Ang Vallåkraträffen/förträff 16-17/8
sägs bli fint väder ?
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Så nu är platsen tagen iaf. Vi står brevid Miata klubben. Tog så långt ner jag vågade.
Sen blåste det som fan idag så jag hoppas pinnar och band håller tills på söndag. Ev får man klipp och klistra då.
<a href="http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=431335" target="_blank">
</a>
Räcker till ca 10 bilar. Men smörjer man in sig i vaselin så går nog 15
Ingen anning faktiskt. Tog större än vad dom som var där gjorde iaf.
Sen blåste det som fan idag så jag hoppas pinnar och band håller tills på söndag. Ev får man klipp och klistra då.
<a href="http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=431335" target="_blank">
</a>Räcker till ca 10 bilar. Men smörjer man in sig i vaselin så går nog 15
Senast redigerad av Chrille79 den 15 augusti 2008, 16:31, redigerad totalt 1 gånger.
Gammal räv...
- Chrille79
Nog tror jag om vädret håller sig att det blir lite extra bilar.civic 92 skrev:Blir det något skoj i ikväll eller? någon som vet?
Jag kommer vara ute och snurra iaf..
Gammal räv...
-
tobbe__86
- Bil: Honda s2000 kraftwerks.
- Namn: Tobias Petersson
Detta ser fint ut
nu jävlar börja det snart:P hur många är det som kommer ställa ut med klubben?? bara betalande det vet jag men hur många? jag måste ha plats med er iår
hehehe
Tobias Petersson
-
krollan
- Bil: del sol vti-t
- Namn: Kristofer Andersson
Precis hem kommen mappen har gått bra och hon e kör duglig men inte mer ligger en fett grov map så om inget oväntat händer på väg upp från malmö(motorras eller nått annat skoj som kommer att häända med tanke på min kalle anka tur) så kommer jag.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
medlemnr. 557
- Chrille79
Det var "för träffen" .Sjuk jävla patetiskt löjligt med lite folk det kom. Kan ju lika bra avgå som regombud då det ändå inte kommer några när man försöker. För fan skärpning nu hpc. Sista jag gör på länge i klubben iaf. Finns ju inget intresse iaf.
Stor eloge till er som kom iaf.
Stor eloge till er som kom iaf.
Gammal räv...
- Chrille79
Vi var där och käka å snacka lite skit. Minst 1 timme iaf.Tobbera skrev:Var där idag och såg i princip ingen Honda alls. Var jag på fel ställe?
Konstigt nu på kvällen är det skit mycket Hondor ute. Men verkar som ingen hänger här iaf.
Trist som fan att träffar måste inehålla bankörning för att det ska dra nåt folk.
Gammal räv...
som jag sa på parkeringen chrille, 2005, det var tider det. Jag fick iaf rätt på mitt Tire Shine från feltema 
Elvis
-
krollan
- Bil: del sol vti-t
- Namn: Kristofer Andersson
Det var skit kasst med uppsamling dock kom jag sent då jag hämtade bilen från garaget,tyvärr så lever nog devisen det var bättre förr.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
medlemnr. 557
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 1 time
ja vi blev ju inte så många tyvärr :annoyed: å nu försov man sig oxå.får hoppas man kommer in fortf 
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
vi va 7-9 bilar där ute
kom dit vid halv 10 ingen kö nästan dock va där inget intresant direkt så vi körde igen vid 2 som crille sa synd att d måste va bankörning för att d ska komma folk!
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
www.garaget.org/sk8micke
Som en glad o pigg 18 åring som inte haft sitt körkort så länge förväntade jag mig LITE mer, var helspänd på att få se många eller "en del" Hondor på förträffen. Vilken besvikelse, trist när Christian ställer upp och fixar så här. Synd att man inte föddes tidigare så man kunde få va med om en riktig Hondaträff. Jaja, hursomhelst, får väl åka till banan för att träffa lite Hondafolk.
Jim Hansson, Tomelilla. 076-8477392
Jim's Tuning - CPL Racing, Xenocron Tuning Solutions & Tegiwa Imports.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
Chippning av OBD1/OBD0 ECU. Ring eller PM för frågor.
Jim's Tuning - CPL Racing, Xenocron Tuning Solutions & Tegiwa Imports.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
Chippning av OBD1/OBD0 ECU. Ring eller PM för frågor.
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Det är väl klart det går att svänga ihop en Hondaträff där folk medverkar? Men det krävs ju framförhållning och lite koll om när man kan och sådär...
Jag hade gärna kommit till Pizzerian, men var upptagen hela dagen, först framåt kvällen kom jag loss och kunde åka upp.
Jag hade gärna kommit till Pizzerian, men var upptagen hela dagen, först framåt kvällen kom jag loss och kunde åka upp.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- Chrille79
Ja jag ordnar då inget mer på länge iaf. Har bättre saker för mig än att vara ledig från jobb och ta plats på vallåkra samt stå på tomma parkeringar och vänta typ.
Gammal räv...
ja de va bättre förr
dock till mitt egetförsvar så var jag bjuden på fest på kvällen o va där till 2130 sen fick jag skjuts up till väla för o umgås lite med folk, träffa dock bara smulan o eisen, vallåka har min bil inget o göra på då den ser ut som fan =)
dock till mitt egetförsvar så var jag bjuden på fest på kvällen o va där till 2130 sen fick jag skjuts up till väla för o umgås lite med folk, träffa dock bara smulan o eisen, vallåka har min bil inget o göra på då den ser ut som fan =)
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Förra året var det inga problem med uppslutning till vallåkra, montern var kanon dessutom.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
Tycker du gjorde att kanon jobb att ordna ihop något Chrille!
Krävs lång framförhållning och grymt stor planering, men det finns ingen direkt påbackning från klubbens medlemmar. tyvärr, folk bara snackar men gör inget. Klart inget händer då.
Krävs lång framförhållning och grymt stor planering, men det finns ingen direkt påbackning från klubbens medlemmar. tyvärr, folk bara snackar men gör inget. Klart inget händer då.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Chrille - Det var mycket bra jobbat av dig som hade ordnat så stor plats till Hondaklubben! :thumbup:
I övrigt under söndagen var det en stor besvikelse tyckte vi flera stycken som ställde ut där,
hade man själv haft möjlighet att fixa att hjälpa till med annat hade man självklart gjort det.
Vi var cirka 7 bilar från Hondaklubben, vilket var riktigt dåligt... men vi som var där kände
ändå att vi representerade klubben med våra bilar, så vi hoppas ni ser det som en hjälp
för klubbens bästa
Helt klart var förra årets monter en av de bästa vi haft, ordning och reda och bra uppslutning
som sagt.
Men att fler än 7 bilar inte kom kan jag verkligen inte ha någon förståelse för alls :crybaby:
Sen undrar jag en annan sak, hade vi inte eventansvariga i klubben som just ska ta hand
om evennemang och kunna bidra med något ... en iallafall kunde kommit tycker jag, de
har trots allt tagit på sig uppdraget som ansvarig.
Det var gott om platser lediga i HPC-montern i år, så det såg mycket tunnt ut där under söndagen.
Jag hoppas verkligen det blir som förra året på Vallåkra 2009 :thumbup:
Vi måste synas på ett bra sätt och det vore väl trevligt med nya o fler medlemar med.
Det är trots allt flera hundratals medlemar i denna klubb, så mycket konstigt det inte kom fler än 7 stycken bilar!
Tycker det dessutom e för mycket snack om bankörningar hela tiden och för lite om sånt här när det väl gäller.
Hondaklubben e inte som förr .. vilket e synd. hoppas på förändring, och inte bara massa bansnack o sånt alltid.
Mina bilder från Vallåkra kommer inom några dagar...
I övrigt under söndagen var det en stor besvikelse tyckte vi flera stycken som ställde ut där,
hade man själv haft möjlighet att fixa att hjälpa till med annat hade man självklart gjort det.
Vi var cirka 7 bilar från Hondaklubben, vilket var riktigt dåligt... men vi som var där kände
ändå att vi representerade klubben med våra bilar, så vi hoppas ni ser det som en hjälp
för klubbens bästa
Helt klart var förra årets monter en av de bästa vi haft, ordning och reda och bra uppslutning
som sagt.
Men att fler än 7 bilar inte kom kan jag verkligen inte ha någon förståelse för alls :crybaby:
Sen undrar jag en annan sak, hade vi inte eventansvariga i klubben som just ska ta hand
om evennemang och kunna bidra med något ... en iallafall kunde kommit tycker jag, de
har trots allt tagit på sig uppdraget som ansvarig.
Det var gott om platser lediga i HPC-montern i år, så det såg mycket tunnt ut där under söndagen.
Jag hoppas verkligen det blir som förra året på Vallåkra 2009 :thumbup:
Vi måste synas på ett bra sätt och det vore väl trevligt med nya o fler medlemar med.
Det är trots allt flera hundratals medlemar i denna klubb, så mycket konstigt det inte kom fler än 7 stycken bilar!
Tycker det dessutom e för mycket snack om bankörningar hela tiden och för lite om sånt här när det väl gäller.
Hondaklubben e inte som förr .. vilket e synd. hoppas på förändring, och inte bara massa bansnack o sånt alltid.
Mina bilder från Vallåkra kommer inom några dagar...
Senast redigerad av Andreas79 den 18 augusti 2008, 16:38, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
tobbe__86
- Bil: Honda s2000 kraftwerks.
- Namn: Tobias Petersson
Det är lite tråkit att så lite folk vill komma. Men chrille ska ha ett stort tack ändå han fixade ju platsen. nästa år måste vi dar ihop folk så att annra klubbar inte skrattar och tror att vi är en liten klubb. Ha det bra lla honda lovers
längtar redan till vallåkra 08a
Tobias Petersson
- Chrille79
Nä för fan min insatts var inte så jävla märkvärdig. Bara synd för dom nya som kommer och förväntar sig nåt annat.
Jag visste ju att det inte skulle dyka upp nån så...
Jag visste ju att det inte skulle dyka upp nån så...
Gammal räv...
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
Mindre snack och mer verkstad om ni vill att det ska bli något, det är endast du själv som kan göra något åt saken. Att förlita sig på att "alla andra ordnar det" är absolut sämsta man kan göra.
Därför blir jag förbannad när jag läser sånt du skriver Andreas, GÖR NÅGOT SJÄLV DÅ?
Därför blir jag förbannad när jag läser sånt du skriver Andreas, GÖR NÅGOT SJÄLV DÅ?
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Nu tar vi det lugnt här så vi inte bråkar.. för det leder ingen vart :wub:
Regge - tycker det var ett påhopp mot mig detta faktiskt, jag är trots allt inte ensam
om att tycka de sakerna jag skrev längre upp i mitt långa inlägg :worthy:
Och för det andra så vill jag bara klubbens bästa ! Har varit medlem en del år nu
och försöker göra vad jag kan för klubben. Även fotograferat o annat när jag
haft tid även om det inte är på många hpc-träffar kanske men genom åren
har det ändå blivit en del hpc-träffar.
:hmm: Jag har inte förlitat mig på alla andra, jag säger bara vad jag och även andra i klubben tycker,
det är inte bara jag som anser det jag skrev utan även fler.
Som sagt - hur mycket gör inte jag för klubben ? jag är en aktiv medlem, som dessutom ställde
upp för klubben genom att köra till montern med min bil, hade jag o de andra inte varit där
jag känner som ställde ut - då hade vi inte varit några alls där vilket hade varit ännu mer synd..
Att komma med en bil trodde jag iallafall betydde något för klubben men verkar inte så ?
jag är trots allt medlem o tycker bra om klubben i övrigt o därför körde jag till Hondaklubben-
montern och ställde ut.
Självklart STÄLLER JAG UPP med något om jag hade haft TID över och material o.s.v, men
har man inte den möjligheten blir det svårt ! Jag försöker göra mitt bästa.
Men det jag retar mig på är faktiskt som sagt att inte fler dök upp i HPC-montern,
hade det varit fler bilar åtminstone hade det varit mycket bättre för klubben !
Det hade räckt med att någon som hade haft möjlighet att trycka upp medlemspapper
så vi kunde värva medlemar, och likaså stora affischer o.s.v - för visst har någon
i detta avlånga land tillgång till såna saker, då hade klubben synts ännu mer !
Hade vi alla hjälpts åt att samarbeta på ett eller annat sätt så hade allt fungerat mycket
bättre, väldigt dåligt intresse inom klubben vad gäller en så pass stor träff som Vallåkraträffen.
Förra året erbjöd jag även mig att hjälpa till när vi var på klubben, så lite kan man alltid
hjälpa till med när alla är väl på plats. Som sagt perfekt organiserat av Regge o fler
i klubben 2007. :thumbup:
Regge - tycker det var ett påhopp mot mig detta faktiskt, jag är trots allt inte ensam
om att tycka de sakerna jag skrev längre upp i mitt långa inlägg :worthy:
Och för det andra så vill jag bara klubbens bästa ! Har varit medlem en del år nu
och försöker göra vad jag kan för klubben. Även fotograferat o annat när jag
haft tid även om det inte är på många hpc-träffar kanske men genom åren
har det ändå blivit en del hpc-träffar.
:hmm: Jag har inte förlitat mig på alla andra, jag säger bara vad jag och även andra i klubben tycker,
det är inte bara jag som anser det jag skrev utan även fler.
Som sagt - hur mycket gör inte jag för klubben ? jag är en aktiv medlem, som dessutom ställde
upp för klubben genom att köra till montern med min bil, hade jag o de andra inte varit där
jag känner som ställde ut - då hade vi inte varit några alls där vilket hade varit ännu mer synd..
Att komma med en bil trodde jag iallafall betydde något för klubben men verkar inte så ?
jag är trots allt medlem o tycker bra om klubben i övrigt o därför körde jag till Hondaklubben-
montern och ställde ut.
Självklart STÄLLER JAG UPP med något om jag hade haft TID över och material o.s.v, men
har man inte den möjligheten blir det svårt ! Jag försöker göra mitt bästa.
Men det jag retar mig på är faktiskt som sagt att inte fler dök upp i HPC-montern,
hade det varit fler bilar åtminstone hade det varit mycket bättre för klubben !
Det hade räckt med att någon som hade haft möjlighet att trycka upp medlemspapper
så vi kunde värva medlemar, och likaså stora affischer o.s.v - för visst har någon
i detta avlånga land tillgång till såna saker, då hade klubben synts ännu mer !
Hade vi alla hjälpts åt att samarbeta på ett eller annat sätt så hade allt fungerat mycket
bättre, väldigt dåligt intresse inom klubben vad gäller en så pass stor träff som Vallåkraträffen.
Förra året erbjöd jag även mig att hjälpa till när vi var på klubben, så lite kan man alltid
hjälpa till med när alla är väl på plats. Som sagt perfekt organiserat av Regge o fler
i klubben 2007. :thumbup:
Senast redigerad av Andreas79 den 18 augusti 2008, 18:49, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
- Peter_1976
- Bil: Honda Civic 2.0 GL (FD2)
- Namn: Peter Sköld
mycket snack o lite verkstad, hmm
vi var i alla fall där o försökte representera klubben. det var ju mer än många andra
visst, man behöver inte göra så mycket, men en banner med "HONDAKLUBBEN" hade ju itne skadat. hade vi haft någon så hade vi själv kunnat sätta upp den.
är det inte sånna här tillställningar som vi har eventansvariga för? vallåkra är ändå nordeuropas största utställning. om det är någonstans man syns, så är det där. inte på bana
klubbens huvudintresse är bankörningar, visst det köper jag. men man måste som klubb ändå synas. o värva fler medlemmar. eller det vill ni kanske inte? om man köper tex en Legend, så vill man inte köra bana med den. ska man bli utkastad eller "utdömd" då?
en klubb mår väl bäst av lite både och. eller?
vi var i alla fall där o försökte representera klubben. det var ju mer än många andra
visst, man behöver inte göra så mycket, men en banner med "HONDAKLUBBEN" hade ju itne skadat. hade vi haft någon så hade vi själv kunnat sätta upp den.
är det inte sånna här tillställningar som vi har eventansvariga för? vallåkra är ändå nordeuropas största utställning. om det är någonstans man syns, så är det där. inte på bana
klubbens huvudintresse är bankörningar, visst det köper jag. men man måste som klubb ändå synas. o värva fler medlemmar. eller det vill ni kanske inte? om man köper tex en Legend, så vill man inte köra bana med den. ska man bli utkastad eller "utdömd" då?
en klubb mår väl bäst av lite både och. eller?
Senast redigerad av Peter_1976 den 18 augusti 2008, 20:43, redigerad totalt 1 gånger.
Peter Sköld, Lund
Honda Civic FD2 -07
http://www.garaget.org/?car=198809
Honda Civic FD2 -07
http://www.garaget.org/?car=198809
Det får bli mer planering till nästa gång, man hade inte ens något tält i närheten tyvärr, men det finns gånger det är bra och gånger det är dåligt, håll ut, det blir bättre.
Elvis