Hondata Flashpro

ENBART för motorrelaterade topics
Jante
Bil: Mazda 3 MPS
Namn: Thomas Hempel

Finns det något företag i sverige som säljer Hondata Flashpro till fn2??
Eller måste man köpa från england..
Thomas Hempel
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010

http://www.garaget.org/CTR-Jante
blom_
Bil: Ctr Fn2
Namn: Martin Blomquist

Får man fråga priset?

Finns det några färdiga alternativ till civincon, eller måste denna mappas för att kunna användas?
Follow your nose your nose knows...
blom_

Welen XLR8 Performance skrev:Priset vet jag inte än.. Men som sagt billigare än k-pro men dyrare än flashpro.. Priset kommer antagligen vara samma för fn2 och ep3. Men genom mig har medlemmar rabbat än sålänge i alla fall..

Och hur är det med färdiga mappalternativ till civincon?
Tänkte mest på att flashprons färdiga alternativ till en orörd motor verkar folk svarat väldigt postivt till egenskaperna, så nyfiken på om civinco har någon liknande?
blom_

Welen XLR8 Performance skrev:Det tror jag inte kommer finnas.. Det är inget som borde finnas heller.. Dåkan man lika gärna köra med ett its fun chip..

Det var ju en intressant vinkel. Men tackar för infon!
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Att använda färdiga mappar som finns till Flashpro tycker inte jag är jämförbart med Itsfun chip. Bara om man kör en helt orörd motor, men inte heller då eftersom Itsfun inte kan ändra tex på VTEC.
Att kunna byta mapp till en som är anpassad för olika modifieringar är ju smutt och det funkar ju inte med ett färdigt chip.
Senast redigerad av Steffo den 24 januari 2010, 20:28, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Flashpron är perfekt för den normale fn2 ägaren, finns massor med vettiga utgångmappar så om man inte har trimmat skiten ur bilen så tar det inga hundra bänkningar inte, det gör det inte för någon annan bil heller. Man gör flera ändringar efter varje bromsning. En normal mappning på en fn2 tar 10-20min längre tid än med Kpro och eftersom den kostar halva pengen så har man sparat in det flera ggr om iaf.

Att jämföra itsfunchip med Flashpron är som att jämföra äpplen o päron.

Flashpron är lättarbetad och det finns gott om folk som kan handsakas med den, den är oxå lättsåld på begagnatmarknaden då folk känner till dess funktioner och kvalitet vilket är bra den dag man vill sälja bilen.
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Jag förstod också att det skulle bli diskussion. :)
Skillnaden mellan one chip fits all och nedladdade mappar till sin K-pro/ flashpro är att det inte går att jämföra alls.
I så fall skulle man jämföra med ett nytt chip som är gjort för varje ändring i motorn, dvs ett chip för original motor, ett annat chip som är inställt efter motor med CAI, ett tredje för en motor med CAI, avgas och grenrör etc etc.

Naturligtvis har du rätt i att det är bäst att mappa sin motor i bromsbänk och att det allra bästa är att mappa alla celler. Men frågan är om någon annan än rena tävlingsbilar mappat alla celler för alla olika varvtal och laster?

Alternativet att ladda ner sin mapp från nätet är inte alls dum om man har vett nog att endast ladda ner mappar som testats av mängder av folk och således bevisligen fungerar riktigt hyggligt på mängder av motorer. Någon 100-procentig garanti till att det funkar bra har man ju aldrig, inte ens med en total mappning i bänk eftersom Murphy alltid kan vara framme.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
christer_carlsson
Bil: Accord Type-S
Namn: Christer Carlsson

Jag tror alla är överens om att en mappning för just sin egen bil är bäst...och jag är också ganska säker på att ingen bara tar en mapp de spontant hittat på nätet och dunkar in, utan kollar upp historiken bakom just den mappen och bilen först. Behöver ju inte vara en tjomme :-)

Tycker oxå jämförelsen med ett chip är bra. Det är inget konstigare än alla färdiga chip som finns på marknaden till turbobilarna, finns ju mängder med företag som säljer färdiga chip som dessutom funkar bra om man köper just det kittet de rekommenderar. Tyvärr finns det inget stort utbud till k20 som verkar vettigt, hoppas civinco får fram något bra så det finns fler alternativ.

Sen att det inte är optimalt med en generell mapp hoppas jag alla förstår.

Problemet med it's fun var väl egentligen inte bara att mappen var låst utan att det faktiskt inte funkade så bra heller...har inte alla fakta iofs...flashpro tycker jag spelar i en egen liga just eftersom man kan mappa sin egen bil, som man bör :-) samtidigt som man har möjlighet att köra en standardmapp för det trimmet man har.
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
ape
Bil: Accord EG9
Namn: Antonios Peris

Jante skrev:Finns det något företag i sverige som säljer Hondata Flashpro till fn2??
Eller måste man köpa från england..
Malkolm och även Welen på forumet kan hämta hem.
Kommer själv skaffa en ;)

/Antonios
Antonios Peris

Bilar:
Accord EG9
Lotus Elise S1 -99

Acura RSX *Såld*
FN2 Type R "Icke GT" *Såld*
Civic EU8 VTEC -01 *Såld*
Skriv svar