Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Stora tråden om MC
Ziggy: Jag har planer på att köra ned till Mantorp på lördag och kolla lite riktig racing. Söndag skall jag till landet och hälsa på fruns kusin med man, dvs hojkörning till Uppsala... 
Steffo: Jag kan gladeligen rekommendera Michelin Pilot Road. De håller ungefär 1000mil medans Pilot Sport håller ca 500mil. Jag kör själv med Pilot Road 2CT (2 komponentsdäck) som har fått bäst i test några år i rad... finns de som kör det däcket på bana också.
Dani: Fan vad skoj. Jag hade mina körlektioner i likadant väder, det suger men å andra sidan så är du väl förberedd när det regnar sen när du kör din egna hoj. Vet de som aldrig övningskörde i regn och som inte ens vågar ut med hojen för det kan mulna på lite... fjantar!
Steffo: Jag kan gladeligen rekommendera Michelin Pilot Road. De håller ungefär 1000mil medans Pilot Sport håller ca 500mil. Jag kör själv med Pilot Road 2CT (2 komponentsdäck) som har fått bäst i test några år i rad... finns de som kör det däcket på bana också.
Dani: Fan vad skoj. Jag hade mina körlektioner i likadant väder, det suger men å andra sidan så är du väl förberedd när det regnar sen när du kör din egna hoj. Vet de som aldrig övningskörde i regn och som inte ens vågar ut med hojen för det kan mulna på lite... fjantar!
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
NOTE TO SELF:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
. ha alltid bägge hjulen i backen när du möter en polisbil
<a href="http://img9.imageshack.us/i/dsc00425vw.jpg/" target="_blank">
</a>
vi dividera om 1 hjul i luften e vårdslöshet i trafik, men de vet jag att det inte är o de var polisen osäker på så det fick vara
fick bara böter för regskylten, ingen för avsaknad av belysning till den eller mina "backspeglar" eller slipon, så kan de gå om inte haspa e på, men nu e de nog dags o bygga om så skylten hamnar längre bak igen
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
. ha alltid bägge hjulen i backen när du möter en polisbil
<a href="http://img9.imageshack.us/i/dsc00425vw.jpg/" target="_blank">
</a>vi dividera om 1 hjul i luften e vårdslöshet i trafik, men de vet jag att det inte är o de var polisen osäker på så det fick vara
fick bara böter för regskylten, ingen för avsaknad av belysning till den eller mina "backspeglar" eller slipon, så kan de gå om inte haspa e på, men nu e de nog dags o bygga om så skylten hamnar längre bak igen
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Körde hem hojen till päronen i helgen och gjorde iordning den för vintervilan. Jag såg till att köra ordentligt innan jag ställde undan den och jag måste bara säga. Fy fan vad roligt det är att köra i Sörmland! Nästan tomt på trafik och kurviga vägar överallt.
För första gången kunde jag ligga och mata växlar när växelindikatorn lyser och bara ösa! Så sjukt roligt har jag inte haft sedan jag tog körkort tror jag!
Jag upptäckte också att ju snabbare det går desto stabilare och mer pålitlig känns hojen. Det är fan mindre dramatiskt att köra fort än att ligga och smyga. Det är som att chassit behöver ordentligt med tryck i kurvorna för att funka som det ska.
Jippie!!!!!
nu ska jag leva på detta till nästa säsong.
För första gången kunde jag ligga och mata växlar när växelindikatorn lyser och bara ösa! Så sjukt roligt har jag inte haft sedan jag tog körkort tror jag!
Jag upptäckte också att ju snabbare det går desto stabilare och mer pålitlig känns hojen. Det är fan mindre dramatiskt att köra fort än att ligga och smyga. Det är som att chassit behöver ordentligt med tryck i kurvorna för att funka som det ska.
nu ska jag leva på detta till nästa säsong.
Senast redigerad av Steffo den 28 september 2009, 14:47, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Kontakt:
Tack sötnos!
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Klarade du det Dani!?
Grattis som fan till kortet isf!
Grattis som fan till kortet isf!
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Dani
- Kontakt:
Klart jag gjorde, flygande färger ju 
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Grattis Dani! Perfekt att klara det nu i höst. nu kan du kan köpa hoj när det är höstpriser på hojjarna, det är bara välja o vraka..
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
GRATTIS Dani! Nu är det bara se fram emot våren. 
Steffo: Jag körde också i Sörmland i lördags... drog till Mantorp via Katrineholm (57) och sen till Norrköping (55)... lite roligare än att bara nöta E4:an hela vägen (som jag gjorde på hemvägen). Visst svänger det bra och man kan ändå hålla ett hyffsat tempo.
Steffo: Jag körde också i Sörmland i lördags... drog till Mantorp via Katrineholm (57) och sen till Norrköping (55)... lite roligare än att bara nöta E4:an hela vägen (som jag gjorde på hemvägen). Visst svänger det bra och man kan ändå hålla ett hyffsat tempo.
Kör:
Kör:
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
Nästa gång du drar åt det hållet måste du köra över Enköping, Strängnäs, Eskilstuna, Julita, Katrineholm. Jag antar att du körde söderut (Gnesta, Flen, Katrineholm) nu?
Om du kör norröver så har du en tråkigare väg till Eskilstuna, men mellan Eskilstuna och Julita finns en kurvig väg som är renoverad med ny asfalt för något år sedan och som är min klara favorit alla kategorier just nu. 4 mil kurvig väg men inte långsamma knixiga kurvor utan mer högfartskurvor med mycket häng!
Om du kör norröver så har du en tråkigare väg till Eskilstuna, men mellan Eskilstuna och Julita finns en kurvig väg som är renoverad med ny asfalt för något år sedan och som är min klara favorit alla kategorier just nu. 4 mil kurvig väg men inte långsamma knixiga kurvor utan mer högfartskurvor med mycket häng!
Senast redigerad av Steffo den 29 september 2009, 17:45, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
- Dani
- Kontakt:
Tack killar men jag lär inte köpa MC i år, kanske nästa år det beror på hur ekonomin ser ut. Jag ska köpa lägenhet vilken dag som helst förhoppningsvis och då blir det tight med pengar när man har en lägenhet, en dyr jävla BMW och dessutom en ev. MC så jag avvaktar och ser hur ekonomin ser ut till våren. Lyckas jag spara en del pengar så köper jag MC men jag vill inte låna mer pengar, det räcker med lån på boende och bil. Ev. säljer jag caben och då löser jag lånet på bilen och köper en MC men jag vill ha en nyare MC med ABS (ja ni får kalla mig kärring hur mkt ni vill men jag inser min begränsning och vill inte dö riktigt än) och som ska vara snygg så det lär kosta 50-60K.
Den som lever får se, kortet har jag iaf
Den som lever får se, kortet har jag iaf
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Steffo: Får bli nästa sommar, blir nog inga fler tripper ned ditåt den här säsongen. Och i helgen så var det fokus på Mantorp och inte att köra norrut... vart ju trots allt 49mil som det var redan. 
Dani: Jag vet, så jobbigt att dö varje gång man är ute och åker... du skall bara veta.
Seriöst, kolla på en Honda Hornet... de finns med ABS och håller ett lågt pris och skall vara sköna att köra... du är ju ändå ute efter nakenhoj om jag inte minns helt fel. Annars har du ju också Kawa ER-6, europas mest sålda MC, så den lär du kunna hitta för en billig peng.
Dani: Jag vet, så jobbigt att dö varje gång man är ute och åker... du skall bara veta.
Seriöst, kolla på en Honda Hornet... de finns med ABS och håller ett lågt pris och skall vara sköna att köra... du är ju ändå ute efter nakenhoj om jag inte minns helt fel. Annars har du ju också Kawa ER-6, europas mest sålda MC, så den lär du kunna hitta för en billig peng.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Haha jag VET att man inte dör varje gång
men jag vill förbättra mina odds och det är just Hornet jag har siktet inställt på men jag ska ta och provköra en tilll att börja med, man kanske hatar den efter det. Jag har tittat mkt på Kawasakin med men...varför köpa annat än det bästa?
Det stämmer att det är nakenhoj jag är mest sugen på, bra prestanda, lättkörd och billiga att äga väger TUNGT i mitt fall. En -07 Hornet 600 får jag betala ca 4.500:-/året i helförsäkring för hos IF Märkesförsäkring. Trodde jag skulle få ge minst 10K men nu är det inte ens värt att fråga vad de vill ha om den står på farsan, bara att teckna och se glad ut om man köper en sån.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Jag ville också ha en hoj med ABS i början men nu kvittar det, man kan bromsa hårdare än man vågar om man har bra däck, jag har inte lyckats låsa framdäcket än, den vill bara upp på framhjulet vid för hård inbromsning.
Köp en hoj med insprutning. Det stör mig rätt mycket att behöva choka för att få igång motorn, det känns så 80tal.
Köp en hoj med insprutning. Det stör mig rätt mycket att behöva choka för att få igång motorn, det känns så 80tal.
Civic VT championship white (såld)
Dani: Om du är ute efter ekonomin så bör du åka och provköra en BMW F800S/ST/R... mycket hoj för väldigt rimliga pengar.
S = Sport
ST = SportTouring
R = Naken (misstänker Raw eller nåt annat skoj på Tüska)
S = Sport
ST = SportTouring
R = Naken (misstänker Raw eller nåt annat skoj på Tüska)
Senast redigerad av Krister den 30 september 2009, 07:05, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
BMW.n är ju cool och snygg tills man ser fronten, FYFAN vad fula strålkastare. Den går fetbort, dessutom är det inte en Honda 
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Exakt, så när ska du ändra din signatur? 
- Dani
- Kontakt:
När jag får en S2000 -06 med fullskinn, elmanövrerade sportstolar, klimatanläggning, farthållare, backvarnare, avbländningsbar backspegel mm mm mm för under 170.000:- så säljer jag BMW.n utan att tveka. Tills dess så glider jag runt och är "den där utlänningen som tror han är nåt för han kör BMW"
Nog för att jag älskar Honda men får man ett såpass bra erbjudande som jag fick att köpa min Cab genom jobbet för pisspengar, då slår jag till 
Jag har ju kört BMW 650GS på körskolan och den va kasst växlad och man kunde knappt krypköra på tvåan utan att skiten ville dö och vibrera sönder. Skönt så sett att slippa växla så mkt i stadstrafik för det räcker att köra med tvåan om man vill i upp till 50 men njae...inget jag skulle vilja köra jämt.
Jag har ju kört BMW 650GS på körskolan och den va kasst växlad och man kunde knappt krypköra på tvåan utan att skiten ville dö och vibrera sönder. Skönt så sett att slippa växla så mkt i stadstrafik för det räcker att köra med tvåan om man vill i upp till 50 men njae...inget jag skulle vilja köra jämt.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Du kan inte ta med körskolans hojar i hur de är att köra... deras hojar är i stort sett alltid sönderkörda, hastigt underhållna och sällan i skick som den skall.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Det kan jag köpa men just den här körskolan är kunder hos oss då de har uteslutande BMW både på bil och hojsidan och de håller verkligen efter deras grejer. De är petnoga med service och reparationer och det handlade inte så mkt om att hojen var sliten utan den var skumt växlad och för mjuk i chassit. Hojen jag körde på hade bara rullat 600mil och var en -09a så den var väldigt fräsch för övrigt.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Men som sagt, testa en F800... S/ST/R spelar inte så stor roll om du är ute efter att kolla hur modellen känns att köra... Själv vart jag inte så förtjust i den då jag tycker den dels var för snäll, för tråkig och för bekväm... jag ville ha något mer aggressivt i motor och chassie.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Men den är ju snorful framifrån 
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Visst är den det, men det är alltid bra att provköra många varianter för att verkligen känna vilken hoj man vill ha.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Absolut jag är med dig där!
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Själv är jag vansinnigt sugen på att prova nya Honda Fury... men jag har aldrig kört custom, men får se om jag inte provar ändå. 

Senast redigerad av Krister den 30 september 2009, 16:08, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör:
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Tänkte faktiskt provköra en VTX1800 någon dag. Lär vara lite kontrast till CBR1000RR 
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
VTX:en får till och med en bilkille som mig att vilja ta körkort och köpa! Så läcker.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
joakim: Absolut, men denna tycker jag även ser riktigt fräck ut för att vara helt standard... 
Kör:
Kör: