Du tycker inte att en 15mm spårviddsförändring är lite väl på en CTR? Inget ont om bromsarna, dem är säkerligen kanon,men att både byta hjulbultar, och ha en så pass bred spacers bakom för att lösa problemet, borde gör att du hellre får tillverkat centrumringar till S2k-skivor.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Shit 7.5mm på varje sida..
De känns som att de är as mycket ju..
Hoppas att du skaffar riktiga spacers så du inte skall ha 3st på varandra (för att få till 7.5mm) för de känns inte så bra..
Jag hade försökt fixa till de med S2000 skivor istället..
Jag har inte bestämt någonting vad gäller användandet av spacers eller s2000 skivor. Jag tänkte fråga lite vänligt om Christer har en S2000 skiva att låna ut till att börja med för att se vad det handlar om.
Det är som sagt ett bra tag kvar tills det blir aktuelt att sätta på dessa och det kommer INTE att göras av mig. Bromsarna leker jag inte med på lekman nivå (läs den nivå jag ligger på).
Men vad anbelangar att flytta ut hjulen en centimeter ser jag inga problem med detta på min bil då jag både mätt och kollat med det estetiska ögat. Men jag tror nog att det även är billigare och enklare att göra det med s2000 skivor (skivorna ska iaf bytas/svarvas om) så kostnaderna blir nog desamma om inte billigare att byta skivan.
Någon som har kontakter inom metall svarvning och vet hur man lämnar en vettig arbets order på detta?
Senast redigerad av Little Elk den 25 november 2009, 00:59, redigerad totalt 1 gånger.
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
läs senaste bilsport, gullabo kör autotechs nya Focus RS, de kör med lättare fälgar med Rdäck med en spårviddsänding på 20mm per sida och tjänar bara 0,10s på SS jämfört med gatdäcken på orginalfälgarna. På en bil med McSkitson upphängning är det inte bra att ändra spårvidden.
Hela Västerås är fullt av metallsvarvare är det centrumhålet som ska svarvas upp? eller är den centrumspacers som ska tillverkas?
Åberg skrev:Haha NitraM, klart man fjäskar Och som Freddelicious säger, han har betalat sitt filter själv Jag handlar, han mekar! Vår relation fungerar ypperligt
Filtrena kom för övrigt hem idag, beställde i tisdags kväll. Bra frakttid från england tycker jag
Little Elk skrev:Vettifan vem som e vems bitch. Men en sak är klar, Värmdö kyrkogård ska ha ett stot tack för alla gånger vi fått låna verkstaden för att mecka.
Så på sätt och vis kan man säga att våra bilar är välsignade. Och vem kan säga det?
Det ska dom inte alls, Gustavsbergs kyrkogård däremot! Så länge man inte stökar till eller stör så får vi anställda använda garaget på fritiden
Ni andra är bara avundsjuka på att vi sköter förfiningarna på helig mark
Rostskyddsbehandling.. Imorgon blir det lackbehandling... Har nästan lite dåligt samvete för att jag inte ställt av bilen än... Tur att vi har milt väder här i södra sverige... Hur ser det ut hos er vid nordpolen moosie?
Jackson Racing Supercharger kitt.
Så nu jävlar ska det gå fort men jag måste skaffa ett grenrör och sen står ett BC Spec IV välldigt högt på önskelistan men det ser rätt hopplöst ut...
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04