Bromsbackar

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
rickie

Tjo,

behöver nog byta mina Bromsbackar bak på del solen, japp, jag har trummor, verkar vara lite ovanligt? Svårt att hitta, nån som vet om samma som till civic Mått 200x35mm passar?

Fick ombesiktning pga ojämn bromsverkan bak, plockade ner vänster bak, den som tog sämst vid besiktning. Höger tog bra. Hittade en skruv som jag vred på som verkade gänga ut backarna. Körde o gjorde ombes, nu tar vänster bra, men höger tar ingenting (0,2) vad var det för skruv jag hittade? Och vad kan den ha gjort? Nu tar inte ens handbromsen på höger?

OBS, har inte rivigt bort höger ännu för att kolla. kan ju vara så att backarna är dåliga, men varför tog då höger bra vid första kontrollen?

Passar dessa?
<a href="http://www.autobas.net/index.php?PageNa ... eInfo=5:50" target="_blank">http://www.autobas.net/index.php?PageNa ... fo=5:50</a>
Senast redigerad av rickie den 21 januari 2010, 19:58, redigerad totalt 1 gånger.
Nya åket: Honda Civic 1,5 97:a

Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Scorpio86

Ja Civic -92 passar skivbromsarna men då får du ta hela bakvagnen och bygga om
Honda Tekniker.
Åker riktigt bil på sommaren. Audi
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Been thanked: 1 time

har inte civic Lsi oxå trummor bak? kanske det passar kollar på meca.se ser vilken bilmodel som passar
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Användarvisningsbild
Jalle
Bil: Acura TL 2004
Namn: Jari Saren

Spänn ut dom lite på höger sida också så blir det bra, försök o testa så den tar på båda sidor innan du åket till bes.
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
rickie

oki, ska testa det jalle,

scorpi86, nu va det iofs måtten på bromsbackarna jag skrev, att bygga om till skivor är inte aktuellt :console:
Nya åket: Honda Civic 1,5 97:a

Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Skriv svar