HPC träff + Konbana

Här diskuterar vi kommande träffar och event, även bankörningar.
Användarvisningsbild
Jim_H
Bil: Crx VT
Namn: Jim Hansson

Mycket bra arrangerat Elvis och Co! Riktigt roligt, första gången jag kör konbana. Lite mer körtid så hade det varit perfekt. Vad kom jag Elvis? Trea i framhjulsdrift eller ännu längre ner? =)
Jim Hansson, Tomelilla. 076-8477392

Jim's Tuning - CPL Racing, Xenocron Tuning Solutions & Tegiwa Imports.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
Chippning av OBD1/OBD0 ECU. Ring eller PM för frågor.
Elvis_EG2
Namn: Elvis

tack jim :) kul att du kom , tänkte väl att de va din crx :D ja kommer inte ihåg men tiderna kommer ut på vår sida n¨n gång i veckan
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Mäcen
Bil: Mazda RX-7 -95
Namn: Marcus Svensson

Superkul att få prova lite mindre konbana med sjuan för första gången. Stor skillnad jämfört med Superstage.
Fick till en hyfsad tid med världens understyrning genom hela 180-gradaren. Gick lite för fort där. :)

Stort tack till Carkings och HPC! Mycket bra arrangerat!

Till nästa gång, som vi diskuterade med er arrangörer, så är det bättre att köra i nummerordning så man slipper line up av bilar. Så har vi alltid gjort när vi hyrt Emmaboda, och det har funkat kanon. Jag vet flera andra klubbar som gör likadant. Är man inte sugen på att köra när det är ens tur meddelar man det till den personen som har numret efter.
Vilken tur (eller tur kanske är dumt att säga) att det inte kom 40 bilar, för då hade det inte blivit mycket körning. Ett maxtak på 20 bilar, helst 15, tycker jag hade räckt gott och väl.

Bivarödrakan har verkligen potential om det rensas upp där (vilket det tydligen ska göras inom kort). Iom att rakan är så pass lång skulle man kunna köra två konbanor samtidigt, och därmed kunna ta in fler bilar. Den ena banan kan vara lite mer teknisk och den andra lite höghastighet á la Superstage. Sen kan man slå ihop tiderna från båda banorna och utse vinnare efter det.

Johan i den vita Integran gjorde verkligen rätt att slänga på r-däcken fram inför sista rundan. Yngve i 323:an blev lite putt på honom då han legat i ledningen inför sista rundan, men fick se sig slagen av Hondan. :)

Henriks Evo gick verkligen fint. Hade varit kul att se hur pass mycket långsammare han var på r-däck. Slicksen borde göra 1-2 sekunder.
Senast redigerad av Mäcen den 23 augusti 2009, 23:56, redigerad totalt 1 gånger.
Elvis_EG2

Mäcen skrev:Superkul att få prova lite mindre konbana med sjuan för första gången. Stor skillnad jämför med Superstage.
Fick till en hyfsad tid med världens understyrning genom hela 180-gradaren. Gick lite för fort där. :)

Till nästa gång, som vi diskuterade med er arrangörer, så är det bättre att köra i nummerordning så man slipper line up av bilar. så har vi alltid gjort när ...

jo håller med dig i allt det du säger,och det ska bli bättringar till nästa körning,

bilder finns uppe på carkings sida

ja johan gjorde verkligen rätt i det, fasen va det fick undan och så fint bilen lät på vtec :D

www.carkings.se
Senast redigerad av Elvis_EG2 den 23 augusti 2009, 23:57, redigerad totalt 1 gånger.
Elvis

Elvis_EG2

Bild
Bild
Bild
Elvis

Elvis_EG2

Bild
Elvis

krollan
Bil: del sol vti-t
Namn: Kristofer Andersson

Det ser ut som ni hade trevligt...Synd att jag inte hade lika trevligt skulle slutat jobba halv ett men kl. 12 fick vi ett ras i en ugn så var inte hemma förens halv tolv igår kväll:S
Kristofer Andersson
medlemnr. 557

Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
Appel

Tyckte det va skitkul att få köra konbana för första gången med Hondan det ska verkligen göras om fast med R-däck . Hade det inte varit så jäklars varmt så hade jag också gjort som Johan o lagt på R-däck inför sista rundan inte för att jag hade kunnat slå han men putsat min egen tid litegran.

Gratz till Johan Svensson "aka" killroy "Integra dc2" till vinsten.
Nuvarande bilar

Honda Integra Type R - 99
Vinterbil Volvo 740 GL -88...trött
Elvis_EG2

ah nu kan jag iallafall veta vilka ni var som va där, men johan kände jag igen då vi träffats tidigare :)
Elvis

Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

ni ser ut att haft redigt kul!

själv satt jag o började lite i min ECU, så till nästa gång (hoppas det blir!) kommer jag!
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Användarvisningsbild
killroy
Namn: Johan Kronvall

Tack alla för en trevlig dag, bra väder och bra folk att snacka med.

Elvis:Tack för dom fina orden :oops: , bra arrangerat som sagt kanske lite mindre personer nästa gång så inte väntetiden blir så lång.

Mäcen:Ja, det blev en väldig skillnad mellan mina skit gatdäck och R-däcken, det var ju lite kaxigt att vänta till sista omgången ;)
Men det var riktigt bra kört av Yngve med de små medlen han hade.

Jim_H:Kul att snacka lite, var mitt uppe i däck byte och stötdämpar justering så det blev lite kort 8)

Appel:Tack, Jocke Ponken :wub: Roligt att du tog ditt mål på under 50 sec, du fick väll 49:47 tillslut.

Hade jag inte gått för snabbt in i sista partiet och bromsat på mig på absolut sista rundan så hade den varit minst en halv sekund snabbare.
Och hade jag fått några rundor till med R-däcken så ska jag tagit mig ner på 44 sec tider.
Nuvarande Hondor:
Honda lös

Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
Elvis_EG2

kommer kanske en körning den 13e igen :)

Nästa gång kör vi med depå nummer som vi kallar fram så slipper man köa
Elvis

Skriv svar