Ger det nån effekt???
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Har du några Dynographs att länka till?
Jag är intresserad av 2-3hk för en vettig peng, men bara om de finns där och lite dynografer känns ju alltid betryggande
Jag är intresserad av 2-3hk för en vettig peng, men bara om de finns där och lite dynografer känns ju alltid betryggande
Jag hittade den här länken direkt. Googlar man lite så dyker det upp en del liknande.David Lundin skrev:Har du några Dynographs att länka till?
<a href="http://tsx.acurazine.com/forums/showthread.php?t=653396" target="_blank">http://tsx.acurazine.com/forums/showthr ... =653396</a>
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Anledningen att jag kör med plastpackning är för att slippa den extra värmen toppen alstrar till insuget ovan kompressorn. Att slippa skrapa packning är bara bonus.
Senast redigerad av M Scotte den 28 september 2008, 00:35, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Klicka på länken jag postade precis ovanför. Bevis vete tusan, men den killen har bänkat före och efter packningen sattes dit. Yttre faktorer kan säkert påverka åt ena eller andra hållet men onekligen ger ju den motorn fler hästar efter det att packningen sattes dit. Jag har sett flera liknande poster från olika forum men den är tydligast eftersom han bänkat precis före och efter det att packningen sattes dit.FoXxIe skrev:som sagt, bevisas det att det ger ett par hk så är ja intresserad också!
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
Nu går snart tåget för denna gång och jag ska lägga in beställning.
För att förtydliga, det handlar om exakta kopior i polyetylen med hög kvalitet. (Samma material som originalet)
350kr i brevlådan.
Finns just nu till:
B16
B18c5/6
D16Z5
sedan finns det spjällhuspackning till:
B serie Skunk 2 spjällhus 70mm
B16, B16a, B16a1, B16a2 spjällhus
B18c5/6 spjällhus
Så man slipper koppla bort vattnet från spjällhuset.
200 för en sådan.
Paket 500. (En av varje)
Vilka var intresserade av packning? Skriv upp er här nedanför eller skicka PM.
För att förtydliga, det handlar om exakta kopior i polyetylen med hög kvalitet. (Samma material som originalet)
350kr i brevlådan.
Finns just nu till:
B16
B18c5/6
D16Z5
sedan finns det spjällhuspackning till:
B serie Skunk 2 spjällhus 70mm
B16, B16a, B16a1, B16a2 spjällhus
B18c5/6 spjällhus
Så man slipper koppla bort vattnet från spjällhuset.
200 för en sådan.
Paket 500. (En av varje)
Vilka var intresserade av packning? Skriv upp er här nedanför eller skicka PM.
-
captain_nemo
Tror med att någon Teflon skulle fungera bra..Ricce skrev:<!--QuoteBegin-EcciBaka+9 Dec 2005, 13:43:24--><div class='quotetop'>QUOTE(EcciBaka 4 9 Dec 2005, 13:43:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sen är det inte så enkelt att hondatas packning är i PE (Polyeten) det är plastfolie o påsar också, de är ändå inte bra packningarskulle satsa på hondatas packning om jag skulle köpa en sån, det är inte bara att ta vilken plastbit som helst om man vill få ut nån effekt av det o hondata har antagligen valt en speciell PE blandning med bättre egenskaper. antagligen asså, inte säkert. skulle iaf satsa på hondata framför noname.
Steffo: PTFE tror jag knappast skulle funka speciellt bra... tror mer på termopodukter, nån form av teflon. (PFA, FEP som är värmebeständiga)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=218996"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Lite grann om plaster
PTFE är en termoplast. Polytetraflouretylen. Den går under handelsnamnet Teflon och är en av de termoplaster som tål höga temperaturer, aggressiva miljöer. En extra egenskap är att dess friktion är mycket låg.
Så en packning av PTFE skulle förmodligen vara det allra bästa alternativet. Smälter vid + 327 grader. Ett problem är att det är en mycket dyr plast.
Vad gäller Polyeten så är polyeten alltid polyeten. Sedan finns det som PEH, PEL och PEM - hög, låg och mellandensitet. Polyeten är en ganska mjuk plast och har en ganska låg smältpunkt = + 128 grader. När man drar rör med Polyeten räknar man med högsta temperatur + 80 grader för att garantera hållfastheten.
PFA - perflouralkoxi - överträffar PTFE i många egenskaper, så det vore också ett gott val.
//nemo
Jörgen Eriksson
Södertälje
Södertälje
PTFE går för övrigt utmärkt att arbeta med och det behöver inte laser- eller vattenskäras. Vill man kan man tillverka alla packningar själv. Kostnaden blir säkert något högre än det pris som ni får genom mig, men visst skulle det fungera. Jag har arbetat lite med PTFE och det går utmärkt att bearbeta med borr, kniv, fräs etc. Det är knepigt att slipa däremot.
Hondtatapackningarna tillverkas i samma material som de packningar jag erbjuder från England. Jag har fått uppgiften att den mjuknar vid ca 150 grader. Ca 100 packningar har sålts under flera års tid och det har inte kommit några klagomål på dem hittills. Tvärtom. Allmänt så upplever folk att den bidrar till kallare insug och piggare motor.
Hondtatapackningarna tillverkas i samma material som de packningar jag erbjuder från England. Jag har fått uppgiften att den mjuknar vid ca 150 grader. Ca 100 packningar har sålts under flera års tid och det har inte kommit några klagomål på dem hittills. Tvärtom. Allmänt så upplever folk att den bidrar till kallare insug och piggare motor.
40 x 7.2 = 288kr. Sedan tillkommer frakt från USA.1883 skrev:hittade nån packning på robearracing.com som leder väck värmen från insuget för 39.99dollar men vet inte vad kvaliten är! men billigt
Min packning kostar 350kr inklusive frakt. Två packningar kostar 650.
Finns nu:
D16z5
B16
B18 Integra 190hk
K20 om någon vecka
B18 vti 169hk om några veckor
Jag har även spjällhuspackningar till B16 (alla)
Förvisso. Samtidigt köper folk catchtankar, vevhusfilter, växelspaksknoppar och annat skit. Sedan roar sig många med att byta stift och tändkablar en gång om året för någon tusenlapp (även de som borde veta bättre...)Koxen skrev:Tycker det låter helt galet att lägga pengarna på något som ger så otroligt lite. inte minst jobbet att montera den
Sedan kan man köpa nytt spjällhus till sin mer eller mindre standardbil för ett antal kronor, oftast fel sida tusenlappen. Vad ger det? "Håhå jag har 70mm Spoooon... Det fungar siiitfint med mitt öppna filter."
2-3 hästar för 350kr är inte dåligt när man sugtrimmar. Jag känner flera som monterat detta på B16. De uppfattar att bilen känns piggare och friskare på lägre varv, snabbare respons. Placebo? Ja, kanske det? Faktum kvarstår och bänkningsexempel finns längre upp i tråden.
Man kan ju alltid köpa packningen och sedan byta den när man ex demonterar toppen eller liknande. Eller nu under vinter när man har gott om tid och inte har någon press på sig att slänga ihop det snabbt igen:)Koxen skrev:Tycker det låter helt galet att lägga pengarna på något som ger så otroligt lite. inte minst jobbet att montera den
Robin Sarén
Honda S2000
Honda S2000
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Hur jobbigt är det att plocka bort insuget då? det tar ju inte många minuter. En av de lättaste mods man kan göra för att få ett par hk?!
Precis samma som ett velocity stack. Ger procentuell effektökning över hela registret, kostar <1000:- och är toksimpelt att montera.
Alla sådana enkla småsaker är ju rena drömmen om man vill fintrimma in motorn. Folk bromsar ju inte fina effekter av en slump, det är detta som gör skillnad på de som har koll på grejerna och de som inte förstår poängen.
Precis samma som ett velocity stack. Ger procentuell effektökning över hela registret, kostar <1000:- och är toksimpelt att montera.
Alla sådana enkla småsaker är ju rena drömmen om man vill fintrimma in motorn. Folk bromsar ju inte fina effekter av en slump, det är detta som gör skillnad på de som har koll på grejerna och de som inte förstår poängen.
Team Kalmar
Jag håller helt med. Dessutom kostar de bara 350kr inklusive frakt.Mooseman skrev:Hur jobbigt är det att plocka bort insuget då? det tar ju inte många minuter. En av de lättaste mods man kan göra för att få ett par hk?!