Hur ser din Honda ut?

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Du kan plocka bort dina dämpare/fjädrar och pressa hjulupphängningen så långt upp du kan med en damask av till lederna. Som du har det nu är du nog farligt nära gränsen. Slipa ur är inget man kan göra utan att äventyra leden.

Skit att byta till koni, köp några org-dämpare till en ED istället, onödigt att lägga pengar på väghållning med sådan sänkning. ett par Ed-dämpare bör du hitta för 500kr beggade.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Lars P
Styrelsen
Bil: EK4 K20
Namn: Lars Palmgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Precis ED dämpare o sleevs kan du åka sjukt lågt
076-1174430
Lars@allbilskroten.se

Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Flygare
Kontakt:

Jag körde min eg med ed gafflar kortade sportsämpare runt om + sleeves utan "justeringen " alltså bara fjädern den var ca 4-5 cm högre bak än d-nos. dock hade jag faktiskt hyffsad väghållning. Hade org dämpare med sleeves på min ek det var värre då behövde man njurbälte för att framföra bilen.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
D-No

M Scotte skrev:. Slipa ur är inget man kan göra utan att äventyra leden.
Jo men då slår den ju inte emot i karrosen, om man slipar upp karrossen lite , för det är ju i karrosen de ska slipas isåfall.

Om vi nu förstår varandra rätt hehe
M Scotte
Kontakt:

Karossen behöver du inte bry dig om, där har för ögat ett fysiskt hinder, vad du inte ser är dina leder i framvagnen som har sina begränsningar i hur mycket dem kan vinklas. Du har tre leder som sätter stopp, men du komme rinte märka det förrän dem går av eller om du kollar dem genom min metod innan. Övre spindelleden fram är den som utsätts för störst vinkel, kolla den först.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
D-No

Hm okej , men ja tänkte på att som du ser på bilden där så antar jag att de kallas styrstaget , ligger ju väldigt nära som du ser på bilden , va jag tänkte på va att de slås av emot , om du förstår hur jag menar där avståndet är 1 cm.

Du har ingen bild på övre spindelleden ?
M Scotte
Kontakt:

Ja, det kommer också ske om du bara har 1 cm frigång när hjulen står raka, men detta är ju busenekelt att ordna gen om att ta upp ett ovalt hål. Detta är dock kanske inte något du bör göra innan du kollat alla dina andra leder i bilen, så du inte tar upp där för att få frigång, så knäcks en led istället någon annanstans.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
D-No

Med ett ovalt hål så menar du , så som jag menade att slipa upp en halv måne typ i karrosen ?
M Scotte
Kontakt:

Ja, precis. Men det är först efter att du kontrollerat att det är enda fysiska hindret för bilen att fjädra.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
D-No

hehe den fjädrar inget nu haha , jag har kollat på leder osv dagen då ja sänkte den, och visst är det vinkel , men de ser iaf inte så jätte farligt ut men ska kolla på det imorn igen , men kan väl inte vara nån fara att ta lite på ramen / karossen där va ?
M Scotte
Kontakt:

Det är just det som är farligt om bilen inte fjädrar då du utsätter lederna för extrema krafter.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
D-No

Jepp , men de går knappast att få fjädring om man vill åka så lågt , inte va jag vet iaf.
Kristian

Och därför ska man inte åka så lågt, skaffa luftfjädring så kan du stajla nere på korvmojen. Sen när dom andra 14åringarna måste gå hem så kan du höja bilen och åka hem utan att riskera livet på dej själv och andra.
Kristian, Hondalös.
M Scotte
Kontakt:

Denna typ av trend med så låg bil som möjligt är nog faktiskt värre än FF-trenden, för där var bara bilen ful inte livsfarlig.

D-NO: Varför byggde du inte på en billigare bil? En VEi eller Lsi hade passat bättre och blivit utseendemässigt likadan, du använder väl inte prestandan i bilen ändå?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Kan vi återgå till bilder på folks bilar nu?
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
D-No

M Scotte skrev:Denna typ av trend med så låg bil som möjligt är nog faktiskt värre än FF-trenden, för där var bara bilen ful inte livsfarlig.

D-NO: Varför byggde du inte på en billigare bil? En VEi eller Lsi hade passat bättre och blivit utseendemässigt likadan, du använder väl inte prestandan i bilen ändå?
Det va inte meningen att ja skulle sänka så , började med 40 mm fjädrar å skulle nöja mig med det, men sen nöjer man sig inte, och jag älskar verkligen bilar som e låga, alltså inte "svensson" låga utan lite mer extremt. Men de e väl kul å ha motorn där ändå , sen kör jag ändå generelt väldigt lugnt av mig ,vare sig det är lågt lr inte lågt alls. Så min VTi är väldigt lugnt körd iaf så länge jag haft den, och tro inte de andra äldre gubbarna som haft den kört spec hårt :)

Jahopp Jimmy bilder :)
TriXiE77
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

splitta tråden och lägga inläggen om LÅÅÅG bil under teknik? står ju en del "bra att veta" och en del tips om hur man går till väga!? :)
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7

^ De vore en bra ide :)
Ja vill inte va den som e den , men de verkar som visst folk här inte sett någon LÅG EG innan, blir så stor grej av det. :dunno:
M Scotte
Kontakt:

låga bilar har vi kört med i tio år, men dumlåga är det nog ingen som gjort av förklarliga själ.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
D-No

Kristian skrev:Och därför ska man inte åka så lågt, skaffa luftfjädring så kan du stajla nere på korvmojen. Sen när dom andra 14åringarna måste gå hem så kan du höja bilen och åka hem utan att riskera livet på dej själv och andra.
Styla ? What ?

Det har inget med att "styla" lr va du kallar de att göra utan, JAG personligen tycker det är SKIT snyggt med en LÅG bil , spec en EG.

Nothing more, nothing less.....
D-No

M Scotte skrev:låga bilar har vi kört med i tio år, men dumlåga är det nog ingen som gjort av förklarliga själ.
En bil som är sänkt 60 mm är för mig INTE låg. Kör du 195/50 15" så ska man iaf täcka 2-3 cm del av däcket då har man iaf sänkt den.

Scotte tycker du min S2000 va DUM låg oxå ? Den va MAX sänkt med T1-R Coilovers.

Jag gillar det helt enkelt och jag vet att folk här på HPC inte är mkt för så LÅGT , men men..

Bild
Bild
Senast redigerad av D-No den 11 maj 2009, 15:04, redigerad totalt 1 gånger.
M Scotte
Kontakt:

Min bil har haft däcket i hjulhusen både fram och bak under en period, men lade ned det när bilen blev sämre än tidigare. Detta är väl en 7 år sedan. men då åkte jag riktiga coilovers, inte sleeves, så det var körbart.

Sänkt och inte sänkt, dumlågt eller smart lågt? allt ligger i den som beskådar bilen.

Att åka så lågt som du gör D-no är ren styling, precis som hajimitering av frontspoilers, och tv-skärmar i bakljusen.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
M Scotte
Kontakt:

Den S2k, är också paj i geometrin, om du kör coilsen i botten.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
D-No

Kolla på H-T där åker 8 av10 bilar slammat, och alla åker på GC sleeves och Koni, va är det för mening att ha coilovers när skiten ändå förlorar sin funktion om man MAXAR den ?

Jag ber om ursäkt att ja kör för lågt , och ska inte posta nån mer bild lr tala om det, för det verkar inte va uppskattat.

Synd att man inte kan byta erfarenheter och få tips av varandra , utan bara få ironiska kommentarer, Jag vet att bilen har skit kass väghållning, ja vet att den skrapar i i bland ,jag vet att leder tar stryk osv, men JAG tycker IAF det är snyggt.

Sen har ja slipat ur där i karossen och fått en del spel och kollat lederna osv och vissa ser inte så jätte farliga ut, men den undre är väl lite värre.

Tillbaka till bilder ?
Elvis_EG2
Namn: Elvis

yes tillbaka till bilder tack.

d-no bara för att dom på H-T gör det behöver det inte betyda att det är smart.. de är ju ändå jänkare ^^
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell

Jag tycker det ser helt wicked ut! Så kör på, sen om det är optimalt eller inte. Det vet du bäst själv :)
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Mattias Svensson
Bil: Civic VEI
Namn: Mattias Svensson

Åter till bilder som sagt..

Men en fråga först? Varför blir det sånt gnäll här på HPC så fort någon sticker ut?

Minns när jag starta mitt bygge (dock ligger det på is nu.)(Då mitt andra bygge går före..) Efter bara några timmar var det massa tjat om att jag skulle byta motor.
Körde D-serie men det var tydligen inget bra.

Sen nu dyker d-no upp och visar upp sin bil? visst jag gnäller på den jag med. Men det är för att den är så låg så att själv skulle ha problem och köra:P Men endå gillar jag stuket.

Så vad ska man ha här på HPC utan att bara få massa negativt osv?

Kan säga att jag fortfarande kör på D-serie och tänker inte byta motor...Har inte bygget uppe i projekt då jag vet hur det sluta sist.

Åter till bilder...

Så här ser mitt bygge på hatchen ut just nu...

<a href="http://img12.imageshack.us/my.php?image=dsc01574etb.jpg" target="_blank">Bild</a>
Senast redigerad av Mattias Svensson den 11 maj 2009, 16:08, redigerad totalt 1 gånger.
Elvis_EG2
Namn: Elvis

mattias ja klagar på dig för du kör en D-serie i en VTi kaross ;) Haha
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
D-No

Elvis_EG2 skrev:mattias ja klagar på dig för du kör en D-serie i en VTi kaross ;) Haha
Elvis sänk bilen istället :P
Mattias Svensson
Bil: Civic VEI
Namn: Mattias Svensson

Elvis_EG2 skrev:mattias ja klagar på dig för du kör en D-serie i en VTi kaross ;) Haha
Hehe...dock sitter motorn skulle i vti karossen i en eg3 nu:P alltså hondas klenaste hatchback;)
Skriv svar