Trevliga platser att köra på i finvädret?
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Nu är det ju så fint väder och jag är nu (som ofta) sugen på att ta en sväng med pärlan.
Dock har jag bara bott norr om stan tidigare så jag vet inga bra vägar att köra här på södra sidan. Har ni tips på fina/roliga vägar?
Ser väldigt sällan andra CTR, oftast FN2 men då snålversionen dvs icke Type-R. Var håller ni hus allihop? :hmm:
Ser väldigt sällan andra CTR, oftast FN2 men då snålversionen dvs icke Type-R. Var håller ni hus allihop? :hmm:
Senast redigerad av Yobaman den 13 april 2009, 17:38, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Se till att hålla dig på din sida bara... för rätt vad det är så kommer någon i motsatt riktning i 200 typ.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Var nån som trillade omkull där senast igår.
Men det är en skön väg... sen är det bara att ta höger efter Rosenhill... nästa vänster och köra ut till Mörköfärjan, den vägen går inte heller av för hackor. Hojvarning även där.
Men det är en skön väg... sen är det bara att ta höger efter Rosenhill... nästa vänster och köra ut till Mörköfärjan, den vägen går inte heller av för hackor. Hojvarning även där.
Kör:
Kör:
Det värsta med hojåkarna är att dom tror att man kör på sin sida sålänge däcken nuddar marken på deras sida mittlinjen, att sen huvudet är en ½ meter in på mötande fil i lagom backspegel höjd har dom inte tänkt på...
Ta slingerbulten från Tungelsta till rosenhill ta en vilopaus där å åk sen vidare mot södertälje, vid första bästa golfklubb tar du vänster på väg 569, den e fin den me...
Ta slingerbulten från Tungelsta till rosenhill ta en vilopaus där å åk sen vidare mot södertälje, vid första bästa golfklubb tar du vänster på väg 569, den e fin den me...
Kristian, Hondalös.
- Yobaman
Vore inge vidare att få en tokfan på hoj rakt in i bilen. Jobbigt att de ska vara så orädda om livet. Trist att åka omkring själv tycker jag, vore kul med lite sällskap 
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Själv finner jag det meditativt att köra lagom aktivt med en rolig bil alldeles ensam, stereon avstängd och motorn i effektbandet. Helst skulle man ha vägen helt för sig själv 
- Yobaman
Låter mysigt
Jag oroar mig ganska mycket över alla andra, mycket kan hända runt ett krön. Nån som är ute med en hästjävel, knallar eller vad som helst. Man skulle ha en egen fil bredvid bussfilen.
- David Lundin
Meditativt är fan enda ordet 
Man koncentrerar sig på en enda sak, att köra bilen, samma som under meditation när man koncentrerar sig på andningen för att nå ro.
Får man istället upp pulsen och adrenalinet kör man nog lite FÖR aktivt, sånt som bäst görs på bana. Men alldeles lagom så hittar man ett läge där endorfinerna kryper upp utan att adrenalinet tar över.
Yobaman: Det är därför jag skriver "lagom aktivt", man kan inte ligga och pricka apex med lätt ställ på vanliga vägar, det faller mer in under adrenalindelen ovan än meditation för övrigt.
Vad kan jag säga, jag ÄLSKAR att köra bil :wub:
Man koncentrerar sig på en enda sak, att köra bilen, samma som under meditation när man koncentrerar sig på andningen för att nå ro.
Får man istället upp pulsen och adrenalinet kör man nog lite FÖR aktivt, sånt som bäst görs på bana. Men alldeles lagom så hittar man ett läge där endorfinerna kryper upp utan att adrenalinet tar över.
Yobaman: Det är därför jag skriver "lagom aktivt", man kan inte ligga och pricka apex med lätt ställ på vanliga vägar, det faller mer in under adrenalindelen ovan än meditation för övrigt.
Vad kan jag säga, jag ÄLSKAR att köra bil :wub:
- David Lundin
Jag hade haft hoj om inte pengar varit ett hinder, men om jag måste välja så blir det fyra hjul!
En del av tjusningen med bil är att överbrygga klyftan som kopplar bort dig från vägen (på ett sätt som MC inte gör), när det funkar och man är ett med vägen finns det inget som slår bil är min högst personliga åsikt
En del av tjusningen med bil är att överbrygga klyftan som kopplar bort dig från vägen (på ett sätt som MC inte gör), när det funkar och man är ett med vägen finns det inget som slår bil är min högst personliga åsikt
- Yobaman
Jag föredrar bil också. Har varit sugen på hoj mycket men det slutade i bil istället
Kanske blir hoj också i framtiden, vem vet.
Senast redigerad av Yobaman den 15 april 2009, 09:14, redigerad totalt 1 gånger.
-
intothered
- Namn: Christian Homrighausen
Jag är också sugen på att ge mig ut o köra lite framöver så hojta gärna till när det är dags! 
Christian Homrighausen
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Vad sägs om att ta och anordna en "kultur" med ett gäng från klubben och bege oss ut och köra lite. Jag kan en rätt bra väg på omkring 15 mil tottallt men med en del transport mellan de olika kuliga vägarna. Man slutar i nyköping ungefär. 
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Du menar som de klassiska MiniMeet som hölls för nåt år sedan... och det är väl en körträff pågång i Täby snart... eller?
Kör:
Kör:
-
intothered
- Namn: Christian Homrighausen
Jag tycker att det låter bra LittleElk!
Krister: Ja, sedan var det ju en sväng på gång nu på söndag också.
Krister: Ja, sedan var det ju en sväng på gång nu på söndag också.
Christian Homrighausen