Den billiga Type:ren som såldes.
Idén är väl just att skrämma iväg banditen, inte såga i honom. Hade min bil blivit beskonad från vandalism tack vara att grannen springer ut med en motorsåg i högsta hugg och får banditen att skita på sig hade jag varit grannen evigt tacksam.
Men vafan, klart folk ska få göra lite inbrott och vandalisera, annars är det ju synd om dem. <---- OBS Ironi
Men vafan, klart folk ska få göra lite inbrott och vandalisera, annars är det ju synd om dem. <---- OBS Ironi
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Så du antar att bara för att jag tycker det verkar idiotiskt med nån snubbe som springer ut med motorsåg och jagar tjuvar så tycker jag det är bra att folk gör brott? Du är däremot lite överdriven åt det andra hållet, skulle du gilla om det var som i USA och varenda jävel har vapen så du kan lösa problemet själv? Iofs har ju även tjuven en pistol men då blir det en liten shootout och det är väl skoj?
Det blir bara så extremt med motorsåg och grejer. Jag skulle själv inte ha något emot att springa ut med något hårt och banka ner fanskapet som förösker sno fälgarna på bilen men när det blir som ett garde så går det till överdrift.
Det blir bara så extremt med motorsåg och grejer. Jag skulle själv inte ha något emot att springa ut med något hårt och banka ner fanskapet som förösker sno fälgarna på bilen men när det blir som ett garde så går det till överdrift.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Det där med motorsågar är bara ett extremt exempel. Ett exempel som dock har hänt i verkligheten om inte minnet sviker mig. Själv hade jag inte valt en motorsåg för att försvara min bil av olika anledningar. Men jag tycker det kvittar vad tillhygget är då det här handlar om medborgargarde och dess (icke-)berättigande.
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Om det är någon tröst så är killen som blåste dig en loser och kommer att förbli en loser. Någon som vill byta framtid med honom?
Om inte staten genom polisen kan upprätthålla lag och ordning kommer andra aktörer att erbjuda denna service till medborgarna - på sina villkor. Ett exempel på detta var olika maffiagrupper i Italien i början av förra århundradet. Eller, för att nämna ett modernt exempel, alla små krigsherrar som med religiösa förtecken regerar över var sin stadsdel av Bagdad. Ingen älskar dessa men någon lag och ordning om än godtycklig är bättre än absolut ingen alls.
Enda anledningen till att kommunistiska Sovjet var förhållandevis fritt från kriminalitet var att det var just det kommunistiska partiet som hade monopol på våld och hot mot de egna medborgarna - något som självklart såg till att partipamparna levde i lyx.
OK nu lägger bessserwissern ned.
Om inte staten genom polisen kan upprätthålla lag och ordning kommer andra aktörer att erbjuda denna service till medborgarna - på sina villkor. Ett exempel på detta var olika maffiagrupper i Italien i början av förra århundradet. Eller, för att nämna ett modernt exempel, alla små krigsherrar som med religiösa förtecken regerar över var sin stadsdel av Bagdad. Ingen älskar dessa men någon lag och ordning om än godtycklig är bättre än absolut ingen alls.
Enda anledningen till att kommunistiska Sovjet var förhållandevis fritt från kriminalitet var att det var just det kommunistiska partiet som hade monopol på våld och hot mot de egna medborgarna - något som självklart såg till att partipamparna levde i lyx.
OK nu lägger bessserwissern ned.
Senast redigerad av .Beck den 21 december 2008, 17:16, redigerad totalt 1 gånger.
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
sen om sanningen ska fram så funkar det ju redan så som du säger Christopher.
VILL man, får man reda på vilken färg ens fru har på stringen innan man själv hunnit kolla.
ALLT går att få reda på via "rätt" personer, men dessa personer e väl rätt dumt o vara skyldiga något, så då e de lika bra o inget veta.
men OM man vill...
VILL man, får man reda på vilken färg ens fru har på stringen innan man själv hunnit kolla.
ALLT går att få reda på via "rätt" personer, men dessa personer e väl rätt dumt o vara skyldiga något, så då e de lika bra o inget veta.
men OM man vill...
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
"Brist på BEVIS" brukar polisen kalla det för, konstigt nog.mAbZ skrev:<!--quoteo(post=517589:date=2 Dec 2008, 20:31:54:name=adio)--><div class='quotetop'>QUOTE(adio 4 2 Dec 2008, 20:31:54) <a href="index.php?act=findpost&pid=517589"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->de fick tag på killen och allt men polisen lägger bara ner det i brist på tid. Ingen fick en krona tillbaka.
Jo, även om det finns bevis och vittnesmål. Been there, seen that.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Min lilla erfarenhet är att det trots allt inte är helt kört. Min tjej och 16 andra blev blåst på sina mobiler. Han blev fäld, ett år senare kom en utbetalning från kronofogden på hela summan + ränta.
Det finns lite rättvisa iaf.
Mvh
Dennis
<span style='color:blue'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Dennis Johansson
Civic Type-r 05</span></span>
Civic Type-r 05</span></span>
-
4Honda
- Bil: Honda Civic CRX Del Sol -93
- Namn: Tobias Jungbark
Hur gick det?
Tobias Jungbark
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
Fick idag brev hem från polisen där det stod att förundersökningen läggs ner. Lite positiva nyheter fick jag i alla fall och det var att personen åkt fast pga andra kriminella aktiviteter.
Den misstänkte har dömts eller strafförelagts för annan brottslighet. Den påföljd (straff) som då bestämdes är tillräcklig för att omfatta också den nya brottsligheten (min polisanmälan om bedrägeri).
Den misstänkte har dömts eller strafförelagts för annan brottslighet. Den påföljd (straff) som då bestämdes är tillräcklig för att omfatta också den nya brottsligheten (min polisanmälan om bedrägeri).
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Men hörru seriöst, om du slängt in 1000 kr på någons konto och snubben bryter på svenska o bor i kista eller vart de nu va så får du nästan skylla dig själv? Och att driva en rätts sak för 1000kr? Jag hade inte ens vågat nämna detAidin skrev:Fick idag brev hem från polisen där det stod att förundersökningen läggs ner. Lite positiva nyheter fick jag i alla fall och det var att personen åkt fast pga andra kriminella aktiviteter.
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
Aidin gjorde HELT RÄTT att polisanmäla! Fast att det bara gäller 1000kr så ska man fan anmäla det ändå. Svinet fick ju påföljder av det och kommer ha det i sitt register. Okej, Aidin fick inga pengar tillbaks, men han vet i alla fall att killen har fått massa skit i sitt register.
Stefan Karlsson
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Helt klart, om alla tänker så skulle ju killen kunna lura hur många som helst, om de däremot får in 20 anmälningar, om det så bara rör om 1000kr i varje fall, så är det ju ganska klart att killen har nåt skumrask för sig.
-
PhR34k

- Kontakt:
Jo men då måste du hitta 20 snubbar som e lika blå ögda som aidin!
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
Jag är glad att personen/personerna åkte fast. Vi var ca 10 personer som gjorde polisanmälan och alla våra historier var likvärdiga. Första personen man fick kontakt med lät seriös och pratade felfri svenska. När man sedan gjort insättningen av handpenning och skulle bestämma träff svarade en annan person i telefon med brytande svenska.
Kalla mig blåögd eller vad du vill men verkligheten är den att personen åkte fast och tack vare alla oss som gjorde en anmälan så sitter han bakom lås och bomm!
mvh aidin
Kalla mig blåögd eller vad du vill men verkligheten är den att personen åkte fast och tack vare alla oss som gjorde en anmälan så sitter han bakom lås och bomm!
mvh aidin
stiivN: Tack för stödet :wub:
Tur i oturen var väl att jag endast förlorade 1000 kr. Dom andra som gjort polisanmälan hade förlorat betydligt mer! vissa hade betala 10-15% av bilens värde. Tråkigt att sånt händer. Dessa personer hade tydlige lagt upp fler annoner på CTR på blocket bland annat en med bilder på snuffans bil. Skönt att så många på HPC håller ögonen öppna och hjälper varandra
Tur i oturen var väl att jag endast förlorade 1000 kr. Dom andra som gjort polisanmälan hade förlorat betydligt mer! vissa hade betala 10-15% av bilens värde. Tråkigt att sånt händer. Dessa personer hade tydlige lagt upp fler annoner på CTR på blocket bland annat en med bilder på snuffans bil. Skönt att så många på HPC håller ögonen öppna och hjälper varandra
-
PhR34k

- Kontakt:
Den dagen den sorgen!stiivN skrev:Mycket bra Aidin!
PhR34k, bara hojta till om du blir blåst någon gång så ska du se om det är lika roligt när vi skrattar åt dig.
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
<a href="http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar ... %26o%3Dsp4" target="_blank">http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar ... o%3Dsp4</a>
samma ?
samma ?
SMacke #364
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
å artikel i e24 oxså..
<a href="http://www.e24.se/samhallsekonomi/sveri ... 168389.e24" target="_blank">http://www.e24.se/samhallsekonomi/sveri ... 389.e24</a>
<a href="http://www.e24.se/samhallsekonomi/sveri ... 168389.e24" target="_blank">http://www.e24.se/samhallsekonomi/sveri ... 389.e24</a>
SMacke #364
-
tobbe83
- Namn: Tobias Eriksson
- Has thanked: 6 times
Skönt att det löste sig! det är förjäkligt med dessa människor som hållr på såhär, har själv tyvärr blivit lurad och då på lite mer pengar trots att jag alltid varit mycket skeptisk mot allt sånthär! nu gällde inte mitt fall en bil utan ett företag och lite annat men shit vad skickliga de är alltså! jobbar fortfarande på att få tag i min lurendrejare...detta ger hopp!
Tobias Eriksson
Civic aerodeck 1.5 *såld*
Civic aerodeck 1.5 *såld*
Jag hoppas med varenda cell i kroppen att de sätter fast alla dessa as. Kul att se att någon är fast, nu är det bara resterande 95% kvar som ska dit. Tyvärr är inte det svenska rättssystemet ens i närheten så hårt som det borde vara, men det visar iaf på att det inte är omöjligt att sätta dig svinen!
Mvh,
Mvh,
GÖTT SNACK!
problemet är att han har egen cell, värme, gratis mat, och skapar nya kontakter där inne... och det händer inget när han tappar tvålen. det som är bra är att bedrag syns i hans straffregister och vem vill anställa en sådan.
Jag tycker inte man ska ha det för bra i fängelse.. men här e det för bra.
Tappa tvålen ska ge konsekvenser.. spikmatta. saltvatten och en potta ska vara extra utrustning i en cell.
Men han e fast iaf det är huvudsaken
problemet är att han har egen cell, värme, gratis mat, och skapar nya kontakter där inne... och det händer inget när han tappar tvålen. det som är bra är att bedrag syns i hans straffregister och vem vill anställa en sådan.
Jag tycker inte man ska ha det för bra i fängelse.. men här e det för bra.
Tappa tvålen ska ge konsekvenser.. spikmatta. saltvatten och en potta ska vara extra utrustning i en cell.
Men han e fast iaf det är huvudsaken
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!