Johnny, det skulle väl isf vara att du kan få problem med att få spelen i färg om du har en tjock-tv då de körs i ntsc.
Har du plasma/lcd så är det dock bara att tuta & köra.
Officiella PS3 tråden
Det är inga problem! Har NTSC/PALCharly skrev:Johnny, det skulle väl isf vara att du kan få problem med att få spelen i färg om du har en tjock-tv då de körs i ntsc.
Har du plasma/lcd så är det dock bara att tuta & köra.
Men annars är det bara regionskodningen på filmerna alltså?
Visst kan man väl även byta HDD ganska enkelt i dem?
[b]Medlem #1535[/b]
40 gb-varianten kostar $399, dvs ca 2400kr + några kronor i sales tax beroende på vilken stat du köper den i (?). Är som sagt inga problem så änge du har en tv med HDMI/komponent (alt. NTSC). Jag kör med en Panasonic PX70E som funkar tokbra. Spel ska vara regionsfria såvitt jag vet, men BD-filmer från EU-regionen ska tydligen inte funka.
En rolig grej är att alla menyer och inställningar finns på svenska. Det hade jag inte riktigt räknat med.
En rolig grej är att alla menyer och inställningar finns på svenska. Det hade jag inte riktigt räknat med.
Senast redigerad av ToLo den 14 maj 2008, 17:52, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Alla BDfilmer är inte regionskodade. Men det börjar dock bli mer å mer.
Sen är ju nackdel att köpa i staterna är att du måste skicka den just dit om något skulle gå fel. Playstation i Sverige vad jag har förstått tar inte emot garantiärenden om basenheten inte är köpt i Sverige.
Passa även på att köpa en massa spel, för dom är billigare där, även extra handkontroll!
Sen är ju nackdel att köpa i staterna är att du måste skicka den just dit om något skulle gå fel. Playstation i Sverige vad jag har förstått tar inte emot garantiärenden om basenheten inte är köpt i Sverige.
Passa även på att köpa en massa spel, för dom är billigare där, även extra handkontroll!
Stefan Karlsson
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Dano_7 heter jag, bara att adda på 
Jag har än så länge bara köpt Call Of Duty 4 - Game Of The Year Edition och även Driver 1 dvs till PS1 men det är så bra och så kult med allt sladdande så jag var tvungen att ha det (45:- på Playstation Store), detta trots att jag enbart spelat Bil och Sportspel innan med enda undantagen spel som Super Mario, Sonic och många spel från Nintendo 8Bit tiden. Jag har laddat ner 17 demos hittills och försökt komma fram till vad för mer spel jag ska köpa, jag har laddat ner följande:
Battlefield: Bad Company - Hyffsat underhållande men kändes inte som något jätteseriöst som t.ex COD4
Beijing 2008 - Hatar sportspel där det går ut på att flippra på X och [] som en idiot för att samla fart osv, BLÄ!!!
Bourne - Gubben var seg när man styrde han och det gjorde allmänt inget bra intryck, långt ifrån COD klass även om det e lite annorlunda spel.
Burnout Paradise - Helt OK tidsfördriv, knappast verkligt osv men skoj.
Colin McRae Dirt - Å fyfan va kasst.
Fifa 2009 - Matcherna var 2min lång per halvlek...man hann inte få en uppfattning om något innan det var slut, står mellan Fifa 2009 och PES09, fotbollsspel måste jag ha.
Formula One Championship Edition - Helt OK men inget toppenspel, småskoj.
Hitman - Njae...lider oxå av att COD piskar allt annat så tyvärr.
NBA Live 2009 - Lite svårt att få grepp om fan, har dock aldrig varit ett fan av basketspel så det är inget för mig.
NHL 2009 - Samma som ovan, har aldrig varit ett fan av detta och inget för mig antar jag.
Ridge Racer 7 - Åh gud hjälp mig, hur kan man släppa sån här skit?
Sega Rally - Snacka antiklimax...från arkadspelet Sega Rally 1 till detta...de borde fan skämmas. Det var flera min av mitt liv åt helvete på skiten.
Stuntman: Ignition - Njae...gillade det inte alls.
The Club - Skjut så många på så kort tid som möjligt och få så många poäng som möjligt. Ingen taktik eller finess alls...kasst.
Tiger Woods PGA Tour 2009 - Nja...vem fan pallar köra Golf så mkt att det e värt att köpa? Även om det har grymma funktioner.
Top Spin 3 - Kungligt, har alltid gillat Tennisspel men det har funnits väldigt få som vart bra, detta SKA köpas.
Uncharted: Drake's Fortune - Kul men inte mer.
Jag lånade GT5 Prologue av kompisen ikväll och efter nästan en timmes installation och en uppdatering som inte gick igenom pga att nätet kopplades ner så har jag kommit igång och kört ett enda lopp med RX8 som verkade mest HK kontra vikt för pengarna. We shall se.
Jag har än så länge bara köpt Call Of Duty 4 - Game Of The Year Edition och även Driver 1 dvs till PS1 men det är så bra och så kult med allt sladdande så jag var tvungen att ha det (45:- på Playstation Store), detta trots att jag enbart spelat Bil och Sportspel innan med enda undantagen spel som Super Mario, Sonic och många spel från Nintendo 8Bit tiden. Jag har laddat ner 17 demos hittills och försökt komma fram till vad för mer spel jag ska köpa, jag har laddat ner följande:
Battlefield: Bad Company - Hyffsat underhållande men kändes inte som något jätteseriöst som t.ex COD4
Beijing 2008 - Hatar sportspel där det går ut på att flippra på X och [] som en idiot för att samla fart osv, BLÄ!!!
Bourne - Gubben var seg när man styrde han och det gjorde allmänt inget bra intryck, långt ifrån COD klass även om det e lite annorlunda spel.
Burnout Paradise - Helt OK tidsfördriv, knappast verkligt osv men skoj.
Colin McRae Dirt - Å fyfan va kasst.
Fifa 2009 - Matcherna var 2min lång per halvlek...man hann inte få en uppfattning om något innan det var slut, står mellan Fifa 2009 och PES09, fotbollsspel måste jag ha.
Formula One Championship Edition - Helt OK men inget toppenspel, småskoj.
Hitman - Njae...lider oxå av att COD piskar allt annat så tyvärr.
NBA Live 2009 - Lite svårt att få grepp om fan, har dock aldrig varit ett fan av basketspel så det är inget för mig.
NHL 2009 - Samma som ovan, har aldrig varit ett fan av detta och inget för mig antar jag.
Ridge Racer 7 - Åh gud hjälp mig, hur kan man släppa sån här skit?
Sega Rally - Snacka antiklimax...från arkadspelet Sega Rally 1 till detta...de borde fan skämmas. Det var flera min av mitt liv åt helvete på skiten.
Stuntman: Ignition - Njae...gillade det inte alls.
The Club - Skjut så många på så kort tid som möjligt och få så många poäng som möjligt. Ingen taktik eller finess alls...kasst.
Tiger Woods PGA Tour 2009 - Nja...vem fan pallar köra Golf så mkt att det e värt att köpa? Även om det har grymma funktioner.
Top Spin 3 - Kungligt, har alltid gillat Tennisspel men det har funnits väldigt få som vart bra, detta SKA köpas.
Uncharted: Drake's Fortune - Kul men inte mer.
Jag lånade GT5 Prologue av kompisen ikväll och efter nästan en timmes installation och en uppdatering som inte gick igenom pga att nätet kopplades ner så har jag kommit igång och kört ett enda lopp med RX8 som verkade mest HK kontra vikt för pengarna. We shall se.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
maniac

- Bil: crx
- Namn: Peter Åstrand
- Has thanked: 2 times
får väl oxå ställa mig till skaran av förlorade själar...
köpte en ps3 80 gig till grabben så får väl se om man hinner mota bort honom från burken någon dag o spela .
online id : guttaperkaboll (varför välja ett lätt namn för... :biglaugh2: )
köpte en ps3 80 gig till grabben så får väl se om man hinner mota bort honom från burken någon dag o spela .
online id : guttaperkaboll (varför välja ett lätt namn för... :biglaugh2: )
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
Även jag anmäler mig...
Blev med PS3 i helgen
Använder den primärt till Blu-Ray och Guitar Hero/Rock Band...
Tänkte börja utforska lite bilspel framöver oxå...
Blev med PS3 i helgen
Använder den primärt till Blu-Ray och Guitar Hero/Rock Band...
Tänkte börja utforska lite bilspel framöver oxå...
Dani, pröva motorstorm också om du inte redan gjort det... man kan få tag i det snorbilligt om du skulle gilla det... snart kommer iofs 2:an
Till hösten kommer :
Resistance fall of man2
Killzone2
motorstorm pacific rift (MS2)
Little big planet
Jag kan säga att KZ2 och LBP är riktigt jäkla roliga än så länge!
Till hösten kommer :
Resistance fall of man2
Killzone2
motorstorm pacific rift (MS2)
Little big planet
Jag kan säga att KZ2 och LBP är riktigt jäkla roliga än så länge!
Medlem 427
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Jag skaffade ps3 i sommras med en G25 ratt.
Jag har bara ett spel och det är ett lånat GT5 Prologue, jag har klarat det och hunnit tröttna.
Battlefield: Bad Company har jag verkligen försökt att få flyt på men jag kan verkligen inte använda kontrollerna med bra känsla. Saknar verkligen en data mus att sikta med.
Nu spelar jag STCC till pc istället o tränar på alla svenska banor, det är riktigt bra känsla med ratt o pedaler. Det rekomenderas verkligen och det är billigt att köpa.
Jag har bara ett spel och det är ett lånat GT5 Prologue, jag har klarat det och hunnit tröttna.
Battlefield: Bad Company har jag verkligen försökt att få flyt på men jag kan verkligen inte använda kontrollerna med bra känsla. Saknar verkligen en data mus att sikta med.
Nu spelar jag STCC till pc istället o tränar på alla svenska banor, det är riktigt bra känsla med ratt o pedaler. Det rekomenderas verkligen och det är billigt att köpa.
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
nån som lirar cod4? är ju så sjukt roligt, så länge det inte laggar
crx vtec TURBO!!
Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå
[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå
[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
ja lirar COD4 , fast håller på i kariär läget
jävla plugg sätter stopp för en
men nu ska jag lira.. heter Eg2_swe på ps3an så deä r bara o adda, dhani ska vi lira lite sen
?
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
så då var ja klar med COD på medium, ska börja lira liteo nline 
Elvis
- Dani
- Kontakt:
Charly: Är det det spelet där man åker Cross på banor i terräng liknande Grand Canyon typ och kan åka nerför stup mm?
Anton: Ta dig några sekunder och läs inläggen så ser du att nästan alla som skrivit här lirar COD
Elvis: Visst fan, vilken tid passar dig? Vi kan lira utan några andra utomstående på en "privat" bana. Jag tycker det e mkt roligare att spela bara polare sinsemellan än att möta Fjodor från Vitryssland.
Anton: Ta dig några sekunder och läs inläggen så ser du att nästan alla som skrivit här lirar COD
Elvis: Visst fan, vilken tid passar dig? Vi kan lira utan några andra utomstående på en "privat" bana. Jag tycker det e mkt roligare att spela bara polare sinsemellan än att möta Fjodor från Vitryssland.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Kontakt:
Jag får ladda ner demot och testa då 
Jag gick igenom A-C och laddade ner de demos som fanns där i förrgår, får gå igenom D-F idag och se vad man hittar
Dano_7 här som sagt, jag tar o adda ett gäng av er senare när jag ska lira.
Jag gick igenom A-C och laddade ner de demos som fanns där i förrgår, får gå igenom D-F idag och se vad man hittar
Dano_7 här som sagt, jag tar o adda ett gäng av er senare när jag ska lira.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Kontakt:
En annan fråga, jag undrar om någon har använt headsetet Wireless Headset (bluetooth) Ex01 till PS3. Jag undrar om det är nån som använder den bara för att snkacka med och samtidigt får allt annat ljud i hörlurarna. En kompis vill ha ett headset till COD4 och jag tänkte jag kan fråga er grabbs.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Jag tror det är så (oftast) att du får ljudet ur högtalare/hörlurar... men det du säger och hör kommer i ditt headset.
Det är nog meningen att det ska vara så också.
Det är nog meningen att det ska vara så också.
Senast redigerad av Charly den 30 september 2008, 23:46, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem 427
Den är beställd, sen blir det fifa för hela slanten...
Måste bara fråga, är det nån som har koll me hur man ska göra om man vill connecta den på nätet, behöver man ha något speciellt eller följer allt med i kartongen, även för uppkoppling?
Mvh,
Måste bara fråga, är det nån som har koll me hur man ska göra om man vill connecta den på nätet, behöver man ha något speciellt eller följer allt med i kartongen, även för uppkoppling?
Mvh,
-
Pebexxa
- Bil: S2000
- Namn: Anders Rehnström
bredband och router
kablage medföljer i lådan dock så är nätverkskabeln typ 1.5m så den är inte allt för lång...sen vet jag inte om det är trådlöst nät i de nya det har iaf jag i min =)
Anders Rehnström
Honda S2000
Honda S2000
så .. säg mig är det någon som lirar , COD4, FIFA09 eller dylikt på nätet?! kanske GT5 eller NFS pro street?
Elvis
- Dani
- Kontakt:
Jag ska köpa Pro Evolution Soccer 09 istället för Fifa 09. Karriärläget är bättre där, sen tyckte jag att spelkänslan i PES var bättre än Fifa, i demot iaf.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Spelar :
Killzone2 open beta
Resistance2 open beta
Mercenaries 2
Har även battlefield bad company men inte hunnit testa det än faktiskt
kan säga att killzone 2 kommer äga alla cod o socom cocom o allt sån skits arsle...
Så trött på alla ww2-spel som ska vara "autentiska" ...
Killzone2 open beta
Resistance2 open beta
Mercenaries 2
Har även battlefield bad company men inte hunnit testa det än faktiskt
kan säga att killzone 2 kommer äga alla cod o socom cocom o allt sån skits arsle...
Så trött på alla ww2-spel som ska vara "autentiska" ...
Medlem 427
- Martin_M

- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Köpte ett nytt 80gb på mediamarkt i kalmar, 4190kr inkl en handkontroll osv. billigaste på nätet från nån skitfirma låg DÅ på typ 3950kr, så kändes skit samma, vågar inte beställa över nätet när de finns lika billigt typ på mediamarkt.
Jag skulle däremot satsa på ett 60gb istället, för bakåtkompatibelt, minneskortsläsare, usbuttag osv då
Lirar för tiden mest barnspel, för man kan inte dö
Little big planet
LEGO Batman
Ratchet and clank spelen
Men favoriterna som COD4,5 finns också i sammlingen såklart
Jag skulle däremot satsa på ett 60gb istället, för bakåtkompatibelt, minneskortsläsare, usbuttag osv då
Lirar för tiden mest barnspel, för man kan inte dö
Little big planet
LEGO Batman
Ratchet and clank spelen
Men favoriterna som COD4,5 finns också i sammlingen såklart
Senast redigerad av Martin_M den 15 november 2008, 00:39, redigerad totalt 1 gånger.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
vadå finns inte usb och minnsekort läsare på dem nya ? ja vet att ja har de på min 60gb iaf..?
Elvis
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Jag har spelat det en hel del nu på sistonde, fast till PC då såklartfonzeka skrev:<!--quoteo(post=514963:date=15 Nov 2008, 00:14:20:name=Bongo)--><div class='quotetop'>QUOTE(Bongo @ 15 Nov 2008, 00:14:20) <a href="index.php?act=findpost&pid=514963"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->ingen som lirar fallout 3?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->Samma här, Fallout ftw!
- Martin_M

- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
USB portarna är 2st istället för 4st som va perfekt enligt mig.Elvis_EG2 skrev:vadå finns inte usb och minnsekort läsare på dem nya ? ja vet att ja har de på min 60gb iaf..?
minneskortläsare är ett minne blott numera
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16