SE<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto-->K20 iS tHe SHiT!
Civic EG6 K20 <!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Civic EP3 Type-R-02
Civic Eg6 B20-92
-//- Turbo
Yamaha R6-01
CRX B16 Vtec-91
CRX D16-90 Turbo
-//- N/A
CRX D16-89 (Show no go!)
Du har väl inte blivit tjock Chris? Brukar vara första punkten att kryssa för när ny cykel köps. Fett broräcke annars!
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
hehe .. tjok nej .. men man börjar få lita 175or på magen .. så dessa måste brännas bort sen e det så förbaskat kul att cykla lite offroad ! körde motocross för i många år .. så detta är väll ett litet biligare alternativ än cross.
Kolla först på en fin downhill cykel (28,995kr=) . men vill kunna trampa lite i stan me .. lita jobbit med en DH cykel .. så det blev denna MTB/freeride cykeln istället.. vilket jag inte ångra!
För er alla som vill ha lite action i skogen så kan jag lätt rek denna sport .. mycket trevligt .. och jobbig!
Sen fick jag en helt ny Peak BMX av en polare me .. som det fattas lite vev och lita annat smått på som ska fixas snart me .. =)
0738-23 15 65
Malmö
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->SODERVIDINGE.SE<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto-->K20 iS tHe SHiT!
Civic EG6 K20 <!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Civic EP3 Type-R-02
Civic Eg6 B20-92
-//- Turbo
Yamaha R6-01
CRX B16 Vtec-91
CRX D16-90 Turbo
-//- N/A
CRX D16-89 (Show no go!)
Blev en ny lite halvbudget skruvdragare. Behövs oftare än vad man tror nu när man bor i villa. haha
Har en äldre black&Decker som börjar bli lite trött så kände att det var dags för en ny.
Ganska liten och smidig, vettigt pris och dubbla batterier gör att det känns som en ganska hyffsad affär. Inga proffsgrejor kanske men duger gott åt mig.