Ärlighet i annonser
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
Bra skrivet "stegen" !
Ödmjukhet...vad är dess motsats? för vad gäller Adio så är han nog den som är minst ödmjuk på detta forum.
Som exempel har det varit flertalet trådar där någon frågar saker som:
- vilka tändstift ska ja ha och är det svårt att byta kamrem på min d-serie
Ett svar från Adio på en sådan fråga brukar kunna låta typ såhär:
- vaaaa?? vet du inte stiftbeteckning så skall du f-n inte försöka med kamrem, lämna in din bil så du inte förstör nått!!!
Det ovan kanske inte är 100% citerat osv men ni alla lär veta precis vad jag menar...
Jag tänker fortsätta mitt försvar angående Adios påstående om att jag visste om ett trasigt överfall på motorn han köpt av mig.
Berättade nyss för min tjej om vad Adio skriver om motorn (den satt i hennes bil) och hon bara skakar på huvet.
Hon var med i garaget när Adio och hans polare skulle lasta in motorn. Hon minns klart o tydligt hur JAG visade Adio en ventilkåps pinnbult som gått av precis vid skallen. Men tätbrickan satt där och den hade nån haft nått tätningsmaterial på och sedan tryckt dit.
Som säkerhet hade tidigare ägaren ändra position på blecket som håller tändkablarna och vinklat denna så den låg och tröck neråt på denna bricka så att det ej skulle läcka ut olja....detta visade jag med andra ord för Adio och han hade tydligen sagt nått i stil med:
- aha...jaja skitsamma!
Att sedan överfallet var spräckt där innanför var ju tråkigt men absolut inget jag visste om, kan ju lika gärna vara Adios egna mekkunskaper som spräckt detta då han försökte byta till en ny pinnbult. I ren besvikelse på sig själv skyller kanske besserwisser-killen ifrån sig....på mig!
Så nu kan man ju undra hur Adio kan få min ärlighet (ja visade honom bulten ju) till att jag är en lögnare som döljt ett fel på plats!?!??!?!
Ödmjukhet...vad är dess motsats? för vad gäller Adio så är han nog den som är minst ödmjuk på detta forum.
Som exempel har det varit flertalet trådar där någon frågar saker som:
- vilka tändstift ska ja ha och är det svårt att byta kamrem på min d-serie
Ett svar från Adio på en sådan fråga brukar kunna låta typ såhär:
- vaaaa?? vet du inte stiftbeteckning så skall du f-n inte försöka med kamrem, lämna in din bil så du inte förstör nått!!!
Det ovan kanske inte är 100% citerat osv men ni alla lär veta precis vad jag menar...
Jag tänker fortsätta mitt försvar angående Adios påstående om att jag visste om ett trasigt överfall på motorn han köpt av mig.
Berättade nyss för min tjej om vad Adio skriver om motorn (den satt i hennes bil) och hon bara skakar på huvet.
Hon var med i garaget när Adio och hans polare skulle lasta in motorn. Hon minns klart o tydligt hur JAG visade Adio en ventilkåps pinnbult som gått av precis vid skallen. Men tätbrickan satt där och den hade nån haft nått tätningsmaterial på och sedan tryckt dit.
Som säkerhet hade tidigare ägaren ändra position på blecket som håller tändkablarna och vinklat denna så den låg och tröck neråt på denna bricka så att det ej skulle läcka ut olja....detta visade jag med andra ord för Adio och han hade tydligen sagt nått i stil med:
- aha...jaja skitsamma!
Att sedan överfallet var spräckt där innanför var ju tråkigt men absolut inget jag visste om, kan ju lika gärna vara Adios egna mekkunskaper som spräckt detta då han försökte byta till en ny pinnbult. I ren besvikelse på sig själv skyller kanske besserwisser-killen ifrån sig....på mig!
Så nu kan man ju undra hur Adio kan få min ärlighet (ja visade honom bulten ju) till att jag är en lögnare som döljt ett fel på plats!?!??!?!
Senast redigerad av Micke 16v den 2 september 2008, 00:01, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
Adio: Skall du fortsätta argumentera så gör det utan att dra upp "alla de PM jag fått från folk" för du kan aldrig föra talan för fler än dig själv. Har någon annan något att säga kring detta så får de göra det själv men det är inte din sak att lägga orden i deras mun!
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Jag misstänker att medelåldern är betydligt högre på det forumet, och för de flesta så kommer med åldern också en viss mognadstegen skrev:...
Äger även en gammal Vaz Niva och om ni söker på forum och Niva så kommer ni till vad som förmodligen är Sveriges Bästa Bilforum! (jag anser då det iallafall) Läs och lär!
Jag misstänker att medelåldern är betydligt högre på det forumet, och för de flesta så kommer med åldern också en viss mognad 
[/quote]
Jag tordes inte skriva det själv
MEN måste vara något mera också... kanske inte är lönt att försöka hävda sig om man kör en rysk skrammelburk
Han som startade detta forum kastar ut alla som börjar tjafsa och inte på ett konstruktivt sätt bidrar till forumets trådar. HPC:s trådar skulle krympa betänkligt om man gjorde detsamma här... men förmodligen så skulle det så småningom bli fler medlemmar!
[/quote]
Jag tordes inte skriva det själv
MEN måste vara något mera också... kanske inte är lönt att försöka hävda sig om man kör en rysk skrammelburk
Han som startade detta forum kastar ut alla som börjar tjafsa och inte på ett konstruktivt sätt bidrar till forumets trådar. HPC:s trådar skulle krympa betänkligt om man gjorde detsamma här... men förmodligen så skulle det så småningom bli fler medlemmar!
Sture Teglund
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Nu börjar det bli lite smått OT men...
Avstängning från forumet under 1v, 2v, 1 månad, etc kunde vara en bra idé för de som inte uppför sig.
I slutändan kanske även total avstängning kan bli relevant om man inte ser en förbättring.
Frågan är bara vem som ska ta beslutet om vad som är tillräckligt för att "straffas".
Det är svårt att vara 100% objektiv, då man sällan har all fakta om diverse tvister.
Avstängning från forumet under 1v, 2v, 1 månad, etc kunde vara en bra idé för de som inte uppför sig.
I slutändan kanske även total avstängning kan bli relevant om man inte ser en förbättring.
Frågan är bara vem som ska ta beslutet om vad som är tillräckligt för att "straffas".
Det är svårt att vara 100% objektiv, då man sällan har all fakta om diverse tvister.
hur länge man bör straffas är nog inge svårt o kolla, majoriteten bestämmer , dra en poll vet ja ;P haha
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
-
Bongo
- Bil: Crx/Civic
- Namn: Daniel Fernerö
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Hur ska man bete sig mot nya medlemmar frågar ja? Detta var ändå en gammal medlem som
hade ett nytt nick som adio skrev så här till.
Niclas du är ny här va? Du vet inte vem du skrev till tror jag, det där är Kung Scotte, han är vår gamla ordförande och kan allt om Honda och han jobbar på Honda han vet vad en bil är värd.
Visst scotte sitter på kunskap & erfarenheter men ja tänkte mest på om man är helt ny medlem
kanske man vill ha ett lätt & varmt välkomnande. Om jag fick sånna svar när jag var ny skulle
jag börja fundera på om man var välkommen i klubben.
Bara för att man inte har postat mycket & har expert user betyder de inte att man kan mindre.
/Danne
hade ett nytt nick som adio skrev så här till.
Niclas du är ny här va? Du vet inte vem du skrev till tror jag, det där är Kung Scotte, han är vår gamla ordförande och kan allt om Honda och han jobbar på Honda han vet vad en bil är värd.
Visst scotte sitter på kunskap & erfarenheter men ja tänkte mest på om man är helt ny medlem
kanske man vill ha ett lätt & varmt välkomnande. Om jag fick sånna svar när jag var ny skulle
jag börja fundera på om man var välkommen i klubben.
Bara för att man inte har postat mycket & har expert user betyder de inte att man kan mindre.
/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
Tycker en poll hade varit helt utmärkt elvis. Men frågan om det är nödvändigt känns som att resultatet är förutsägbart redan 
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
Är inte detta HPC i ett nötskal? På forumet kan man vara hur dryg som helst och helst mot nya eller okunniga medlemmar. Det finns många duktiga och kunniga medlemmar i denna klubb, jag får ut mycket av att läsa på forumet men drar mig för att skriva något, då man ofta möts med hårda ord.
Jag tycker det är väldigt skumt, då alla jag träffat i verkligheten varit mycket trevliga, artiga och hjälpsamma.
Ang. topicen så tycker jag att det är viktigt att skit kommer fram om bilar som ligger ute. Men ni måste lugna ner er några hekton, det är verkligen sandlådenivå på några av inläggen i denna tråd.
Jag tycker det är väldigt skumt, då alla jag träffat i verkligheten varit mycket trevliga, artiga och hjälpsamma.
Ang. topicen så tycker jag att det är viktigt att skit kommer fram om bilar som ligger ute. Men ni måste lugna ner er några hekton, det är verkligen sandlådenivå på några av inläggen i denna tråd.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Som ny medlem i klubben, och på forumet, tycker jag förstås det är lite tråkigt att se sådana här trådar. Tycker kanske det är lite väl lösa tyglar också, ingen diskussion som gått till personangrepp är värd att få fortsätta i mina ögon.
Man kan diskutera allt, ha olika åsikter m.m. - jag för gärna heta argumentationer själv om jag är säker på min sak, men personangrepp, anklagelser etc, hör inte hemma i en diskussion och därmed inte heller på ett diskussionsforum.
Personligen tycker jag alla trådar med anklagelser om bedrägeri, hot etc borde låsas / rensas direkt, sen får den som anklagar åstadkomma någon form av bevis, om inte det finns så utgår en varning, och vid upprepade händelser så är man inte längre välkommen att delta på forumet. Men det är min åsikt, och det är inte upp till mig.
Sen skrämmer man knappast bort mig som medlem med lite forum static, jag gick med för att jag vill lära mig mer om min bil (och bilar i allmänhet), jag vill köra bana, jag vill träffa likasinnade m.m. Idioter finns det överallt, det får man vänja sig vid, men de behöver inte få rum att spela ut sina teaterkonster på allmänna forum.
Har man varit med på Internet sen typ -95-96 så är man förvisso rätt härdad vad gäller troll, och med inte alltför långt ifrån 30 år på jorden har man träffat sin beskärda del idioter också
Man kan diskutera allt, ha olika åsikter m.m. - jag för gärna heta argumentationer själv om jag är säker på min sak, men personangrepp, anklagelser etc, hör inte hemma i en diskussion och därmed inte heller på ett diskussionsforum.
Personligen tycker jag alla trådar med anklagelser om bedrägeri, hot etc borde låsas / rensas direkt, sen får den som anklagar åstadkomma någon form av bevis, om inte det finns så utgår en varning, och vid upprepade händelser så är man inte längre välkommen att delta på forumet. Men det är min åsikt, och det är inte upp till mig.
Sen skrämmer man knappast bort mig som medlem med lite forum static, jag gick med för att jag vill lära mig mer om min bil (och bilar i allmänhet), jag vill köra bana, jag vill träffa likasinnade m.m. Idioter finns det överallt, det får man vänja sig vid, men de behöver inte få rum att spela ut sina teaterkonster på allmänna forum.
Har man varit med på Internet sen typ -95-96 så är man förvisso rätt härdad vad gäller troll, och med inte alltför långt ifrån 30 år på jorden har man träffat sin beskärda del idioter också
Senast redigerad av David Lundin den 2 september 2008, 13:54, redigerad totalt 1 gånger.
Låter bra att det är fler som önskar bättring... och jag håller med om att nya kan bemötas rätt illa ibland... ta bort inlägg som har en tråkig attityd gentemot andra och vid upprepade fall så stäng av denne/denna. Kanske är arbetssamt för ni som jobbar med forumet? men andra kan säkert hjälpa er att hitta "dåliga" inlägg som skrivs in framöver.
Sture Teglund
-
Bongo
- Bil: Crx/Civic
- Namn: Daniel Fernerö
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Antar att funktionen report är tillför att rapportera in poster som inte tillför något vettigt.
Eller?
Isåfall skulle man kanske använda de mer.?
/Danne
Eller?
Isåfall skulle man kanske använda de mer.?
/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
Nu är ni inne på något som är helt OT, ska jag behöva sitta och trycka på reportknappen för det?
Micke.
Först säger du att du inte visste ett skit om det och nu helt plötsligt säger du att du visat mig?! Hur ska du ha det?
Mig har du aldrig visat och jag har pratat med kompisen som var med och han såg inget han heller.
Vill du dra denna diskution vidare så slå mig en signal annars så skiter jag i detta nu.
Om det är någon glädje för dig så kan jag inte använda något av det jag köpte av dig nu eftersom ägaren innan dig planat toppen för att öka kompet så jag kan inte använda den nu.
Har lagt ut 3000:- på renovering av den och den går inte att använda.
Micke.
Först säger du att du inte visste ett skit om det och nu helt plötsligt säger du att du visat mig?! Hur ska du ha det?
Mig har du aldrig visat och jag har pratat med kompisen som var med och han såg inget han heller.
Vill du dra denna diskution vidare så slå mig en signal annars så skiter jag i detta nu.
Om det är någon glädje för dig så kan jag inte använda något av det jag köpte av dig nu eftersom ägaren innan dig planat toppen för att öka kompet så jag kan inte använda den nu.
Har lagt ut 3000:- på renovering av den och den går inte att använda.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
Men sluta vrida o vända på saker, det blir endå inte till din fördel.
Du påstår att jag visste om ett trasigt överfall och ljugit om detta, jag har berättat allt om motorn.
Och jag ÄR en kille!! minns fan inte ordagrannt vad som sas för flera månader i mitt garage, tur att min tjej minns!
Men jisses! har du ringt o terrat tidigare ägare till denna motor och på såvis fått fram den info angående högre komp?
För du låter ju så jäkla säker på den saken...
Jag vill inte ha kontakt med dej, inte se dej så snälla kom inte fram till mig i framtiden. Ta gärna en omväg förbi mig.
Du påstår att jag visste om ett trasigt överfall och ljugit om detta, jag har berättat allt om motorn.
Och jag ÄR en kille!! minns fan inte ordagrannt vad som sas för flera månader i mitt garage, tur att min tjej minns!
Men jisses! har du ringt o terrat tidigare ägare till denna motor och på såvis fått fram den info angående högre komp?
För du låter ju så jäkla säker på den saken...
Jag vill inte ha kontakt med dej, inte se dej så snälla kom inte fram till mig i framtiden. Ta gärna en omväg förbi mig.
0736316013
Det är ju du som vänder och vrider på saker, först säger du att du inte visste om något sen säger du att du berättade för mig?! Vem är det som vänder och vrider på saker?
Det är roligt att se att ni håller om ryggen på varandra, ni kanske skulle starta en egen klubb?
Det är roligt att se att ni håller om ryggen på varandra, ni kanske skulle starta en egen klubb?
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Adio som vanligt över reagera du. Inte konstigt att du inte några anhängare, fan lipar över en topp som kostar 1000 kr är det är fan inga pengar i bil sammanhang. Hur lätt är det att kolla sånt om man inte har rivit toppen`??
Jag skiter fullständigt i eran affär, men varför är det alltid du som hamnar snett på forumet?? Och kom inte och säg "jag vågar säga vad jag tycker". Det vågar dem flesta.
Jag skiter fullständigt i eran affär, men varför är det alltid du som hamnar snett på forumet?? Och kom inte och säg "jag vågar säga vad jag tycker". Det vågar dem flesta.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Som jag sagt tidigare Junior pengarna är skitsamma i samanhanget. Jag skiter i om jag betalade 5kr eller 50000kr han lurade mig lik förbannat.
Det är roligt att se en som sitter i styrelsen förespråkar sånt inom klubben.
Jag har min kompis som var med och hörde och såg allt, han säger också att Micke inte sa ett skit om något. Nu har Micke sin tjej som säger tvärtom och Micke kommer inte ihåg. Ord står mot ord så vi kommer inte längre med detta.
Det är roligt att se en som sitter i styrelsen förespråkar sånt inom klubben.
Jag har min kompis som var med och hörde och såg allt, han säger också att Micke inte sa ett skit om något. Nu har Micke sin tjej som säger tvärtom och Micke kommer inte ihåg. Ord står mot ord så vi kommer inte längre med detta.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag stänger tråden eftersom den urartat och inte bidrar med något konstruktivt.
Jag sammanfattar den:
Ljug inte om något och undanhåll inte sanningen när ni ska sälja saker.
Som köpare kan man inte förvänta sig att få gyllene skor för ett par begagnade toy.
Jag sammanfattar den:
Ljug inte om något och undanhåll inte sanningen när ni ska sälja saker.
Som köpare kan man inte förvänta sig att få gyllene skor för ett par begagnade toy.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016