Jag är övertygad om att min telefon kommer hänga med åtminstone upp till ver 2.5.
Sen får vi se
För att med Open Source så blir det att alla som stödjer det bygger egna frontends och bygger om systemet så pass att det blir svårt att supportera en uppgradering när det väl kommer, som nu.Johan Östensson skrev:Öh, varför skulle det ha nåt med att vissa grejer (det mesta) i Android är open source att göra? Konstig slutsats.
Visst att man skall hålla sig ifrån Samsung men vad händer med HTC´s varianter där de byggt om systemen så rejält då?Charly skrev:Jag tror att detta i första hand gäller G1:an dvs dream... men samsung ska man hålla sig undan ifrån oavsett så att de dabbar sig med sina modeller är skitsamma egentligen.
Jag är övertygad om att min telefon kommer hänga med åtminstone upp till ver 2.5.
Sen får vi se
Det är ju precis samma med Windows-mobilerna eller Symbian som du nämnde själv.Krister skrev:För att med Open Source så blir det att alla som stödjer det bygger egna frontends och bygger om systemet så pass att det blir svårt att supportera en uppgradering när det väl kommer, som nu.
Du har med andra ord ingen som styr upp vad som får ändras och vad som inte "får" ändras just för att alla enheter skall kunna uppdateras när det kommer nya versioner.
Visst att man skall hålla sig ifrån Samsung men vad händer med HTC´s varianter där de byggt om systemen så rejält då?Krister skrev:<!--quoteo(post=570553:date=7 Nov 2009, 18:14:48:name=Charly)--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly 4 7 Nov 2009, 18:14:48) <a href="index.php?act=findpost&pid=570553"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag tror att detta i första hand gäller G1:an dvs dream... men samsung ska man hålla sig undan ifrån oavsett så att de dabbar sig med sina modeller är skitsamma egentligen.
Sen får vi se

Det är ju precis samma med Windows-mobilerna eller Symbian som du nämnde själv.Johan Östensson skrev:<!--quoteo(post=570558:date=7 Nov 2009, 19:08:22:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 7 Nov 2009, 19:08:22) <a href="index.php?act=findpost&pid=570558"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->För att med Open Source så blir det att alla som stödjer det bygger egna frontends och bygger om systemet så pass att det blir svårt att supportera en uppgradering när det väl kommer, som nu.
Du har med andra ord ingen som styr upp vad som får ändras och vad som inte "får" ändras just för att alla enheter skall kunna uppdateras när det kommer nya versioner.
så kör du en civic från 78 också :prop:Martin_P skrev:back to basic, jag hade en nokia 8210 och det var den snyggaste mest perfekta telefonen jag någonsin haft. finns det ingen liknande i modern tappning, storleksmässig osv ????
Ja, precis, men vad har det med open source att göra? Det har absolut hänt förr med "stängda" OS med.Krister skrev:Nope, inte samma sak, här handlar det inte om att du inte kan uppgradera för att telefonen inte håller måttet prestandamässigt, här handlar det om att man gjort telefonen specifikt för en version av programvaran och stödjer inte nästa version helt enkelt

så kör du en civic från 78 också :prop:Charly skrev:<!--quoteo(post=570581:date=8 Nov 2009, 02:41:34:name=Martin_P)--><div class='quotetop'>QUOTE(Martin_P 4 8 Nov 2009, 02:41:34) <a href="index.php?act=findpost&pid=570581"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->back to basic, jag hade en nokia 8210 och det var den snyggaste mest perfekta telefonen jag någonsin haft. finns det ingen liknande i modern tappning, storleksmässig osv ????
jag kör satio. Bra telefon, inget att klaga på. Jag är inte dirket jätte kräsen.Steffo skrev:Någon som testat en SE Satio?
Ja, precis, men vad har det med open source att göra? Det har absolut hänt förr med "stängda" OS med.Johan Östensson skrev:<!--quoteo(post=570588:date=8 Nov 2009, 05:09:24:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 8 Nov 2009, 05:09:24) <a href="index.php?act=findpost&pid=570588"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Nope, inte samma sak, här handlar det inte om att du inte kan uppgradera för att telefonen inte håller måttet prestandamässigt, här handlar det om att man gjort telefonen specifikt för en version av programvaran och stödjer inte nästa version helt enkelt
Jag har inte märkt det tyvärr. Jag kör 1.6G4il1 skrev:Faktum är att ARM Processorn som sitter i de flesta android telefonerna idag är en CPU/GPU kombo.
Däremot är det först med v 1.6 av Android systemet som det tagtits fram "drivrutiner" som hanterar GPU delen.
har haft iphone 3gs nu i 1.5månad och är totaltnöjd med den. sölar inte vid öppning av program el dylikt och det är bara att trycka in sladden i datorn så öppnas allt. dock har jag en apple dator oxå så jag får allt syncat lätt.Kimzz skrev:Nu har ja en fråga till er som vet. HTC touch pro 2 eller nya iphone 3gs??
Jag ska ha den till mitt företag och är i behov att få den att synca 100% med datorn m.m.
Det som jag tycker är bra med HTCn är att det är windows operativsystem den.
Kom med synpunkter.