Vi kan ju dra till Brostugan också. Inte mycket till körning dit, men vi skulle kunna dra en repa på Ekerö kanske.
Det känns puckat att mötas vid ICA stop om vi ska köra brostugan, men risken är väl att någon inte hinner läsa detta och står där vid ICA och väntar om vi inte gör så.
Jag tycker att ve bestämmer det på plats. Vad är det som händer vid brostugan? Är det det vanliga (en massa bilar och intet speciellt annat än en fika)?
Stockholmsträff med lite cruising
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
En bra dag att åka på
Nä, vet faktiskt inte varför men det är fullt med bågar på bulten också på onsdagar.
/Jocke
Nä, vet faktiskt inte varför men det är fullt med bågar på bulten också på onsdagar.
/Jocke
-
kristian75
Kommer med lilla vita....... :thumbup:
kristian jonsson
Därför att onsdagar är lite av en tradition att träffas på McDonalds Sveavägen och sen dra ut och köra... har pågått de senaste 20-30åren.Yobaman skrev:Varför så mycket hojar på bogesundsvägen just på onsdagar?
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- Arson
- Bil: Civic FK2 2016
- Namn: Mattias Aronsson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Pratade med min MC-kåte kollega precis och han hävdar att bengen har börjat frekvent stå efter Bogesund som en direkt produkt efter alla klagomål från kringboende. Kan vara tänkvärt att köra en reka-runda till att börja med.
//Mattias Aronsson
Steffo: Japp, "det vanliga" hänget och fikat bara
Verkar som att det blir några som ska dit ikväll, en god vän har en gtech-pryl med sig som jag säkert kan övertyga honom att låna ut om någon vill ha 0-100 tider osv på sin bil.. 
Jag tror inte att jag kommer dyka upp på träffen nu ikväll tyvärr, har lite att dona med här hemma innan jag vågar röra mig ut på nöjeskörning.. Om jag får lite tid över så åker jag nog direkt till brostugan då ett gäng vänner skulle dit, men det vore riktigt kul om ni kommer förbi brostugan så man kan växla några ord och stå och posera lite iallafall
Jag tror inte att jag kommer dyka upp på träffen nu ikväll tyvärr, har lite att dona med här hemma innan jag vågar röra mig ut på nöjeskörning.. Om jag får lite tid över så åker jag nog direkt till brostugan då ett gäng vänner skulle dit, men det vore riktigt kul om ni kommer förbi brostugan så man kan växla några ord och stå och posera lite iallafall
Team222
HPC IRC CREW, SWEDEN
HPC IRC CREW, SWEDEN
Grymt trevlig kväll.
Maxi lirade fotboll till kl 18 på Torvalla i Haninge.
Kl 18.30 dyker man upp vid ICA Stop som bil nr 3 (av 5, vilken uppslutning)
Maxi måste få lite McNuggets i magen. Dinerar på Donken till 20.00 vid Hägernäs. Sedan glider vi i stundvis högt tempo mot Brostugan. Jag hade rödljus/rondellrace med en Alfa 156 GTA längs hela Bergslagsvägen, innan Vällingby ända till Brommaplan.
Den var nån tiondel för snabb för mig att rå på. Men den är ju mjuk som en svamp & framtung, så vid rondellerna var han hopplöst efter.
Det var grymt kul att få åka brevid lite CTR:er.
Accorden går riktigt bra. Byta katten & fixa Hondata så jag kan varva lite till bara. Hänger med fint, ända fram till växling, för då kan de där jä-la surrande minibussarna dra 1000-2000 rpm till
Brostugan var dödare än vad jag trodde. Maxis behållning för kvällen kom när Jocke står brevid & säger snopp i munnen. De var ju hysteriskt kul.
Vid 21 tänkte vi röra oss hemåt. Men Maxi ville åka mer. Vi tänkte dra ut på Ekerö och köra lite slinger vägar (som var ganska raka)
Vi körde raka vägen förbi Ekerö C & ut i väldigt bra tempo. (Maxi hade nu somnat)
Vi kommer fram till färjan. Där stannar vi i kön. Kristian får för sig att det är färjan mellan Ekerö & Slagsta. Så vi räknar med att komma hem på södersidan.
Nej nej. Vi hade kommit ut på Adelsö
Hade vi åkt en timme senare hade vi dessutom fastnat ute på ön
5 Hondor vtecar upp på Adelsö och väcker hela ön. Det tog bara några 100 m innan vi andade att det var fel. Så vi tog färjan tillbaka.
Kul som vanligt, men trist med uppslutning. Men för att citera Jocke
80-talisterna är ju så jävla lata så de orkar ju inte masa sig på Hondaträff så vida inte träffen är på deras gårdsplan
:D:D
Hemma vid 23. Så Hondaträff med 5 åring fungerar alldeles toppen.
Undrar bara hur han återberättar detta på dagis imorrn.
Maxi lirade fotboll till kl 18 på Torvalla i Haninge.
Kl 18.30 dyker man upp vid ICA Stop som bil nr 3 (av 5, vilken uppslutning)
Maxi måste få lite McNuggets i magen. Dinerar på Donken till 20.00 vid Hägernäs. Sedan glider vi i stundvis högt tempo mot Brostugan. Jag hade rödljus/rondellrace med en Alfa 156 GTA längs hela Bergslagsvägen, innan Vällingby ända till Brommaplan.
Den var nån tiondel för snabb för mig att rå på. Men den är ju mjuk som en svamp & framtung, så vid rondellerna var han hopplöst efter.
Det var grymt kul att få åka brevid lite CTR:er.
Accorden går riktigt bra. Byta katten & fixa Hondata så jag kan varva lite till bara. Hänger med fint, ända fram till växling, för då kan de där jä-la surrande minibussarna dra 1000-2000 rpm till
Brostugan var dödare än vad jag trodde. Maxis behållning för kvällen kom när Jocke står brevid & säger snopp i munnen. De var ju hysteriskt kul.
Vid 21 tänkte vi röra oss hemåt. Men Maxi ville åka mer. Vi tänkte dra ut på Ekerö och köra lite slinger vägar (som var ganska raka)
Vi körde raka vägen förbi Ekerö C & ut i väldigt bra tempo. (Maxi hade nu somnat)
Vi kommer fram till färjan. Där stannar vi i kön. Kristian får för sig att det är färjan mellan Ekerö & Slagsta. Så vi räknar med att komma hem på södersidan.
Nej nej. Vi hade kommit ut på Adelsö
Hade vi åkt en timme senare hade vi dessutom fastnat ute på ön
5 Hondor vtecar upp på Adelsö och väcker hela ön. Det tog bara några 100 m innan vi andade att det var fel. Så vi tog färjan tillbaka.
Kul som vanligt, men trist med uppslutning. Men för att citera Jocke
Hemma vid 23. Så Hondaträff med 5 åring fungerar alldeles toppen.
Undrar bara hur han återberättar detta på dagis imorrn.
Senast redigerad av Antonio den 29 april 2009, 23:19, redigerad totalt 1 gånger.
Antonio Pozzi
-
kristian75
Ja riktigt trevligt var det och 30+ grabbarna äger......! :boxing:
kristian jonsson
Åh, synd att jag inte hann komma idag, då hade åtminstone en 80-talist varit med och härjat! Jag hoppas verkligen att jag kan komma på nästa träff, som förhoppningsvis blir väldigt snart..?

Team222
HPC IRC CREW, SWEDEN
HPC IRC CREW, SWEDEN
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
ja får bli en träff snart igen tycker jag.. norr om stan är inga problem, bara att jag inte hade någon bil:P
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
- Arson
- Kontakt:
Jag fick tyvärr förhinder vid tidpunkten så jag åkte direkt till Brostugan med några kompisar. Sen frös regeringen och då är det tvingad hemgång som gäller 
Var ni också vid Brostugan? Såg en Cosmic Grey CTR stod parkerad där uppe bara.
Var ni också vid Brostugan? Såg en Cosmic Grey CTR stod parkerad där uppe bara.
//Mattias Aronsson
Vi stod & inspekterade dina fälgar när din tjej kom & hämta bilen...
Antonio Pozzi
- Arson
- Kontakt:
AhaaAntonio skrev:Vi stod & inspekterade dina fälgar när din tjej kom & hämta bilen...
Hon ville prompt sätta sig i värmen och åka hem hehe
Men vart parkerade ni då?
//Mattias Aronsson
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
De var inte meningen att säga SNOPP
Tänkte inte på att vi hade en liten fimp med oss
Som vanligt kul och trevligt på alla vis, kul att få se din bil också Antonio tycker att den är skit snygg, klart grymmaste avgasen jag sett !
Vi stod bredvid den grå CTR´n allihopa !
Tack för en kul kväll boyzzz !
/Jocke
Som vanligt kul och trevligt på alla vis, kul att få se din bil också Antonio tycker att den är skit snygg, klart grymmaste avgasen jag sett !
Vi stod bredvid den grå CTR´n allihopa !
Tack för en kul kväll boyzzz !
/Jocke
-
intothered
- Namn: Christian Homrighausen
Ja, det där var kul! 
Jag o Kristian kom dit lite tidigare så om du inte såg hela gänget så berodde det på det.
Jag o Kristian kom dit lite tidigare så om du inte såg hela gänget så berodde det på det.
Christian Homrighausen
- Arson
- Kontakt:
Angående Bogesund igårkväll...
Jobbar i Täby men bor i Vaxholm, och idag slutade jag som vanligt kl 17. Hem bar det mot Vaxholm, men jag kände att jag hade lite tid över samt att jag precis monterat ett annat avgas på CTR:en, så i sammanhanget kändes Bogesundsvägen ganska given.
Startar ganska lungt, ställer in stolen och ratten för att ganska omgående hitta Vtec ända upp till femmans växel. Ligger och pressar lagomt hårt i kurvorna och njuter av det karaktäristiska ricer/vtecljudet som 2 liters snurran bjuder på.
Men...
Kommer till ett krön med ganska skymd sikt men som sedan öppnar sig upp mot ett mer öppet landskap, ni som kört Bogesund vet nog ungefär vart jag menar. Ungefärlig hastighet här är 125-130km/h.
Trots min halvtaskiga syn lägger jag märke till att fem motorcyklar står parkerade längre bort, dessa tillsammans med två herrar med pistoliknande föremål i handen samt en vit Saabkombi.
- JÄVLAR!! Polisen står ju där och jag ger full pelle på bromsen...
Glider sakta förbi länsman i 50km/h och samtliga konstaplar ger mig mördande blickar, varpå en MC-polis direkt kör efter mig och vinkar in mig till första bästa rastplats.
Happ, det var den sommaren tänkte jag.
Det första den mustaschprydda konstapeln frågade mig var om jag visste hur nära jag var att tappa körkortet? - Nej berätta gärna tyckte jag, ganska nervös.
- Hade du bromsat 5 meter senare så hade ditt kort rykt långa vägar, nu fick tyvärr våra mätinstrument inte din fart uppmätt då sträckan var precis för kort. Han gestikulerade illustrativt med tummen och pekfingret hur nära jag var.
Det fanns även vissa synpunkter på avgaset, men får efter mycket om och men åka därifrån.
Glider i laglig hastighet vidare mot Vaxholm och passar även på att ringa några kollegor som gärna också kör snabbt på Bogesund, bara för att höja ett varningens finger.
Men vad tror ni jag ser mitt under samtalet? Jo, en till lika stor poliskontroll och blir invinkad igen. I sällskap med en Alfa Romeo GTA, en R1:a samt en Porsche GT3 fick jag återigen blåsa. Men den här gången hade jag inte gjort något olagligt förutom att köra med avstängda lysen, men lyckades finta poliskvinnan med att ljuga om att bilen var importerad. Det köpte hon!
Så, två bruna ränder i kallingarna senare kan jag konstatera att Bogesund är verkligen inte säker längre. Tänk på det nästa gång ni beger er ut mot skärgården och Vaxholm!
Mvh Mattias
Jobbar i Täby men bor i Vaxholm, och idag slutade jag som vanligt kl 17. Hem bar det mot Vaxholm, men jag kände att jag hade lite tid över samt att jag precis monterat ett annat avgas på CTR:en, så i sammanhanget kändes Bogesundsvägen ganska given.
Startar ganska lungt, ställer in stolen och ratten för att ganska omgående hitta Vtec ända upp till femmans växel. Ligger och pressar lagomt hårt i kurvorna och njuter av det karaktäristiska ricer/vtecljudet som 2 liters snurran bjuder på.
Men...
Kommer till ett krön med ganska skymd sikt men som sedan öppnar sig upp mot ett mer öppet landskap, ni som kört Bogesund vet nog ungefär vart jag menar. Ungefärlig hastighet här är 125-130km/h.
Trots min halvtaskiga syn lägger jag märke till att fem motorcyklar står parkerade längre bort, dessa tillsammans med två herrar med pistoliknande föremål i handen samt en vit Saabkombi.
- JÄVLAR!! Polisen står ju där och jag ger full pelle på bromsen...
Glider sakta förbi länsman i 50km/h och samtliga konstaplar ger mig mördande blickar, varpå en MC-polis direkt kör efter mig och vinkar in mig till första bästa rastplats.
Happ, det var den sommaren tänkte jag.
Det första den mustaschprydda konstapeln frågade mig var om jag visste hur nära jag var att tappa körkortet? - Nej berätta gärna tyckte jag, ganska nervös.
- Hade du bromsat 5 meter senare så hade ditt kort rykt långa vägar, nu fick tyvärr våra mätinstrument inte din fart uppmätt då sträckan var precis för kort. Han gestikulerade illustrativt med tummen och pekfingret hur nära jag var.
Det fanns även vissa synpunkter på avgaset, men får efter mycket om och men åka därifrån.
Glider i laglig hastighet vidare mot Vaxholm och passar även på att ringa några kollegor som gärna också kör snabbt på Bogesund, bara för att höja ett varningens finger.
Men vad tror ni jag ser mitt under samtalet? Jo, en till lika stor poliskontroll och blir invinkad igen. I sällskap med en Alfa Romeo GTA, en R1:a samt en Porsche GT3 fick jag återigen blåsa. Men den här gången hade jag inte gjort något olagligt förutom att köra med avstängda lysen, men lyckades finta poliskvinnan med att ljuga om att bilen var importerad. Det köpte hon!
Så, två bruna ränder i kallingarna senare kan jag konstatera att Bogesund är verkligen inte säker längre. Tänk på det nästa gång ni beger er ut mot skärgården och Vaxholm!
Mvh Mattias
Senast redigerad av Arson den 1 maj 2009, 09:56, redigerad totalt 1 gånger.
//Mattias Aronsson
Vill man leka av sig på sådana vägar kan man ju kosta på sig en laglig repa först för att reka och kolla efter poliser & ev andra hinder. 
Antonio Pozzi
Sen är det ju ganska självklart att de kollar bogan/bulten på onsdagar och helger nu när mc-säsongen precis dragit igång, så gör de varje år. För med MC-säsongen kommer alla finbilar och prestandabilar ut och börjar leka också.
Ja, sen har ju de boende på Raceway Bogan klagat så pass att Uppdrag Granskning satsar på ett scoop om det hela också.
Ja, sen har ju de boende på Raceway Bogan klagat så pass att Uppdrag Granskning satsar på ett scoop om det hela också.
Kör:
Kör:
- Arson
- Kontakt:
Inte helt självklart är det. Har aldrig mött så mycket poliser i Vaxholm/Bogesund som i år. Men det är ju som du säger att lokalbefolkningen har fått nog av dessa högvarviga Hondor och polisen lägger väl sin energi några gånger i avskräckande syfte, sen är det full fart igen 
En kollegas gode kamrat blev uppringd av Uppdrag granskning där han fick en förfrågan om att vara med i nåt reportage. Tydligen var det han som hade klockat och filmat den snabbaste tiden på slingerbulten.
En kollegas gode kamrat blev uppringd av Uppdrag granskning där han fick en förfrågan om att vara med i nåt reportage. Tydligen var det han som hade klockat och filmat den snabbaste tiden på slingerbulten.
//Mattias Aronsson
Arson: Roller eller? Vet att de ringt Roller men de kanske ringt Dan The Man också.
Thomas: Eller så kanske de _försökte_ få tag på en del snabba hojar...
Thomas: Eller så kanske de _försökte_ få tag på en del snabba hojar...
Kör:
Kör: