Tillbaka till ämnet.
Skriv ned alla era tankar om hinder som måste överbryggas för att göra detta möjligt. Precis allt ni kan komma på.
Min förhoppning är att inte detta ska förbli ett luftslott, utan att man kanske i alla fall börjar någonstans, time attack kan vara ett steg, men jag tror mer på Challenge/SS tävling som en mjukstart, efter det måste vi försöka få in något moment av time attack på ett pass på vanliga körningarna. Tror det kan locka fler att testa.
Att köra time attack utan att det är annonserat är något som jag verkligen inte vill ska förekomma på bankörningarna, det kan gå riktigt illa. Det är väl så läget är idag när alla har egna typer av tidtagning. Bättre då att avdela en del av ett pass eller ett pass till denna körning och få bort tidtagningen resten av dagen.
Honda Challenge/Time Attack
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Mycket intressant tråd, som det nämnts tidigare den bästa på länge. Jag VILL också detta, och tror också att det är bra med en mjukstart nästa år med någon sorts poängliga för Challenge/SS där man tar hänsyn till Effekt/viktförhållande till bilarna och får ett visst poäng gentemot hur bra tid man kört.
En enkel sak för att hålla kvar de som verkligen är intresserad av märket Honda är att höja medlemsavgiften så har man redan kommit en bit på vägen med ekonomin. Och detta med en speciell "sektion" för racing var väldigt smart, se bara på mx-5 racing club. De har startat/ska starta en serie för gatbilar med olika konbanor och det kommer bli en tabell vardera för gatdäck och r-däck. Så får man olika poäng precis som i riktig racing, men det ska såklart vara på lika villkor, som nämnts många gånger tidigare.
En enkel sak för att hålla kvar de som verkligen är intresserad av märket Honda är att höja medlemsavgiften så har man redan kommit en bit på vägen med ekonomin. Och detta med en speciell "sektion" för racing var väldigt smart, se bara på mx-5 racing club. De har startat/ska starta en serie för gatbilar med olika konbanor och det kommer bli en tabell vardera för gatdäck och r-däck. Så får man olika poäng precis som i riktig racing, men det ska såklart vara på lika villkor, som nämnts många gånger tidigare.
Jim Hansson, Tomelilla. 076-8477392
Jim's Tuning - CPL Racing, Xenocron Tuning Solutions & Tegiwa Imports.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
Chippning av OBD1/OBD0 ECU. Ring eller PM för frågor.
Jim's Tuning - CPL Racing, Xenocron Tuning Solutions & Tegiwa Imports.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
Chippning av OBD1/OBD0 ECU. Ring eller PM för frågor.
Ja tycker att man borde kunna tjäna en extra peng på medlemsavgiften om man gjorde det valbart att tex Standard medlem kostar 300kr och sen att man kan ha någon annan typ av "Challange" medlem eller likanande som kostar 1000kr men det måste ju isf finnas någon fördel med att vara "Challenge" medlem eller om man kanske ska kalla det "Time Attack" medlem. Sen kan man ju ha en anmälnings avgift på varje deltävling och i slutet av serien har man någon typ av pris utdelning som kanske HPCs samarbetspartners kan vara med och delta i.
Jag tycker iaf att hela idén verkar rolig och vettig, klubben måste iaf anse att det har gått utför dom senaste åren med väldigt mycket medlemsavhopp av våra gamla rävar och det vore kul om vi kunde lyckas föra tillbaka den gamla andan som fanns förr.
Jag tycker iaf att hela idén verkar rolig och vettig, klubben måste iaf anse att det har gått utför dom senaste åren med väldigt mycket medlemsavhopp av våra gamla rävar och det vore kul om vi kunde lyckas föra tillbaka den gamla andan som fanns förr.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
-
Bongo
- Bil: Crx/Civic
- Namn: Daniel Fernerö
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
De låter riktigt intressant jag ska ta & fördjupa mig i de hela.
/Danne
/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Att klassa in medlemmarnas bilar efter vikt effekt förhållande är helt omöjligt
Detta kräver våg och bromsbänk.
Det har alltid varit spekulationer om vem som är snabbast i klubben i ss och på bana m.m. Då detta är otroligt svårt att utföra på lika premisser så kan man helt enkelt skita i jämnlikheten, precis som i superstage.
Förslaget är att man undet året har 3-4 konbane träffar I norr, mellan och södra sverige då alla köra en exakt likadan bana oavsett vart man i landet befinner sig. Detta kommer att skapa mycket spänning och många inlägg på forumet. Detta toppas sedan av på årets slut med en Grand finale där de 4st snabbaste från varje region tävlar indviduellt mot varandra.
1,2 och 3:an får äran och vandrigspokal att pryda hyllan med.
Jag anser helst att det bara skall vara 1klass, där alla åker. Om man promt vill ha indelning så gatdäck eller r-däck borde räcka.
Problemet med SS är att det är få ställen man kan rigga dena bana på, därför vore det bättre med en HPC Challenge bana istället, som vi då så klart anpassar till ytorna vi har tillgång till.
Detta kan även minska skillnaden mellan grovt moddade bilar och orginal, om man tex bygger en väldigt tvära svängar och korta avstånd mellan konerna. Frågan är bara hur rolig den banan blir. :yawn:
Summa sumarum: Likadana konbanor i norr, mellan och södra sverige, 3-4 deltävlingar innan Grand finale, nästa final går på vinnarens hemma arena
dvs STOCKHOLM.
Det har alltid varit spekulationer om vem som är snabbast i klubben i ss och på bana m.m. Då detta är otroligt svårt att utföra på lika premisser så kan man helt enkelt skita i jämnlikheten, precis som i superstage.
Förslaget är att man undet året har 3-4 konbane träffar I norr, mellan och södra sverige då alla köra en exakt likadan bana oavsett vart man i landet befinner sig. Detta kommer att skapa mycket spänning och många inlägg på forumet. Detta toppas sedan av på årets slut med en Grand finale där de 4st snabbaste från varje region tävlar indviduellt mot varandra.
Jag anser helst att det bara skall vara 1klass, där alla åker. Om man promt vill ha indelning så gatdäck eller r-däck borde räcka.
Problemet med SS är att det är få ställen man kan rigga dena bana på, därför vore det bättre med en HPC Challenge bana istället, som vi då så klart anpassar till ytorna vi har tillgång till.
Detta kan även minska skillnaden mellan grovt moddade bilar och orginal, om man tex bygger en väldigt tvära svängar och korta avstånd mellan konerna. Frågan är bara hur rolig den banan blir. :yawn:
Summa sumarum: Likadana konbanor i norr, mellan och södra sverige, 3-4 deltävlingar innan Grand finale, nästa final går på vinnarens hemma arena
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
-
M Scotte
- Kontakt:
Är alla beredda på att åka ned till Skåne alla år denna tävlingen hålls så är det ok med mig=)
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Kommer jobba på så många körningar som möjligt på superstage! Ser fram imot ett möte mellan Erik, Fodden, Scotte, Johan Foz och vore skit grymt om även Fege fick tag på vettigt material till superstage. Självklart kommer finalen att gå på superstage i emmaboda :prop:
Jeremia Gadd
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Lämpligt svar = Ingen å IngenM Scotte skrev:Vem håller igång klubben numera? Vem driver den framåt? Sätt in lämpligt svar:
Och angånde HPC challenge grejjs så fick jag ju kalla handen när jag förslog en sån "CUP" på ledningsforumet förra vintern. Så det känns som det går i stöpet den här gången åxå,
Det kan säkert lösas med då krävs det att du Martin och Anders å alla andra seriösa bantorskar går ihop och och försöker lösa frågan.
Jag har absolut inte min motivation kvar längre, hoppas den kommer tillbaka under vintern dock.
Mvh Jimmy
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
- Jalle
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
Kan vi inte göra som dom gjorde på jdm-träffarna (som supraklubben anordnade). Vanlig körning på förmiddagen uppdelat som idag med rutinerade och orutinerade sen efter lunch körs timeattack med de 3-4 snabbaste från varje klubb. Man korar det snabbaste ekipaget samt snabbaste klubb där man lägger ihop de 3 snabbaste tiderna från varje klubb. Sen fortsätter körningen som vanligt. Verkar ha fungerat bra för dom så varför inte för oss..
Asse vet jag har varit på sådan träff han kanske har något att tillägga? Regler för dessa körningar var väl bara besiktigat och r-däck får användas.
Då skall det givetvis vara så att det endast är hondor som kör för hondaklubben osv, fordar för forklubben osv.
Jag tycker absolut att något sånt här skulle piffa upp våra banträffar. Tror det skulle vara hyffsat intressant även för dom som inte kör.
Tror även att det skulle bli variation på de som kör timeattacken, då de snabbaste inte kör på alla körningar utan andra skulle få chansen imellanåt samt att olika ekipage är olika snabba på olika banor och på olika underlag, regn mm.
Asse vet jag har varit på sådan träff han kanske har något att tillägga? Regler för dessa körningar var väl bara besiktigat och r-däck får användas.
Då skall det givetvis vara så att det endast är hondor som kör för hondaklubben osv, fordar för forklubben osv.
Jag tycker absolut att något sånt här skulle piffa upp våra banträffar. Tror det skulle vara hyffsat intressant även för dom som inte kör.
Tror även att det skulle bli variation på de som kör timeattacken, då de snabbaste inte kör på alla körningar utan andra skulle få chansen imellanåt samt att olika ekipage är olika snabba på olika banor och på olika underlag, regn mm.
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Funkade hur bra som helst med time attack med Supraklubben.
Nackdelen är att det blev väldigt lite körtid på em då time attack kördes, skulle inte funka på våra träffar med så många bilar.
Mitt förslag är att köra 3 pass / timme på våra banträffar:
1: oerfarna/nybörjare
2: vana banåkare men utan tidtagning
3: högt tempo, tidtagning tillåten
Nackdelen är att det blev väldigt lite körtid på em då time attack kördes, skulle inte funka på våra träffar med så många bilar.
Mitt förslag är att köra 3 pass / timme på våra banträffar:
1: oerfarna/nybörjare
2: vana banåkare men utan tidtagning
3: högt tempo, tidtagning tillåten
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Problem 1 är väl att klubben bara har en egen banträff vilket innebär att våra samarbetsklubbar måste också vara med på allt detta. Går det att få med nuvarande alternativt skaffa nya partners.
Problem 2 är nog säkerhet dvs. att alla tävlande måste ha bur, riktiga FIA bälten/stol, personlig utrustning etc vilket förmodligen gör deltagarlistan ganska tunn
Problem 3 kan vara försäkring, tillåter SMA tävlingskörning? Vad krävs på säkerhetsfronten för att försäkringen ska gälla?
Tyvärr gäller väl samma problem alla tävlingsformer dvs. även time attack
Dessutom tror jag tyvärr det är väldigt få i klubben som vill köra riktiga och täta rejs. Dom flesta har ju trots allt en fin och dyr kaross. Därmed känns time attack på våra vanliga banträffar som den enda tävlingsformen som kan få "tillräckligt" med deltagare.
Men jag tycker inte ni ska lyssna på mig eftersom jag kör ändå max 20mil för en tävling dvs. Anderstorp, Kinnkulle, Gelleråsen och Mantorp är uteslutet för min del. Men om en time attack/challenge skulle dyka upp på knutan eller sturup är jag tokpå!
Problem 2 är nog säkerhet dvs. att alla tävlande måste ha bur, riktiga FIA bälten/stol, personlig utrustning etc vilket förmodligen gör deltagarlistan ganska tunn
Problem 3 kan vara försäkring, tillåter SMA tävlingskörning? Vad krävs på säkerhetsfronten för att försäkringen ska gälla?
Tyvärr gäller väl samma problem alla tävlingsformer dvs. även time attack
Dessutom tror jag tyvärr det är väldigt få i klubben som vill köra riktiga och täta rejs. Dom flesta har ju trots allt en fin och dyr kaross. Därmed känns time attack på våra vanliga banträffar som den enda tävlingsformen som kan få "tillräckligt" med deltagare.
Men jag tycker inte ni ska lyssna på mig eftersom jag kör ändå max 20mil för en tävling dvs. Anderstorp, Kinnkulle, Gelleråsen och Mantorp är uteslutet för min del. Men om en time attack/challenge skulle dyka upp på knutan eller sturup är jag tokpå!
<a href="http://www.welavracing.com" target="_blank">[Wëlav] R a c i n g</a>
-
M Scotte
- Kontakt:
På tal om det vilka banor är tilltänkta till nästa säsong?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Okyu

- Namn: Kangwook Yu
- Been thanked: 19 times
Håller med 100%, har tänkt i liknande banor, tror oxå att nåt sånt kan få med många nya "första gången" förare, för det krävs inte mycket för o vara med, en bil som fungerar,personlig skyddsutrustning o sen är man i gång, o alla har nåt o snacka om o sefram emot, o folk kanske blir mer ban inriktade.Richard skrev:Att klassa in medlemmarnas bilar efter vikt effekt förhållande är helt omöjligtDetta kräver våg och bromsbänk.
Summa sumarum: Likadana konbanor i norr, mellan och södra sverige, 3-4 deltävlingar innan Grand finale, nästa final går på vinnarens hemma arenadvs STOCKHOLM.
frågan e väl bara, som Richard nämde, hur ska bana ska se ut och om den blir tråkig.
Jag ställer gärna upp och hjälper till om det behövs för att dra igång nåt sånt.
mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0703885999
-
Bongo
- Bil: Crx/Civic
- Namn: Daniel Fernerö
- Been thanked: 11 times
Mantorp som vanligt & vad jag har hört från samarbetspartnerna är de samma banor som i år.
dvs gelleråsen,kinnekulle,anderstorp plus evenuellt en egen anordnad träff på mittsverige som hondaklubben ska ha själva.
/Danne
dvs gelleråsen,kinnekulle,anderstorp plus evenuellt en egen anordnad träff på mittsverige som hondaklubben ska ha själva.
/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
Vad tråkigt, inget Sturup eller Knutstorp nästa år heller 
Senast redigerad av killroy den 24 oktober 2009, 14:50, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande Hondor:
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Knutstorp kör man ju med TPC helt klart.... :punk:
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
-
M Scotte
- Kontakt:
Vill ni gå minus och stå med en bana som knappt någon åker till så är mittsverige det givna alternativet! Varför inte satsa på Sviestad istället?
Eller någon bana man vet av erfarenhet drar mycket folk? Mittsverige har provats och det resultatet vet vi alla.
Riktigt tråkigt att inte Sturup eller Knutstorp är med, både riktigt roliga banor.
Eller någon bana man vet av erfarenhet drar mycket folk? Mittsverige har provats och det resultatet vet vi alla.
Riktigt tråkigt att inte Sturup eller Knutstorp är med, både riktigt roliga banor.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Varför inte köra på Falkenbergs bana? Det är riktigt kul bana(betydligt roligare än tex Anderstorp) och om jag inte har fel HPC har aldrig kört på denna bana? Varför inte prova?
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
- {BÅGEN}

Ja Falkenberg..... :bash:
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
M Scotte skrev:Vill ni gå minus och stå med en bana som knappt någon åker till så är mittsverige det givna alternativet! Varför inte satsa på Sviestad istället?
Vad kostar Sviestad att hyra? Jag tycker inte att man kan säga att det kommer vara samma uppslutning nu som då, visst det kanske blir det men man kan ändå inte ta för givet att det blir det. Vi har väldigt många nya yngre medlemmer som brukar dra omkring runt hela Sverige på olika träffar.
Och hur tänker du med att man går minus? Brukar vi någonstans gå plus när vi hyr en bana? Jag tycker att det kan vara kul att ha en banträff som ligger norr om stockholm för en gångs skull eftersom alla annars ligger söderut bortsett från Gelleråsen.
Mittsverige är väl säkert lika rolig som Sturup eller Knutstorp ändå.
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
När ni talar om riktiga tävlingar.
går det Att anordna Detta henom annat Än SBF?
litet instick som jag upplevt är de hela med bara SBF o vagnsbok som Staller till det.
Att Få en bil vagnsboks bes och SBP klar är ingen lätt match tror jag ....
nästa steg är Att och tid atack riktig racing är inte direkt Samma sak.
Kicken man får är bara o fajtas på Lika vilkor, man kör ihopa lite män
Att man tar en poäng och placering är vårt Mer än bilen som laga går o.
Detta kan jag absolut Int se hur man ska uppleva i en tid atack tävling.
Hoppas docka Att även vi kan Få vara med o Köra med ERcup bilen
för tränings dagar är Något vi saknar som mast: D
PS: ett litet instick är Att vi i Södervidinge racing snackat lite om ifall
Det Inte hade gått o fa i "Tävlings Bilar" under HPC körningarna med
Inte män Köra Samtidigt ev 1 eller kanske 2 pass på 20-30 minuter på en dag.
Detta inspererar även fler till Att ta steget "över" till riktig racing som
är sååå kul:), inget ont om valiga körnignar för utan dom skulle
nog ingen av oss Köra på "riktigt "....
men kör på
vore sjukt kul o få till de ni snackar om, en mindre dröm för många att få tävla mot just Hondor
går det Att anordna Detta henom annat Än SBF?
litet instick som jag upplevt är de hela med bara SBF o vagnsbok som Staller till det.
Att Få en bil vagnsboks bes och SBP klar är ingen lätt match tror jag ....
nästa steg är Att och tid atack riktig racing är inte direkt Samma sak.
Kicken man får är bara o fajtas på Lika vilkor, man kör ihopa lite män
Att man tar en poäng och placering är vårt Mer än bilen som laga går o.
Detta kan jag absolut Int se hur man ska uppleva i en tid atack tävling.
Hoppas docka Att även vi kan Få vara med o Köra med ERcup bilen
för tränings dagar är Något vi saknar som mast: D
PS: ett litet instick är Att vi i Södervidinge racing snackat lite om ifall
Det Inte hade gått o fa i "Tävlings Bilar" under HPC körningarna med
Inte män Köra Samtidigt ev 1 eller kanske 2 pass på 20-30 minuter på en dag.
Detta inspererar även fler till Att ta steget "över" till riktig racing som
är sååå kul:), inget ont om valiga körnignar för utan dom skulle
nog ingen av oss Köra på "riktigt "....
men kör på
vore sjukt kul o få till de ni snackar om, en mindre dröm för många att få tävla mot just Hondor
Senast redigerad av LinusE den 24 oktober 2009, 20:26, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
M Scotte skrev:Vill ni gå minus och stå med en bana som knappt någon åker till så är mittsverige det givna alternativet! Varför inte satsa på Sviestad istället?
En gång är ingen gång Scotte, sist var det dålig uppslutning pga av en himla massa olika anledningar, tex att datumet kom ut väldigt sent och att det var ett dåligt tillfälle att köra just den helgen. En bana man aldrig har provat eller prova på felaktikt sätt kan man ju inte veta om den drar folk eller inte, provar du aldrig något nytt själv eller?
Senast redigerad av Malkolm den 25 oktober 2009, 01:22, redigerad totalt 1 gånger.
-
M Scotte
- Kontakt:
Mittsverige är en av få banor jag inte kört av alla Sveriges banor, en anledning är att den varit i för dåligt skick när det var aktuellt att åka dit för 5-6 år sedan, numera är det för långt då tiden inte räcker till att spendera två dagar på dit/hemresa och en dag på banan.
Vid närmare eftertanke så är det bara Mittsverige, Gotland och Anderstorp jag inte kört.
Enklaste sättet att veta uppslutning är intresset innan man ska åka dit, hur många föranmälningar finns samt hur verkar stämningen.
Sviestad var bara ett förslag för att fånga in en bana som alla har lika långt till.
Xzbatt: På min tid gick vi alltid plus minus noll som sämst, många gånger plus, men det kanske är annorlunda numera. Kolla bokföringen.
Vid närmare eftertanke så är det bara Mittsverige, Gotland och Anderstorp jag inte kört.
Enklaste sättet att veta uppslutning är intresset innan man ska åka dit, hur många föranmälningar finns samt hur verkar stämningen.
Sviestad var bara ett förslag för att fånga in en bana som alla har lika långt till.
Xzbatt: På min tid gick vi alltid plus minus noll som sämst, många gånger plus, men det kanske är annorlunda numera. Kolla bokföringen.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Förra gången Mittsverige va så körde väl även Södervidinge någon avtackning till dej Scotte på parkbanan också? Eller kommer jag ihåg fel?
Micke Fång har inte speciellt nära till Sviestad och det finns faktiskt ganska många som bor norr om sthlm som säkert vill köra en Mittsverige träff. Jag kommer definitivt att åka sålänge bilen fungerar som den ska, anledningen att jag inte åkte sist var pga att bilen var körd av vägen.
Vad gör man för att tjäna pengar på en banträff? Tar betalt av dom som ska köra eller får man hyra ut platser åt rejsa tex?
Micke Fång har inte speciellt nära till Sviestad och det finns faktiskt ganska många som bor norr om sthlm som säkert vill köra en Mittsverige träff. Jag kommer definitivt att åka sålänge bilen fungerar som den ska, anledningen att jag inte åkte sist var pga att bilen var körd av vägen.
Vad gör man för att tjäna pengar på en banträff? Tar betalt av dom som ska köra eller får man hyra ut platser åt rejsa tex?
-
M Scotte
- Kontakt:
Hyr ut platser till friåkare, säljer saker. Finns inte så mycket annat att välja på. Vissa träffar hade vi 15-20 st friåkare på med 500 per skalle. Det gjorde allt som oftast att det gick minst +- 0.
Det finns väl inte ens i närheten så stort underlag för mittsverige som tex Sviestad. Geografiskt är det nog väldigt stor skillnad på vart folk med banintresse finns i Sverige. Om det inte ändrats radikalt så brukade Uppsala vara sista anhalt innan det är lappmark per individ med banintersse, jämfört med söderut.
Edit: Det stämmer med avtackningen, men det var ju ingen av dem som var på den avtackningen som hade varit på mittsverige istället.
Det finns väl inte ens i närheten så stort underlag för mittsverige som tex Sviestad. Geografiskt är det nog väldigt stor skillnad på vart folk med banintresse finns i Sverige. Om det inte ändrats radikalt så brukade Uppsala vara sista anhalt innan det är lappmark per individ med banintersse, jämfört med söderut.
Edit: Det stämmer med avtackningen, men det var ju ingen av dem som var på den avtackningen som hade varit på mittsverige istället.
Senast redigerad av M Scotte den 24 oktober 2009, 22:12, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Angående mittsverige banan så var det dömt att misslyckas från början, många av dom som bor i närheten hade redan ställt av sina bilar. Dom som bokade banan verkade inte förstå att det skiljer på klimatet när man åker 100mil norr ut.
Angående tävlings biten och klassificeringar så tycker jag att det känns väldigt svårt att ha koll på vikt/effekt förhållande. Det borde väl bli enklast att bara köra en min tid. Kör man under min tiden något varv under racet så blir man uppklassad. Inklassningen sker under kvalet och även min tiden bestämms av varvtider från kvalet.
Angående tävlings biten och klassificeringar så tycker jag att det känns väldigt svårt att ha koll på vikt/effekt förhållande. Det borde väl bli enklast att bara köra en min tid. Kör man under min tiden något varv under racet så blir man uppklassad. Inklassningen sker under kvalet och även min tiden bestämms av varvtider från kvalet.
Kristian, Hondalös.
Händer det något eller blev det bara snack av detta? Hondachallange kan ju bli lite tungt att få igång över 1 vinter.
timeattack kanske vore en vettig form för att få igång ett större intresse för bankörnigarna. Kan man kolla upp om 1pass skulle kunna vikas åt detta på mantorp iår? Eller sätter regler stopp för detta?
Folk kör ju det nästan endå med racechrono och driftbox!
timeattack kanske vore en vettig form för att få igång ett större intresse för bankörnigarna. Kan man kolla upp om 1pass skulle kunna vikas åt detta på mantorp iår? Eller sätter regler stopp för detta?
Folk kör ju det nästan endå med racechrono och driftbox!
Jeremia Gadd
Om tidtagning skulle bli tillåten på våra banträffar så kan man ha flera tillvägagångssätt, t.ex:jeremia skrev:Händer det något eller blev det bara snack av detta? Hondachallange kan ju bli lite tungt att få igång över 1 vinter.
Folk kör ju det nästan ändå med racechrono och driftbox!
- Alla som kör med tidtagningsutrustning kör på som vanligt i sina körpass och får lämna in sina tider om på slutet av dagen.
---- problemet blir att avgöra om det är rättvis att jämföra racechronos tider vs. PerformanceBox. (här måste man kanske sätta en miniminivå på 5Hz för GPS-en)
---- nackdel nr2. är att det kan bli ökad risk för olyckor när folk med tidtagning jagar runt ihop med vanlig folk, så detta är inte så lyckat.
- Man avsätter ett eller två pass under dagen för att köra timeattacken med enhetlig tidtagning.
---- nackdelen blir att det kommer att stjäla mycket tid från den allmänna bankörningen, samt av erfarenheten från JDM FaceOff, är att det tar tid att flytta tidtagningssystemet mellan bilarna.
- Man anordnar speciella "TimeAttack"-träffar då man enbart kör på tid.
---- Fördelen är att man kan ta betalt, precos som för SS
---- Säkerheten blir högre med rätt arrangemang
---- Nackdelen blir som vanligt att hitta lämliga datum samt folk som håller i arrangemanget.
Mvh Benci_Hovanyi
- Man avsätter ett eller två pass under dagen för att köra timeattacken med enhetlig tidtagning.
---- nackdelen blir att det kommer att stjäla mycket tid från den allmänna bankörningen, samt av erfarenheten från JDM FaceOff, är att det tar tid att flytta tidtagningssystemet mellan bilarna.
De kan man väl se till att ha själv om man vill vara med??? Är ju inget orimligt krav tycker jag!
Sista passet detta året stog jag flaggvakt å då var det ca 5 bilar som fortfarande körde så då tycker jag att de hade kunnat ske utan problem!
De kan man väl se till att ha själv om man vill vara med??? Är ju inget orimligt krav tycker jag!
Sista passet detta året stog jag flaggvakt å då var det ca 5 bilar som fortfarande körde så då tycker jag att de hade kunnat ske utan problem!
Senast redigerad av jeremia den 14 november 2009, 15:53, redigerad totalt 1 gånger.
Jeremia Gadd
- {BÅGEN}

Om man har en performancebox som man flyttar runt i de olika bilarna så kan de väl inte vara så jobbigt.. Eller??
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3