Konstigt ljud
-
Ricer Superstar
Har ett par skumma problem på min ctr-02.
1. Går trögt när den är kall och låter som en diesel när man ger gas, låter nästan som att flexröret läcker. Drar soppa som attans oxå.
2. på 3000rpm så kommer ett metalliskt ljud från höger sida fram(enl mina öron) låter som rassel i en burk... Sen kommer samma ljud om man släpper gasen snabbt...
Kan det vara flexröret i båda fallen?
Blir lite orolig då jag inte haft det här ljudet innan, det är iaf bra med olja i motorn så den har inte gått torr eller liknande
Tacksam för hjälp
1. Går trögt när den är kall och låter som en diesel när man ger gas, låter nästan som att flexröret läcker. Drar soppa som attans oxå.
2. på 3000rpm så kommer ett metalliskt ljud från höger sida fram(enl mina öron) låter som rassel i en burk... Sen kommer samma ljud om man släpper gasen snabbt...
Blir lite orolig då jag inte haft det här ljudet innan, det är iaf bra med olja i motorn så den har inte gått torr eller liknande
Tacksam för hjälp
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Sitter en värmesköld ovanför höger drivaxel som väldigt ofta börjar lossna och rassla.
Ta en titt på den.
Ta en titt på den.
Senast redigerad av fonzeka den 30 mars 2009, 21:55, redigerad totalt 1 gånger.
-
Ricer Superstar
okej thx, det låter vettigt att det kan vara den som låter...
-
GamoorZ
- Bil: Civic Ep3 -05
- Namn: Hampus Sampson
Ricer Superstar skrev:Har ett par skumma problem på min ctr-02.
Tacksam för hjälp
helt sjukt du har också detta ljudet! jävligt jobbigt! har en ctr -02 också och det finns fler med samma problem. Har du hittat felet?? har kollat drivaxelskyddet men det hjälpte inte :S
Hampus Sampson
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Mitt rassel-med-grus-i-en-burk ljud kommer inifrån bilen under instrumentbrädan vid passagerarens airbag. Vet inte vad det är och orkar inte riva hela skiten.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
- Yobaman
Ja tyvärr hjälper inte det. Mitt kommer med varvtalet. Om jag ligger på 5k rpm konstant tex så rasslar det som f*n. Tror det är någon plastgrej som sitter löst under instrumentbrädan.
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Lämna in bilen på felsökning och slipp huvudbryderiet.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
-
Ricer Superstar
den ska in imorgon på service, segheten beror säkert på att det är dags o byta luftfilter då det har varit dammigt som fan typ en månad nu...
vad gäller ljudet så kommer det på 3000rpm prick! helt sjukt
sen släpper det tills man trycker ner kopplingen, då rasslar det till... Har fan ingen aning om vad det kan vara, det enda jag vet är att ljudet kom till när jag bytte till sommardäck 
vad gäller ljudet så kommer det på 3000rpm prick! helt sjukt
-
Ricer Superstar
Har tittat på det, alla plåtdelas sitter som berget... problemet består dock.fonzeka skrev:Sitter en värmesköld ovanför höger drivaxel som väldigt ofta börjar lossna och rassla.
Ta en titt på den.
Nån som har fler förslag?
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Det borde komma även om du står stilla och varvar till 3000 varv va? Låt en polare glida runt och lyssna medan du varvar och släpper, kanske med en bit vattenslang eller nåt typ för att sikta in sig på olika ställen. Borde gå att hitta källan till ljudet så...
Nånting sitter löst eller ligger emot, frågan är ju bara vad
Nånting sitter löst eller ligger emot, frågan är ju bara vad
-
Ricer Superstar
tror jag hittat problemet, har en 2 cm lång spricka på grenröret:(
- David Lundin
Ah, jobbigt. Men då är det väl dags att skaffa ett eftermarknads och få lite fart på maskinen då 
-
Ricer Superstar
vill inte ha den vassare, körkortet sitter redan löst:) det är redan eftermarknads, ska plocka ner det o svetsa, passar även på att lägga avgasbandage medans det är av.David Lundin skrev:Ah, jobbigt. Men då är det väl dags att skaffa ett eftermarknads och få lite fart på maskinen då
- David Lundin
Aha... vad sitter det för något grenrör på då?
-
Ricer Superstar
DC Sports tror jag, det har suttit dc sports grejer på bilen som nån av tidigare ägare plockat av, bla avgassystem... i vilket fall som helst så verkar det inte vara hondakvalité på den, spruckit precis över svetsningen:(
-
Ricer Superstar
sitter Energy Suspension kuddar på, såg dock att en var sprucken så den ska bytas ut...
- Yobaman
Varför ska du sätta värmebandage? Grenröret sitter ju inte så det värmer luftintaget eller någonting. Om du sätter bandage så blir det större värme för grenröret.
Senast redigerad av Yobaman den 5 april 2009, 22:29, redigerad totalt 1 gånger.
-
Ricer Superstar
Värmemässigt så ska det inte vara några som helst problem för grenröret. Bandage lägger man just för att höja värmen, varma avgaser ger högre avgashastighet(bättre flöde)=effekt. Det blir säker marginellt på min bil men tänkte att det kan vara lika bra och göra det när man tagit bort grenröret. Klarar grenröret inte av den extra värmen som blir så är det inget o ha iaf:)Yobaman skrev:Varför ska du sätta värmebandage? Grenröret sitter ju inte så det värmer luftintaget eller någonting. Om du sätter bandage så blir det större värme för grenröret.