Hur röstade ni i europavalet
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Men varför tar inte politikerna åt sig att majoriteten inte röstar, konstigt. Å så är det. Vi är fler som inte röstade än ni som röstade. Wierd att dom inte tänker om lite då.
Vi är trötta på dom, trötta på att dom bara svinar och lever på våra skattepengar. Ge dom jävlarna en vanlig arbetar lön och sparka dom i röven jävla arslen.
Vi är trötta på dom, trötta på att dom bara svinar och lever på våra skattepengar. Ge dom jävlarna en vanlig arbetar lön och sparka dom i röven jävla arslen.
Senast redigerad av Chrille79 den 8 juni 2009, 19:15, redigerad totalt 1 gånger.
Gammal räv...
Piratpartisterna är ju (fortfarande) vanligt folk som du & jag iaf.
Förstår när man känner sig maktlös med sin röst men då kan man faktiskt bli aktivist eller gå med i det parti som nu fungerar bäst och börja ändra på det inifrån, finns massor med partifolk som började sin bana när de var 30-40 år gamla.
Förstår när man känner sig maktlös med sin röst men då kan man faktiskt bli aktivist eller gå med i det parti som nu fungerar bäst och börja ändra på det inifrån, finns massor med partifolk som började sin bana när de var 30-40 år gamla.
Medlem 427
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
en poll som hade varit intressant är hur många som röstar som sina föräldrar...
Många av de ja snackat me röstar samma som sina föräldrar vilket gör att man funderar på om de är insatta å vet vad dom vill eller om de bara röstar som dom gör för att de blivit "hjärntvättade" av sina föräldrar å omgivning.. :hmm:
Många av de ja snackat me röstar samma som sina föräldrar vilket gör att man funderar på om de är insatta å vet vad dom vill eller om de bara röstar som dom gör för att de blivit "hjärntvättade" av sina föräldrar å omgivning.. :hmm:
SMacke #364
Kallas soffliggare och inte missnöjda-medborgare-som-är-trötta-på-politikerna. För att visa sitt missnöje är det Blankt som gäller och inte soffan.Chrille79 skrev:Men varför tar inte politikerna åt sig att majoriteten inte röstar, konstigt. Å så är det. Vi är fler som inte röstade än ni som röstade. Wierd att dom inte tänker om lite då.
Tänk om de där 57% eller vad det var som inte röstade hade gått och faktiskt röstat blankt istället... satan vad det hade rört om i grytan.
Senast redigerad av Krister den 8 juni 2009, 21:43, redigerad totalt 1 gånger.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
pirates 4 teh win! 
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
låg inte hemma som ett statement, jag är inte svensk medborgare för det första så jag röstar inte i sverige, och har noll kolla på finländsk politik.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Absolut, alla ni som inte röstar ska pallra er dit och rösta blankt. Det ger bra effekt. Då finns det inte längre en faktor som att: "De kanske inte orkade åka iväg och rösta", "De kanske inte visste tillräckligt". Men om det skulle varit röstplikt eller att alla hade gått och röstat blankt så försvinner alla tvivel, det visar enbart att de som röstade blankt är missnöjda och i detta fall var det över 50%... Nu hade ju inte alla som låg hemma röstat blankt men you get the point 
Senast redigerad av Yobaman den 9 juni 2009, 10:16, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
röstplikt kan vara mer skada än att ha soffliggare.
då blir de fler som inte har en aning som röstar.de e redan för många (ink mig själv).
då blir de fler som inte har en aning som röstar.de e redan för många (ink mig själv).
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Om man tittar på den stora andelen röster som ligger på piratpartiet och sverigedemokraterna så återspeglar det tydligt en stor del av bilhobbyn, unga killar och bonnläppar (Även om det stora antalet skåningar i klubben kanske är orsaken till SD rösterna). Att PP har lite vettigt i anti IPRED mm håller jag med om, men att sätta dem 5 år nere i europa-parlamentet utan en riktig agenda känns jävligt fel. Sverige Demokraterna är för mig en bunt rasister som försöker dölja sig bakom något mer korrekt, men det skiner igenom lång väg. Om man tycker att integrationen inte fungerar i sverige är det vansinnigt att rösta på SD då de snarare vill stoppa den än förbättra den...
Själv rösta jag på FP för sin europavänliga politik, inte för Maurit Paulsen...
Själv rösta jag på FP för sin europavänliga politik, inte för Maurit Paulsen...
Senast redigerad av Lynxen den 13 juni 2009, 14:48, redigerad totalt 1 gånger.
Per Björe-Dahl, Göteborg
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
moget...
Jag tänker på miljön men är inte med i Mp för jag tycker de är hycklare, eftersom de är emot kärnkraftverk som är det miljövänligaste vi har idag i princip.
så fort det finns möjlighet att skaffa elbil till rimligt pris så kommer jag stå i kö, för miljön och för att pappa staten ska slippa mina 200% beskattade drivmedelspengar.
Jag tänker på miljön men är inte med i Mp för jag tycker de är hycklare, eftersom de är emot kärnkraftverk som är det miljövänligaste vi har idag i princip.
så fort det finns möjlighet att skaffa elbil till rimligt pris så kommer jag stå i kö, för miljön och för att pappa staten ska slippa mina 200% beskattade drivmedelspengar.
Medlem 427
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Som järnvägsarbetare har jag flera gånger tänkt på MP faktiskt... Skulle antagligen ge grymt med jobb om dom kom till makten 
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
EcciBaka
- Kontakt:
Lynxen: Måste säga att jag har inte fått ens i närheten av den uppfattningen om SD. Jag är inte rasist, men skulle röstat på SD. jävligt många av de jag känner är inte rasister.. men skulle rösta på SD. och då är t.ex. en av dem Iranier och tror inte att han är vit och är inte rasist. Sen att det är lätt att köpa medias uttalanden, många köper helt enkelt allt de säger på tv och sveriges radio. Så av min erfarenhet vilken jag vågar säga är ganska korrekt, så är det inte de som röstar på SD som är fördomsfulla. Det är ni som motsätter er att man röstar på SD och fäller kommentarer om bonnläppar, som att alla från landet är dumma o därmed alla från storstaden ska veta så mycket bättre? Själv tycker jag det är jävligt synd att folk vågar kalla sverige för demokrati och vågar kalla sig själva för fördomsfria när det i princip bara SDs tal som blir äggade, bara SD som blir granskat av statlig media, bara SD som blir påverkat av att journalister SKA säga nedvärderande saker varje gång de nämner SD. Så jag måste säga, med tanke på vad SD har emot sig så är det förvånansvärt lite som grävs fram. Undrar hur det skulle se ut om vi satte samma granskning och motarbetning mot demokratifientliga vänstern eller frihetsfientliga sossarna.
------------------------
------------------------
------------------------
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Om vi nu ser långsiktigt på det så spelar inget annat nån roll om vi inte har vår miljö kvar.
Sen ang kärnkraft. Jodå jättebra tills det går åt pipan å då blir det 150 gånger värre. Chernobyl anyone?
Handlar om ren lathet tycker jag. Regeringens, EU ja världens prio 1 nu borde vara miljön. Allt annat stryka foten. Sen att det inte fungerar så är ju tyvärr en annan sak.
Sen ang kärnkraft. Jodå jättebra tills det går åt pipan å då blir det 150 gånger värre. Chernobyl anyone?
Handlar om ren lathet tycker jag. Regeringens, EU ja världens prio 1 nu borde vara miljön. Allt annat stryka foten. Sen att det inte fungerar så är ju tyvärr en annan sak.
Gammal räv...
-
EcciBaka
- Kontakt:
chrille: umm, chernobyl - första generationens kärnkraftverk, väldigt mycket idioti bakom det hela, hade inte allt för mycket med instabil kraftkälla att göra.
Idag ser kärnkraftverken väldigt annorlunda ut och är väldigt säkra och KAN inte skapa samma problem som chernobyl då kärnorna är myyyyyyyyyyyycket mindre. Så risken är oerhört liten i dagens läge i ett land som sverige. Ta danmark, jäääättevindparker. står för 5% av danmarks energikonsumption, när det blåser. Resten står 2 kärnkraftverk för.
avfallet kan vi stuva undan för 5000 år framöver, och jag HOPPAS verkligen att människan utvecklas till att kunna ta hand om avfallet inom 5000 år.
Idag ser kärnkraftverken väldigt annorlunda ut och är väldigt säkra och KAN inte skapa samma problem som chernobyl då kärnorna är myyyyyyyyyyyycket mindre. Så risken är oerhört liten i dagens läge i ett land som sverige. Ta danmark, jäääättevindparker. står för 5% av danmarks energikonsumption, när det blåser. Resten står 2 kärnkraftverk för.
avfallet kan vi stuva undan för 5000 år framöver, och jag HOPPAS verkligen att människan utvecklas till att kunna ta hand om avfallet inom 5000 år.
------------------------
------------------------
------------------------
Jag har ingen statistik i huvudet, men skulle inte bli förvånad om den klimatförstörelse som kolkraften har inbegripit med mänskligt lidande och död ligger nog ett antal tusen % före kärnkraft.
Det är väl en 2-3 chernobyl kvar tills det ligger jämt upp med kolkraftens inverkan på vår natur & människa.
Det är väl en 2-3 chernobyl kvar tills det ligger jämt upp med kolkraftens inverkan på vår natur & människa.
Medlem 427
-
EcciBaka
- Kontakt:
charly: och tyvärr är kolkraften extremt stor fortfarande just pga kärnkraftsmotståndet.
------------------------
------------------------
------------------------
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Fick inte Vattenfall nyss kritik för att de UTÖKAT satsningar på kolkraft, tväremot vad som beslutats av regeringen att man skall satsa på?
Jag är för kärnkraft, och folk som jämför med Tchernobyl bör läsa på mer.
Vi skulle kunna utnyttja den kärnkraft vi redan har MYCKET bättre också för den delen, utan att öka riskerna det minsta. För just nu pumpas kylvattnet rakt ut i naturen istället för att, tja, värma upp ett par storstäder (gratis energi typ). Tyvärr får man inte använda kylvattnet på grund av idiotiska regler.
Jag är för kärnkraft, och folk som jämför med Tchernobyl bör läsa på mer.
Vi skulle kunna utnyttja den kärnkraft vi redan har MYCKET bättre också för den delen, utan att öka riskerna det minsta. För just nu pumpas kylvattnet rakt ut i naturen istället för att, tja, värma upp ett par storstäder (gratis energi typ). Tyvärr får man inte använda kylvattnet på grund av idiotiska regler.
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
EcciBaka skrev:chrille: umm, chernobyl - första generationens kärnkraftverk, väldigt mycket idioti bakom det hela, hade inte allt för mycket med instabil kraftkälla att göra.
De allra flesta katastrofer eller fel beror på den mänskliga faktorn eller "idiotin" som du kallar den. Spelar ingen roll hur säkert själva
kärnkraftverket är om man gör ett stort misstag. Jag ser hellre att vi kör på kärnkraft än på kol iallafall. Själv betalar jag några ören extra per KWh för vindel eftersom jag tycker det är värt det lilla extra för att inte sponsra smutsig energi.
Visst om det nu är så att kärnorna är mindre men fortfarande är det så att om det händer något, som är absolut möjligt, så är platsen obeboelig och vatten mm kan få skiten att sprida sig en bra bit. Men ändå, hellre kärnkraft som ligger långt ut i bushen än kolkraft.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98