Eftersnack och bilder

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Asse skrev:Ja det hade varit nåt, men då åker jag på en uppsättning 16-tums fälgar med däck till.
Inte direkt det som plånboken är redo för just nu :)
Men till vintern kanske man ska se över vad som kan göras åt bromsarna.
Har nog inte riktigt fattat vilken bromsprestanda jag har nu, kunde nog trampat bra mycket hårdare på mittpedalen...
Yash, you wish :)
Säg till om du råkar bli sugen på JDM DC2 16" till din, hade nog inte blivit helt fult.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
wahlsten
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten

Micke 16v skrev:ps. va polisen arg på den blåa s2000 vid statoil!? ;)

Jag fick en lektion av Kraft i hur man rattar och när vi skulle ut o kyla en sväng så kom blå mössorna efter oss och ville göra en besiktning på bilen.
Dom hade fått in klagomål från allmänheten att folk körde som idioter utanför banan. Vi klarade oss från några böter...

Tack för en trevlig och rolig dag, och tack till Kraft för lektionen :)
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Istvan
Namn: István Csiszár
Kontakt:

Tack alla för en kanonträff!

Ni skötter er jätte bra på banan! Vill även passa på och tacka alla som ställde upp och hjälpte till, utan er hade det inte funkat!!

Ang. bromsar till CTR. Jag skulle kört på OEM skivor, och Carbotech XP8:or fram & bak. Det som är problemet med CTR, framförallt fram, är att det överhettar, så för att råda bot på det så är det väl någon slags bromsskylning som gäller i fram.

Bak behövs det inte, bara ett par fräscha skivor och bättre belägg så funkar de bra! Kör man dock med typ hårda belägg fram och original bak så smulas de sönder väldigt fort.

Tack än en gång alla!

MVH
István
Senast redigerad av Istvan den 12 maj 2009, 16:42, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.fotoi.se
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Najs info Istvan.
Gör det någon nytta att köra stålomspunna slangar på enbart frambromsarna för att få bättre känsla och minska svampigheten?

För övrigt kan jag skriva under på att Asses bil går som ett svin. Att den gör det rakt fram var väl ingen överraskning, men att ligga bakom och jaga livet ur sig med en bil som sladdar och kränger som ett skepp och se Asse glida ifrån utan minste tendenser till krängning eller släpp någonstans var lite knäckande :).

Jag har ju lovat mig själv att inte investera mer i bilen och köra vidare på originalchassi, men just nu är suget oerhört stort efter coilisar... :(
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
Bim
Bil: Peugeot 208
Namn: Robin Nielsen

Jag hänger dessvärre inte här så ofta!
Och även om jag inte pratade med någon utav er, så var det väldigt roligt & svettigt att köra bana för första gången!

Och trevligt (Träffa sin egna klubb och prata med de)

Och mer blir det!

Fint väder blev det också!

Och många fina hondor! :).

Mvh Bim (körde en Röd 106 XSI)
Inception: Woooaoh.. It's like a dream within a dream within a taco within a starbucks.. :-O
Användarvisningsbild
Xchai
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson

Fina bilder gubbar,verka som att ni hade en kanon dag med både vädret och körningen.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
Kraft
HPC Medlem
Bil: S2000
Namn: John Kraft

Fan min blinkerslampa har pajat efter att ha blinkat åt sidan för alla snabba subbor som dundrade om en till höger och vänster :surrender: :))

Jag kunde inte hålla mig från att svara på SSI forumet :)
Senast redigerad av Kraft den 12 maj 2009, 18:42, redigerad totalt 1 gånger.
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
Användarvisningsbild
SoldR
Bil: 997 Turbo "RS"
Namn: Reazhwan Saleh
Has thanked: 12 times
Been thanked: 3 times

Tack HPC för en riktigt bra banträff.
Det var min första bankörning men det blir inte den sista.

tack ejan o åberg för fina bilder.

mvh SoldR
Kör:
S2000 01 :D
CR-V 1.5T -19 Executive Areo pack
Kört:
Accord Tourer 2.4 09 Exe
Civic Fk2 06
Jazz 05
Civic 96
Insight 10
FR-V 05
Civic ESi 92
CR-V 07:a
Civic VTi MB6 97
Accord k24 03
Prelude 93
Civic 92
Civic VTi EG9 92 Första Hondan :D
Användarvisningsbild
Kraft
HPC Medlem
Namn: John Kraft

Jag kollade igenom filmen och hittade att Mikke har personlig nummerplåt, och han fick visst sin chans att testa mot EVOn....
En film säger mer än tusen ord ;)
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
iTralla
Namn: Tobias Elfström

Tack för en mycket trevlig träff! Bra gjort, alerta flaggvakter, inga konstigheter helt enkelt. :)

Och tack för alla bilder och filmer som kom upp, helskoj!
fodden skrev:Najs med film Kraft, bra attack som vanligt :P

Synd att du pajja för killen i Ford kombi tror han hade nått på gång där ;)
Japp! Jag är mycket besviken, min elegant rejslinje utmed kanten i ett desperat försök att färga gräset orange med blinkers blev kapitalt förstört :prop:

(helskön film btw)
Senast redigerad av iTralla den 12 maj 2009, 19:33, redigerad totalt 1 gånger.
intothered
Namn: Christian Homrighausen

snillet skrev:Tackar för ett trevligt arrangemang !

Hoppas jag inte agerade svår bromskloss för alltför många ;)
Tack för filmerna!

Det är alltid kul att se filmer från körningar som man själv var med på.
Man är ju ganska (:)) så koncentrerad på sin egen körning så man missar ju mycket av det som inte händer i ens direkta närhet.

Vet inte hur du hade zoomat kameran men det såg ut som att jag låg rätt nära dig när jag gjorde en omkörning i Parisersvängen (grå CTR 7:46 in i andra filmen du la upp om jag inte missminner mig) som jag hoppas att jag inte ställde till med något med.

Angående bromsklossandet så är det väl så att de flesta nån gång behöver flytta på sig oavsett om det beror på kalla däck, problem med bilen eller avsaknad av likvärdigt antal hästar. :)
Christian Homrighausen
intothered
Namn: Christian Homrighausen

Istvan skrev:Tack alla för en kanonträff!

Ni skötter er jätte bra på banan! Vill även passa på och tacka alla som ställde upp och hjälpte till, utan er hade det inte funkat!!

Ang. bromsar till CTR. Jag skulle kört på OEM skivor, och Carbotech XP8:or fram & bak. Det som är problemet med CTR, framförallt fram, är att det överhettar, så för att råda bot på det så är det väl någon slags bromsskylning som gäller i fram.

Bak behövs det inte, bara ett par fräscha skivor och bättre belägg så funkar de bra! Kör man dock med typ hårda belägg fram och original bak så smulas de sönder väldigt fort.

Tack än en gång alla!

MVH
István
Tackar för att du ställde upp som instruktör, att ha någon som åker med och ger en tips o nya idéer om körningen är attans nyttigt för ens utveckling som förare tycker jag.

Har inte känt att mina bromsar mattats den minsta ännu men beläggen tar ju slut och då kan man ju passa på att trycka dit något som kanske tål lite mer när man väl börjar pressa dem lite. :)
Jobbar konstant på att flytta fram bromspunkter o ignorera instinkten som säger "bromsa då!". :D

Jag var lite för inne i min körning för att höra vad du sa om ABSen... ska man bromsa så hårt att den går in eller bör man släppa av om det börjar fladdra i pedalen för att slippa bromsplattor på däcken o faktiskt ha lite känsla för när man håller på att låsa upp?

Tack för hjälpen på slutet också, det ordnade upp sig rätt snabbt det där och vi var därifrån på 15 minuter ungefär. :oops:
Christian Homrighausen
Ejan
Bil: Ford Fiesta 2010
Namn: Erik Leander

Varsegoda alla som tackat för Fotona :) kul att dom uppskattas....är det nån som vill ha större upplösning så är det bara att höra av sig på mail eller MSN
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
Användarvisningsbild
Hammerin
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Hallå!

Tack för senast, det var en mycket lyckad dag för mig, för detta var första riktiga jungfrufärden för mig o bilen.

Allting höll ihop, trots stress meckandet bara några minuter innan avfärd mot Mantorp.

Som vanligt en mycket trevligt grillkväll dagen innan, det är ju inte så ofta man träffas så här. Naturistbadarna var ju inte blyga av sig :D
Jag trodde aldrig Benci skulle sluta dräggla över big bertha ;)

Bilen var ganska sjysst trots glappande styrstag o obefintlig camber i fram.

Jag skulle ut o tanka vid statoil o vad händer där... Snuten dyker efter mig in på macken, så vid pumparna blir det utfrågning.....
Får anmälan om enkel brist, då jag saknade skyltfram och lite kommentarer om mina däck.

Anledningen till att de var där överhuvudtaget, var att någon hade stått framför något hus vid kylningssträckan och börnat som en galning, tacka fan för att de boende blir förbannande o ringer polisen. Så de letade efter en bil som sakndade skylt fram och med övertejpad skylt bak.

Efter att smutarna tinat upp, så började fråga om bilen ... effekt hur rolig bilen var att köra m.m. Då dyker en brud upp och frågor ifall hon får fota mig och bilen..... Öhh, va ???? Javisst ????

Hon fottar mig och bilen, sedan jagar hon efter snutarna för att fota dem, de bara garvara o drar ner solskyddet o åker.
Hon berättar att hon heter Josephine myren och kommer att lägga upp korten på sin blogg !

Vi snackar lite innan jag drar, kommer hem och kollar på bloggen o visst finns korten där! Kul. Hon är tydligen med i Robinson visar det sig, då går det upp några ljus för mig :oops: Hon segade som satan vid macken, hon väntade säker på att jag skulle känna igen henne... Osis för henne för jag tittar inte på det. He, he :D

Här är en länk till bilderna och hennes blogg, ni får skrolla långt ner, de sitter inte ihop, det är en jävla röra där.

Ha det gött, tack för en väl genomförd träff.

/ Richard

<a href="http://finest.se/userBlog/?uid=32947" target="_blank">http://finest.se/userBlog/?uid=32947</a>
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Ejan

satans onödigt att svina utanför banan, snutarna kollade in min bil också vid macken precis innan jag skulle börja åka hemåt..knappra väl in regnummer och kollade..sen blev dom intresserad av en S2000 som stod parkerad bredvid mig
Användarvisningsbild
Jalle
Bil: Acura TL 2004
Namn: Jari Saren

Hittade min bil på film :) även en svart ctr från klubben antar jag. ca 4min in i filmen.
<a href="" target="_blank">
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

jag va på väg in för o tanka, men valde preem på andra sidan E4an istället när jag så polisen :P
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Bongo
Bil: Crx/Civic
Namn: Daniel Fernerö
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

faf@glocalnet.net skrev:tack, för en trevlig dag, och tack för att jag fick vara med för den här gången. Jag hoppas att det kan bli fler tillfället (vi får se vad alliansen kommer fram till) mycket fina bilar, trevliga människor, vi kanske syns på lunda, ska bli intrssant att se vad man kan göra på SS med en atomen.

Du är hemskt välkommen dit & om du kommer ska de bli riktigt roligt att se va de är för tider du kan fixa.
atomen är väl bäst hemma i små kombanor.

Annars vill jag tacka för en rolig & lyckad träff & ser fram imot att ta över styret efter istvan som banträff ansvarig.

Mvh/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372

HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem

Vem var det som körde en röd Prelude? Den gick så in i bomben mycket fortare än vad jag hade väntat mig...
Jag hade den i backspegeln ett bra tag och om något så kröp den närmare hela tiden! :o
Stockholm
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

jo han körde på bra med ludret, tror inte han hänger är så mycket...

men ½-1 sekund / varv snabbare än honom va jag nog (uppskattat)
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Lady_Sara

<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto--><!--coloro:#4B0082--><span style="color:#4B0082"><!--/coloro-->
Hej & tack för en trevlig dag! Tyvärr kunde jag inte köra så mycket
för min automatlåda höll inte.. Men jag undrar om det är någon som
har råkat fånga min silvriga Honda Prelude "Lady Sara" på bild?
MVH Sara
<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Preluden pinade på bra så länge den gick iaf! Hörde lite otäcka ljud på startrakan från lådan, misstänker att det var där den gav sig, tråkigt!
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem

Det röda ludret kan inte ha varit original iallafall... Den knaprade in på mig på långa rakan om jag inte minns fel. Om jag minns rätt så måste det i princip innebära kompressor eller turbo, för jag tror inte man får ur minst 250 häst ur en H-motor annars.

Lady Sara. Vi väntar på att Roadrunner ska lägag upp lite filmer här. Där kanske du är med :)
Jag väntar också på att min kusin ska ladda upp sina bilder på nätet så att jag kan länka dit.
Stockholm
Användarvisningsbild
fodden
Namn: Carl-Johan Bergh

<a href="http://thepiratebay.org/torrent/4893979" target="_blank">http://thepiratebay.org/torrent/4893979</a> 2gb bilder av Peter Igelhammar (PSC)
GT4
Polo WRC
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Två korta filmklipp från farsans Canon 500D.

Syns ett par bilar till förutom min, bl a nån gul S2000 och nån mer CTR (aiko?).

<object width="425" height="350"><param name="movie" value=""></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

<object width="425" height="350"><param name="movie" value=""></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Användarvisningsbild
Jalle
Bil: Acura TL 2004
Namn: Jari Saren

Steffo skrev:Det röda ludret kan inte ha varit original iallafall... Den knaprade in på mig på långa rakan om jag inte minns fel. Om jag minns rätt så måste det i princip innebära kompressor eller turbo, för jag tror inte man får ur minst 250 häst ur en H-motor annars.

Lady Sara. Vi väntar på att Roadrunner ska lägag upp lite filmer här. Där kanske du är med :)
Jag väntar också på att min kusin ska ladda upp sina bilder på nätet så att jag kan länka dit.
Tror inte preluden var överladdad, det lät inte så. Dessutom var den lättad, rensad på inredning mm.
Är väl inga problem o sugtrimma en 2,2 liters till 250+ hk, många som gjort "over there".
Utgår man från h22a8 (acord type-r) så behövs inte mycket mods för ca 220-230hk.

Är det någon som vet om den hade 4-hjulsstyrning?
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Ejan

Lady_Sara skrev:<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto--><!--coloro:#4B0082--><span style="color:#4B0082"><!--/coloro-->
Hej & tack för en trevlig dag! Tyvärr kunde jag inte köra så mycket
för min automatlåda höll inte.. Men jag undrar om det är någon som
har råkat fånga min silvriga Honda Prelude "Lady Sara" på bild?
MVH Sara
<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Hej Sara

jag har några bilder på din Prelude på banan :-)

kolla här <a href="http://s286.photobucket.com/albums/ll83 ... orp090510/" target="_blank">http://s286.photobucket.com/albums/ll83 ... 090510/</a>

hör av dig på mail om du vill ha dom i större upplösning
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem

Jalle skrev:<!--quoteo(post=546600:date=13 May 2009, 11:16:12:name=Steffo)--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo @ 13 May 2009, 11:16:12) <a href="index.php?act=findpost&pid=546600"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Det röda ludret kan inte ha varit original iallafall... Den knaprade in på mig på långa rakan om jag inte minns fel. Om jag minns rätt så måste det i princip innebära kompressor eller turbo, för jag tror inte man får ur minst 250 häst ur en H-motor annars.

Tror inte preluden var överladdad, det lät inte så. Dessutom var den lättad, rensad på inredning mm.
Är väl inga problem o sugtrimma en 2,2 liters till 250+ hk, många som gjort "over there".
Utgår man från h22a8 (acord type-r) så behövs inte mycket mods för ca 220-230hk.

<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag har 235 hästar i min så det krävs verkligen en hel del H-motortrim eller massiv lättning för att hänga av min bil med en Prelude som är ganska tung original. Intressant var det iallafall, för jag hade inte förväntat mig att den skulle gå så bra.
Här är en bild på den <a href="http://s286.photobucket.com/albums/ll83 ... nt=013.jpg" target="_blank">http://s286.photobucket.com/albums/ll83 ... 013.jpg</a>
Senast redigerad av Steffo den 13 maj 2009, 13:15, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
YASH
Kontakt:

Steffo skrev:<!--quoteo(post=546615:date=13 May 2009, 11:56:01:name=Jalle)--><div class='quotetop'>QUOTE(Jalle @ 13 May 2009, 11:56:01) <a href="index.php?act=findpost&pid=546615"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=546600:date=13 May 2009, 11:16:12:name=Steffo)--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo @ 13 May 2009, 11:16:12) <a href="index.php?act=findpost&pid=546600"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Det röda ludret kan inte ha varit original iallafall... Den knaprade in på mig på långa rakan om jag inte minns fel. Om jag minns rätt så måste det i princip innebära kompressor eller turbo, för jag tror inte man får ur minst 250 häst ur en H-motor annars.

Jag har 235 hästar i min så det krävs verkligen en hel del H-motortrim eller massiv lättning för att hänga av min bil med en Prelude som är ganska tung original. Intressant var det iallafall, för jag hade inte förväntat mig att den skulle gå så bra.
Här är en bild på den <a href="http://s286.photobucket.com/albums/ll83 ... nt=013.jpg" target="_blank">http://s286.photobucket.com/albums/ll83 ... 013.jpg</a>

Tror inte den är trimmad nåt alls förutom basic avgas, filter osv. Men skillnaden är att den killen kan köra riktigt bra och pressar sin bil till max. Har sett honom på flera träffar och han har altid kört bra med den bilen.
Senast redigerad av YASH den 13 maj 2009, 13:35, redigerad totalt 1 gånger.
Only M Matters
D-No

Och min gammla gula S2000 såg jag va där ,stackars bil ,den får la gå utav bara fan nu hehe
Skriv svar