Ny i honda familjen

ENBART för motorrelaterade topics
Janu4ri

Då får jag be om ursäkt sör att texten hamnar i mitten.. gammal ovana ;)

jo.. håller med många av er här..men som köpare vill man veta dessa brister på förhand innan man åker 30 mil enkel resa för att titta/hämta bilen.. det var inte lätt att avstå från köpet eftersom jag var 99.9% säker/förberädd att få bilen med mig hem.

och argumentet -det är en gammal bil köper jag inte

man ska få vad man betalar för.. oavsett ålder.. man får givetvis ha vissa saker i åsittning när man tittar på äldre bilar.. men köper jag en bil för 30.000.- förväntar ju inte jag mig att behöva lacka om 85% av bilen för att få den körduglig utan att skämmas för bilen, samt drännera bagageutrymmet med vattenpump så snart lite vatten faller från himlen.. heller inte byta en framruta för x antal 1000 lappar.

asså.. luktade skojjare 1000 mil.. därför avstod jag från bilen.. allt lät jätte bra när jag pratade med honom.. men varför undanhåller man så viktig information ?

hade jag varit förberädd hade jag ju kunnat felsöka på nätet om tex vattnet först.. och kollat upp om man kunde få tag på en billig framruta.. och en lackerare... men nu blev det lixom för mycket input på en o samma gång.. och därför lyste rödljusena så skarp de bara kunde.. om han undanhållit den sortens information.. hur många andra fel är där då inte ?

baksätets skinn var fullt med revor, dessa var lappade med isolerings tejp.. hmm.. många delar i inredningen (plasten) var bruten och hade stora skador.. såg inte alls bra ut.. samt saknades hatthyllan.. och bara den kostar minst 500:- på skroten om man nu lyckas hitta en.

nää.. mitt första möte med honda var inte så bra.. synd.. var verkligen "laddad" och förväntans full.. jag test körde inte ens bilen efter att ha sett dess dåliga skick...

då hade jag säkert fått ännu svårare att bestämma mig

har hittat en annan crx i växjö som jag är sugen på.. ska bara förhandla om priset innan jag åker upp och tittar/hämtar denne

"håller tummarna"

EDIT: Ni får jätte gärna höra av er om ni hittar en vettig CRX Vtec.. all hjälp uppskattas ;)
Senast redigerad av Janu4ri den 27 januari 2009, 22:28, redigerad totalt 1 gånger.
<a href="http://www.garaget.org/Helsingborg" target="_blank">Garaget.Org</a>
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Been thanked: 1 time

<a href="http://www.garaget.org/?car=54564" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=54564</a> hör med han, den var på blocket ett tagg innan...
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Användarvisningsbild
Blue Machine
Bil: CR-V
Namn: David Furubrink

Den svarta från växjö ser åtminståne fräsh ut,
hade jag nog sattsat på om jag va ute efter crx vt, om den är fin.
Sv såld är den oxå. Ser dock att vt vingen e bortplockad på den.

crx vt e grymt roliga! :)
Kör:

Subaru BRZ

Projektbil:

CRX VT Mid Type R
Janu4ri

Blue Machine skrev:Den svarta från växjö ser åtminståne fräsh ut,
hade jag nog sattsat på om jag va ute efter crx vt, om den är fin.
Sv såld är den oxå. Ser dock att vt vingen e bortplockad på den.

crx vt e grymt roliga! :)
Jo, den ser helt ok ut, fast vi tycks inte kunna enas om priset

han har begärt 38.000:- för den.. han har köpt nya fälgar säger han för 16.000:-

när jag frågade honom om varför han inte hade nnågra bättre bilder ute på garaget där den bara är nedplockad svarar han att han inte har några bilder på den där och att jag snackar skit.. länkar till sidan där jag hittat den.. det är samma bil med samma reg nr, fast med annan färg på interiören.. fälgarna sitter på den där oxå fast att det inte är hans sida.. med andra ord har inte han köpt fälgarna själv.

jaja, jag har inget behov av fälgarna och vi skulle komma överens om ett pris utan dessa efterom jag har egna 17" fälgar som bara behöver borras om.. så 16.000:- fälgarna är ingenting för mig.

han har gått med på 35k med fälgar och 30k utan (då får jag inte ens plåtfälgar, utan måste ta med egna)

jag har bjudit honom 29.000:- utan fälgarna så lånar jag fälgar av en kompis så att jag kan få hem bilen

men detta är han tydligen inte villig att gå med på, jag menar.. hur ofta får man 30.000:- för en bil utan hjul =) jag tycker att 29k är ett seriöst bud.. men då blir han bara otrevlig och tycker att jag är jobbig o dryg.. jag bara förhandlar.. givetvis försöker man alltid pruta ner priset dit man tycker att det är rimligt.

han kan ju sälja fälgarna vid sidan om för 7-10.000:- om de nu är värda 16k nya och kvitto finns..

jaja.. ser mörkt ut då vi inte kan enas.. mitt första bud var 28k utan fälgar.. så att jag kan få råd med att borra om mina andra fälgar (kostar 2600:-)

och mitt tak är max 30k just nu.. totalt

så då får jag vänta någon månad med att borra om mina fälgar

men men.. det är inget han bryr sig om.. han vill ha 30 utan fälgar och det är jag inte riktigt överens med honom om.

samt att de vita blinkerserna som sitter där på annonsen inte finns kvar.. utan det är orange blinker på den nu

hmm.. sen finns det en del sol med taskig lack som han begär 35k för som jag bjudit 30.. men det verkar oxå meningslöst

vi får se vart vi hamnar om det blir någon HONDA.. ser mörkt ut :D
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Nu lirar inte dessa bilar i riktigt samma liga, men har en delsol Vti 1992 i bra skick som vi säljer för 35 000kr. <a href="index.php?showtopic=48248&hl=Delsol" target="_blank">index.ph...8&hl=Delsol</a>
Senast redigerad av M Scotte den 28 januari 2009, 15:23, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Micke 16v
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson

<a href="http://www.blocket.se/vi/19118773.htm?ca=9_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/19118773.htm?ca=9_s</a>

Denna bil var jag med och köpte för massa år sedan, den hade då gått strax under 10k mil. (1 ägare bla bla bla)
Efter en 3 års ägandes såldes den vidare med typ 14k mil på mätaren, fanns då lite rost på bakre skärmar, nån dörr, tanklock och takluckan.
Den hade en stor supra vinge på min tid därför finns ingen orginalvinge eller bakrutetorkare, dom hålen spacklades igen.
Denna bilen var DÅ riktigt fräsh, inget LMD rassel eller synkskrap osv....

Nu 10 ägare? senare har folk lyckats förstöra bilen med cromspeglar en pissig japsdämpare och målad inredning.
Verkligen tråkigt att se!!
Senast redigerad av Micke 16v den 28 januari 2009, 18:21, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
Lars P
Styrelsen
Bil: EK4 K20
Namn: Lars Palmgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Jo den har bytt ägare många gånger och varit nerplockad
076-1174430
Lars@allbilskroten.se

Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Kromspeglar är ju enkelt att bota med ett byte. Våldtäkten på instrumentpanelen däremot är det lite värre med...
:(
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
gasamatte

Kul med en till ny, fick min första Honda idag idag :)
CTR -04
Janu4ri

Micke 16v skrev:<a href="http://www.blocket.se/vi/19118773.htm?ca=9_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/19118773.htm?ca=9_s</a>

Denna bil var jag med och köpte för massa år sedan, den hade då gått strax under 10k mil. (1 ägare bla bla bla)
Efter en 3 års ägandes såldes den vidare med typ 14k mil på mätaren, fanns då lite rost på bakre skärmar, nån dörr, tanklock och takluckan.
Den hade en stor supra vinge på min tid därför finns ingen orginalvinge eller bakrutetorkare, dom hålen spacklades igen.
Denna bilen var DÅ riktigt fräsh, inget LMD rassel eller synkskrap osv....

Nu 10 ägare? senare har folk lyckats förstöra bilen med cromspeglar en pissig japsdämpare och målad inredning.
Verkligen tråkigt att se!!
just de detaljerna som du säger.. är samma saker som jag hade fixat de första jag gjort om jag köpt den

bytat ut japs dämparen mot ett DTM blås eller satt dit orginal igen, satt på en vinge (liknande suprans fast lite mindre) lackat interiören svart igen och satt in lite neon vid fötterna för nattkörningens skull.. sedan jag började med detta kan jag inte sluta.. blir för mörkt utan.. känns verkligen helskumt utan fotbelysning :D

men som sagt.. han är inte villig att godta mitt bud, så jag söker vidare ;)
Användarvisningsbild
Blue Machine
Bil: CR-V
Namn: David Furubrink

Om nån månad eller så, till våren brukar bilförsäljningen komma igång lite efter
vinterdvalan. Hoppas du hittar en vettig crx vt då. :)
Kör:

Subaru BRZ

Projektbil:

CRX VT Mid Type R
Janu4ri

Jag har hittat en CRX vtec nu.. fast det blev en Del sol istället

åker och hämtar den imorgon :thumbup:

93a med 14k mil på mätaren.. lite lackskador, fast detta ska fixas till nästa sommar.. får den till bra pris.. får hoppas att den håller måttet imorgon när man får se den irl :whatever: :biglaugh2:

bilen: <a href="http://www.blocket.se/vi/19966178.htm?ca=23_3_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/19966178.htm?ca=23_3_s</a>
M Scotte
Kontakt:

Det är synd att säga att där bara är lite grand att göra på den bilen.
Det är en -92, inte -93. 11 ägare.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Janu4ri

M Scotte skrev:Det är synd att säga att där bara är lite grand att göra på den bilen.
Det är en -92, inte -93. 11 ägare.
vad kan man förvänta sig för de pengarna?

den har bara gått snart 14k mil.. så det är ett plus

sen att den har lackskador, en trasig framspoiler och en rensad orginal kat är utgifter jag räknar med

han verkar ärlig och kör med öppna kort.. har talat om alla stora fel för mig redan, får hoppas på att jag blir nöjd med den

den är värd pengarna kan jag tycka eftersom det sitter en Vti motor på 160hk i den.. dessa bilar brukar vanligtvis vara dubbelt så dyra

så hur jag än ser på det.. så är det en bil affär som jag inte kommer förlora på även om jag lägger 10k på den.

vi får se.. håll tummarna för mig.. :thumbup:
M Scotte
Kontakt:

Om du ändå är nere i Malmö så kom förbi och kolla på min systers delsol för samma pengar.
<a href="index.php?showtopic=48248&hl=Delsol" target="_blank">index.ph...8&hl=Delsol</a>
Senast redigerad av M Scotte den 30 januari 2009, 13:01, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Den ser ju klart roligare ut av de två!
tumez
Namn: Tomas Eskilsson

Värt att tänka på är kanske att om du provkört och ställt in dig på en crx vt, så kan nog en delsol med org maskin kännas rätt trött. Även om det är en VTi.
krollan
Bil: del sol vti-t
Namn: Kristofer Andersson

Hade jag varit som dig och kollar på delsoler så kolla verkligen på scottes.den har gått lite mer men den är garanterat mer välskött en den andra+att du slipper den fulaste fronten genom tiderna.
Samt att vi är ett par stycken som har/har haft delsoler här nere som kan de bilarna.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557

Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
Användarvisningsbild
killroy
Namn: Johan Kronvall

Är fronten en kopia på veilside?
:omfg:
Nuvarande Hondor:
Honda lös

Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
Koco
Bil: Honda Civic VT
Namn: Serif Koco
Kontakt:

Oj, en helsingborgare. välkommen till hondaträsket :P
VW Pickup 97
Honda Civic 96- ek4 VTi
Fastway Honda CRF 250R
Yamaha R1 06-

Honda Civic VT-RR B18c/s80 Såld :( :( :( :( :( :( :'(
KTM 525 aka Supermotard (Såld)
Saab 93ss Aero(Brukis) (Såld)
Honda CBR600 F4i (Såld)
Honda CRF 450R (Såld)
Janu4ri

jag köpte den del solen i malmö.

finns grymt mkt att fixa på den.. den är väldigt nedgången i karossen

samt en del detaljer i inredningen som inte är som de ska

när jag kom hem upptäckte jag fan, det fanns vatten i reservhjulsbaljan på denne med, någon som vet vart vattnet kunnat ta sig in, finns det nåtot vanligt fel på dessa som gör att vattnet hittar en väg in ?

usch ja.. sjukt rolig bil de där.. jag köpte den mest för att motorn inte gått så långt, ser väldigt fräch ut samt att jag vet att jag kan få tillbax pengarna om jag skulle välja att sälja den igen.

vattnat oroar mig lite, men hittar jag bara vart de kommit in från så ska det nog lösa sig
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Kolla över bilen och sen hoppar du till Teknikforumet, gör en sökning och hittar du inget så är det bara att fråga! Gott om folk som har koll här :)

EDIT: Men försök få vettigt svar med sökfunktionen först, luttrade forumanvändare kan irritera sig på folk som ställer samma fråga som alla andra gjort för 1000e gången, men det är lugnt, de flesta bits inte :P
Senast redigerad av David Lundin den 30 januari 2009, 22:34, redigerad totalt 1 gånger.
M Scotte
Kontakt:

Du kunde hört av dig så hade du ialla fall hafft en riktigt fräsch delsol med alla delar intakta att jämföra med, oxh sluppit framspoilern och nedgången kaross. Miltalet säger väldigt lite om dessa bilar.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
and1

hade köpt Scottes Del Slow alla dagar ;) då vet man historiken på den samt skick.
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Featherweight
Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
Namn: Fredrik Jonsson

Jag håller med scotte, miltalet spelar inte så stor roll, det som spelar roll är hur dom är skötta, och din verkar ju vara ganska illa skött, har svårt att tro att man låter utsidan och interiören förfalla men sköter resten exemplariskt, om du nu inte har servicebok som säger att så är fallet. min crx VT har gått drygt 25500 mil och kan säkert gå många till tack vare väldigt många lugna mil med pensionärpar som skött den väl.. och det är en a1:a.. a2:orna tror jag håller ännu bättre..

nåja.. jag hoppas du köpt dig en bra bil iaf och att du slipper problem.. ytliga skavanker är ju ändå ganska lättfixat.
Toyota Corona HT Mark II 1970

Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Blomberg_Prelude

Har scotte haft sin alla 27000 mil??
Tror ändå att de e smidigare den dan man ska sälja oo sälja en som gått hälften..
För som sagt kosmetiska skador e ju inte farligt... Om nu motorn e skött..
Och sen 11 ägare e ju inte jätte farligt på en 17 år gammal bil... Kan ju va bilhandlare oo så me =)

Aja lycka till oo släng upp lite bilder( hann inte se blocket annonsen)
Jonas Blomberg

Integra Type-R
M Scotte
Kontakt:

Bilen har varit i syrrans ägor sedan 2001 och 19 000 mil. Innan dess servad på Honda åf en gång om året, efter det servad av mig en gång om året. 1 tidigare ägare före syrran. Motorn är det billigaste att ersätta jämfört med karossdelar. Min racecivic har rullat 29 000mil men det måste vara det minst intressanta på den bilen.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Janu4ri

ja, vi får se vart detta bär.. :thumbup:

har ju en del att fixa på den om man säger så :whistling:

ska ta det lugnt med attfixa allt för mkt just nu, ska fixa lite små detaljer och stoppa så att det inte förfaller ännu mer.

blir ett projekt som ska fixax lite till nästa år om den inte blir för dyr o allt för mkt går sönder :)

blir att byta dörrsidor osv samt fixa så vattnet inte längre kommer in i bagaget

sen ska all rost stoppas.. däremellan ska det pulas med det ena o de andra.. har lite små saker att göra om man säger så :D

klart roligaste bilen jag kört hittills.. utan tvekan :D

min T4a är sänkt osv den oxå.. men denna är grymt styv.. som att köra go cart :D (me like) :thumbup: :worthy:

vi ses i de andra forumdelarna då.. nu har jag hälsat på alla som vill hälsa tillbax tror jag.. känns bra.. får hoppas att vi får en lång härlig sommar nu så vi ses ute på vägarna :D
and1

kör alltid med 1 org. oljefilter eller s2k filter :)
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Janu4ri

and1 skrev:kör alltid med 1 org. oljefilter eller s2k filter :)
japp, tack för infon.. men visste jag redan då jag har några honda galna kompisar redan

tydligen ger andra oljefilter inte rätt flöde och då tar vtecen stryk.. sitter orginal i nu.. har redan kollat :D

men som sagt.. alla "heads up" är bra.. så även om jag redan hade koll på läget, skadar det inte att upprepas :D
Skriv svar