Kan vi inte diskutera lite om Rödeby-fallet också!? Ni kommer aldrig bli överens utan ni kommer alltid ha olika åsikter.
(jag håller med Linus)
Leve rättvisan!!
Stal MC, ägaren körde på dem...
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Men ni är säkert änglar allihoppa. Kör aldrig för fort, har aldrig kört på flaskan, har aldrig gjort nåt eller hur? För har ni kört på fyllan en gång så tycker jag att ni skulle fan kört av en bro och dött! Eller kört för fort så ska du kört av vägen och tagit livet av dig själv. Bara för att man är kriminell betyder det inte att du får skylle dig själv om du dör!
Som Steffo säge alla kan ändra sig!
Som Steffo säge alla kan ändra sig!
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
skulle jag druckit och kört av en bro, ja det hade vart fanimej rätt åt mej så många som jag utsätter för fara genom att göra det. Och kör jag som en dåre så får jag skylla mej själv om jag kör av vägen.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
-
PhR34k

- Kontakt:
Det visar sig!EcciBaka skrev:skulle jag druckit och kört av en bro, ja det hade vart fanimej rätt åt mej så många som jag utsätter för fara genom att göra det. Och kör jag som en dåre så får jag skylla mej själv om jag kör av vägen.
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
för fort har alla kört så den kan du inte dra... men köra på flaskan är det nog inte många som gjort här inne skulle jag tro, inte jag iallafall..
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
-
PhR34k

- Kontakt:
Så du menar att du alltid kört med 24 timmars regeln?Elvis_EG2 skrev:för fort har alla kört så den kan du inte dra... men köra på flaskan är det nog inte många som gjort här inne skulle jag tro, inte jag iallafall..
Och vadå kan inte dra? Det är klart jag kan dra den, det är olagligt att köra för fort och du riskerar andras liv samt förstöra andras egendom men ändå gör typ 80% av alla svenskar det varje dag.
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
självklart gör jag det... lönt och riskera sitt kort för det? så du menar att du inte gör det eller? att du utsätter annat folk för fara?
nej du kan inte dra den för de är skillnad på att köra 20km för föort på 90 väg och köra 90km för fort på 90 väg...
nej du kan inte dra den för de är skillnad på att köra 20km för föort på 90 väg och köra 90km för fort på 90 väg...
Elvis
Så du menar att du alltid kört med 24 timmars regeln?PhR34k skrev:<!--quoteo(post=540012:date=9 Apr 2009, 18:14:41:name=Elvis_EG2)--><div class='quotetop'>QUOTE(Elvis_EG2 4 9 Apr 2009, 18:14:41) <a href="index.php?act=findpost&pid=540012"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->för fort har alla kört så den kan du inte dra... men köra på flaskan är det nog inte många som gjort här inne skulle jag tro, inte jag iallafall..
Och vadå kan inte dra? Det är klart jag kan dra den, det är olagligt att köra för fort och du riskerar andras liv samt förstöra andras egendom men ändå gör typ 80% av alla svenskar det varje dag.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Själv anser jag att du får plugga på din diskussionsteknik rejält.
Vid fortkörning alt. fyllekörning (utan olycka då) så utsätter du inte en specifik individ för kränkning genom att förstöra eller stjäla något specifikt för just den individen. Vid stöld alt. förstörelse så attackerar du en specifik individ och därmed kränker dess äganderätt... på vilket sätt gör jag det om jag håller 120km/h på en 90km/h väg?
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
-
PhR34k

- Kontakt:
Om du kanske läser det jag skriver istället för att läsa det du vill läsa så förstår du att;
Snubben snodde en hoj ägaren får tuppjucket och har ihjäl snubben och ni syftar att han får skylla sig själv?
Men han snodde bara en hoj. Han har inte ens riskerat livet på någon.
Men när en annan är ute o kör o leker rally kalle så riskerar du livet på flera människor samt att du även riskerar förstöra andras bilar osv osv. Men detta gör man ändå.
Säkert många här gör också det fast ni låter som små änglar allihoppa. Och om man nu skulle smälla och dö skulle du tycka att det är rätt åt han då också?
Snubben snodde en hoj ägaren får tuppjucket och har ihjäl snubben och ni syftar att han får skylla sig själv?
Men han snodde bara en hoj. Han har inte ens riskerat livet på någon.
Men när en annan är ute o kör o leker rally kalle så riskerar du livet på flera människor samt att du även riskerar förstöra andras bilar osv osv. Men detta gör man ändå.
Säkert många här gör också det fast ni låter som små änglar allihoppa. Och om man nu skulle smälla och dö skulle du tycka att det är rätt åt han då också?
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
läs igen då ruste, de va inte ägaren som hade ihjäl snubben, för de andra så tror ja inte ens det var avsiktligt.. varför gick snubben på hojjen först och främst? har han inte sina egna saker? varför ska han röra det vi hederliga mäniskor har BETALAT för med våra EGNA pengar? kan du svara på det?
Elvis
- Nollåttan

- Bil: UXY en ctr från -04
- Namn: Gustavo Mastalli
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 11 times
- Kontakt:
Fan grabbar sluta upp med pajkastninggen alla har olika åsikter i va är rätt straff för ett brott, några drar linjen vid ohh du snodde min bil DU ska DÖÖÖÖÖÖ och andra via att en människas liv är mer värd en materiela ting, och GLÖM inte att folk kan ändra på sig och bli bättre. Detta är en TRAGEDI som ingen av dom inblandade hade tänkt sig. Det som vi flesta här är överens om är att det är en tråkig händelse, det som SKRÄMMER mig är folk som tycker att det är rätt att han dog :surprise: det är VERKLIGEN en konstig värdering på livet. Näää grabbar och tjejer jag drar min gräns lite högre än att någon snor min bil. Misstolka mig inte jag är inte Love Peace and .... kumbaja......, jag TROR på döds straff, jag tror att det finns onda människor som har förbrukat sina chanser har på jorden och bör avlivas men deras brott är inte att sno den är mycket värre an så.
Senast redigerad av Nollåttan den 10 april 2009, 10:23, redigerad totalt 1 gånger.
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
tror du inte han fått en o annan chans redan ?Steffo skrev:Då går du ett steg längre än jag gör Linus, för jag tyckler att det är synd att han dog. Nästan alla människor kan snäppa upp sig och bli bättre även om många som kör en kriminell bana aldrig blir bättre. Alla bör ha chanses iallafall.
Jag tycker att det är synd, men inte chockerande eller oväntat.
över 20 år och ev yrkeskriminel.. de är just de där med nya chanser
som han sumpat och därför sluta de som de gjorde..
de är ingen ängel som gått bort utan ett framtida mega rövhål...
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
men hallå.. polisen säger ju till och med att han är känd sedan tidigare av dem, och att han är yrkeskriminell.... ? ja menar de krävs rätt mkt att man ska bli igenkänd av snuten i sthlm... utan att gå igenom datan.
Elvis
- Nollåttan

- Kontakt:
Hahahaha Elvis du är rolig du, han va tidigare känd av Polis betyder att han finns i Polis registern inte att dom kände honom på hur han såg ut :prop:Elvis_EG2 skrev:men hallå.. polisen säger ju till och med att han är känd sedan tidigare av dem, och att han är yrkeskriminell.... ? ja menar de krävs rätt mkt att man ska bli igenkänd av snuten i sthlm... utan att gå igenom datan.
Senast redigerad av Nollåttan den 10 april 2009, 15:35, redigerad totalt 1 gånger.
- LinusE
om fallet mot förmodan är at de är en stakas kille som stal MC aldrig gjort något annat skit
innan är de fårstås fruktansvärt att detta hände då han aldrig fått en ny chans.
men risken är väldigt liten ...
att han desutom dagen innan varit på begravning där en annan kriminell
omkommit/dödats i något krimineltsammanhang gör det lite mer övertygande
om att de inte vara "mammas pojke" som aldrig haft skit för sig innan som omkom här.....
de märkliga när sådant här händer är att den som skadas om kommer alltid är så satans snäll och duktig
och man ska ycka synd om den drabbade. ledsen men kan verkligen inte göra de...
som dom som dom två som sparkade ihjäll en taxi chafför o stal hans bil.
krockade me träd någon km bort o dog båda två. o i media var de två änglar som omkommit..
ne fyfan de var rövhål de med som förtjänade de som hände !
innan är de fårstås fruktansvärt att detta hände då han aldrig fått en ny chans.
men risken är väldigt liten ...
att han desutom dagen innan varit på begravning där en annan kriminell
omkommit/dödats i något krimineltsammanhang gör det lite mer övertygande
om att de inte vara "mammas pojke" som aldrig haft skit för sig innan som omkom här.....
de märkliga när sådant här händer är att den som skadas om kommer alltid är så satans snäll och duktig
och man ska ycka synd om den drabbade. ledsen men kan verkligen inte göra de...
som dom som dom två som sparkade ihjäll en taxi chafför o stal hans bil.
krockade me träd någon km bort o dog båda två. o i media var de två änglar som omkommit..
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
Minns den händelsen också. Var två bröder tror jag här nere i Lund. Har för mig att taxichaffisen inte dock men fick men för livet. Jag grät mig inte till sömns över deras öde precis.LinusE skrev:som dom som dom två som sparkade ihjäll en taxi chafför o stal hans bil.
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
- Nollåttan

- Kontakt:
Minns den händelsen också. Var två bröder tror jag här nere i Lund. Har för mig att taxichaffisen inte dock men fick men för livet. Jag grät mig inte till sömns över deras öde precis.Tobbera skrev:<!--quoteo(post=540156:date=10 Apr 2009, 15:55:15:name=LinusE)--><div class='quotetop'>QUOTE(LinusE 4 10 Apr 2009, 15:55:15) <a href="index.php?act=findpost&pid=540156"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->som dom som dom två som sparkade ihjäll en taxi chafför o stal hans bil.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Här har ni exempel på va jag menar med olika gänser, ni jämnar dom här 2 fallen med varandra. Det är väll inte samma sak att ha ihjäl en människa som att sno en fordon????? Snor man en fordon har man inte förbrukat sin tid här på jorden, men har man ihjäl en människa för nöjes skull eller rån mm så är det nog färdig enligt mig. Två olika fall enligt mig och STOR skillnad på brott.
Och nya lågvattenmärken passeras på löpande band..
Tycker personligen bilden som postades tidigare borde blivit borttagen då den är otroligt kränkande.
Tycker personligen bilden som postades tidigare borde blivit borttagen då den är otroligt kränkande.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Undrar hur den här diskussionen skulle låta om ni satt vid ett bord och pratade med varandra?, knappast att man börjar kalla varandra CP etc :blink2:
Varför ska alltid dessa trådar spåra ur?
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
- LinusE
för att vi inte sitter runt ett bord. :wub:ei9440 skrev:Undrar hur den här diskussionen skulle låta om ni satt vid ett bord och pratade med varandra?, knappast att man börjar kalla varandra CP etc :blink2:
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Ja här var det inte många vettiga inlägg gjorda, låser tråden tillsvidare medans det rensas och delas ut varningar.
Edit: Upplåst igen, försök hålla en vettig nivå nu.
Edit: Upplåst igen, försök hålla en vettig nivå nu.
Senast redigerad av fonzeka den 13 april 2009, 11:57, redigerad totalt 1 gånger.