köpråd ctr

ENBART för motorrelaterade topics
element

ska ta och köpa nya vinterdäck, funderar på dubb? eftersom jag ej har esp, vad kör ni andra med? dubb eller friktion?
bor i södra sverige så dubb kanske är lite overkill? vad tycker ni?
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Frågan är om du kan hålla dig borta från VTEC och aktiv körning länge nog för att härda in dubbarna i däcken :)

Hade nog kört på friktion själv om jag haft bilen i drift under vintern.
element

David Lundin skrev:Frågan är om du kan hålla dig borta från VTEC och aktiv körning länge nog för att härda in dubbarna i däcken :)

Hade nog kört på friktion själv om jag haft bilen i drift under vintern.

ja det har du rätt i, får bli friktion, ska du inte köra din i vinter?
Användarvisningsbild
David Lundin

Nej jag skall försöka fixa garage snarast och fixa till min Citroen för vintern istället. Så kan jag fixa med lugn och ro med CTRen över vintern (om jag får cash över till något att fixa med då :P). Har helt nya vinterdäck på min Citroen och allt ju :)

Kommer sakna Hondan, men hon mår bäst av att vila lite tror jag ;)
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

Annars har jag frächa dubbissar som du kan få köpa billig!

Dom sitter på 16" Svenska fälg fälgar. Allt är välldigt frächt. Har inte gått långt.
Bild
Senast redigerad av Little Elk den 9 oktober 2008, 21:39, redigerad totalt 1 gånger.
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
element

[quote name='Little Elk' post='508928' date='9 Oct 2008, 21:36:47']Annars har jag frächa dubbissar som du kan få köpa billig!

det skulle jag absolut kunna, fälgarna kan jag ju slänga på friktion på sen, jag kan ju börja med att köra slut på dubben som sitter på nu,

men allt hänger på vad du ger mej för pris,
så låt höra,
ska inte du heller köra din i vinter??
verkar bli ensam om att åka ctr i vinter :D
Senast redigerad av element den 10 oktober 2008, 00:16, redigerad totalt 1 gånger.
Bonny
Bil: JRSC CTR 2005
Namn: Johan Blomqvist

Nejdå, jag ska också köra CTR i vinter. Tycker att det är en oerhört praktisk och rolig bil att åka runt i på vintern (blir dessutom första vintersäsongen med diffbroms).
Johan Blomqvist
CTR 05
element

Bonny skrev:Nejdå, jag ska också köra CTR i vinter. Tycker att det är en oerhört praktisk och rolig bil att åka runt i på vintern (blir dessutom första vintersäsongen med diffbroms).

gött, ctr är ingen sommar bil. det är en rolig praktisk året runt sport brukis, en bra bil helt enkelt. tänker inte åka runt i något skräp bara för det blir lite snö ute.är inget som bilen inte tål.
dessutom är jag av uppfattningen att en motor ska gå. det mår den bäst av, inte stå gömd i ett garage, i 5-6månader :D

fast vi får väl se vad jag säger om detta efter denna vintern :hmm:
Little Elk

Jag kan hålla med om att bilen ska (egentligen) köras året om men nu väljer jag att ställa av den då jag i ärlighetens namn inte alls behöver ha bil vare sig till jobbet eller något annat. Jag kan ta mammas bil om det är något å då e det bara en bil att sköta (och på vintern tvättar man ju bilen som aldrig förr pga allt salt) sen ska dom dessutom börja ta 1.000 kr exkl moms för att parkera bilen vid jobbet å det kan dom fet glömma!!! :ranting:

Så jag spar helt enkelt kulor på att låta den stå och då kommer jag njuta desto mer i vår då jag ställer på den. :)

Angående vinterdäcken så ska du få Pm om dom. :)
Ordförande

element

Little Elk skrev:Jag kan hålla med om att bilen ska (egentligen) köras året om men nu väljer jag att ställa av den då jag i ärlighetens namn inte alls behöver ha bil vare sig till jobbet eller något annat. Jag kan ta mammas bil om det är något å då e det bara en bil att sköta (och på vintern tvättar man ju bilen som aldrig förr pga allt salt) sen ska dom dessutom börja ta 1.000 kr exkl moms för att parkera bilen vid jobbet å det kan dom fet glömma!!! :ranting:

Så jag spar helt enkelt kulor på att låta den stå och då kommer jag njuta desto mer i vår då jag ställer på den. :)

Angående vinterdäcken så ska du få Pm om dom. :)

okej, behöver man inte bil året om, finns ju faktiskt ingen anledning att salta bilen på vintern, jävla salt :ranting:
får tvätta ofta i vinter,
bortse från att jag även frågade om vinterkörning i mitt pm till dej, hade inte läst dit inlägg.
Little Elk

element skrev:okej, behöver man inte bil året om, finns ju faktiskt ingen anledning att salta bilen på vintern, jävla salt :ranting:
får tvätta ofta i vinter,
bortse från att jag även frågade om vinterkörning i mitt pm till dej, hade inte läst dit inlägg.
Lungt!

Jag ska ta och rulla ut däcken ikväll efter jobbet och fota dom och måta mönsterdjupet/kolla dubbarna sen komer det lite PM.

Ber om ursäkt för min seghet men jobbet har kommit imellan tyvärr... :angry:
Ordförande

element

japp gör en ny tråd,
mvh
Senast redigerad av element den 13 oktober 2008, 21:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
David Lundin

Skulle nog rekommendera att du starta en ny tråd för varje fråga faktiskt... annars kan folk som inte är intresserade av "köpråd CTR" missa dina frågor helt.
Skriv svar