Monitor Audio verkar ju vara ett märke som delar folk i två olika läger, antingen så älskar man dom eller inte.
Deras silver serie (framförallt modellen RS6) har ju sopat hem en hel del tester (blev bla "product of the year" i what hifi 2005), så det finns helt klart potential i dom.
Det optimala är väl att låna hem en uppsättning att prova i hemmiljö först för att höra hur dom låter där och med den elektroniken som man tänkt använda.
För som med mycket annat så är det ju den egna smaken som ska avgöra.
jmoller: kika lite på ma:s stativare i gold och silverserien, kan du tänka dig golvare så är silverseriens RS6:or riktigt grymma för pengarna.
Jag kör själv med RS6:orna som frontar i min anläggning och att lyssna på tex Jeff Buckleys hallelujah gör att man får gåshud och detta med grejer som ändå får klassas som budget hifi tycker jag är riktigt bra.
Måste dock hålla med steffo angående rummets påverkan på ljudet, bor oxå i lägenhet med betongvägar vilket tyvärr påverkar ljudet en hel del och att sätta in akustik tak och lägga heltäckningsmatta i vardagsrummet i en 2:a känns inte så aktuellt. Har dock funderat på någon form av väghängd absorbent.
Min anläggning ser iallafall ut som följer:
Receiver: Onkyo TX-SR805
Frontar: Monitor Audio RS6
Center: Monitor Audio RSLCR
Bakhögtalare: Monitor Audio RSFX
Subwoofer: REL R-505
Filmvisning: PS3
Musikuppspelning: Min gamla hederliga HK dvd25
Kablage från Monster, Supra och Qed
LG lcdn (37") ska väl bytas i framtiden mot en större full-hd plasma, nån proj kommer det inte att bli så länge jag bor i lägenhet.
Rummet ska dock renoveras inom en snar framtid är det tänkt så all kabeldragning är lite provosorisk. Och jag vet att subben helst ska stå i ett hörn, men jag får tyvärr inget lämpligt hörn över som tur är så trycker den på så att det räcker ändå.
Tvbänken är en ombyggd ikeahylla som fortfarande är under utveckling
Subben står på en betongplatta som har VT feet på ovansidan (mellan sub och platta) samt novibra gummi mellan golv och platta, allt i ett försök att skona granarna en anning samt även att förbättra ljudet något.

[/URL][/img]