Mer nöjd med min Skoda
får väl rösta på övrigt hehe
jasså sedan när har italien bara ferrari och lambo.. om jag inte minns helt fel så är ferrari ägt av ett annat italienskt bilmärke.xzbatt skrev:<!--quoteo(post=520564:date=21 Dec 2008, 11:30:57:name=FonziE)--><div class='quotetop'>QUOTE(FonziE 4 21 Dec 2008, 11:30:57) <a href="index.php?act=findpost&pid=520564"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=520492:date=20 Dec 2008, 22:45:32:name=xzbatt)--><div class='quotetop'>QUOTE(xzbatt 4 20 Dec 2008, 22:45:32) <a href="index.php?act=findpost&pid=520492"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Frankrike har lyckats med några vettiga bilar men har sugit för länge för att kunna vända det.
Usa är ju bara stora törstiga monster
Italien har ju Ferarri och Lambo men inget annat
England har inte mycket att komma med
Korea är bara budget och inget mer
Sverige är ju så litet men visst volvo satte väl en stämpel men den har jag alltid tyckt mest beror på svenskens patriotism
Tyskland vinner överlägset med många kvalitets bilar, dock lite överprisat.
Bugatti är ett exklusivt franskt bilmärke som startades av Ettore Bugatti i Molsheim nära Mulhouse i Alsace år 1909, som på den tiden låg i Tyskland. Efter första världskriget blev Alsace och därmed också Bugatti franskt.FonziE skrev:vilken planet bor du på?
eller har du missat Bugatti Veyron?
Dani skrev:Sen om en normal person som oss någonsin skulle kunna utnyttja ens hälften av potentialen i en Veyron eller Zonda är ju en helt annan femma eller hur?
Jupp, kan inget annat än att hålla med. Har en bimmer i familjen som jag kört sen jag var sexton (lr ja, 15 va det, inga viskningar till pappa blåChucky skrev:Kan ju inte ljuga om att BMW gör förjävla bra bilar.
Vad har du för erfarenhet av att Hyundai skulle vara problembilar egentligen?Yobaman skrev:Charly:
Jo men kia's generösa garanti betyder inet att bilen håller i 7 år bara för det. Det är ju ett otroligt stark säljargument men jag skulle inte vilja åka in på verkstad hela tiden oavsett om det är gratis eller inte.
Kan du nämna en bra bil som är av märket Kia? Samma med Hyundai om möjligt för jag kan faktiskt inte. Finns ingen bil av de 2 märkena jag någonsin skulle köpa.
Japanska bilar finns det många som är snabba och roliga av men med Kia och Hyundai är ju allt om att köra snålt och att bilen ska vara billig, de 2 ingredienserna skapar ju ingen sportbil direkt. Vill man ha en billig, tråkig, snål bil så kan man köpa av de märken men vill man ha en rolig eller snabb bil från dessa märken så får man nog leta. Genesis anses väl snabb kanske men fortfarande en Hyundai. Kia har ingen snabb eller rolig bil över huvud taget. Noll körglädje, enbart transport.
Det kan välan inte stämma, om VW koncernens bilar skulle ha Medioker kvalitet så skulle de knappast sälja så bra, dock kan vara att de har snäppet sämre än Toyota,Honda,BMW och andra kvalitets bilar, men knappast Medioker.M Scotte skrev:Som Volkswagen ungefär, dvs medioker i bästa fall.
Oki ja då är jag med, trodde mer vi pratade om kvaliten på olika märken!Yobaman skrev:Jag har inte påstått att Peugeot är något bra märke heller, skulle inte köpa en fransk bil som du kan se i mitt första inlägg.
Klart det finns hyundaier som håller länge men överlag har jag inga höga tankar om märket. Nu tänker jag mest om Hyundai att de gör bilar som är tråkiga, fula osv inte att kvaliteten är dålig men jag antar att den är det men det beror på vad man jämför med, tror att franska bilar är de som har sämst kvalitet.
Exempel:
Alltommotor.se
"Svenska Volvo och Saab hör tillsammans med de franska märkena Renault, Peugeot och Citroën till de bilmärken som har flest fel på sina bilar. Det visar den tredje delen av Motormännens nybilsenkät."
Men det står också detta där Hyundai ingår:
"Toyota klarar sig bäst av alla biltillverkare i nybilsenkäten, med Corolla och Aygo på de två första platserna när det gäller större fel. Toyota Rav4 är bäst när det gäller mindre fel.
Men även andra asiatiska tillverkare klarar sig bra – Hyundai, Honda, Subaru och Kia finns alla på den övre halvan av listan."
Så hyundai kan mkt väl ha bra kvalitet men tråkiga och fula bilar i min mening.
Allt detta handlar om att jag inte är ute efter den snålaste och billigaste bilen utan en med körglädje, ska kännas riktigt bra varje gång man sätter sig i bilen och det gör det nu