Titta på den här starten som exempel, Bergan.
Det du ser i denna video finns att läsa i så gott som alla tester 0-100:
<a href="" target="_blank">
Automobil har inte lyckats med bättre 0-100 tider med FN2 än 7,8 sek! (A-test i nummer 4/07)
Civic 2009 - vit Type R
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
- Jonny

- Namn: Jonny Lakemountain
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
har själv kört 0-100 på 6.9sek. vid vått underlag, mätt med Racelogic Performancebox GPS
körde 0-60 mph på 6.54 på Lundas flygfält, detta va med den äldsta g-techen
körde 0-60 mph på 6.54 på Lundas flygfält, detta va med den äldsta g-techen
Honda Civic Type R -15
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag har svårt att komma ner i under 7s 0-100 med min EP3 med 235 hk och 220 Nm 
Det är mätt med vanligt tidtagarur och hastighetsmätaren (med lite större rullomkrets som gör att 100km/h på mätaren är nästan exakt rätt).
Det ska vara riktigt fin asfalt om det ska gå snabbt.
Det är mätt med vanligt tidtagarur och hastighetsmätaren (med lite större rullomkrets som gör att 100km/h på mätaren är nästan exakt rätt).
Det ska vara riktigt fin asfalt om det ska gå snabbt.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
alexis_kokkinos
då bör ju den nya champ vara betydligt snabbare med slip diff?
Alla säger verkligen olika så man vet inte vad man ska tro riktigt
Alla säger verkligen olika så man vet inte vad man ska tro riktigt
Lite vatten på min kvarn: FN2 är 0,9 sek långsammare på en sträcka av 2634 m - Hockenheims lilla ring:

Varvtider:
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Honda Civic Type R 2004 1:20.4
Honda Civic Type-R 2002 1:20.9
Honda Civic Type-R 2007 1:21.3
<a href="http://www.fastestlaps.com/track7.html" target="_blank">http://www.fastestlaps.com/track7.html< ... uoteEEnd-->

Varvtider:
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Honda Civic Type R 2004 1:20.4
Honda Civic Type-R 2002 1:20.9
Honda Civic Type-R 2007 1:21.3
<a href="http://www.fastestlaps.com/track7.html" target="_blank">http://www.fastestlaps.com/track7.html< ... uoteEEnd-->
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
-
Johan Östensson
- Namn: Johan Ostensson
Fast det skiljer å andra sidan 0,5s mellan 2002 och 2004 också, utan nån större rimlig anledning. Tror knappast svänghjulet kan göra sån skillnad. Alltså diffar föraren/förhållandena lite, och då är ju ändå även skillnaden till FN2 tämligen försumbar och antaligen närmast inom felmarginalen.
Ny svensk mästare i bortförklaringar? :prop:
-
Johan Östensson
Ja, eller hur. Tycker du själv att några enstaka tiondelar hit eller dit på test utförda vid olika tillfällen är relevanta? Tiondelar på 1.20-tider är inte särskilt mycket. Det framgår ju dessutom inte ens om det var samma förare som körde, temperatur eller nåt sånt.
Alltså jag gillar också EP3 men de där Hockenheimtiderna säger ju ingenting i frågan EP3 vs FN2, mest för att det diffar mer pre-facelift/facelift. Jag tycker därmed din kvarn står still pga vattenbrist
:prop:
Alltså jag gillar också EP3 men de där Hockenheimtiderna säger ju ingenting i frågan EP3 vs FN2, mest för att det diffar mer pre-facelift/facelift. Jag tycker därmed din kvarn står still pga vattenbrist
Jag föreslår att du eller nån annan tar fram ETT någorlunda tillförlitligt test där FN2 är snabbare än EP3.
På bana, 0-100, eller vilken annan som helst.
Någon sådan har jag nämligen inte lyckats se hittills - trots att jag läser det mesta som finns i ämnet.
Vill tillägga att jag har inget intresse av att bevisa någonting- min EP3 är nu såld och jag satsar på ett annat märke.
Men rätt ska vara rätt
På bana, 0-100, eller vilken annan som helst.
Någon sådan har jag nämligen inte lyckats se hittills - trots att jag läser det mesta som finns i ämnet.
Vill tillägga att jag har inget intresse av att bevisa någonting- min EP3 är nu såld och jag satsar på ett annat märke.
Men rätt ska vara rätt
-
Johan Östensson
Nej, för några sådana finns ju inte. Det är väl ganska klarlagt att EP3 är något snabbare. Har aldrig sett nåt test som visar nåt annat.
Min poäng var dock inte alls att FN2 skulle vara snabbare, utan att just DE DÄR varvtiderna inte är nåt "vatten på kvarnen" för varken det ena eller andra. Detta då, som sagt, just för att diffen mellan facelift och pre-facelift är större än diffen mellan facelift och FN2 vilket jag anser visar på att EP3s snabbare tid jämfört med FN2 ligger inom felmarginalen för deras test, beroende på skillnader i förhållanden vid körningen och eventuellt förare.
Det är i allmänhet ganska vanskligt att jämföra såna här tidningstider överhuvddtaget just på grund av detta. Dessutom kan det mycket väl hända att de laddar olika hårt vid olika tillfällen - eftersom de flesta tidningar ju brukar erkänna att de aldrig laddar 100%, eller ens kör in sig ordentligt på bilarna (proffsförare eller inte). Tiderna bör alltså tas med en rejäl nypa salt.
Fånig diskussion, minst sagt, men det får jag väl ta på mig :prop:
Min poäng var dock inte alls att FN2 skulle vara snabbare, utan att just DE DÄR varvtiderna inte är nåt "vatten på kvarnen" för varken det ena eller andra. Detta då, som sagt, just för att diffen mellan facelift och pre-facelift är större än diffen mellan facelift och FN2 vilket jag anser visar på att EP3s snabbare tid jämfört med FN2 ligger inom felmarginalen för deras test, beroende på skillnader i förhållanden vid körningen och eventuellt förare.
Det är i allmänhet ganska vanskligt att jämföra såna här tidningstider överhuvddtaget just på grund av detta. Dessutom kan det mycket väl hända att de laddar olika hårt vid olika tillfällen - eftersom de flesta tidningar ju brukar erkänna att de aldrig laddar 100%, eller ens kör in sig ordentligt på bilarna (proffsförare eller inte). Tiderna bör alltså tas med en rejäl nypa salt.
Den var med i den svenska Honda tidningen (vad den nu heter) för några månader sedan.Mattias skrev:Det har jag oxå funderat på bra länge.
Kan inte hita ett ord om den på honda.se.
Ett av huvudskälen till att jag var nere på bilsalongen i Paris (förutom att jag fyllde 30 dårå) var ju för att se å klämma på denna skapelse.
Besvikelsen var långt ifrån liten när jag stegar in i Hondamontern å inte kan hitta den...
Att personalen på plats dessutom inte verkade ha en aning om vad jag menade när jag frågade om den gjorde ju inte det hela bättre.
Även om det hade varit ett demoex/prototyp/omlackad orginal GT så ville jag ju se hur den gjorde sig i vitt IRL.
09 Civicarna (inklusive CW CTR) var med på pressdagen i Paris, men byttes ut mot 08:or innan den vanliga publiken släpptes in.
// Fredrik Hesse
2007 NHB 1,8 i-VTEC Executive (FK2 med glastak, GPS, Xenon, Bluetooth mm).
Parkerings sensorer, blå belysning i fotbrunn, tyg mattor.
Inga emblem på baklucka, blå LEDar i kupén, LEDar postions ljus, Nightbreaker helljus, dimljus skydd
2007 NHB 1,8 i-VTEC Executive (FK2 med glastak, GPS, Xenon, Bluetooth mm).
Parkerings sensorer, blå belysning i fotbrunn, tyg mattor.
Inga emblem på baklucka, blå LEDar i kupén, LEDar postions ljus, Nightbreaker helljus, dimljus skydd
Vilken tur att bana nr 7 gav dig vatten på kvarnen. Bana 11 då? :blink2:mAbZ skrev:Lite vatten på min kvarn: FN2 är 0,9 sek långsammare på en sträcka av 2634 m - Hockenheims lilla ring:
<a href="http://www.fastestlaps.com/track7.html" target="_blank">http://www.fastestlaps.com/track7.html</a>
<a href="http://www.fastestlaps.com/track11.html" target="_blank">http://www.fastestlaps.com/track11.html</a>
Den är 3667 m och helt plötsligt blev det ombytta roller. :prop:
Siffror kan man ha kul med
Antonio Pozzi
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Hoppas att du har VIP kort på Bärgningsfirman också :prop:mAbZ skrev:Vill tillägga att jag har inget intresse av att bevisa någonting- min EP3 är nu såld och jag satsar på ett annat märke.
Men rätt ska vara rätt
Благодаря мутра!
har helt och hållet med och göra vem som kör vad: <a href="" target="_blank">Type-r GT vs. Type-R</a>Johan Östensson skrev:Nej, för några sådana finns ju inte. Det är väl ganska klarlagt att EP3 är något snabbare. Har aldrig sett nåt test som visar nåt annat.
<a href="http://www.garaget.org/Helsingborg" target="_blank">Garaget.Org</a>
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Ehh, det där är väl Hondas promovideo, klart FN2an är bättre i den 
Senast redigerad av David Lundin den 17 juni 2009, 09:34, redigerad totalt 1 gånger.