Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Dubbat eller Dubbfritt?
Nu är det så att korden har släppt i höger bak... så jag har just nu en bula på typ 3cm på körbanan på däcket.
Känns fördjävla trist att behöva köpa nya vinterdäck nu men det måste göras.
Var iväg till däckskillen och kollade, han påpekade att alla däcken borde bytas då de är från 2002... visste inte om det men håller helt klart med då hållbarhetstiden för vinterdäck är 5år.
Så nu är frågan, dubbat eller dubbfritt?
Faaans helvete... inte riktigt de 6-7k jag ville slänga ut på bilen just nu!!!
Känns fördjävla trist att behöva köpa nya vinterdäck nu men det måste göras.
Var iväg till däckskillen och kollade, han påpekade att alla däcken borde bytas då de är från 2002... visste inte om det men håller helt klart med då hållbarhetstiden för vinterdäck är 5år.
Så nu är frågan, dubbat eller dubbfritt?
Faaans helvete... inte riktigt de 6-7k jag ville slänga ut på bilen just nu!!!
Senast redigerad av Krister den 18 februari 2009, 11:33, redigerad totalt 1 gånger.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
Största delen av vintern behöver man inte dubbar, en uppsättning sjyssta dubbfria däck funkar grymt bra. Men dubbdäck är hundra ggr bättre när det är blankis och frosthalka, de dagarna brukar jag låta bilen stå och åka kommunist.
Dubbfria däck är tystare och bekvämare, sen gör man naturen en liten tjänst.(ifall man är lagd åt det hållet)
Dubbfria däck är tystare och bekvämare, sen gör man naturen en liten tjänst.(ifall man är lagd åt det hållet)
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
Hade beställt dubbfria nämligen... men ju mer jag kollade och frågade kollegor så började jag vackla mot dubbat istället... så nämnde kollegan att hans parkering där hemma blir alltid en hockeyrink på vintern och där funkar det bara inte med dubbfritt, då slog det mig att jag även nu med dubbat halkar friskt på parkering hos oss och hade även lite problem inne i Åre förra veckan så inte fan vill jag ha något som bettar sämre.
Så ringde däckskillen och bytte till dubbat istället.
Så ringde däckskillen och bytte till dubbat istället.
Kör:
Kör:
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
Vet man med sig att man kommer få kämpa varje gång man ska ut från pakeringen, så är det klart man ska satsa på dubbat.
Denna vinter tycker jag har varit väldigt isig och hal, men det vänder ju snart
Denna vinter tycker jag har varit väldigt isig och hal, men det vänder ju snart
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
Jag har alltid kört på Michelin Alpin(se länk), som jag tycker är ett underbart däck i alla väder. Det är bara att ta det lite lugnt när det är blank is!
<a href="http://www.michelin.se/se/front/affich. ... 0301184359" target="_blank">http://www.michelin.se/se/front/affich. ... 1184359</a>
<a href="http://www.michelin.se/se/front/affich. ... 0301184359" target="_blank">http://www.michelin.se/se/front/affich. ... 1184359</a>
Antispinn och antisladd... men likförbannat så släpper det hemma på parkeringen och det spann rätt bra när jag skulle ta mig uppför en backe i Åre (stannade för högerregeln).
Att ställa bilen för blixthalka någon dag ser jag inte som något alternativ... bilen kommer köras varje dag hela året är förutsättningen.
Att ställa bilen för blixthalka någon dag ser jag inte som något alternativ... bilen kommer köras varje dag hela året är förutsättningen.
Kör:
Kör:
Blev 4st GoodYear Extreme (dubbat)... kommer monteras idag kl:12.
Tack för allas feedback, jag respekterar verkligen försöken till övertalning för dubbfritt (var själv inne på den linjen) men jag känner mig bättre till mods med dubbat då det redan med dessa dubbade däck som sitter på har varit hyffsat halt den här vintern, vill inte köpa något som kommer upplevas sämre än det är nu.
Tack för allas feedback, jag respekterar verkligen försöken till övertalning för dubbfritt (var själv inne på den linjen) men jag känner mig bättre till mods med dubbat då det redan med dessa dubbade däck som sitter på har varit hyffsat halt den här vintern, vill inte köpa något som kommer upplevas sämre än det är nu.
Kör:
Kör:
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Lite sent kanske men här är mina fem cent...
Personligen föredrar jag dubbfritt. Vi hade för tre år sedan en (i mångas ögon omöjlig) uppfart till huset som var VÄLLDIGT brant och det var alldrig problem med odubbat att komma upp förutsatt man skottade. Vidare tycker jag personligen inte att man i stockholm och utefter de större europavägarna sällan behöver dubbat och att det bullrar så in åt helvette mera än odubbat. sedan ser man ju på essingeleden hur fint det är efter varje vinter med fin fina spår rännor i alla filer (visserligen inte bara dubbdäckens förjtjänst men de minskar INTE spårens djup). Bor man i stockholm och det blir blixthalka har man alltid möjligheten att låta bilen stå och ta sig komunalt till jobbet.
Men som sagt, vi har alla våra åsikter och ja, Åre centrum kan vara en pers vintertid.
Personligen föredrar jag dubbfritt. Vi hade för tre år sedan en (i mångas ögon omöjlig) uppfart till huset som var VÄLLDIGT brant och det var alldrig problem med odubbat att komma upp förutsatt man skottade. Vidare tycker jag personligen inte att man i stockholm och utefter de större europavägarna sällan behöver dubbat och att det bullrar så in åt helvette mera än odubbat. sedan ser man ju på essingeleden hur fint det är efter varje vinter med fin fina spår rännor i alla filer (visserligen inte bara dubbdäckens förjtjänst men de minskar INTE spårens djup). Bor man i stockholm och det blir blixthalka har man alltid möjligheten att låta bilen stå och ta sig komunalt till jobbet.
Men som sagt, vi har alla våra åsikter och ja, Åre centrum kan vara en pers vintertid.
Senast redigerad av Little Elk den 18 februari 2009, 10:29, redigerad totalt 1 gånger.
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
vet inte om de e en skröna eller inte, men de sägs att kör man dubbat på asfalt tar de 50-60 mil så är dubbarna helt slut å gör ingen direkt nytta...
någon som vet om de stämmer eller inte ?
SMacke #364
Jovisst, men det är ju inte på de stora europavägarna som det blir halt heller... det är alla jäkla småvägar bredvid som man ändå måste åka på.
Men som sagt, jag uppskattar all feedback även om jag redan bestämt mig.
Och vem vet, det kanske hjälper någon annan stackare att välja.
Och jo, Åre centrum var ingen lek att köra, halt och en massa partydjur ute på kvällsbete.
Sen att vi bestämt oss för att satsa på en vecka där årligen gör det inte mindre aktuellt att ta i beaktning.
Men som sagt, jag uppskattar all feedback även om jag redan bestämt mig.
Och vem vet, det kanske hjälper någon annan stackare att välja.
Och jo, Åre centrum var ingen lek att köra, halt och en massa partydjur ute på kvällsbete.
Sen att vi bestämt oss för att satsa på en vecka där årligen gör det inte mindre aktuellt att ta i beaktning.
Kör:
Kör:
Smacke: Jag har kört mer än 50-60 mil med de dubbdäck som sitter på och jag känner ändå hur dubben gör nytta... så nej, jag tror inte på det.
Kör:
Kör:
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Rätt viktigt att köra in dubbarna ordentligt bara, men kör man bara riktigt mjukt de första 10-20 milen, så dubben sätter sig ordentligt, så kan man i princip misshandla däcken hur mycket som helst sen utan att tappa en enda dubb, och även om de slits ner lite så gör de definitivt nytta.
Just det, en anledning till som vägde över till att det blev dubbat är att de däckskillar jag snackat med (min däckskille + han som svarade på Däckia) kör båda två med dubbat.
Kör:
Kör:
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
Njääää troligen en missuppfattningsmacke skrev:vet inte om de e en skröna eller inte, men de sägs att kör man dubbat på asfalt tar de 50-60 mil så är dubbarna helt slut å gör ingen direkt nytta...
Vet inte hur många däck som kom in på våran reklamations avd. (GoodYear UG500 mestadels)
edit: skulle oxå ha kört dubbat om ja bodde i sthlm och pendlade enbart några mil om dagen. Just för att skydda sig mot den värsta frosthalkan osv.
Senast redigerad av Micke 16v den 18 februari 2009, 11:34, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
-
Peter_Karlsson
- Bil: MB6
- Namn: Peter Karlsson
Dubben sliter ju på asfalten och inte tvärtom.
Kommer aldrig köra odubbat igen.
Det finns ingen anledning, iaf inte här.
De bästa däcken jag kört på är Hakkapeliitta 4, även nya 5:an lär vara bra.
Fyrkantsdubb och ett jävla grepp på både snö och is.
Våga vägra dubbfritt!!
Kommer aldrig köra odubbat igen.
Det finns ingen anledning, iaf inte här.
De bästa däcken jag kört på är Hakkapeliitta 4, även nya 5:an lär vara bra.
Fyrkantsdubb och ett jävla grepp på både snö och is.
Våga vägra dubbfritt!!
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
Sådär, då sitter det helt nya Goodyear Extreme på bilen.
Sådär jättedyrt vart det inte heller... pyntade 5890:- tror jag det blev för däck + byte (balansering och montering).
Däckia skulle ha tvåtusing mer.
EDIT: Ändrade Däckias pris till vad det var, skilde 2k mot vad jag betalade.
Sådär jättedyrt vart det inte heller... pyntade 5890:- tror jag det blev för däck + byte (balansering och montering).
Däckia skulle ha tvåtusing mer.
EDIT: Ändrade Däckias pris till vad det var, skilde 2k mot vad jag betalade.
Senast redigerad av Krister den 18 februari 2009, 15:11, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör:
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
jag kör en del...ganska mycket...och ja ser bara fördelar med att ha bytt bort dubbat, som jag alltid hävdat vart the shiet...
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
kör ju nya Hakepelitta (5?) dubbat på blöjwagnen å satans vad väghållningen försvann....
känner av lastväxlingar utav bara helv*te å de kan börja spinna vid gaspådrag på 2ans växel på torr vägbana...
körde "mudd and snow" innan å de kändes givetvis inte ens i närheten av lika "otrygga"...
men å andra sidan klättrar bilskrället som en bergsget uppför backarna när de e snö ute..
känner av lastväxlingar utav bara helv*te å de kan börja spinna vid gaspådrag på 2ans växel på torr vägbana...
körde "mudd and snow" innan å de kändes givetvis inte ens i närheten av lika "otrygga"...
men å andra sidan klättrar bilskrället som en bergsget uppför backarna när de e snö ute..
Senast redigerad av smacke den 18 februari 2009, 14:50, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
-
PatrikGBG
det gör den med odubbat likaså...om man inte kör på chingchangalang däck...
det enda dubbat är bra på är is...inget annat
det enda dubbat är bra på är is...inget annat
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Patrik: Precis, på is... och det är bannemig en hockeyring på vår parkering vintertid... bara som ett av många exempel.
Sen att däckskillarna själva kör dubbat får mig att sluta tveka om vad jag skall ha.
Sen att däckskillarna själva kör dubbat får mig att sluta tveka om vad jag skall ha.
Kör:
Kör:
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Har kört 2-3 vintrar med Nokian Hakkapelitta 4 (dubbat) - dock här nere på Österlen i Skåne,
men efter ett tag har jag upptäckt att bromsförmågan inte är den bästa med de däcken,
plus att jag inte vet vad jag skall köra med nästa vinter och framöver... verkligen en hel djungel
vad man skall välja för märke och modell på däck och om man skall ha dubbat eller odubbat.
Det är visserligen rätt isigt här nere just nu men det är ju inte jätteofta och vintern här går
inte att jämföra med längre upp i Sverige... enligt vad exempelvis två däckfirmor sagt här i
Skåne på Österlen så väljer fler och fler iallafall här nere att köra odubbat, dels för att dubbarna
sliter mycket på vägarna... men det kan som sagt bero mycket på att vintern inte är densamma
här som längre upp i landet.. typ minst 75 eller 80% väljer att köra odubbat här - enligt vad de
däckfirmorna berättade för mig.
Har jättesvårt som sagt själv vad jag skall välja härnäst till nästa vinter som kommer, men
jag tror det låter mer åt odubbat än dubbat, inte bara för att däckfirman rekomenderade det.
Dock kan jag tycka att jag får bra grepp med de däcken då det är isigt och mycket snö
de jag har nu men som sagt bromsförmågan är ingen höjdare och framförallt inte då det
är lite snö/ingen snö alls, känns som att bilen kasar på något sätt som är svårt att förklara.
Däcken är dock inte helt slut riktigt ännu.
Hade man bott längre upp i landet hade jag nog inte tvekat på dubbdäck.
men efter ett tag har jag upptäckt att bromsförmågan inte är den bästa med de däcken,
plus att jag inte vet vad jag skall köra med nästa vinter och framöver... verkligen en hel djungel
vad man skall välja för märke och modell på däck och om man skall ha dubbat eller odubbat.
Det är visserligen rätt isigt här nere just nu men det är ju inte jätteofta och vintern här går
inte att jämföra med längre upp i Sverige... enligt vad exempelvis två däckfirmor sagt här i
Skåne på Österlen så väljer fler och fler iallafall här nere att köra odubbat, dels för att dubbarna
sliter mycket på vägarna... men det kan som sagt bero mycket på att vintern inte är densamma
här som längre upp i landet.. typ minst 75 eller 80% väljer att köra odubbat här - enligt vad de
däckfirmorna berättade för mig.
Har jättesvårt som sagt själv vad jag skall välja härnäst till nästa vinter som kommer, men
jag tror det låter mer åt odubbat än dubbat, inte bara för att däckfirman rekomenderade det.
Dock kan jag tycka att jag får bra grepp med de däcken då det är isigt och mycket snö
de jag har nu men som sagt bromsförmågan är ingen höjdare och framförallt inte då det
är lite snö/ingen snö alls, känns som att bilen kasar på något sätt som är svårt att förklara.
Däcken är dock inte helt slut riktigt ännu.
Hade man bott längre upp i landet hade jag nog inte tvekat på dubbdäck.
Senast redigerad av Andreas79 den 18 februari 2009, 15:30, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 1 time
har kört me nya sommar däck, gammla sommar däck. nya dubb å gammla dubb å nya odubb å gammla odubb. å min erfarenhet e att när d blir halt e du fucked va du än kör me!visst mellan sletna sommar däck å nya dubb e d skillnad men inte mycket! iaf här nere i danmark;) sen har vi bara vinter 1 månad om året oxå 
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Tycker det är otroligt onödigt att köra med dubbdäck om man inte bor så pass att man kanske har en hal landsväg att ta sig på dagligen. Jag tex kör essingeleden till jobbet och kör mest på stora vägar. Har aldrig känt behov av dubbdäck.
Anledningen till att jag avskyr dubbdäck är:
Det kommer tamejfan dagligen minst ett stenhårt jävla dubb i 100 km/h mot min vindruta eller mot bilen. Rutan är nytbytt i dec och har 2 stenskott redan.
Det låter riktigt illa, bullret ökar.
Slasket... Ni vet att de kör odubbat i Tyskland, och där har de inte brunt slask. Det bruna slasket beror på dubbdäcken. Inga dubbdäck = inget brunt slask utan genomskinlig issörja precis som det var menat att vara.
Det är den absolut största anledningen att vägra dubbdäck på tex essingeleden eller andra stora vägar där man aldrig behöver vara direkt orolig för halka. Fine om man får ha dubbdäck om man kör tex ute på värmdö där det kan bli halt ofta men kör man mest runt stan så behövs det inte. Jag slipper gärna den bruna smeten som envisas med att täcka bilen hela vintern och jag tror inte jag är ensam.
Saxat från Vägverket:
Den svarta modd som bildas på saltade vägar består till nästan hälften av asfaltpartiklar som rivs upp av dubbdäck. Modden innehåller också 40 procent grus och sand, 7 procent gummirester och 2 procent salt. Resten är fukt.
I länder där dubbdäck är förbjudna är modden vit. Där är inte heller motståndet mot salt lika stort som i Sverige.
Anledningen till att jag avskyr dubbdäck är:
Det kommer tamejfan dagligen minst ett stenhårt jävla dubb i 100 km/h mot min vindruta eller mot bilen. Rutan är nytbytt i dec och har 2 stenskott redan.
Det låter riktigt illa, bullret ökar.
Slasket... Ni vet att de kör odubbat i Tyskland, och där har de inte brunt slask. Det bruna slasket beror på dubbdäcken. Inga dubbdäck = inget brunt slask utan genomskinlig issörja precis som det var menat att vara.
Det är den absolut största anledningen att vägra dubbdäck på tex essingeleden eller andra stora vägar där man aldrig behöver vara direkt orolig för halka. Fine om man får ha dubbdäck om man kör tex ute på värmdö där det kan bli halt ofta men kör man mest runt stan så behövs det inte. Jag slipper gärna den bruna smeten som envisas med att täcka bilen hela vintern och jag tror inte jag är ensam.
Saxat från Vägverket:
Den svarta modd som bildas på saltade vägar består till nästan hälften av asfaltpartiklar som rivs upp av dubbdäck. Modden innehåller också 40 procent grus och sand, 7 procent gummirester och 2 procent salt. Resten är fukt.
I länder där dubbdäck är förbjudna är modden vit. Där är inte heller motståndet mot salt lika stort som i Sverige.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Jag har alltid kört dubbat av den enkla anledningen att det erbjuder bättre grepp generellt än odubbat. Nu har jag dok fått med odubbat till min nya bil och det är skillnad. På snö och bar väg är går bilen som på räls men isfläckar känns det som jag åker med sommardäck. Då däcken va i det närmaste nya så har jag valt att inte byta.
-
PatrikGBG
krister, jag säger inte emot dig nu, mitt val kommer dock fortfarande o bli odubbat...
oavsett vad däcksäljaren gör, för han kör garanterat på de han fått gratis eller riktigt billigt för att kunna sälja dom dyrt till nån som tror på honom
skämt åsido, en däcksäljare i sthlm som kör på dubbat betyder ju inte att de e bäst, eller hur?
edit.
citerar "Jag har alltid kört dubbat av den enkla anledningen att det erbjuder bättre grepp generellt än odubbat. "
det är just de som är felet, många tror de, men de flesta seriösa tester visar att generellt sett är dubbat sämre utom på just is...
gemene svensk kör sällan på is.
oavsett vad däcksäljaren gör, för han kör garanterat på de han fått gratis eller riktigt billigt för att kunna sälja dom dyrt till nån som tror på honom
skämt åsido, en däcksäljare i sthlm som kör på dubbat betyder ju inte att de e bäst, eller hur?
edit.
citerar "Jag har alltid kört dubbat av den enkla anledningen att det erbjuder bättre grepp generellt än odubbat. "
det är just de som är felet, många tror de, men de flesta seriösa tester visar att generellt sett är dubbat sämre utom på just is...
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
Min erfarenhet är att dubbat är bättre per krona räknat.
Jag hade förmånen att få med ett par dubbfria däck till en bil jag köpte en gång och de var grymt bra, till och med på blankis. Problemet var att när jag behövde byta visade det sig att de gick på över 2k styck. Däcken jag köpte (till slöbrukisen) var AGI regummerat med dubb. Funkar mycket bra i alla lägen till halva kostnaden. Men de bullrar psatan och de är tunga.
Jag hade förmånen att få med ett par dubbfria däck till en bil jag köpte en gång och de var grymt bra, till och med på blankis. Problemet var att när jag behövde byta visade det sig att de gick på över 2k styck. Däcken jag köpte (till slöbrukisen) var AGI regummerat med dubb. Funkar mycket bra i alla lägen till halva kostnaden. Men de bullrar psatan och de är tunga.
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
Gemene svensk kör sällan på is?PatrikGBG skrev:citerar "Jag har alltid kört dubbat av den enkla anledningen att det erbjuder bättre grepp generellt än odubbat. "
Jag precis som du bor i västra götalands regionen. Här snöar det fryser på slaskar fryser på och vips så har vi is ena dagen och slask andra. Likaså får vi lätt underkylt regn här vilket består av just is. Jag har två bilar en med dubbdäck och en utan och jag tycker skillnaden är stor framförallt när det gäller stoppsträcka som är den viktigaste av alla. Posta gärna resultatet från stopsträckor från testerna, vore intressant att läsa. I klarttext, min bil med friktionsdäck glider bara på undrlaget där den med dubbdäck har fäste. Det sitter nya nokian däck på bägge bilarna.
Patte: Gemene man är svårt att säga... däremot så är majoriteten av körsträckan som svensken kör på sällan is. Men själv kör jag på is varje gång jag skall ut och in på parkering t.ex. och det är bara ett exempel.
Jag kör inte med bälte för att jag krockar majoriteten av gångerna jag kör... utan för att det skall vara där den gång jag behöver det.
Det med vinst på däcken.. njae, skulle inte tro det när man kollar vad däcken kostar och vad jag fått betalt... såvida det inte är hiskeliga marginaler på just dessa dubbdäck. Nu vart det 5890:- istället för som Däckia skulle ha 7990:- för samma däck... eller de dubbfria hamnade även de runt 8k för en uppsättning monterade och klara.
Summa summarum, jag är nöjd med däcken vi köpte och det greppar otroligt bra... ljudnivån är markant lägre än med de förra skitdäcken som satt på (som alla fyra verkligen var tvugna att bytas).
Kanske blir sjyssta dubbfria nästa gång istället.
Jag kör inte med bälte för att jag krockar majoriteten av gångerna jag kör... utan för att det skall vara där den gång jag behöver det.
Det med vinst på däcken.. njae, skulle inte tro det när man kollar vad däcken kostar och vad jag fått betalt... såvida det inte är hiskeliga marginaler på just dessa dubbdäck. Nu vart det 5890:- istället för som Däckia skulle ha 7990:- för samma däck... eller de dubbfria hamnade även de runt 8k för en uppsättning monterade och klara.
Summa summarum, jag är nöjd med däcken vi köpte och det greppar otroligt bra... ljudnivån är markant lägre än med de förra skitdäcken som satt på (som alla fyra verkligen var tvugna att bytas).
Kanske blir sjyssta dubbfria nästa gång istället.
Kör:
Kör: