Snabb och lätt trimmning?
- DudeMaister
- Bil: CRX ED9
- Namn: Daniel Gunnarsson
Tänkte kolla om någon har tips på vad man kan göra för att få lite fler hk i en CRX?
Jag vill inte öka jätte mycket utan bara så jag får ca 150hk ist för 125hk som det är nu.
Jag har inte jättemycket pengar att föra mig med heller.
Jag vill inte öka jätte mycket utan bara så jag får ca 150hk ist för 125hk som det är nu.
Jag har inte jättemycket pengar att föra mig med heller.
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Tyvärr kostar det att trimma en motor, det finns inget "Snabb och lätt trimmning" . Lätta en bil är gratis så börja med det.
Byt till sport luftfilter och bygg ett eget avgassystem till att börja med.
Byt till sport luftfilter och bygg ett eget avgassystem till att börja med.
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
- insigma
- Bil: FK2R 2016
- Namn: FredrikLidmark
Vet att folk i england trimmat D16Z5 med rätt bra resultat genom att porta toppen.
Tyckte min jag hade gick sjukt bra
Extractor, avgas o filter är ju en början. Vet att de kan va svårt att hitta extractor men Supersprint har ett för din motor.. De andra brukar vara till D16A6 SOHC där du får fila upp ett större hål för ena pinnbulten så de passar.
Om du har en 90-91 så brukar den boxen vara chippningsbar också.. kanske kan locka fram några fler hästar på det.
Lycka till
Tyckte min jag hade gick sjukt bra
Om du har en 90-91 så brukar den boxen vara chippningsbar också.. kanske kan locka fram några fler hästar på det.
Lycka till
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
KN filter i boxen, Supersprint grenrör, ingen katt, 2,25 tumsrör, ställ fram tändningen. Där har du minst 145hk.
Plana toppen och skaffa en Pm7-x040 eller PP5-G som går att chippa mappa. Lätt över 160 och med ett mer körbart vrid.
Plana toppen och skaffa en Pm7-x040 eller PP5-G som går att chippa mappa. Lätt över 160 och med ett mer körbart vrid.
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
Man klämmer strax under 500 hk ur
den motorn i US just nu.
Så de finns å växa me den motorn
"Take your time" se till att dom första
små uppgraderingarna lirar duktigt
innan ru går vidare.
Tips: nätet är fullt av info men de lätt
att gå fel, allt är inte bra info.
MvH
den motorn i US just nu.
Så de finns å växa me den motorn
"Take your time" se till att dom första
små uppgraderingarna lirar duktigt
innan ru går vidare.
Tips: nätet är fullt av info men de lätt
att gå fel, allt är inte bra info.
MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Ejans gammal ed9,dvs Tunnisens nu,körde ju på DC grenrör,katters,avgassystem,öppetfilter,samt tändning är lite framställ.
Den rör ju på sej välldit bra.Han har kört ifrån några ed9,EE8 mm med sin.Kör på liknade setup.det va inte så blodig med kostnaden heller.
Den rör ju på sej välldit bra.Han har kört ifrån några ed9,EE8 mm med sin.Kör på liknade setup.det va inte så blodig med kostnaden heller.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- DudeMaister
- Bil: CRX ED9
- Namn: Daniel Gunnarsson
Jag har öppet filter på den nu så det ger nog lite extra kanske men inget som märks.Tahiti skrev:KN filter i boxen, Supersprint grenrör, ingen katt, 2,25 tumsrör, ställ fram tändningen. Där har du minst 145hk.
En liten fråga bara hur ställer man fram tändingen??
-
4Honda
- Bil: Honda Civic CRX Del Sol -93
- Namn: Tobias Jungbark
Vrida fördelaren men det är väl inte helt oförenat med risker...
Jag hade konverterat till etanol, ställt fram tändningen, planat toppen, monterat en bränsleförvärmare, bytt avgas, bytt kat (till racekat), och extraktor samt ett riktigt KN filter i orginalboxen! Då har du lätt 150 hk (kanske 160 oxo)
Jag hade konverterat till etanol, ställt fram tändningen, planat toppen, monterat en bränsleförvärmare, bytt avgas, bytt kat (till racekat), och extraktor samt ett riktigt KN filter i orginalboxen! Då har du lätt 150 hk (kanske 160 oxo)
Tobias Jungbark
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)
Honda CRX Del Sol VX D15b7 Mini-Me swap -93
Honda CRX Del Sol ESI -93 (säljes!)
Honda Civic Coupe LSI - 95 (såld)
Honda CRX Del Sol ESI -92 (såld)
Honda Civic 1.6 16V -89 (såld)