Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Honda Accord Type R -99 Uppgraderad för körglädje.
Honda Accord Type R söker ny ägare!
Jag har börjat tävla i Mazda MX-5 Miata Cup/Roadsport/SPVM. Jag har dessutom bruksbilen så jag hinner helt enkelt inte med att använda tre bilar
Jag har ägt bilen i över 2 år och mycket pengar är nerlagt. Bilen har under dessa år uppgraderats i syfte om att ha en rolig, snabb och hållbar bil som man kan glida runt i men även ta till banan utan att skämmas.
Fel/skavanker:
Bagagelucka repig, behöver poleras av proffs
Liten, kraftiga repa höger framskärm
Lite buckla på huven, stenskott, smårepor etc (bilen är typ 11 år gammal)
Mätarhuset lyser inte (men mätarna fungerar)
Ena fönsterhissen är lite envis ibland
Centrallås ur funktion
Information om bilen:
Svensksåld (en av ca 20 svensksålda)
19500mil
K&N Typhoon CAI
2,5" Handbyggt Avgassystem med Racekat
JUN Stage 2 Camshafts
JUN Pro Camgears
JUN Titanium Retainers
JUN Double Valvesprings
Finslipade kanaler samt renoverad topp
Styvare främre motorfäste
XTD Steg 1 Koppling
XTD 4,5kg Svänghjul (OEM = 9,9kg)
D2 Coilovers
UR Front Lower Bar
UR Rear Lower Bar
UR Fender Bar
UR Bakre krängningshämmare 19mm Ombyggd (justerbar i 3 steg)
OEM Främre krängningshämmare (28mm)Ombyggd (justerbar i 5 steg)
Justerbara Droplinks med Uniballs F/R
Dropstop bak
AC urmonterad (viktsjäl, medföljer självklart vid sidan av)
Batteriet bakflyttat
Cornerweightad
Viktad
300mm/262mm Brembo Bromsar
Beläggen mattas INTE även när skivan lyser
HEL Stålomspunna bromsslangar
Endless RF-650
Bilen är för närvarande tömd från B-Stolpe och bak pga viktsjäl. Reservhjul och någon mindre tyg/plastdetalj från bagageutrymmet saknas, annars så medföljer allt för att kunna återställa bilen.
Denna bil är snabbare än många motorstarkare/dyrare bilar oavsett om du står vid ett rödljus, närmar dig en rondell i 160km/h eller tar ut den på banan...
Bilen är för närvarande avställd då jag inte hinner bruka den. Förra besiktningen gick dock smärtfritt.
Pris: 70.000
[attachment=34525:1.jpg]
[attachment=34526:2.jpg]
[attachment=34527:3.jpg]
[attachment=34528:4.jpg]
[attachment=34529:5.jpg]
[attachment=34530:6.jpg]
Ytterligare info och bilder
<a href="http://www.garaget.org/?car=49431" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=49431</a>
Jag har börjat tävla i Mazda MX-5 Miata Cup/Roadsport/SPVM. Jag har dessutom bruksbilen så jag hinner helt enkelt inte med att använda tre bilar
Jag har ägt bilen i över 2 år och mycket pengar är nerlagt. Bilen har under dessa år uppgraderats i syfte om att ha en rolig, snabb och hållbar bil som man kan glida runt i men även ta till banan utan att skämmas.
Fel/skavanker:
Bagagelucka repig, behöver poleras av proffs
Liten, kraftiga repa höger framskärm
Lite buckla på huven, stenskott, smårepor etc (bilen är typ 11 år gammal)
Mätarhuset lyser inte (men mätarna fungerar)
Ena fönsterhissen är lite envis ibland
Centrallås ur funktion
Information om bilen:
Svensksåld (en av ca 20 svensksålda)
19500mil
K&N Typhoon CAI
2,5" Handbyggt Avgassystem med Racekat
JUN Stage 2 Camshafts
JUN Pro Camgears
JUN Titanium Retainers
JUN Double Valvesprings
Finslipade kanaler samt renoverad topp
Styvare främre motorfäste
XTD Steg 1 Koppling
XTD 4,5kg Svänghjul (OEM = 9,9kg)
D2 Coilovers
UR Front Lower Bar
UR Rear Lower Bar
UR Fender Bar
UR Bakre krängningshämmare 19mm Ombyggd (justerbar i 3 steg)
OEM Främre krängningshämmare (28mm)Ombyggd (justerbar i 5 steg)
Justerbara Droplinks med Uniballs F/R
Dropstop bak
AC urmonterad (viktsjäl, medföljer självklart vid sidan av)
Batteriet bakflyttat
Cornerweightad
Viktad
300mm/262mm Brembo Bromsar
Beläggen mattas INTE även när skivan lyser
HEL Stålomspunna bromsslangar
Endless RF-650
Bilen är för närvarande tömd från B-Stolpe och bak pga viktsjäl. Reservhjul och någon mindre tyg/plastdetalj från bagageutrymmet saknas, annars så medföljer allt för att kunna återställa bilen.
Denna bil är snabbare än många motorstarkare/dyrare bilar oavsett om du står vid ett rödljus, närmar dig en rondell i 160km/h eller tar ut den på banan...
Bilen är för närvarande avställd då jag inte hinner bruka den. Förra besiktningen gick dock smärtfritt.
Pris: 70.000
[attachment=34525:1.jpg]
[attachment=34526:2.jpg]
[attachment=34527:3.jpg]
[attachment=34528:4.jpg]
[attachment=34529:5.jpg]
[attachment=34530:6.jpg]
Ytterligare info och bilder
<a href="http://www.garaget.org/?car=49431" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=49431</a>
Senast redigerad av EPHAS den 23 september 2009, 23:11, redigerad totalt 1 gånger.
Robert S
Hej.Junior skrev:De finns inte 1 person på hondaklubben som har kört 1.11 sek på sturup det är jävligt snabbt.
Va har den gått på strippen??
Jag har inte kört den på strippen med tidtagning, bara meningslös gatstrippkörning och då måste jag ha R888 annars bara spinner det
och väsnas... :annoyed:
Tiden sattes med min polare bredvid som klockade (han har hålt på med racing så han är väl relativt noggrann) Självklart skulle
man haft transponder för exakt mätning så man får väl ge och ta 0,5s för hans felberäkning. Kommer inte ihåg decimalen efter 1,11
eftersom det inte känndes fort, så jag brydde inte mig riktigt. Men för er skeptiker, säg 1,11,59 och hans 0,5s i feltryck så 1,12,49 om
någon mår bättre. *lol* Har bara kört på Sturup vid det tillfället, så jag har inte haft möjligheten att testa hur mycket tid jag vunnit på den nya viktningen, men troligtvis någon hundring. Nästa gång jag ska dit så tar jag med mig en transponder så märker vi om min polare klockade
fel eller inte.
För er som undrar så hade jag polaren i pga Cornerweighten så jag tjänade mer på bilens balans, än vad jag förlorade i extra vikt. Numera är bilen
viktad med bly istället och i rätt hörn :prop: Så jag har bättre balans, men även kanske 50-60kg mindre vikt än när han åkte med.
Då är jag nyfiken vem denna "guru" som kört 1.11 är? I vilken bil?
Ställ gärna fler frågor om sådana finnes.
Ha de bäst
Robert S
Läste nyligen i en tråd här på forumet att det tydligen bara ska ha sålt 19 eller 20 Honda ATR i Sverige...
Dags att höja priset till det dubbla då
Ingen som vill bli ny ägare till denna raritet?
Ha de bäst alla!
Dags att höja priset till det dubbla då
Ingen som vill bli ny ägare till denna raritet?
Ha de bäst alla!
Robert S
han menade självklart att ingen har kört snabbare än 1.11 på sturup från hpc 
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Shit vad nice... kanske dags att behålla den... :wub:Elvis_EG2 skrev:han menade självklart att ingen har kört snabbare än 1.11 på sturup från hpc
Då är det ju nästan bud att ta ut den till sturup den 10 Juni igen och komma under 1:11 då
Har ju bara blivit körningar med Miatan på sistone...
Självklart enligt Murphys lag kommer något strula och jag kommer köra typ 1:35 och sen peta in 2an
istället för 4an och spränga skiten *lol*
Detta var spännande... vilka bilar/folk har kört där? Finns ju rätt många som har duktigt bättre bhp/kg
än mig...
Robert S
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Så fort det finns en tid från en laptimer som säger 1,11 så lägg upp tills dess så är det nog en hel hop med förare som kört bättre.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
Lars P

- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Hör inte till annonsen alls men jag som aldrig kört kollade lite på deras sida om tider
ca. 1.11 är rätt imponerande om man kollar tider andra kört med vilka bilar
Lotus Exige Rejsaträffen 2008
1:10.4
Ginetta G20 Under tävling
1:11.9
Anmäl
Johan von Berens Porsche Boxster (986)
1:12.7
ca. 1.11 är rätt imponerande om man kollar tider andra kört med vilka bilar
Lotus Exige Rejsaträffen 2008
1:10.4
Ginetta G20 Under tävling
1:11.9
Anmäl
Johan von Berens Porsche Boxster (986)
1:12.7
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Där ser man.
Som jag tidigare nämnt var det min polare som satt bredvid som klockade tider med mobilstoppur
Eftersom så pass många ifrågasätter trovärdigheten, börjar jag själv fundera på om det verkligen stämmer, hehe.
Jag hade räknat med en viss felmarginal i hans klockning, men har svårt att tro att jag skulle vara den snabbaste i HPC med
en bil som med all säkerhet inte är den snabbaste i HPC.
Tills jag satt en tid med laptimer, tycker jag därmed att vi låter tiden vara osagd.
Det enda jag vet med all säkerhet, var att under den träningen var det endast två bilar som jag vill minnas vara snabbare.
Den ena av dessa kommer jag inte ihåg, den andra var faktiskt en Racepreppad Accord Type R från Danmark som hade raceslicks,
fullbur och vem fan vet vad mer han hade... han var i alla fall duktigt snabbare än mig.
På den träningsdagen körde det flera "racebilar" med fullbur etc som inte används som gatbilar, jag var även snabbare än dessa. Jag
vet att där fanns bilar från både ERCup och Roadsport.
Värt att tillägga är väl att jag tidigare tävlat i gokart på seriös nivå i 6år...det var några år sedan... men man glömmer inte hur man
kör i första hand.
Stryker tiden i annonsen, då den verkar orelevant pga avsaknad av transponder/riktig laptimer, men självklart skall jag testa med en
sådan när jag får tummarna loss.
Sköt om er alla och kom gärna med fler frågor/funderingar eller BUD
Priset i annonsen är ett riktpris, går att diskutera.
Som jag tidigare nämnt var det min polare som satt bredvid som klockade tider med mobilstoppur
Eftersom så pass många ifrågasätter trovärdigheten, börjar jag själv fundera på om det verkligen stämmer, hehe.
Jag hade räknat med en viss felmarginal i hans klockning, men har svårt att tro att jag skulle vara den snabbaste i HPC med
en bil som med all säkerhet inte är den snabbaste i HPC.
Tills jag satt en tid med laptimer, tycker jag därmed att vi låter tiden vara osagd.
Det enda jag vet med all säkerhet, var att under den träningen var det endast två bilar som jag vill minnas vara snabbare.
Den ena av dessa kommer jag inte ihåg, den andra var faktiskt en Racepreppad Accord Type R från Danmark som hade raceslicks,
fullbur och vem fan vet vad mer han hade... han var i alla fall duktigt snabbare än mig.
På den träningsdagen körde det flera "racebilar" med fullbur etc som inte används som gatbilar, jag var även snabbare än dessa. Jag
vet att där fanns bilar från både ERCup och Roadsport.
Värt att tillägga är väl att jag tidigare tävlat i gokart på seriös nivå i 6år...det var några år sedan... men man glömmer inte hur man
kör i första hand.
Stryker tiden i annonsen, då den verkar orelevant pga avsaknad av transponder/riktig laptimer, men självklart skall jag testa med en
sådan när jag får tummarna loss.
Sköt om er alla och kom gärna med fler frågor/funderingar eller BUD
Priset i annonsen är ett riktpris, går att diskutera.
Robert S
Vet inte om det står någonstans men hur långt har den gått samt har den AC?
EDIT: Såg nu att AC var urplockad. Följer den med vid köp och fungerade den innan?
EDIT: Såg nu att AC var urplockad. Följer den med vid köp och fungerade den innan?
Senast redigerad av Mibbe den 10 juli 2009, 07:28, redigerad totalt 1 gånger.
Henrik Mårdh #248
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*
Tack till
SCRAM
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*
Tack till
SCRAM
Jag hade missat att lägga till milen, annonsen är ändrad nu och den har gått ca 19500 mil.Mibbe skrev:Vet inte om det står någonstans men hur långt har den gått samt har den AC?
AC är, precis som du själv läste, urplockad men allting medföljer. Den fungerade innan
den demonterades och det är inte mycket jobb att montera tillbaka den. Jag monterade ur
den med en polare på typ 15 minuter så även med lite otur så är det någon timmes jobb
om man gör det själv.
Momenten som behöver göras är: (som tidigare nämts så medföljer allt för att kunna återställa den)
- Montera tillbaka kompressorn tillsammans med dess fäste
- Byta tillbaka till den längre remmen
- Montera tillbaka kylaren (bara lossa kylarpaketet som du viker undan för att sedan sänka i AC kylaren)
- Montera tillbaka en liten behållare i alu (vet inte om det lufttork eller vad det kan vara)
- Montera i 3-4 rör
- Fylla på ACn
- Färdigt! Nu har du 10kg extra i fel hörn och inbyggt kylskåp i bilen
Ha det bäst.
MVH Robert
Robert S
EPHAS skrev:Nytt billigare pris innan vintern, 70.000.
Säljer jag den inte börjar jag återställa den till orginal under vintern
Finns även annons på blocket för 79.000, om någon vecka sänks priset även där.
BUD?
Robert S