Ja, nu har jag äntligen blivit Hondaägare igen. Alltså bruksbil då.
Köpte Accorden av PeterG.
Nu till frågan, kan man koppla ur airbagen på passagerarsidan?
Det finns inget nyckelhål vad jag ser men kanske nån säkring.
Ja, hjälp mig.
Accord
-
Peter_Karlsson
- Bil: MB6
- Namn: Peter Karlsson
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Nej det kan du tyvärr inte, airbag fram är ej urkopplingsbar på Accord 2002-2008
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Sätt ungen bak, det är både säkrare och bättre ur körsynpunkt.
Vi har haft David bak hela hans liv (1år) och det har funkat kanon.
Vi har haft David bak hela hans liv (1år) och det har funkat kanon.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
M Scotte
- Kontakt:
Har också Gilbert bak sedan födseln även om jag har urkopplingsbar airbag fram, säkrast bak, han har aldrig klagat.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Sätt en backspegel på bakre ryggstödet så kan du hålla koll. Jag monterade en typ Biltema backspegel för 29:90 på en bräda som jag borrat hål i så den passade mellan bakre nackstödens pinnar. Smart.
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
-
Peter_Karlsson
Jo, men det kommer en liten fjant till snart. I värsta fall får de väl vara bak bägge två då.
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
Inget värsta fall med det, barn fram blir ett störningselement för den som kör, bättre att ha de bak med spegel på nackstödet.
Kör:
Kör:
Vi har alla våra 3 bak, dom har alltid suttit bak (utom mellan grabben som en kort period satt fram när vi hade vår Previa).
Enda problemet med att ha dom bak är att dom 2 älsta kan ryka ihop ibland men det är ju ett helt annat problem
Enda problemet med att ha dom bak är att dom 2 älsta kan ryka ihop ibland men det är ju ett helt annat problem
Kristian, Hondalös.
-
Peter_Karlsson
Sitt still annars får pappa en hjärtattack!
-
mauzer
- Bil: Honda Civic 1,6 diesel
- Namn: Tomas Eriksson
jaha så när dom sitter i bak så blir dom inget störningsmoment?, vi byte accorden mot V70 just för att flytta fram tjejen från baksätet till framsätet, det är hundra gånger enklare att ha koll på dottern när hon sitter brevid,man når nappen om den rymmer, man når favoritleksaken som hon "tappar" osv osv , så nä fram är klart enklast,vi tänkte också att det funkar ha henne bak och det gör det fast det är långt mycket enklare när hon sitter i fram,Krister skrev:Inget värsta fall med det, barn fram blir ett störningselement för den som kör, bättre att ha de bak med spegel på nackstödet.
www.sbgequipment.se
-
M Scotte
- Kontakt:
Vem plockar upp saker som trillar bort under färd??? Inte föraren hoppas jag i alla fall. Om du tappar en cdskiva på golvet letar du också upp den under fård då, eller kanske något man vill ha i dörrfickan på pass.sidan?
Barn sitter säkrast bak, både för sig själv och föraren, har aldrig haft och kommer inte ha barn fram i bilen, och det har inte inneburit några problem alls.
Barn sitter säkrast bak, både för sig själv och föraren, har aldrig haft och kommer inte ha barn fram i bilen, och det har inte inneburit några problem alls.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
När grabben slängde napparna/leksaker så hade jag en arsenal med flera nappar/leksaker jag lätt kunde skicka bak om det bara var han och jag i bilen.
Nu har vi mycket bättre lösning : 7" tft med inbyggd dvd... pippi,bamse,emil,spöket laban.. etc
Nu har vi mycket bättre lösning : 7" tft med inbyggd dvd... pippi,bamse,emil,spöket laban.. etc
Medlem 427
jaha så när dom sitter i bak så blir dom inget störningsmoment?, vi byte accorden mot V70 just för att flytta fram tjejen från baksätet till framsätet, det är hundra gånger enklare att ha koll på dottern när hon sitter brevid,man når nappen om den rymmer, man når favoritleksaken som hon "tappar" osv osv , så nä fram är klart enklast,vi tänkte också att det funkar ha henne bak och det gör det fast det är långt mycket enklare när hon sitter i fram,mauzer skrev:<!--quoteo(post=559619:date=8 Aug 2009, 07:12:30:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 8 Aug 2009, 07:12:30) <a href="index.php?act=findpost&pid=559619"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Inget värsta fall med det, barn fram blir ett störningselement för den som kör, bättre att ha de bak med spegel på nackstödet.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Och det är precis det jag menade med att det är säkrare... har ju hänt otaliga ggr att föräldrar börjar leta napp och kör i diket eller mot rött och liknande... fast du kanske har sådan stenkoll att du aldrig ens vinglar till med bilen när du börjar leta efter den förrymda nappen... själv har jag fått kasta mig åt sidan på hojen när en pappa började leta napp i passagerarsätet och således började preja mig på E4:an... inte så skoj när det går 120km/h. Nästa gång det händer så kan jag lova att jag sparkar på förardörren!
Kör:
Kör:
-
mauzer
- Bil: Honda Civic 1,6 diesel
- Namn: Tomas Eriksson
jaha så när dom sitter i bak så blir dom inget störningsmoment?, vi byte accorden mot V70 just för att flytta fram tjejen från baksätet till framsätet, det är hundra gånger enklare att ha koll på dottern när hon sitter brevid,man når nappen om den rymmer, man når favoritleksaken som hon "tappar" osv osv , så nä fram är klart enklast,vi tänkte också att det funkar ha henne bak och det gör det fast det är långt mycket enklare när hon sitter i fram,Krister skrev:<!--quoteo(post=561686:date=24 Aug 2009, 19:58:57:name=mauzer)--><div class='quotetop'>QUOTE(mauzer 4 24 Aug 2009, 19:58:57) <a href="index.php?act=findpost&pid=561686"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=559619:date=8 Aug 2009, 07:12:30:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 8 Aug 2009, 07:12:30) <a href="index.php?act=findpost&pid=559619"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Inget värsta fall med det, barn fram blir ett störningselement för den som kör, bättre att ha de bak med spegel på nackstödet.
Och det är precis det jag menade med att det är säkrare... har ju hänt otaliga ggr att föräldrar börjar leta napp och kör i diket eller mot rött och liknande... fast du kanske har sådan stenkoll att du aldrig ens vinglar till med bilen när du börjar leta efter den förrymda nappen... själv har jag fått kasta mig åt sidan på hojen när en pappa började leta napp i passagerarsätet och således började preja mig på E4:an... inte så skoj när det går 120km/h. Nästa gång det händer så kan jag lova att jag sparkar på förardörren!
man har nappen på ett nappsnöre då behöver man inte leta man vet ju vart det sitter, försök göra det när ungen sitter ibaksätet, helt omöjligt när man kör samtidigt, och nä det är klart att jag inte vinglar när jag kör
www.sbgequipment.se
En liten fråga in i disussionen?
Finns det bakåtvända stolar för baksätet?
Jag ser inte riktigt samma argument här som på
<a href="http://www.ntf.se/konsument/fragekategori.asp?recid=29" target="_blank">http://www.ntf.se/konsument/fragekatego ... ecid=29</a>
Finns det bakåtvända stolar för baksätet?
Jag ser inte riktigt samma argument här som på
<a href="http://www.ntf.se/konsument/fragekategori.asp?recid=29" target="_blank">http://www.ntf.se/konsument/fragekatego ... ecid=29</a>
Senast redigerad av gusman den 27 augusti 2009, 08:28, redigerad totalt 1 gånger.
// Gusman
Jörgen Gustavsson
Medlem: 921
Jörgen Gustavsson
Medlem: 921
-
M Scotte
- Kontakt:
Samma typ av stol som du använder bakåtvänd i framsätet kan oftast användas i baksätet.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Mauzer: Med tanke på hur kasst vissa kör bara de skall pilla på stereon så lär det ju inte underlätta med att leta upp en napp även om den sitter på ett snöre. Eller värsta jag vet, mammor som sitter och gullar med ungen som sitter bredvid.
Vad jag gjorde om David tappa nappen... ingen aning för han tog tummen istället.
Gusman: Du använder precis samma stol. För självklart sätter man inte ett barn under 4år framåtvänd.
Vad jag gjorde om David tappa nappen... ingen aning för han tog tummen istället.
Gusman: Du använder precis samma stol. För självklart sätter man inte ett barn under 4år framåtvänd.
Kör:
Kör:
Jag förstår inte hur man lyckas ha sina barn bakåtvända tills dom är 4, har ni pygmeér eller har dom benproteser?
Skulle våra 2 älsta sitta bakåtvända så skulle dom ha knäna vid hakan, det skulle aldrig funka. Vi har vänt dom när dom börjar få konstig sittställning och blir märkbart besvärade av att inte kunna räta på benen.
Skulle våra 2 älsta sitta bakåtvända så skulle dom ha knäna vid hakan, det skulle aldrig funka. Vi har vänt dom när dom börjar få konstig sittställning och blir märkbart besvärade av att inte kunna räta på benen.
Kristian, Hondalös.
Kristian: Det är väl där som lite sunt förnuft kommer in, när det inte går längre så får man vända på barnet.
Kör:
Kör:
-
Peter_Karlsson
Blev tvungen att vända honom framåt nu.
Han blir vansinnigt åksjuk numer när han sitter baklänges.
Det är rätt skönt att kunna justera passagerarstolen ordentligt igen.
Han blir vansinnigt åksjuk numer när han sitter baklänges.
Det är rätt skönt att kunna justera passagerarstolen ordentligt igen.
-
Carlberg
- Bil: CR-V Executive Aut. 2008
- Namn: Jonas Carlberg
Lustigt vilken typ av trådar som fångar intresset nu mer...
Måste ju få kasta mig in å fråga om någon här har två bakåtvända stolar ( "stor"modell för 1-4 år typ)
i bak och ändå kan köra bilen! (i så fall vad har ni för bil / hur kort är ni)
å följd fråga; nån som vet om det ovan går i nya Accord tourer?
(Kanske stör i tråden men det kan ju även vara av intresse i tråden om man ser till
post nr #6 , visserligen kanske ett babyskydd å en "stor stol" nu men ... )
Måste ju få kasta mig in å fråga om någon här har två bakåtvända stolar ( "stor"modell för 1-4 år typ)
i bak och ändå kan köra bilen! (i så fall vad har ni för bil / hur kort är ni)
å följd fråga; nån som vet om det ovan går i nya Accord tourer?
(Kanske stör i tråden men det kan ju även vara av intresse i tråden om man ser till
post nr #6 , visserligen kanske ett babyskydd å en "stor stol" nu men ... )
Senast redigerad av Carlberg den 31 augusti 2009, 18:56, redigerad totalt 1 gånger.
Jonas Carlberg
Gävle
Gävle
Varför skulle det inte få plats?
Polarn kör med två stolar varav den ena är den största jag sett, den är bakåtvänd, medans sonen åker framåtvänd i en stol som är stor som en normal barnstol... det är i en Civic 1,8 Sport 07:a. Och ja, båda i baksätet.
Det roligaste var när vi konstaterade att det var mer plats i baksätet på Civicen än det var i hans 9-3 som han hade innan. Och även att man fick bättre plats där fram trots den enorma barnstolen bakom sätet.
Polarn kör med två stolar varav den ena är den största jag sett, den är bakåtvänd, medans sonen åker framåtvänd i en stol som är stor som en normal barnstol... det är i en Civic 1,8 Sport 07:a. Och ja, båda i baksätet.
Det roligaste var när vi konstaterade att det var mer plats i baksätet på Civicen än det var i hans 9-3 som han hade innan. Och även att man fick bättre plats där fram trots den enorma barnstolen bakom sätet.
Kör:
Kör:
-
Carlberg
- Bil: CR-V Executive Aut. 2008
- Namn: Jonas Carlberg
Ja, man tycker ju att det borde gå i Accorden också i så fall! jag får väl helt enkelt åka å mäta lite !
Det får helt klart inte plats i vår Legacy kombi och jag tror att det samma gäller för de flesta
bilar, om man tittar in i någon bil med bakåtvändstol i bak(oftast en bakom passageraren) så
skulle inte jag vilja sitta i den framstolen!!
Civicen är ju en något magisk bil !!! den trollar !
Det får helt klart inte plats i vår Legacy kombi och jag tror att det samma gäller för de flesta
bilar, om man tittar in i någon bil med bakåtvändstol i bak(oftast en bakom passageraren) så
skulle inte jag vilja sitta i den framstolen!!
Civicen är ju en något magisk bil !!! den trollar !
Jonas Carlberg
Gävle
Gävle
-
M Scotte
- Kontakt:
Det går i civicen och jazzen, men accorden är tveksamt om det går.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Jag skulle kunna testa med polarns bautastol... jag skojar inte när jag säger att det är den största barnstol jag sett.
David sitter å andra sidan bakom förarstolen... det är en Britax Nordic Freeway.
<a href="http://www.blocket.se/stockholm/Bilbarn ... w=1&last=1" target="_blank">http://www.blocket.se/stockholm/Bilbarn ... &last=1</a>
Och jag sitter bekvämt, jag är 178cm lång. Det är dock Accord 07:a och inte den senaste modellen.
David sitter å andra sidan bakom förarstolen... det är en Britax Nordic Freeway.
<a href="http://www.blocket.se/stockholm/Bilbarn ... w=1&last=1" target="_blank">http://www.blocket.se/stockholm/Bilbarn ... &last=1</a>
Och jag sitter bekvämt, jag är 178cm lång. Det är dock Accord 07:a och inte den senaste modellen.
Kör:
Kör:
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
freeway är den absolut bästa stolen av alla jag testat, och jag har testat många i taxibilarna.
krocksäkerheten ska ju oxå vara av yppersta klass, men de vet man ju inte förrens de smäller
krocksäkerheten ska ju oxå vara av yppersta klass, men de vet man ju inte förrens de smäller
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
vi har älste sonen i pass-sätet å den lille bakom pass-sätet, båda bakåtvända. tycker de funkar skit bra
kör V40-03. så de e inte den största kombin precis. men de funkar tycker ja.
kör V40-03. så de e inte den största kombin precis. men de funkar tycker ja.
JAG SAKNAR MIN HONDA!!!!!!!!!
I'll be back..... som han sa! :D
I'll be back..... som han sa! :D