köpa lägenhet?
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Sidospår: Vad fan heter en sån vägg som har typ utbuktande vågigt mönster i sig osv?
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Kontakt:
Det är inte tapet utan det är som spackel som man smetar ut på väggen och sedan målar över så att det blir något mönster.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Med grövre spackel så får du en skrovlig yta om du inte slipar ned den... du kan kirra en tandad spackelspade och köra med det om du vill... du kan bredspackla och sen ta en blöt svamp och dra lätt i svängar... du kan spackla och sen sitta med en spik och dra "fina" ränder om du vill... ja, det är ju bara fantasin som sätter stopp...
Sen om det blir fint vågar inte jag skriva under på.
Sen om det blir fint vågar inte jag skriva under på.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Den väggen jag såg blev GRYM, det var ju en utbildad hantverkare som hade gjort det och det lär inte vara något jag själv gör, jag vill bara veta vad det heter
Nån som vet?
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Jag köpte farmors lägenhet som ligger finns på Värnortsstråket (gamla malmvägen) Det är 3vånings husen bakom Mekonomen.Krister skrev:Thomas: Nice, vart har du köpt lägenhet?
Idag fick jag nyklarna till lägenheten så nu är det min! (okej banken äger en del också)
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
Jag står själv inför situationen att köpa lägenhet i centrala Malmö. 55-85kvm. Efter att ha haft tillfälligt boende och bott i en resväsaka i nätan tre år känns det som det är dags. Jag vill ha något nära den kommande citytunneln. Gärna 20-tals hus eller sekelskifte. Det är det (tyvärr) många andra som vill också. Senaste budgivingen jag deltog i gick till 34k/kvm vilket är ganska mycket med Malmömått mätt. Det är bara att sälja sin själ till banken...
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Vet att det är riktigt svårt att hitta lägenhet under 30 000kr kvadraten i centrum, men dem finns. Kolla runt drottningtorget om du inte redan gjort.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Jag köpte farmors lägenhet som ligger finns på Värnortsstråket (gamla malmvägen) Det är 3vånings husen bakom Mekonomen.Thomas skrev:<!--quoteo(post=564825:date=18 Sep 2009, 10:07:37:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 18 Sep 2009, 10:07:37) <a href="index.php?act=findpost&pid=564825"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Thomas: Nice, vart har du köpt lägenhet?
Idag fick jag nyklarna till lägenheten så nu är det min! (okej banken äger en del också)
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nice, då är vi nästan grannar... bor på andra sidan bagarbyvägen.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
Det blev affär. Nu har man sålt sin själ till banken...
Jag är dock nöjd. Även om det ingalunda är ett renoveringsobjekt finns det lite att göra vilket kanske skrämde bort en spekulanter som ville flytta rakt in. Jag fick den för utgånspriset eftersom säljarna ville ha en snabb affär vilket jag kunde erbjuda.
Jag är dock nöjd. Även om det ingalunda är ett renoveringsobjekt finns det lite att göra vilket kanske skrämde bort en spekulanter som ville flytta rakt in. Jag fick den för utgånspriset eftersom säljarna ville ha en snabb affär vilket jag kunde erbjuda.
-
M Scotte
- Kontakt:
Var blev det då?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
M Scotte
- Kontakt:
Härligt Christopher! Hoppas du blir nöjd.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Jag betalade in handpenningen i fredags och det känns SÅ bra.
Jag har letat bostad i drygt två år. Jag har bott på tillfälliga adresser i nästan tre år det vill säga mer eller mindre i en resväska. En tillfällig sk. hyresvärd kom nästan med hotelser och villa ha extra pengar... Då flyttade jag hem till mamma. Då hade jag 4 timmars pendling varje dag. Klockan ringde 0530. Jag var helt avtrubbad när jag kom hem 2030 på kvällen. Sen kom Det dessutom en finanskris farande och som relativt nyanställd får man sitta lugnt i båten när cheferna har panik i ögonen...
Jag har tittat på säkert över 20 lägenheter och deltagit i flera budgivningar innan denna. Allteftersom visste jag allt tydligare var jag helst ville bo. Bra att veta vad man vill men också lite problematiskt eftersom prisbilden måste samsas med min plånbok. Konsekvensen blev att jag var beredd att gå ner i yta. En annan anledning till att jag ville gå ner i yta var att jag ville kunna fortsätta spara till ett annan plan och dröm i livet som vuxit fram det senaste året.
Tanken var att börja leta bostad efter att jag kom hem från en resa. Detta aktualiserades ännu mer i och med att jag blev uppsagd från mitt nuvarande andrahandsboende. --> Leta bostad! Det var är inte alltför många objekt ute på marknaden och de allra flesta stora treor och fyror. Way out of my reach. Vidare till min olycka fann jag att prset tagit ett stort skutt uppåt. Visningarna var fulla fulla av par med dubbla inkomster och köpfeber i ögonen, beväpnade med lågräntedopade lånelöften mot lilla jag.... Mäklarna myste.
Deltog i en budgiving på en två på 55kvm. Flera budgivare var beredda att betala mer än jag. När jag klev av höll priset nästan på att bli löjligt. Tror till och med att mäklaren blev tagen på sängen.
Så dök då denna lägenhet upp. Av flera skäl ville säljarna ha en snabb affär. Jag visade tidigt mitt seriösa intresse och bjöd utgångspris. Jag befarade att jag skulle hamna i en budgivning igen mot dubbla inkomster. Men just denna helgen var det ett eller två andra liknande objekt (dock renoverade och ordentligt mäklarpiffade) ute på visning och min gissning är att någon eller några av de seriösa spekulanterna även hade ett intresse av avvakta/följa dessa. Resultatet var ingen kom med motbud direkt på måndagen. Mäklaren respekterade säljarnas önskan om en snabb och smidig affär och arbetade inte mer med priset. --> Säljarna valde då att gå vidare med mig.
Säljarna var mycket trevliga människor och jag kan förstå varför de inte ville ha en utdragen säljprocess, oavsett vilket har gjort en bra affär. Jag önskar dem all lycka med sina nya planer. Själv känner jag också stor lättnad och tillförsikt. Det ligger mycket jobb och även en hel del pengar med ordna med alla ytskikt och även kök men detta blir riktigt bra på lite sikt känner jag. Och min andra dröm? Still alive. And it will happen.
Var bara tvungen att skriva av mig lite. Tack för du läste.
Jag har letat bostad i drygt två år. Jag har bott på tillfälliga adresser i nästan tre år det vill säga mer eller mindre i en resväska. En tillfällig sk. hyresvärd kom nästan med hotelser och villa ha extra pengar... Då flyttade jag hem till mamma. Då hade jag 4 timmars pendling varje dag. Klockan ringde 0530. Jag var helt avtrubbad när jag kom hem 2030 på kvällen. Sen kom Det dessutom en finanskris farande och som relativt nyanställd får man sitta lugnt i båten när cheferna har panik i ögonen...
Jag har tittat på säkert över 20 lägenheter och deltagit i flera budgivningar innan denna. Allteftersom visste jag allt tydligare var jag helst ville bo. Bra att veta vad man vill men också lite problematiskt eftersom prisbilden måste samsas med min plånbok. Konsekvensen blev att jag var beredd att gå ner i yta. En annan anledning till att jag ville gå ner i yta var att jag ville kunna fortsätta spara till ett annan plan och dröm i livet som vuxit fram det senaste året.
Tanken var att börja leta bostad efter att jag kom hem från en resa. Detta aktualiserades ännu mer i och med att jag blev uppsagd från mitt nuvarande andrahandsboende. --> Leta bostad! Det var är inte alltför många objekt ute på marknaden och de allra flesta stora treor och fyror. Way out of my reach. Vidare till min olycka fann jag att prset tagit ett stort skutt uppåt. Visningarna var fulla fulla av par med dubbla inkomster och köpfeber i ögonen, beväpnade med lågräntedopade lånelöften mot lilla jag.... Mäklarna myste.
Deltog i en budgiving på en två på 55kvm. Flera budgivare var beredda att betala mer än jag. När jag klev av höll priset nästan på att bli löjligt. Tror till och med att mäklaren blev tagen på sängen.
Så dök då denna lägenhet upp. Av flera skäl ville säljarna ha en snabb affär. Jag visade tidigt mitt seriösa intresse och bjöd utgångspris. Jag befarade att jag skulle hamna i en budgivning igen mot dubbla inkomster. Men just denna helgen var det ett eller två andra liknande objekt (dock renoverade och ordentligt mäklarpiffade) ute på visning och min gissning är att någon eller några av de seriösa spekulanterna även hade ett intresse av avvakta/följa dessa. Resultatet var ingen kom med motbud direkt på måndagen. Mäklaren respekterade säljarnas önskan om en snabb och smidig affär och arbetade inte mer med priset. --> Säljarna valde då att gå vidare med mig.
Säljarna var mycket trevliga människor och jag kan förstå varför de inte ville ha en utdragen säljprocess, oavsett vilket har gjort en bra affär. Jag önskar dem all lycka med sina nya planer. Själv känner jag också stor lättnad och tillförsikt. Det ligger mycket jobb och även en hel del pengar med ordna med alla ytskikt och även kök men detta blir riktigt bra på lite sikt känner jag. Och min andra dröm? Still alive. And it will happen.
Var bara tvungen att skriva av mig lite. Tack för du läste.
Senast redigerad av .Beck den 11 oktober 2009, 13:49, redigerad totalt 1 gånger.
-
M Scotte
- Kontakt:
Nej, men inte allt för långt därifrån, Norregatan.Krister skrev:Erik Dahlberg... var det inte där du bodde förut Martin?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Nej, men inte allt för långt därifrån, Norregatan.M Scotte skrev:<!--quoteo(post=567213:date=7 Oct 2009, 10:32:33:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 7 Oct 2009, 10:32:33) <a href="index.php?act=findpost&pid=567213"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Erik Dahlberg... var det inte där du bodde förut Martin?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Erik Dahlbergsgatan, ett bra val! Där har jag själv bott ca ett halvår. Lugnt o fint o nära till det mesta.
Grattis till köpet.
<!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->Christoffer Perjus<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->-= Fd. Honda Accord -95 =-<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-= Nu Honda Accord 2.4 EXEC =-
<!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->-= Fd. Honda Accord -95 =-<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-= Nu Honda Accord 2.4 EXEC =-