Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Stora tråden om MC
Du kan ju annars boka tid i mars redan nu... då vet du att det finns tid. (plus att det blir en liten sporre)
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Visserligen är det inte så lång väntetid i hålan här hemma men det har du faktiskt rätt i. Jag får holla at them! Booyaka!
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
I slutet av månaden har jag betalat av min CTR äntligen. Då blir det till att spara ihop till en ny hoj igen. Fy satan vad jag ser fram emot det! Den materiella glädjen är den enda sanna glädjen! Men speciellt när det gäller hoj. Det finns inget bättre!
/Steffo i Peking mitt i natten med en Ardmore i handen.
/Steffo i Peking mitt i natten med en Ardmore i handen.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Ardmore?
Men Steffo, vi kanske kan starta en MC-sektion här i HPC?
Lovar att jag kommer på banträff och kör lite bana också.......
Nej, snart dags att gå och lägga sig och drömma lite mer om att köra MC... snart är våren här!!!
Men Steffo, vi kanske kan starta en MC-sektion här i HPC?
Lovar att jag kommer på banträff och kör lite bana också.......
Nej, snart dags att gå och lägga sig och drömma lite mer om att köra MC... snart är våren här!!!
Kör:
Kör:
haha härligt Krister! 
fan snart blir det obligatoriskt å ha mc kort på jobbet haha bara ja kvar nu
men men varenda kotte borde komma på mässan, kommer rocka! Dom har ju en massa happenings som kan va kul å titta på :prop:
fan snart blir det obligatoriskt å ha mc kort på jobbet haha bara ja kvar nu
men men varenda kotte borde komma på mässan, kommer rocka! Dom har ju en massa happenings som kan va kul å titta på :prop:
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->073-7133458<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Vet inte om den här blivit postad nån annanstans, men jag ger den en go här 
2010 Honda Fury

<a href="http://motorcycledaily.com/16january09_honda_fury.htm" target="_blank">http://motorcycledaily.com/16january09_ ... ury.htm</a>
<a href="http://www.furyisunleashed.com/" target="_blank">http://www.furyisunleashed.com/</a>
On Friday, January 16th at the New York International Motorcycle Show, American Honda introduced to the world what many have deemed the most radically styled production Honda ever built: the 2010 Fury. The Fury radiates attitude and delivers a total riding experience approaching the outer limits of motorcycling.
The Fury opens the door to the most extreme level of custom looks. But once you're rolling, the Fury experience is all about that special bond between rider and machine: the unmistakable big V-twin pulse, the characteristic Vee engine note and the no-nonsense riding stance bring you back to the core elements of riding.
Destined to become a milestone machine, the Fury captures the pure, undiluted chopper essence, places it within easy reach of nearly every rider and then backs it up with the same quality and reliability built into every Honda. It's a radical concept in a unique package, a combination never before offered- until today.
For more information and images of the 2010 Fury, go to Furyisunleashed.com and Powersports.honda.com.
Fury Key Features:
* Full-on chopper styling
* Longest wheelbase ever in a production Honda motorcycle
* Muscular V-twin power, sound and feel
* Clean looks, superior attention to detail
* Spacious riding position
* Low seat height
* Single-shock rear suspension features "hard tail" look
* Extra-wide 200-series rear tire
* Slim-look 21-inch front tire
* Legendary Honda fit, finish and reliability
* Unrivaled value
2010 Honda Fury
<a href="http://motorcycledaily.com/16january09_honda_fury.htm" target="_blank">http://motorcycledaily.com/16january09_ ... ury.htm</a>
<a href="http://www.furyisunleashed.com/" target="_blank">http://www.furyisunleashed.com/</a>
On Friday, January 16th at the New York International Motorcycle Show, American Honda introduced to the world what many have deemed the most radically styled production Honda ever built: the 2010 Fury. The Fury radiates attitude and delivers a total riding experience approaching the outer limits of motorcycling.
The Fury opens the door to the most extreme level of custom looks. But once you're rolling, the Fury experience is all about that special bond between rider and machine: the unmistakable big V-twin pulse, the characteristic Vee engine note and the no-nonsense riding stance bring you back to the core elements of riding.
Destined to become a milestone machine, the Fury captures the pure, undiluted chopper essence, places it within easy reach of nearly every rider and then backs it up with the same quality and reliability built into every Honda. It's a radical concept in a unique package, a combination never before offered- until today.
For more information and images of the 2010 Fury, go to Furyisunleashed.com and Powersports.honda.com.
Fury Key Features:
* Full-on chopper styling
* Longest wheelbase ever in a production Honda motorcycle
* Muscular V-twin power, sound and feel
* Clean looks, superior attention to detail
* Spacious riding position
* Low seat height
* Single-shock rear suspension features "hard tail" look
* Extra-wide 200-series rear tire
* Slim-look 21-inch front tire
* Legendary Honda fit, finish and reliability
* Unrivaled value
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
Mattias I
- Bil: Civic
- Namn: Mattias Ingvarsson
Ja den såg inte alls illa ut faktiskt..!
Mattias Ingvarsson, Kalmar
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
- Dani
- Kontakt:
Bakpartiet matchar inte frampartiets snygga och rena form med enkelhet men likförbannat snygg som fan.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Kontakt:
Hur jävla lång tid ska man behöva vänta på körkortstillståndshelvetet egentligen? :furious:
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Kontakt:
Sugigt som fan!!!
Tur det finns skoj grejer på tuben, här ligger vi alla i lä.
<a href="" target="_blank">
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Steffo

Fel tråd, men det finns vuxna som är bättreDani skrev:Sugigt som fan!!!
Stockholm
Fick mitt på 1 1/2 vecka i somras.
Bara hårdplugga teorin så att du kan skriva snart då då Dani.
Själv är jag på stora funderingsstadiet vad gäller vilken hoj som skall inhandlas... förutsättningarna har ändrats lite.
Skall vara pappaledig och då måste hojen passa ekonomin också, med en inkomst som sjunker med 10k så blir det lite stramare budget.
De funderingar som finns nu är Hornet med nån sorts vindruta, Kawa ER6f, Honda CBF600, Suzuki GSX650F, Yamaha FZ6S.
Det som väger för och emot är följande.
Hornet, det är en nakenhoj så fartvinden är en bitch, men med liten ruta så kanske det blir bättre. Annars ganska trevlig med drygt 100hk på 180kg.
Försäkringen ligger något högre... hamnar runt 6-7k per år.
CBF600, touringhoj med ynka 77hk och hela 220kg. Enda som talar för den är att den verkar ruskigt bekväm. Men frågan är hur rolig den är.
Billig att köpa och äga, kostar typ 4k i försäkring per år.
Kawa ER6F, street/touring med ruta. Har också runt 77hk med väger endast 177kg. Sitter vansinnigt bra på den och den är en het kandidat.
Får en 07:a för drygt 40k och den kostar 4k i försäkring per år.
Suzuki GSX650F, mycket sporthojsutseende på den men med något mer upprätt körstil. Har inte hittat några direkta prestandasiffror men vad jag hittat så verkar den ligga runt 200kg men 100hk typ.
Inköp runt 60k och försäkring runt 6k per år.
Yamaha FZ6s, bra körställning och trevligt utseende. Men även denna verkar vara av det lite tråkigare segmentet med få hästar på lite fler kilo.
Kostnaderna ligger runt samma som kawan.
Favoriten är ju Honda VFR800, men den kostar. Sen att det är drygt 100hk på hela 249kg talar faktiskt emot den, det blir en ganska tung hoj att brottas med.
Sen kostar en beggad i sjysst skick och hyffsat ny runt 70k uppåt och sen ca 9k i försäkring.
Så Honda Hornet är det som gäller om det blir en Honda men förutsatt att jag kan bli av med lite fartvind med en liten ruta på... finns en liiiiten rackare som orgtillbehör som jag skall testa den med. Annars är Kawa ER6f en riktigt het kandidat för mig nu första säsongen för att sen byta upp mig till nästa säsong.
Bara hårdplugga teorin så att du kan skriva snart då då Dani.
Själv är jag på stora funderingsstadiet vad gäller vilken hoj som skall inhandlas... förutsättningarna har ändrats lite.
Skall vara pappaledig och då måste hojen passa ekonomin också, med en inkomst som sjunker med 10k så blir det lite stramare budget.
De funderingar som finns nu är Hornet med nån sorts vindruta, Kawa ER6f, Honda CBF600, Suzuki GSX650F, Yamaha FZ6S.
Det som väger för och emot är följande.
Hornet, det är en nakenhoj så fartvinden är en bitch, men med liten ruta så kanske det blir bättre. Annars ganska trevlig med drygt 100hk på 180kg.
Försäkringen ligger något högre... hamnar runt 6-7k per år.
CBF600, touringhoj med ynka 77hk och hela 220kg. Enda som talar för den är att den verkar ruskigt bekväm. Men frågan är hur rolig den är.
Billig att köpa och äga, kostar typ 4k i försäkring per år.
Kawa ER6F, street/touring med ruta. Har också runt 77hk med väger endast 177kg. Sitter vansinnigt bra på den och den är en het kandidat.
Får en 07:a för drygt 40k och den kostar 4k i försäkring per år.
Suzuki GSX650F, mycket sporthojsutseende på den men med något mer upprätt körstil. Har inte hittat några direkta prestandasiffror men vad jag hittat så verkar den ligga runt 200kg men 100hk typ.
Inköp runt 60k och försäkring runt 6k per år.
Yamaha FZ6s, bra körställning och trevligt utseende. Men även denna verkar vara av det lite tråkigare segmentet med få hästar på lite fler kilo.
Kostnaderna ligger runt samma som kawan.
Favoriten är ju Honda VFR800, men den kostar. Sen att det är drygt 100hk på hela 249kg talar faktiskt emot den, det blir en ganska tung hoj att brottas med.
Sen kostar en beggad i sjysst skick och hyffsat ny runt 70k uppåt och sen ca 9k i försäkring.
Så Honda Hornet är det som gäller om det blir en Honda men förutsatt att jag kan bli av med lite fartvind med en liten ruta på... finns en liiiiten rackare som orgtillbehör som jag skall testa den med. Annars är Kawa ER6f en riktigt het kandidat för mig nu första säsongen för att sen byta upp mig till nästa säsong.
Kör:
Kör:
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Er6an är nog det bästa valet tror jag, den har fått väldigt bra betyg i dem flesta tidningarna.
Min kompis försöker sälja sin VFR, han har försökt sälja den sen i sommras så det finns nog prutmån på den
<a href="http://www.blocket.se/vi/20072451.htm?ca=11_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/20072451.htm?ca=11_s</a>
Min kompis försöker sälja sin VFR, han har försökt sälja den sen i sommras så det finns nog prutmån på den
<a href="http://www.blocket.se/vi/20072451.htm?ca=11_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/20072451.htm?ca=11_s</a>
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
De där filmerna var ok, den med kidsen var ju ascool.
Men när det kommer till stunts på hoj finns det en snubbe i södra stockholm som är fan asgrym... driftar med en R1:a utan några bekymmer, och då snackar vi drift och inte något hålla handbromsen-och-gasa-på-samma-plats-shit.
Skall se till att leta upp några länkar.
EDIT: My Bad... R6:a är det... Andreas Gustafsson heter killen.
Men när det kommer till stunts på hoj finns det en snubbe i södra stockholm som är fan asgrym... driftar med en R1:a utan några bekymmer, och då snackar vi drift och inte något hålla handbromsen-och-gasa-på-samma-plats-shit.
Skall se till att leta upp några länkar.
EDIT: My Bad... R6:a är det... Andreas Gustafsson heter killen.
Senast redigerad av Krister den 1 februari 2009, 14:12, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör:
Thomas: Jag vet, men 77hk är lite på gränsen till vad jag förmodligen kommer tröttna på ganska snart tror jag. Att din polare har problem att sälja kan jag förstå... 95k är nästan liiiite i överkant. Sänker han till 90 kan det nog gå bättre... de flesta kring 95k vad jag sett har RTG-kit (väskor) som kostar 5k extra annars.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
De är fan efterblivna på länsstyrelsen. Jag ser att det finns ett diabetesintyg som ska fyllas i om man har diabetes så jag ringer min diabetesmottagning och får svaret, kolla med länsstyrelsen först, man ska nog inte skicka med den direkt. Öh...OK? Jag ringer och nån käck "blondinBella fjortis från 08" svarar och säger Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej kan jag hjälpa DIIIIG med nåttt??? Det framkommer iaf att nä jag ska inte skicka in något diabetesintyg, trots att jag vill eftersom jag har diabetes och misstänker att det lär behövas. "Du får veta det sen isf om du ska skicka in det".
2.5v senare (idag...) får jag brev från Länsstyrelsen. De säger att eftersom jag har diabetes ska jag begära ett intyg som är max 2 månader gammalt från min Läkare plus att de hänvisar till och bifogar regler och paragrafer. SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUG jävla idioter, jag VET redan det där och jag VET att ni ska ha ett fakking intyg. Fyfan vad sne man blir, hur jävla svårt är det att öppna ett brev för det första, läsa igenom och se att jaja den här killen har bra syn och allt annat verkar bra så vi skickar ett intyg och hur jävla svårt kan det vara att behöva gå igenom ett jävla papper till i form av ett diabetesintyg direkt med den vanliga ansökan om nu den sökande råkar ha detta, istället för att skicka tillbaka ansökan och kräva ett diabetesintyg i efterhand?
DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!
:bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2:
2.5v senare (idag...) får jag brev från Länsstyrelsen. De säger att eftersom jag har diabetes ska jag begära ett intyg som är max 2 månader gammalt från min Läkare plus att de hänvisar till och bifogar regler och paragrafer. SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUG jävla idioter, jag VET redan det där och jag VET att ni ska ha ett fakking intyg. Fyfan vad sne man blir, hur jävla svårt är det att öppna ett brev för det första, läsa igenom och se att jaja den här killen har bra syn och allt annat verkar bra så vi skickar ett intyg och hur jävla svårt kan det vara att behöva gå igenom ett jävla papper till i form av ett diabetesintyg direkt med den vanliga ansökan om nu den sökande råkar ha detta, istället för att skicka tillbaka ansökan och kräva ett diabetesintyg i efterhand?
DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!
:bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2: :bur2:
Senast redigerad av Dani den 3 februari 2009, 22:08, redigerad totalt 1 gånger.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Steffo

Hmm. Det luktar CSN, Alfakassan och arbetsförmedlingen lång väg...
Jag minns när det begav sig hur frustrerad man blev över vansinnesregler och onödesbyrokrati som ingen visste hur det fungerade trots att det var deras jobb att veta. Fy för den lede! :crybaby: :dunno: :bur2:
Jag minns när det begav sig hur frustrerad man blev över vansinnesregler och onödesbyrokrati som ingen visste hur det fungerade trots att det var deras jobb att veta. Fy för den lede! :crybaby: :dunno: :bur2:
Stockholm
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Försäkringskassan har jag hört mycket bra om också... död åt mossig byråkrati alltså...
- Dani
- Kontakt:
Vad menas när det står i en annons 25 eller 37KW t.ex?
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Steffo

Det borde vara att hojen är strypt till att funka för en 18-åring som tar MC-kort. Reglerna nu är ju att man inte får köra riktig hoj förrän man haft tung MC-kort i minst två år (tror jag) eller fyllt 23(?).
Innan dess är man förpassad till maxeffekt på skitlite.
Det blir billig försäkring på dessa hojar, men å andra sidan går de knappt att köra (om de nu verkligen har strypningarna kvar).
Innan dess är man förpassad till maxeffekt på skitlite.
Det blir billig försäkring på dessa hojar, men å andra sidan går de knappt att köra (om de nu verkligen har strypningarna kvar).
Stockholm
- Dani
- Kontakt:
Ja typ 50-55HK känns lite väl segt, även om man är nybörjare.
Hur brukar dessa strypas då? Nåt avancerat? Bara nyfiken nu, kanske borde fråga på Sporthoj istället men aja
Hur brukar dessa strypas då? Nåt avancerat? Bara nyfiken nu, kanske borde fråga på Sporthoj istället men aja
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Mellanklassen är begränsad till 25kW dvs ca 34hk. Kanske finns det även någon regel ang. vikt också, kommer inte riktigt ihåg.
Körde själv med det under 2år och det fungerade ok. Dock på en lätt endurocykel (Honda XR250).
Tror de stryps annorlunda beroende på modell. Sporthoj, som du var inne på, brukar kunna hjälpa till om du vet specifik modell
Körde själv med det under 2år och det fungerade ok. Dock på en lätt endurocykel (Honda XR250).
Tror de stryps annorlunda beroende på modell. Sporthoj, som du var inne på, brukar kunna hjälpa till om du vet specifik modell
Senast redigerad av Joakim Olsson den 7 februari 2009, 00:43, redigerad totalt 1 gånger.
Ok, då jag läst på om det mesta känns det som så kan jag svara.
25kw är det som gäller om du som 18åring vill ta A-kort, det blir A-begränsad. Vid uppkörning krävs att du kör upp med en cykel med max 25kw och minst 375cc. Många stryper och reggar om sina supersporthojar, vilket ger en billig försäkring, och sen tar bort strypningen.
Problemet med det är att om/när det händer något så gäller inte försäkringen för hojen är inte av samma kaliber som den är försäkrad som.
Vissa strypningar sitter i insuget, andra vid förgasaren och på riktigt moderna vet jag inte... men det skall inte vara svårt att ta bort.
25kw är det som gäller om du som 18åring vill ta A-kort, det blir A-begränsad. Vid uppkörning krävs att du kör upp med en cykel med max 25kw och minst 375cc. Många stryper och reggar om sina supersporthojar, vilket ger en billig försäkring, och sen tar bort strypningen.
Problemet med det är att om/när det händer något så gäller inte försäkringen för hojen är inte av samma kaliber som den är försäkrad som.
Vissa strypningar sitter i insuget, andra vid förgasaren och på riktigt moderna vet jag inte... men det skall inte vara svårt att ta bort.
Kör:
Kör:
Vad gäller vad som kommer kännas segt så är det precis som med bil, det du tror är hett idag kommer vara segt imorrn. 
Men 50-55hk kan jag säga redan nu kommer kännas segt.
Själv tittar jag runt 80-100hk för att få lite knuff i grejerna.
Men 50-55hk kan jag säga redan nu kommer kännas segt.
Själv tittar jag runt 80-100hk för att få lite knuff i grejerna.
Kör:
Kör:
Tung mc utan strypning får man börja köra när man fyllt 21. Eller två år efter man tog sitt begränsade kort..
Strypningen brukar sitta i förgasarna. Brickor typ som stryper luften. På hojjar med insprutning vet jag inte riktig.. men sitter i spjället förmodligen?
Strypningen brukar sitta i förgasarna. Brickor typ som stryper luften. På hojjar med insprutning vet jag inte riktig.. men sitter i spjället förmodligen?
Accord Type-s -07
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
- Blue Machine
- Bil: CR-V
- Namn: David Furubrink
- Been thanked: 1 time
Strypningarna brukar sitta i insuget, och/eller i avgassystemet. I vissa fall är det
databoxen som är strypt.
databoxen som är strypt.
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Har även hört om brickor i gashandtaget, eller liknande, som hindrar full vridning.