otur, eller bara otur :P ?

ENBART för motorrelaterade topics
Elvis_EG2
Namn: Elvis

jag saxar rakt från Kristianstadsstreetracers där en kille verkar minstsagt ha otur i livet!

Måndag 22 September 2008

Prolog:

Som de flesta visste så hade Svarten 4 bilar:
Supra
Saab og900
Saab 9000
Volvo 740

Supran står hos Mose med ny front på menyn. (efter kollision med en hare)
900 står i verkstaden och ska säljas i delar.
740 tryckte jag sönder kopplingen på i fredags.
Alltså hade han en bil kvar att komma till jobbet med, 9000 Aeron.

Kapitel 1.

Klockan passerar 02:22 och Svarten kör i godan ro till jobbet. Strax innan ridhuset i fjälkestad (där det står nya fina skyltar med varning för vildsvin) ligger han i ca 90 kmh, då plötsligt far det ut 3-5 grisar framför honom från höger. Han bromsar (svär, och skriker mer eller mindre "Inte denna jävla bilen också!!!") och drar mot höger för att missa dem... Då kommer en liten jävla eftersläntrare och han tar den med högersidan av fronten i kanske 50 kmh, det säger PANG och grisen far in under bilen och vidare bak.
Så han stannar en bit bort (man vet ju aldrig med vildsvin) och blickar bak om han ser något, jo en svart skugga skuttar bort från vägen. Han märker ut platsen och tänker att han ringer polisen efter han har lastat (för sist tog det nästan 45 minuter att få Malmö-polisen att fatta var han var nånstans) så tittar han på fronten och testar alla lampor samt tuta... allt fungerar och är helt... Gött tänker han, lite tur i oturen. Kör iväg i vanlig ordning och hinner nästan upp i 80 kmh kanske 400 meter från platsen...

DÅ hoppar ett motherfucking h****e jävla ***sugar-rådjur upp från ingenstans och han kör på det med!!! rakt i fronten sen under bilen, han hör riktigt hur det slår i överallt hela vägen bak.
Han tänker "Vad är oddsen för det!?" (kan tilläggas att nu är han duktigt förbannad!) sliter upp dörren och springer bort till rådjuret som nu ligger och sprattlar i vägkanten. "Vad gör man?" tänker han, man kan ju inte låta det ligga där och lida (även om det kändes som en god ide ett tag) så han sätter en stålhätta i nacken på det och stampar till... Rådjuret slutar sprattla och förblir liggande stilla. Han kollar så det verklien är dött, rullar det av vägen och tvättar rent skorna nåt sånär i det höga våta gräset. Ställer sig och tittar upp i himlen och frågar högt: "Varför?...Varför måste allt gå åt h****e samtidigt?" Så vänder han sig om och blickar mot den svarta silhuetten av saaben.

Han går fram till bilen, muttrar och svär och tänker att hela fronten nu säkert ligger i trasor. Kommer fram och böjer sig ner... INGET! sånär som på att regplåten är tillbucklad och grillen är sprucken. Så han kör till jobbet och ställer bilen, tittar lite när han går mot lastbilen men allt verkar sitta ihop. Nåja vi få syna det när det är ljust tänker han.

När han kom hem så granskade han det lite noggrannare, det har blivit lite lacksläpp stort som en krona ungefär vid regplåten, och då grillen. Men han tänker för sig själv att det här klassar han nog som en vinst i tur-tombolan. För att ytterligare dra lite på smilbanden kommer han på att han faktiskt har en ny regskylt liggande som han aldrig kom till att montera efter förra kollisionen med våra små håriga vänner. Han tänker att det är minsann inte dumt att vara lat ibland...

Så vad säger juryn? Tur eller otur?
MVH Andreas

Onsdag 22 oktober 2008

Det hände i korsningen innan rondellen i Hörby (sett från väg 13 från sjöbo)

Jag ligger på som vanligt och pratar med PH i telefon. Så kör en BMW 328 rätt ut från vänster, rakt ut framför mig. Så jag bromsar och skriker "h****e bmw!!!" (dubbelkolla med PH ;)) Bromsar för allt vad jag kan och svänger ut höger mot väggrenen. Eller det lilla som fanns av den sen var det ett fall på 2 meter som jag inte ville kana utför och välta. Jag hinner inte bromsa tillräckligt som ni nog antagit vid det här laget utan klipper henne i framkant på passagerardörren (Först nu när det smäller upptäcker hon mig, hon hade inte sett att jag kom innan) Jag märkte knappt smällen, det bara dunsade lite. Så jag stannade till på min väghalva. "SUCK!" tänkte jag, "f_n att folk inte kan köra."
Så öppnar jag dörren och kliver ut...men håller på att fara i backen då trappan saknas. Så jag får hoppa ut och tittar på lastbilen, sidoblinkers, trappa och fälgsida är skadade, skönt tänkte jag det klarade sig ju bra.

Så vänder jag mig om och ser hennes bil: :shock:

<a href="http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... C00161.JPG" target="_blank">http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... 161.JPG</a>

Hennes hjul stod svängda åt vänster så mycket det gick så bakkanten på högerhjulet stack ut utanför bilen, där tog min "trappa" tag ordentligt och slet av hjulet med upphängning, fjäder, dämpare och alltihopa. Jag går bort till hennes bil
så vi möts vid vägkanten och kollar så den andre klarade sig bra, 2 st grabbar i en fet pickupp med stora bling-fälgar kommer bort och kollar så vi mår bra, de stod till höger i kornsningen (mitt håll sett) (rakt över korsningen från henne) de sa att när min trappa tog tag så slog den fram hjulet i höjd med framkofångaren och sen släppte det så slog den tillbaka. Ska visst ha varit en spektakulär syn.

Jag filmade när de drar beemern av vägen in på mindre väg med pickissen (dålig film men den kommer upp strax.) Så stod vi och pratade och jag ringde chefen med de goda nyheterna (får säga att han tog det bra)

Så kom bärgaren och hämtade upp resterna av beemern: Här ser man lite tydligare resterna av hjulhuset.

<a href="http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... C_0007.jpg" target="_blank">http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... 007.jpg</a>

Måndag 27 oktober 2008

I måndags förra veckan gav kopplingen upp på den svarta saaben, huvudcylinder tror jag. En ny (1700:-) är inhandlad och skickad för modifiering till min tryckplatta.
(Detta var ändå väntat för den har varit dum ett tag, så inget att bry sig om)

I onsdags förra veckan körde en tokig tant ut framför mig i lastbilen så den blev skadad och bmw bara skrot typ.
(Folk kan inte köra bil, f_n vad drygt)

I lördags for kopplingen på 740in åt h****e på väg hem klockan 3 på natten 1 mil hemifrån.
(Ok, nu börjar jag lessna på detta! men klart optimist som man är så försöker man se det positivt, man måste ju ha lite motgångar för att uppskatta medvinden)

Fick låna andres ford att köra med så länge volvon är i verkstaden. Så inatt ligger jag bak en grusbil med mercan, så smäller det till och jag har ett stenskott som är knappt en halvmeter i diameter mitt i rutan på mercan...
Kör hela rundan med lite lite diesel så jag stannar för att tanka på ekeröds rasten (jag har varit där 5 ggr tidigare, endast en gång har jag kunnat tanka av olika anledningar) jag tänkte att varför skulle det fungera denna gången? mycket riktigt, den vill inte ge mig diesel för den säger att kontot är övertrasserat. SUCK! köra försiktigt som f_n till vä och tanka upp lite där.
Tillbaka till bageriet lossa, allt är frid å fröjd. Kör över till skroten och köper ett par tonade baklampor till forden som tack för lånet. Fidde kommer ut och vi kör för att äta.
När vi kör på en bakgata ser vi en svens flyttningar bil, kanske det är Buhre? javisst är det det. fiffon kör först och hälsar, så kör han höger i korsningen, jag kör efter och hälsar, vänder mig fram igen så har fiffon stannat! :shock: PANG! in i baken på honom. Jävlar också! tittar på fiffons bil inte ett märke (en liten blå fläck under baklampan.) Tittar på forden... hela högerskärmen tilltryckt och en blinkers sönder. SUCK! Helt å hållet mitt eget fel eftersom jag inte hade uppmärksamheten framåt (men fiffon, inte stanna i en korsning! ;)) jaja. då får jag fixa detta med.
Berättar för andre och han tittar på det när vi ska äta, Så kör jag till AD-center å köper kopplingssats till 740n sen till skroten igen för att se om där finns så man kan byta hela skärmen. Det går givetvis inte då de är svetsade på plats.
På väg ut hör jag ett skrap....duns och en bmw (dessa bmw!) kör ut från parkeringen i en hast. Då ha aset backat emot forden på väg ut, sen smiter han! :evil:
Dock så var det samma ställe som blev buligt innan idag.

(Nu är jag trött på allt som har med bilar att göra och känner mig helt färdig)

Men slutar det där!?!? ICKE!

Startar forden, backar ut, kör ut från skroten, kommer till grinden....så stannar bilen...startar igen.... ingen komp. jag vill inte mer nu! :cry:
puttar bak den till en parkering, upp med huven å titta... ringer Andre, fungerar tankmätaren? ja, är där olja på bilen? vet inte. Så jag kollar oljestickan... snustorr
Får en dunk olja av gubben på skroten (tack!) fyller på å provar igen... ingen komp.
Häller i reservdunken bensin bara för att eliminera det felet, ingen skillnad.

Turligt nog var Blondie där ute, och vi kollar kam remmen, helt av!!! "Ventilsallad" var min första tanke men det kändes som det klarat sig tyckte Blondie. Så in på skroten igen och ta tag i en ford med likadan motor, plocka kam rem och fläkt remmar samt spännare och bort för å betala (vid det här laget har jag varit på skroten 4 ggr och berättat om alla missöden under veckan) jag frågar vad han vill ha för grejerna, han tittar på mig och säger med trött stämma "bara ta det!" Tack sade jag och vi knallar ut för att operera på forden igen. Men vi lyckades inte kränga på det utan rätt verktyg och med en hungrig Blondie vars fru väntade i bilen så vi tar det en annan dag.

(Nu har jag gett upp hoppet om allt! precis allt jag rör vid blir till skit!, jag vill aldrig ens se åt en bil mer. Och nu går jag å hänger mig!... Fast då kan man väl ge sig f_n på att repet ryker av med!)

Måndag 27 oktober 2008 IGEN

jo det är tradigt...

OCH NU!!! är måttet rågat! pappa kom hem efter att ha kört bror till stan.
Kommer in och säger att den gröna saaben (den enda som fortfarande fungerar, eller snarare fungeraDE!) är trasig. Jag tror att han skojar. Men icke... bakdörren har gått i baklås och går inte att stänga. Den sitter med ett rep bundet kring passagerar-stolen.

NU hänger jag mig!!!

Va säger hpc.. har killen otur?! :biglaugh2:
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Jag tror det mer beror på brist på uppmärksamhet i trafiken och han fösöker skylla på andra. Sen är det viss otur inblandat också men det kan också bero på att han skiter i bilarna, kollar inte olja mm.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Han har definitivt otur!
men lite bristande uppmärksamhet ligger nog bakom en del av missödena också :)

Nästan varje dag när jag är på väg till eller från jobbet så får jag använda min uppmärksamhet för att undvika olyckor som skulle kunna hänt om jag bara litat på att andra trafikanter kan trafikregler och trafikvett och suttit och slappat.
Det är bara en tidsfråga innan man inte hinner tvärnita för någon som kastar sig in i en rondell rakt på mig trots att jag kommer körande, eller någon som missar högerregeln, byter fil framför mig utan att blinka etc etc etc.

Jag säger det igen. Inför ett förarprov vart 5:e år som bekostas delvis av staten, delvis av föraren. På så vis skulle vi få bort sjukt många människor som glömt trafikvett och regler. Det skulle säkert förhindra minst lika många olyckor som de förbenade fartkamerorna som det kryddas friskt med nu.
Senast redigerad av Steffo den 28 oktober 2008, 13:18, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Forden utan olja hade han ju i varje fall lånat...
Nu vet jag inte hur du gör Adio, men jag brukar inte kolla oljan i en bil om jag lånar den,.,
Благодаря мутра!
NeMoo
Bil: Civic ek3
Namn: Robert Rodinsson

Det är ju helt klart otur i kombination med för många bollar i luften.

För arkivet så brukar jag inte "besiktiga" bilar jag lånar heller. Jag frågar bara om där är nåt jag borde veta om bilen.
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa

Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell

Om det nu stämmer, sjukaste ja läst... men en olycka kommer aldrig ensam, det vet man.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Elvis_EG2

visst stämmer de :P
Elvis

Kristian

Jag brukar alltid slita av kamremskåpan å kolla statusen på kamremen när jag lånar en bil.... gör inte alla det?

Sen får jag väll hålla med, en del otur och en del bristande uppmärksamhet/oaktsamhet. tex är det vildsvins varning så kör man långsamt där mitt på natten eftersom det är då dom är aktiva.
Kristian, Hondalös.
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

NeMoo skrev:Det är ju helt klart otur i kombination med för många bollar i luften.

För arkivet så brukar jag inte "besiktiga" bilar jag lånar heller. Jag frågar bara om där är nåt jag borde veta om bilen.
DU HAR BLIVIT SKÅNING!!! :shock1:
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Elvis_EG2

once you get skåning you never want back!
Elvis

gusman

Rent objektivt sett så är det ju hans eget fel. pga att han inte kör Honda. :-)
Fast han hade nog lyckats krasha dom också.
// Gusman

Jörgen Gustavsson
Medlem: 921
NeMoo
Bil: Civic ek3
Namn: Robert Rodinsson

Dani skrev:<!--quoteo(post=512011:date=28 Oct 2008, 16:17:52:name=NeMoo)--><div class='quotetop'>QUOTE(NeMoo 4 28 Oct 2008, 16:17:52) <a href="index.php?act=findpost&pid=512011"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Det är ju helt klart otur i kombination med för många bollar i luften.

DU HAR BLIVIT SKÅNING!!! :shock1:
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Hobbyskåning, jag har inte fått permanenet uppehållstillstånd här än.
Fördelarna är uppenbara, en månad senare höst, en månad tidgare vår, billigare hus, bättre levnadstempo, alla jobbarkompisar har vart med i grannfejden typ.. haha närmare tyskland. :)

HPC TEAM Rätt sida bullervallen

(hallandsåsen)

:biglaugh2: :biglaugh2:
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa

Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Svarten

Hallå alla.

Det är då mig som tråden handlar om (tråkigt att behöva säga)

Jag skulle vilja förklara mig lite :)

1# BMW olyckan skedde vid korsningen lyby - väg 13. Där väg 13 är den "stora" vägen. Lybyvägen har stopplikt och ligger i en nedförsbacke.
Tanten i BMW: såg inte mig komma när hon svängde ut från mitt vänster. Jag höll mina lagliga 70 och har färdskrivarblad som bevis ;)
Andra sidan korsningen stod en pickup som jag inte var så sugen på att köra fronten av så jag höll så nära dem jag vågade. Precis efter korsningen sluttar det ner mot en åker, ett fall på ca 2 meter, för långt ut och det ger vika å hela bilen hade vält.

Om någon undrar över telefonen så var det ett headset, så ni inte tror jag satt med luren i ena handen. Detta väckte stor uppmärksamhet på det andra forumet. Jag tar gärna den debatten här med :)

2# Ang. viltolyckan så har jag ingen bra ursäkt annat än det spelar ingen roll om jag kört i 60 jag hade klipp dem ändå, de sprang ut ca 10 meter framför bilen. Men som sagt ingen ursäkt. (och skyltarna står ett par kilometer från platsen, men återigen ingen ursäkt)

Adio, jag undrar vad du menar med att jag skiter i bilarna?

Slutligen Vill jag bara påpeka att detta är den första olycka jag varit med om sen jag skaffade körkort, jag ligger på vägarna mellan 0300-1000 var dag/natt och avverkar ca 35mil per dygn endast i lastbilen. Det har varit MÅNGA closecalls med trafikanter som antingen inte är vakna ännu eller är dåliga på att observera en stor vit lastbil.

Försvaret vilar ;)

MVH svarten (vars tur verkar vända)
sk8micke
Bil: prelude bb6
Namn: Micke svensson

otur har du japp! :prop: sen adio ska du inte hänga upp dig på :whip: han kan inte hjälpa d! :biglaugh2:
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style

www.garaget.org/sk8micke

kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
Elvis_EG2

söndes !

Inatt för ca 20 minuter sen stannar volvosatan på väg hem, det går inte att få det jävla aset att driva, kopplingen stannar ikopplad. Pedalen åker upp halvvägs och vajern ör hel.

Jag drog lite i det nere vid lådan i själva motviktsklumpen men den fjädrar tillbaka till urkopplat läge själv utan att vajern drar i den.

Förslag på vad f_n som är fel?

Jävla skit, jag MÅSTE ha en bil till jobbet söndag natt.
Svarta saaben är också kopplingen körd på
röda saaben såld
gröna saaben upptagen
Supran avställd och jag vågar inte ta ut den, iom nu på senaste har det varit ett jävla problem med allt så då smäller jag väl den.

s***n VAD FÖRBANNAD JAG ÄR! jag ska lägga ner allt som har med rörliga delar att göra och börja gå istället!
Elvis

Elvis_EG2

my 2cents , volvo suger...
Elvis

Svarten

Elvis_EG2 skrev:my 2cents , volvo suger...

Nja, där håller jag inte med, jag är väldigt imponerad av hållbarheten i de gamla häckarna. Felet med kopplingen nu var att lamellen delat sig från centrum, den hade gått 25000 mil ungefär, det var dags att byta ;)
Elvis_EG2

okaj , ja jo det är sant :) fan tycker synd om dig svartis :)
Elvis

amir

Känner igen det där :(
Min gamla saab som ja bara ägt i en månad tvärdog igår på väg till jobbet, mitt i en hårt trafikerad korsning. Lagom bra start på dagen man fick :blink2:
Kör: Integra Type-r DC5
Tidigare Honda: Civic vt b18c6 , Crx vt b16
Svarten

Elvis_EG2 skrev:okaj , ja jo det är sant :) fan tycker synd om dig svartis :)

Hehe, tackar för medlidande.

Det börjar se ljusare ut nu. alla bilar utom en är igång och den siste ska vakna i veckan ;)
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Köp en Honda istället, en accord 90-93 som rullat 25 000 mil är precis inkörd.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Svarten

M Scotte skrev:Köp en Honda istället, en accord 90-93 som rullat 25 000 mil är precis inkörd.

Hehe, nog för att honda är trevliga maskiner... men de är som saab: de driver i fel ände ;)

Då volvohirken får klara sig vintern ut iaf. Sen kan man ju plocka fram drömbilen igen :D
Skriv svar