Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Nu fick även jag uppleva inbrott
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Ja nu skulle man till jobbet i morse så var passagerarrutan knäckt och allt i en jävla röra.
De har stulit stereon, GPS, liten Ipod, en vinterjacka, baslåda, båda slutstegen. Rubbet med andra ord. Fyfan säger jag bara..
De har även repat dörrarna så det ska absolut lackas om. Någon som stått och sparkat lite med grusiga skor eller nåt. Konsollen där stereon sitter är bänd med nån mejsel typ. Allt går på helförsäkringen förutom GPS och ipod som ingen täcker då jag ska ta med dem in över natten. Jag har ju larm så då slipper jag tack och lov självrisken.
Tyvärr kunde jag inte ta bort fronten från stereon så det var väl därför de gick in. GPS och mp3 låg helt osynligt så..
Rödbettan är inne och byter ruta och hämtar imorrn. Sen blir det en sväng till verkstad och besikta skador och sen ska allt repareras. De är partner med f-bolaget och även honda verkstad så det känns tryggt.
Tyvärr har jag inte kvitton eftersom förra ägaren köpt grejerna och han har de inte kvar. Försöker så gott det går med kontrakt och lite bilder jag har men jag har inte mycket som styrker tyvärr.
Så länge dörrarna lackas om och jag får hyfsat vettig ersättning för grejerna så jag kan köpa nytt så blir jag glad. Dock kommer jag fan svetsa fast skiten eller köra in bilen i trapphuset. Låt bli andras grejer, köp eget för helvete!
De har stulit stereon, GPS, liten Ipod, en vinterjacka, baslåda, båda slutstegen. Rubbet med andra ord. Fyfan säger jag bara..
De har även repat dörrarna så det ska absolut lackas om. Någon som stått och sparkat lite med grusiga skor eller nåt. Konsollen där stereon sitter är bänd med nån mejsel typ. Allt går på helförsäkringen förutom GPS och ipod som ingen täcker då jag ska ta med dem in över natten. Jag har ju larm så då slipper jag tack och lov självrisken.
Tyvärr kunde jag inte ta bort fronten från stereon så det var väl därför de gick in. GPS och mp3 låg helt osynligt så..
Rödbettan är inne och byter ruta och hämtar imorrn. Sen blir det en sväng till verkstad och besikta skador och sen ska allt repareras. De är partner med f-bolaget och även honda verkstad så det känns tryggt.
Tyvärr har jag inte kvitton eftersom förra ägaren köpt grejerna och han har de inte kvar. Försöker så gott det går med kontrakt och lite bilder jag har men jag har inte mycket som styrker tyvärr.
Så länge dörrarna lackas om och jag får hyfsat vettig ersättning för grejerna så jag kan köpa nytt så blir jag glad. Dock kommer jag fan svetsa fast skiten eller köra in bilen i trapphuset. Låt bli andras grejer, köp eget för helvete!
Senast redigerad av Yobaman den 21 januari 2010, 14:20, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
-
Kimzz
- Bil: Integra Type-R DC5
- Namn: Kim Huseby
- Been thanked: 1 time
Riktigt tråkigt. Hoppas nu du får lite ersättning för förlorade saker.
Fan så glad man är att man bor långt ut på landet dit ingen hittar, kommer nån som inte är välkommen så åker hagelsprakaren fram.
Fan så glad man är att man bor långt ut på landet dit ingen hittar, kommer nån som inte är välkommen så åker hagelsprakaren fram.
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
- Yobaman
Kimzz skrev:Riktigt tråkigt. Hoppas nu du får lite ersättning för förlorade saker.
Hehe, gamle blysprutan
Om jag får ersättning så jag kan köpa likvärdiga grejer och allt blir lagat så blir jag glad och nöjd. Det är ju därför man har försäkring. Lackning ska det inte vara något snack om och inte heller skada på inredning, det är bara att fixa för f-bolaget men det är grejernas värde som kan strula.
De dumma jävlarna som gör det tänker att "han har försäkring så det gör inget" men det är en massa jobb och inte alls säkert att jag får den ersättning jag har rätt till då jag inte har kvitton så det tål att tänkas på.
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
Fan vad surt att höra, dags att ta en sväng runt och lyssna med dom lokala ligisterna du såg ju ut att kunna ta för dig !?!
Riktigt synd och jag lider med dig, extra synd då din bil såg grymt fin ut det lilla jag såg. Men men det blir säkert bra igen !!
/Jocke
Riktigt synd och jag lider med dig, extra synd då din bil såg grymt fin ut det lilla jag såg. Men men det blir säkert bra igen !!
/Jocke
Fan va surt, man blir så jävla sur när man hör sånt här! Vart stod bilen?
Hoppas verkligen att försäkringsbolaget inte försöker dryga sig nu, finns inget värre än att bråka med försäkringsbolag..
Hoppas verkligen att försäkringsbolaget inte försöker dryga sig nu, finns inget värre än att bråka med försäkringsbolag..
Team222
HPC IRC CREW, SWEDEN
HPC IRC CREW, SWEDEN
- Yobaman
GTBM skrev:Fan vad surt att höra, dags att ta en sväng runt och lyssna med dom lokala ligisterna du såg ju ut att kunna ta för dig !?!
/Jocke
Ta för mig? Ser jag arg ut menar du?
Jo den SKA bli återställd.
Åberg: Stod på min p-plats där jag ser den från v-rum och kök. Trodde den stod säkert där men tydligen inte.
Jo jag hoppas det också, att de ska vara samarbetsvilliga.
Senast redigerad av Yobaman den 21 januari 2010, 14:43, redigerad totalt 1 gånger.
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Surt som fan men du får se det från den ljusa sidan. Nu slipper du sunkig Honda orginallack som inte håller mer än 143mil 
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
Clintan_86
Usch lider med dig, aldrig kul när de förstörs och snor saker ! Du ska se att bilen blir återställd 
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Tråkigt mannen, vet hur det känns.. Man blir helt paff och känner sig våldtagen.
Det där ska nog gå bra med försäkring osv, lycka till!
Det där ska nog gå bra med försäkring osv, lycka till!
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
- Yobaman
Jo jag tänkte att förra ägaren ska skriva ett intyg på vad som satt i bilen vid köp. Det var damen på f-bolaget som sa att det kan vara något. Det måste ju vara det du menar i princip?Welen XLR8 Performance skrev:Larmet då? Gick det? Lider med dig.. Lavemang med taggtråd till sånna knarkar pack..
HAnd skrivna kvitton på begagnade grejjer ska gälla det med hos försäkringsbolagen..
Larmet vet jag inte om det gick men verkar ju vara så att larmet inte låter på dessa bilar? När jag öppnade bakluckan började den blinka och jag larmade av men inget ljud.
Ska nog ta och installera den största jävla mistluren known to mankind så man skiter ner sig när den drar igång
-
stumpen
- Bil: Prelude -92a
- Namn: Fredrik Björkman
fy fan va sunkigt

det med mist luren finns det väl en berättelse om på tpc eller yatzy, kille som satte sirenen i nackstödet med 10-15sek fördröjning så tjuven han sätta sig till ro innan "väckarklockan"
satte igång 
bil ägaren vart tydligen dömd för vållande till bestående mén (tinitus) eller vad brottet heter..?..
det med mist luren finns det väl en berättelse om på tpc eller yatzy, kille som satte sirenen i nackstödet med 10-15sek fördröjning så tjuven han sätta sig till ro innan "väckarklockan"
bil ägaren vart tydligen dömd för vållande till bestående mén (tinitus) eller vad brottet heter..?..
Senast redigerad av stumpen den 22 januari 2010, 09:24, redigerad totalt 1 gånger.
- Yobaman
Nu va ju inte dessa äckel ute efter att sno bilen utan efter prylarna, syns tydligt då de inte ens försökt.
Gäller väl att man i framtiden alltid tar med sig grejer in även om de inte syns och låta handskfack och grejer vara helt öppna och synliga så de fattar att det är tomt. Stereo med löstagbar front ska skaffas nästa gång så då ska det inte finnas mkt att ta och förhopningsvis slipper man få idioter in i bilen mer.
Gäller väl att man i framtiden alltid tar med sig grejer in även om de inte syns och låta handskfack och grejer vara helt öppna och synliga så de fattar att det är tomt. Stereo med löstagbar front ska skaffas nästa gång så då ska det inte finnas mkt att ta och förhopningsvis slipper man få idioter in i bilen mer.
fan va tråkigt
, kolla så det inte blir några lackskillnader på dörre mot skärm och bakskärm... be dem dimma ut det isf..
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
tycker det borde bli lagändring över hur grymma larmen på bilarna får vara. det ska fan va skadligt att stjäla 
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Hade inbrott 2ggr i bilen med handskfack osv helt oppet. De knackade rutan bada gangerna, oppnade bilen och insag att det inte fanns ett jota att stjala.. Trodde tydligen att jag gomt allting under satena?Yobaman skrev:Nu va ju inte dessa äckel ute efter att sno bilen utan efter prylarna, syns tydligt då de inte ens försökt.
Racker att det ar en tillrackligt stor idiot som bestammer sig for att gora inbrottet..
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*