Sänkning av sportchassi?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
SS57

Låt mig börja med att presentera mig lite eftersom jag är ny här...
Stefan, snart 40 med villa och familj på liten ort i Västergötland!
På fritid bygger jag Amerikanska??? bilar och just nu är det en Cheva -57 Bel-Air med luftfjädring, 18 tummare och en pearl lack...
Precis köpt mig en Honda Accord 2.4 ex. -05 som jag är otroligt nöjd med! Hade innan den en V70 T5 men måste säga att Hondan är trevligare på alla punkter!
Nu till frågan, enligt serviceboken har det skruvats dit ett sportchassi på bilen (Honda original, när bilen var ny) och jag tycker bilen känns väldigt bra och balanserad med detta! (den är ganska låg redan men...) Jag satte dock på nya fälgar i veckan och om bilen går att sänka ytterligar nå´n cm till skulle det bli perfekt...(framförallt i fram1)Hur går jag till väga? Finns det några alternativ till justerbara coilovers, går det att göra något på det jag har utan att försämra komforten och balansen i bilen?
Om coilovers är enda alternativet, vilka? Kom ihåg att jag är nöjd med hur den uppför sig nu...Jag vill INTE ha nå´n ban set-up då hela familjen åker i den...
Fälgarna jag satte på är Team Dynamics Monza R 18*7,5 med et 45, däck blev 225/40-18.
Några råd?
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Du bör definitivt inte modifiera din nuvarande setup med andra sänkfjädrar än de som sitter på, då dessa är tillverkade och testade tillsammans, för att få just det beteende du har i bilen nu. att byta till coilovers kommer troligtvis göra bilen nnågot hårdare, men det är enda alternativet om du vill kunna sänka mer utan att köpa en ny komplett sänksats med lägre sättning.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
SS57

M Scotte skrev:Du bör definitivt inte modifiera din nuvarande setup med andra sänkfjädrar än de som sitter på, då dessa är tillverkade och testade tillsammans, för att få just det beteende du har i bilen nu. att byta till coilovers kommer troligtvis göra bilen nnågot hårdare, men det är enda alternativet om du vill kunna sänka mer utan att köpa en ny komplett sänksats med lägre sättning.
Ok, så nya coilovers är enda alternativet?
Vilka rekommenderas isåfall?
Priser och inköpsställen?
Tack på förhand!
Stefan
Skriv svar