Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Dålig värme i crxen
Tjo jag får aldrig redigt varm luft i kupen, spelar ingen roll hur långt jag kör eller vilka knappar jag trycker på. fläkten funkar bara på 3&4 men ska köpa ett motstånd till det.
Men är det dålig värme i alla crx? och vad kan jag göra för att få det bättre?
Men är det dålig värme i alla crx? och vad kan jag göra för att få det bättre?
Samma här. Tycker att värmen är klenare än vanligt. Jag tycker även att tempmätaren ligger lite under 50% som jag har gör mig att den ska ligga exakt på. Min ligger snarare på 40-45%. Men kan det påverka så mycket?
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Min kommer aldrig över 40% heller. termostat problem?Tobbera skrev:Samma här. Tycker att värmen är klenare än vanligt. Jag tycker även att tempmätaren ligger lite under 50% som jag har gör mig att den ska ligga exakt på. Min ligger snarare på 40-45%. Men kan det påverka så mycket?
Senast redigerad av slice den 4 november 2008, 11:18, redigerad totalt 1 gånger.
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Går den inte upp i temp, är väl termostat värt att byta?
Gick sönder på min gamla Accord, fick ingen direkt värme alls till slut...
Gick sönder på min gamla Accord, fick ingen direkt värme alls till slut...
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
en honda brukar aldrig gå upp till mitten, den brukar ligga på 45%.
Men om värmen är dålig så kan man börja med 2 saker, fyll på vatten i kylarn (I kylarn och inte bara i expansionskärlet!) och byt termostaten.
Om det inte hjälper så kan det vara en massa konstiga saker som inte händer så ofta, tex kan det vara stopp i värmepaketet, jag hade det problemet en gång, då sköljde jag rent värmepaketet med 100l varmvatten.
Men om värmen är dålig så kan man börja med 2 saker, fyll på vatten i kylarn (I kylarn och inte bara i expansionskärlet!) och byt termostaten.
Om det inte hjälper så kan det vara en massa konstiga saker som inte händer så ofta, tex kan det vara stopp i värmepaketet, jag hade det problemet en gång, då sköljde jag rent värmepaketet med 100l varmvatten.