Vad tycker du om de olika ländernas bilar?

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
Yobaman
Inlägg: 871
Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg
Ort: Sthlm

Jag vill se lite vad folk här tycker om bilarna från andra länder om man bortser från Japan som här borde vara klara favoriten ;) Som ett exempel: även om man tycker ferrari är créme de la créme i bilvärlden så måste man se till det stora hela, är Alfa Romeo och Fiat grymma också? Det är helheten som gäller.

Motivera gärna ditt svar.

Grejen är lite, i min helt egna åsikt, att om man köper en fransk, koreansk eller amerikansk bil så har man gjort ett dåligt val av bil. Jag skulle aldrig köpa bil från någon av de länderna, jag skulle i princip inte kunna tänka mig annat än japanska och tyska bilar i det stora hela.
Kia och Hyundai är mina sista köp på jorden då jag verkligen avskyr dessa 2 märken, fiat och amerikanska märken är inte långt ifrån.

Amerikanare anser inte jag är bra på att bygga saker överlag, som ett exempel satte de bladfjädring för bakaxeln på en ny corvette för några år sedan, bladfjädring används på häst och vagn och hör inte hemma på en bil men många amerikanska bilar har detta ändå. Har också sett många amerikanska konstruktioner i jobbet och det är skrämmande dåligt om man går in på detalj.

Korea bygger extremt billiga bilar för det mesta och jag anser lite att man får vad man betalar för. Dock har de för höga priser för vad man får. Jag har kört koreanska bilar och det är verkligen uselt i min mening. Konstiga är att en Hyundai santa fe kan kosta så mycket som den gör, saxat ur prislista:
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi A5 Exclusive-7 361,700:
Den fetaste Santa fe modellen men ändå, det är fortfarande en Hyundai.

Nu vill jag veta vad ni tycker.

EDIT: Jag tycker faktiskt att Seat är helt okej bilmärke, har kört seat och de är pålitliga. De är iofs VAG så det har ju lite med det att göra, indirekt tyskt men spanskt officiellt.
Senast redigerad av Yobaman den 20 december 2008, 19:39, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Lars P
Styrelsen
Inlägg: 1250
Blev medlem: 18 december 2007, 23:04
Bil: EK4 K20
Namn: Lars Palmgren
Ort: Svärtinge
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Tyskland har många bilmärken som har underbar kvalitet
076-1174430
Lars@allbilskroten.se

Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Användarvisningsbild
luckan
Inlägg: 494
Blev medlem: 8 maj 2007, 18:56
Namn: Daniel Lukjanovic
Ort: Halmstad

Det kanske är lite väl tidigt, men jag tycker mig se en viss trend i omröstningen...

Mvh,
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

Frankrike har lyckats med några vettiga bilar men har sugit för länge för att kunna vända det.
Usa är ju bara stora törstiga monster
Italien har ju Ferarri och Lambo men inget annat
England har inte mycket att komma med
Korea är bara budget och inget mer
Sverige är ju så litet men visst volvo satte väl en stämpel men den har jag alltid tyckt mest beror på svenskens patriotism

Tyskland vinner överlägset med många kvalitets bilar, dock lite överprisat.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Användarvisningsbild
Yobaman
Inlägg: 871
Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg
Ort: Sthlm

Usa har vunnit mycket på patriotism. Ford, chevrolet osv är förknippat med patriotiska amerikanare. Samma som att svenskar väljer volvo men vi är mer öppna för internationella bilmärken än USA.

Ford var ju först med T-ford och ändå gör de såna skitbilar, förstår inte att de inte lärt sig. Iofs är väl idén på Ford att, "gör sakerna billigt och sälj dyrt", det tjänar man pengar på.

Röstningen här är rätt enformig till Tyskland men sen är ju användarna på såna här forum oftast bilintresserade och då vet man vad som är bra och vad som är dåligt. Skulle man göra en röstning för hela sverige skulle det nog bli Volvo, saab, citroen osv som låg i topp men de flesta kan ju ingenting om bilar så de väljer bil med andra medel än kunskap, tex på utseendet. Samma princip som en teknikintresserad köper en ny TV eller någon som är oteknisk köper en TV, de siktar in sig på helt olika saker.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

När jag har råd, kommer jag att köra tyskt. Men det har jag inte, så jag kör japs :P
Så tyskland fick min röst.

Drömbilen är dock en Dodge Viper...
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
luckan
Inlägg: 494
Blev medlem: 8 maj 2007, 18:56
Namn: Daniel Lukjanovic
Ort: Halmstad

Mordiiax skrev:Drömbilen är dock en Dodge Viper...
En i grund o botten lastbil (jo, det sitter en lastbilsmotor i) som man måste äga an bensinmack för att ha råd att köra.. Bra val ;)

Mvh,
Användarvisningsbild
Yobaman
Inlägg: 871
Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg
Ort: Sthlm

Jo men har man råd med en Dodge viper så har man råd med soppan också. Dock så är den amerikansk och det är ju en stor nackdel. Finns inget som slår en riktigt fet och välbyggd V8, V10 eller V12 i ljud och känsla.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Användarvisningsbild
luckan
Inlägg: 494
Blev medlem: 8 maj 2007, 18:56
Namn: Daniel Lukjanovic
Ort: Halmstad

Sorry om de blir lite ot, men here it goes:

I somras, innan ja åkte iväg till Australien så hade jag en Porsche Carrera GT framför mig. Hade då invidiasystemet med insatserna ur, o när han drog på kan jag säga som så att jag inte hörde min bil... Närmare en formel 1 upplevelse än så kommer man nog inte om man inte har första parkettplats på banan... Helt obeskrivligt sjukt motorljud!

Avdelning motorljud....

Mvh,

Edit: Tryckte plattan i mattan men de kändes som om jag stod still... För han ba flög iväg.. =)
Senast redigerad av luckan den 21 december 2008, 00:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Vill ha en för att det är bilen man drömt om sen man va liten samt att V8 kulturen är stark här. Skulle vara så skönt att kunna ge tummen ner åt dom för en gångs skull och säga åt dom att skaffa lite cylindrar :P

Sen det där med att det är en lastbil är bara rent skitsnack. Det sitter inte en stor dieselmotor från Volvo eller Scania där med 24 växlar och topphastighet på 100km/h.

En stor V10 på 8.2L med tillhörande ljud och utstrålningen som hela bilen medför blev jag kär i för längesen.
Men att sitta här och propagera för den bilen som står tvärt emot allt som majoriteten i Hondaklubben förespråkar tänker jag inte lägga ner någon mer tid på :D

Kom inte och säg att en Honda på 400hk drar lite soppa heller då den utnyttjar dom kusarna :)

luckan: Coolt med en bil som drar jättemycke soppa och som man måste råna en bank för att äga... Bra val ;)
Senast redigerad av Mordiiax den 21 december 2008, 00:19, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
YASH
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

Porsche är tysk det räcker för mig 8)
Only M Matters
Flygare
Inlägg: 287
Blev medlem: 27 juli 2006, 23:31
Ort: Malmö
Kontakt:

csl is the shit.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Elvis_EG2
Inlägg: 679
Blev medlem: 21 juli 2005, 02:14
Namn: Elvis

im with flygis!
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Tyskt helt klart, även fast jag tycker att de har mycket att hämta upp.

Luckan: Det sitter inte en lastbilsmotor i Dodge Viper, get your facts right! Det sitter däremot samma motor som i en Dodge Ram SRT, men av annan generation. För att dra en liknelse så sitter det K20 i fler än bara CTR men med helt andra karaktärer.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Inlägg: 5578
Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
Bil: Subaru
Namn: Fredrik Heijel
Ort: Halmstad
Has thanked: 60 times
Been thanked: 84 times

precis, de jänkarna sa: it´s a truckmotor in da wiiper..
och med truck menar de pickup.. alla andra länder tänkte lastbil..

för övrigt jag som röstat jänk :) hade honda inte funnits.. hade jag kört en gammal (svängjänkskonverterad) mustang fastback.. :)


Efter ett antal månaders studier om proudktionskvalitet, produktionsutveckling, produktionsprocess, så reflekteras det en hel del i mitt huvud och hade säkert kunnat skriva 65000 ord om detta.. men något som är väldigt vedertaget i dagens produktionsutveckling är: Word Class Manufacturing..
vad är det då? jo självklart produktions i världsklass.. kan ju beskrivas på många många sätt.. men något som alla håller med om och jämför när de pratar om detta är att målen liknar de som Japan och Tyskland har på sin produktion...
Senast redigerad av Fixxe den 21 december 2008, 09:28, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Användarvisningsbild
Yobaman
Inlägg: 871
Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg
Ort: Sthlm

Det är nog mycket "coolingfaktorn" som gör att de som drar sig till jänkare gör det. Ingen har dragit sig dit pga att de är bränslesnåla, moderna, billiga, bra kvalitet eller något i den stilen. Det är nog bara för att det är lite tufft att åka fet jänkare. De gamla är ju överlägset coolast och jag förstår om man vill ha nån typ "eleanor" och glida runt i, det är ju jävligt häftigt men det är bara en bil för nöjesåkning isåfall. Kommer inte på någon "vanlig" jänkarbil som jag skulle kunna tänka mig och det verkar ingen. Alla vill ha de feta eller klassiska bilarna men kan någon här tänka sig en helt vanlig ny jänkare?
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Jo, jag skulle inte heller ha nåt emot en skön jänkare... har själv haft en Blazer från 89 som jag saknar ibland, är lite speciellt att glida runt i 2,5ton bil. :)

Men jag kommer aldrig påstå att USA är ett föredöme när det kommer till biltillverkning.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
FWH
Inlägg: 13
Blev medlem: 2 november 2007, 22:06
Kontakt:

Det var visst inte bara jag som röstade på Tyskland. :D

För 15-20 år sedan hade jag kanske valt Sverige i och med de gamla bakhjulsdrivna Volvo bilarna - men inte nu längre.
// Fredrik Hesse

2007 NHB 1,8 i-VTEC Executive (FK2 med glastak, GPS, Xenon, Bluetooth mm).
Parkerings sensorer, blå belysning i fotbrunn, tyg mattor.
Inga emblem på baklucka, blå LEDar i kupén, LEDar postions ljus, Nightbreaker helljus, dimljus skydd
FonziE
Inlägg: 37
Blev medlem: 20 juni 2005, 16:08
Ort: Malmö

xzbatt skrev:Frankrike har lyckats med några vettiga bilar men har sugit för länge för att kunna vända det.
Usa är ju bara stora törstiga monster
Italien har ju Ferarri och Lambo men inget annat
England har inte mycket att komma med
Korea är bara budget och inget mer
Sverige är ju så litet men visst volvo satte väl en stämpel men den har jag alltid tyckt mest beror på svenskens patriotism

Tyskland vinner överlägset med många kvalitets bilar, dock lite överprisat.
jasså sedan när har italien bara ferrari och lambo.. om jag inte minns helt fel så är ferrari ägt av ett annat italienskt bilmärke.
vad hände med tyskägda bugatti tex.?
Aleksandar Petrovic
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

Jag skulle verkligen INTE SÄGA NEJ till dessa bilar!

Italien: Ferrari,Lamborghini,Bugatti,Alfa Romeo GTA,GT,Fiat 500 Abarth

USA: Corvette Z06(bättre sport bil för pengarna får man ju leta),Ford Mustang Roush,några st av Cadilac och det finns säkert en hel del bilar som är bra!

England: Aston Martin(kanske bygger just nu världens mest vackra bilar med sköna V12 och V8 motorer)

Frankrike: Renault Megane R26R(en ren banrejser)

Tyskland: Har oändligt många fantastiska bilar från Porche,BMW,Audi,Mercedes,VW och dom är självklara nummer 1...

I alla dessa länder finns mycket kunskap som kan bygga bra och roliga bilar.
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Masaru
Inlägg: 32
Blev medlem: 21 juli 2007, 01:04
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric
Ort: Helsingborg

När jag blir stor så ska jag ha en E60 M5 ^^
Senast redigerad av Masaru den 21 december 2008, 13:10, redigerad totalt 1 gånger.
ToLo
Inlägg: 189
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:43
Ort: Luleå
Kontakt:

Är väl kanske inte så förvånande att jag röstar för tyskland... :)
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Elvis_EG2
Inlägg: 679
Blev medlem: 21 juli 2005, 02:14
Namn: Elvis

hehe
1
0
40
0
1
1
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Saud Type R: Visst finns det folk i länderna som kan bygga bilar... men tydligen behöver du själv bli bättre på att läsa ;)

Detta står i översta raden av tråden... alltså vad trådskaparen vill att vi skall tänka på.

"Som ett exempel: även om man tycker ferrari är créme de la créme i bilvärlden så måste man se till det stora hela, är Alfa Romeo och Fiat grymma också? Det är helheten som gäller."
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

Krister skrev:Saud Type R: Visst finns det folk i länderna som kan bygga bilar... men tydligen behöver du själv bli bättre på att läsa ;)

Detta står i översta raden av tråden... alltså vad trådskaparen vill att vi skall tänka på.

"Som ett exempel: även om man tycker ferrari är créme de la créme i bilvärlden så måste man se till det stora hela, är Alfa Romeo och Fiat grymma också? Det är helheten som gäller."

Jag vet vad han var ute efter!

Alla dessa tilverkare som jag har nämnt kan bygga bra bilar, vad är det som är fel med Alfa romeo,Fiat??? Ingeting enligt mig,dom kan oxå bygga finna bilar.Enligt mig och det helheten du frågar efter idag alla dessa länder kan bygga bra och pålitliga bilar framför allt i USA där folk fortfarande tror att deras bilar är skit bilar,precis som på andra forum där dom tycket att Japasnka bilar är rena skiten.

Men jag tror fortfarande att det finns ingen forum i det här landet som HPC som är såpass mycket insnöade i sina bilar att allra flesta tror att bara Honda kan bygga bra bilar??!!!
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Användarvisningsbild
NitraM
Inlägg: 2934
Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
Namn: Martin Augustsson
Ort: Norrköping
Has thanked: 129 times
Been thanked: 81 times

först vill jag säga.

hehehehe kul att det är så många som röstar på tyskland. såg igår när det var 40 röster på tyskland och inga röster på resten :P

jag valde också att rösta på tyskland då de alltid kämpar efter det perfekta. och de gör bilar med bra kvalle. även fast jag hatar bmw. så går det inte att undgå att det är en bra bil.

usa: gör enbart skitbilar.
sverige. aldrig tyckt om volvo eller saab. så det är väl bara koooööööööniiiiigsägggg då. det är inte tillräckligt för att rösta på sverige.

italien. sure dom har ferrari och lambo. men dom gör också fiat och alfa romeo. och de bilarna är bara skrot enligt mig.

Frankrike har inte gjort en bra bil någonsin enligt mig. :)

så tyskland var självklarheten för min del :)
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Användarvisningsbild
Yobaman
Inlägg: 871
Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg
Ort: Sthlm

Men du vet väl att det är allmänt känt att Alfa romeo är bilar som går sönder eller strular oavsett vad? Det vet alla bilkännare till och detta nämns i tex Top gear väldigt ofta. Även om många gillar Alfa så vet de flesta att det är skitkvalitet när det kommer till elektronik, plåt och sånt.

Jag anser inte att USA göra bra bilar, ta corvetten jag skrev om ovan, för några år sedan satte de bladfjädring på den nya modellen corvette. Det är en idiotisk grej att göra på vilken bil som helst, spelar ingen roll att det var flera år sedan för det har funnits bladfjädring lika länge som det funnits häst och vagn. Sen tycker jag de har dålig känsla, de är tunga, dålig kvalitet och de är ofta lite som en traktor, inget finlir utan det är lite grisigt och amerikanskt och jag gillar mer då den tyska ingenjörskänslan som gör att allt passar perfekt och känns tight, raka motsatsen till amerikanska bilar.

En Z06 för 842,000:- som listpris utan något tillägg tycker jag är rena rånet. Du kan köpa bilar som är många gg bättre än den för de pengarna. Tycker du att du får mycket för pengarna? Satsa på en Nissan GTR istället så får du lite mer "bang for your buck".

EDIT: Instämmer med ovanstående om fransk dynga.
Senast redigerad av Yobaman den 21 december 2008, 21:27, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
kasal
Inlägg: 76
Blev medlem: 26 augusti 2004, 15:00
Namn: Johan Svensson
Ort: Falkenberg

Röstade tyskland för jag tycker dom gör snygga och bra bilar. Kvalten vetifan dock. Har jobbar kompisar som haft grymma problem med Audi. Iaf Audi a3-a4 97-00 är ju riktigt kassa! Sen Honda skadad som man är så tycker jag la att 150hk ur 1,8turbo är jäkligt dåligt effekt utag.
Accord Type-s -07
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
ei9440
Inlägg: 108
Blev medlem: 13 september 2004, 22:54
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund
Ort: Hammarby Sjöstad, Stockholm

kasal skrev:Röstade tyskland för jag tycker dom gör snygga och bra bilar. Kvalten vetifan dock. Har jobbar kompisar som haft grymma problem med Audi. Iaf Audi a3-a4 97-00 är ju riktigt kassa! Sen Honda skadad som man är så tycker jag la att 150hk ur 1,8turbo är jäkligt dåligt effekt utag.
Nu finns ju iofs den motorn med 225HK också, så vill de så kan de...
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

FonziE skrev:<!--quoteo(post=520492:date=20 Dec 2008, 22:45:32:name=xzbatt)--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt 4 20 Dec 2008, 22:45:32) <a href="index.php?act=findpost&pid=520492"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Frankrike har lyckats med några vettiga bilar men har sugit för länge för att kunna vända det.
Usa är ju bara stora törstiga monster
Italien har ju Ferarri och Lambo men inget annat
England har inte mycket att komma med
Korea är bara budget och inget mer
Sverige är ju så litet men visst volvo satte väl en stämpel men den har jag alltid tyckt mest beror på svenskens patriotism

Tyskland vinner överlägset med många kvalitets bilar, dock lite överprisat.
jasså sedan när har italien bara ferrari och lambo.. om jag inte minns helt fel så är ferrari ägt av ett annat italienskt bilmärke.
vad hände med tyskägda bugatti tex.?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Jag menar självklart inte att italien bara bygger ferraris och lambo, det jag menar är att jag inte tycker dom gör något annat av intresse.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Skriv svar