Motivera gärna ditt svar.
Grejen är lite, i min helt egna åsikt, att om man köper en fransk, koreansk eller amerikansk bil så har man gjort ett dåligt val av bil. Jag skulle aldrig köpa bil från någon av de länderna, jag skulle i princip inte kunna tänka mig annat än japanska och tyska bilar i det stora hela.
Kia och Hyundai är mina sista köp på jorden då jag verkligen avskyr dessa 2 märken, fiat och amerikanska märken är inte långt ifrån.
Amerikanare anser inte jag är bra på att bygga saker överlag, som ett exempel satte de bladfjädring för bakaxeln på en ny corvette för några år sedan, bladfjädring används på häst och vagn och hör inte hemma på en bil men många amerikanska bilar har detta ändå. Har också sett många amerikanska konstruktioner i jobbet och det är skrämmande dåligt om man går in på detalj.
Korea bygger extremt billiga bilar för det mesta och jag anser lite att man får vad man betalar för. Dock har de för höga priser för vad man får. Jag har kört koreanska bilar och det är verkligen uselt i min mening. Konstiga är att en Hyundai santa fe kan kosta så mycket som den gör, saxat ur prislista:
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi A5 Exclusive-7 361,700:
Den fetaste Santa fe modellen men ändå, det är fortfarande en Hyundai.
Nu vill jag veta vad ni tycker.
EDIT: Jag tycker faktiskt att Seat är helt okej bilmärke, har kört seat och de är pålitliga. De är iofs VAG så det har ju lite med det att göra, indirekt tyskt men spanskt officiellt.