bilval, igen. HJÄLP

För Topics som ej är motorrelaterade
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

Har ingen som helst ork en enda gång till att sälja privat. ALdrig mer blocket!vill inte en handlare köpa min bil för skäligt belopp så köper jag bil av någon som vill. Enkelt!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

BMW tycker inte att man ska svänga in lite då och då, dock har man något som kallas Konditionsbaserad Service. Det funkar så att datorer i bilen räknar ut hur du kör och anpassar servicebehovet efter det. Det innebär då att du kör utan att göra service i ca 3.000 mil men sedan efter det när miltalen till nästa service tickat ner tillräckligt mkt så kommer servicetillfällena oftast rätt nära efter varann. Det tycker jag oxå är krångligt att behöva göra service två eller tre ggr på ett år men å andra sidan gör man inte nån service på kanske 1.5 till 2 år efter det.

Bara för att förtydliga.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
Hattori Honda
HPC Medlem
Bil: Civic 40th anniv. ed., 2012
Namn: Andreas Engstrom
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Nedde skrev:<a href="http://www.blocket.se/jonkoping/Audi_RS ... =23_11&w=3" target="_blank">http://www.blocket.se/jonkoping/Audi_RS ... _11&w=3</a> annars pruta ner denna haha ^^ på med dragkrok så kan du dra ner en byggnad :D haha
Verkar inte så:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1080

Vet att någon tipsade högre upp, men har du kollat på Legacy? Jag har kört en -07 2,0R med 165hk och tyckte den var trevlig. Får väl också dra en hel del?
Stocktown, Farsta
Civic 40th anniv. ed., 2012

Pflanzgarten stole my virginity

Du borde cykla mer!
PatrikGBG

Ja som Dani skriver, man kan åka in för enbart oljebyte, sen luftfilter nästa gång.
Bra för bilen, dåligt för ägaren haha.

Nej men alltså jag blir inte klok på detta...

det spelar ingen roll vad jag kollar på för alternativ, jag jittar nackdelar med allt.
får väl leta efter den med minst nackdelar!

ha deeeeeeee
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
killroy
Namn: Johan Kronvall

Hattori Honda skrev:<!--quoteo(post=577219:date=14 Jan 2010, 11:29:29:name=Nedde)--><div class='quotetop'>QUOTE(Nedde 4 14 Jan 2010, 11:29:29) <a href="index.php?act=findpost&pid=577219"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><a href="http://www.blocket.se/jonkoping/Audi_RS ... =23_11&w=3" target="_blank">http://www.blocket.se/jonkoping/Audi_RS ... _11&w=3</a> annars pruta ner denna haha ^^ på med dragkrok så kan du dra ner en byggnad :D haha
Verkar inte så:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1080

Vet att någon tipsade högre upp, men har du kollat på Legacy? Jag har kört en -07 2,0R med 165hk och tyckte den var trevlig. Får väl också dra en hel del?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det går istöpet ändå för RS6:an kan man inte registeringsbesiktas med drag, de är inte typ godkända.
De få som har det kommer ifrån Tyskland och missades av bilprovningen vid införandet.
Nuvarande Hondor:
Honda lös

Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
PatrikGBG

nu vet jag väl iofs vad svaren här kommer bli, men de e svårt att motstå.

bilen är skitsnygg (tycker jag o fru), klen motor men det gör mig inte så mkt ärligt talat.
Extremt stor för sin "klass" med MYCKET bra lastutrymme.

Bild

med lite erbjudande och tillval hamnar den på 149.000, och de ger mig 50k i inbyte.

Är riktigt imponerad över kvalitetskänslan i den, visste inte ens att skiten existerade innan ja va inne på volvo idag typ.

Kollar man andrahandsvärdet på tidigare modell så står den sig rätt bra, men de e ingen honda precis...

3 års nybilsgaranti utan förbehåll mer än service.

Känns jävligt schysst, är dock lite orolig över hur den klarar vagnen.
Tidigare modell av megane har ju visat sig vara relativt driftsäker (dock e jag väldigt medveten om riskerna) och denna ska visst ha lyft sig rejält enligt oberoende tester.

Den är såpass intressant att jag inte kan sluta titta i katalogen!

sååå späd på med era idiotstämplar nu så kanske vi ändrar oss haha.
Patrik Andersson #928

Urgammal
Kristian

ska du bara ha den i 3 år så känns det som ett vettigt köp... Vi ska köpa Kangoo till firman, man kan ju inte säga annat än att dom ligger väldigt bra till i pris. Det verkar ju gälla hela modellprogrammet.
Kristian, Hondalös.
Antonio
Kontakt:

Tycker den är riktigt snygg.
Fulast i klassen är dock nya Ford Focus som de visade i dagarna. Vad f-n tänkte dom på?
Vilken gräslig jävla bil....
Antonio Pozzi
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Har vi tur så kommer tystnaden efter mitt inlägg talla sitt tydliga språk.......... Folk blir förstummade av din dumhet slatty.=)

Priset:

Lockande

Utseendet:

Än mer lockande

Ekonomi första tre åren:

Helt ok

Tid på verkstan:

Troligtvis mer än genomsnittet

Frustration över småfel:

Massiv

Andrahandsvärde:

Uselt

Dragbil:

Skojar du? Du ska dra en fet zigenarvagn med en bil som är i storlek invändigt som en jazz, och en utsida som en Civic, med minsta motorn?

Summa: För 100k kan du byta upp dig till en helt ny bil, varför inte egentligen. För det priset får du en instegsmodell av Jazz alt en 3 år gammal Civic, alt en 5 år gammal Accord. Ditt val, jag hade köpt en Accord 2.0 Sport istället.

Om du är seriös, utan inbyte, så skrotar jag fram en halvårgammal Accord 2.0 Tourer Elegance med knappt 2k mil för runt 180 kakor. Du kan alltid ha med den i din kalkyl om du vill. Eller en CR-V 2.0 Elegance motsvarande för ungefär samma.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
PatrikGBG

HAHAHA svar på tal Martin!

Det med verkstad VET ingen här hur de blir med det.Så är det.
Vi kan gissa, men jag tror ärligt talat inte att de e så allvarligt, då jag haft tre nya renaulter (har en kvar).
Kommer du ihåg min gamla Clio?Jag körde den så hårt att jag trodde den skulle ramla isär, men inte ett enda jävla verkstadsbesök blev det på 5 år, sen fick min mor den, och den rullar fint ännu i hennes väninnas ägo.

Som dragbil, håller helt med, men om man ser på det med öppna ögon, hur många mil kör man med vagn, kontra utan?! I mitt fall typ 7%. Det får gå, för den rumpsexar en accord i utseende.

Storleken är inte ens jämförbar med Jazz och civic (förutom baksätet där mina barn sitter i de tre åren)

Jag vet att DU hade köpt en Accord, det är skillnaden mellan oss. Det är inte självklart för mig längre, kalla mig laglös, men den är inte självklar, den är bara jävligt fin, men dyr.

Hade jag haft 180 tusen på fickan, och du hade fått fram en Accord för de pengarna, hade jag definitivt köpt den, men verkligheten är inte sån.

Jag måste kalkylera med en av våra nuvarnade bilar som inyte, annars har jag ej råd.
Blocket i all ära, men den jävla sidan har fått mig att vilja slå folk med tillhygge, jag orkar inte.

SUMMA: Jag talar mycket för denna bil just nu, låt mig sova på saken, men helt dum kan den inta vara!
Inte bäst, inte ens i närheten, men ett okej köp tror jag verkligen!

ps. Hondas designavd har rääätt mkt att jobba med.
Patrik Andersson #928

Urgammal
NeMoo
Bil: Civic ek3
Namn: Robert Rodinsson

Köp en Saab, det speglar ju vår generation, naivt överskattad och utdöende....
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa

Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
PatrikGBG

hahahaha
Patrik Andersson #928

Urgammal
PatrikGBG

uppdaterar lite.
såg renaulten med den utrustningen jag vart intresserad av...herreeeeeegud va ful hahaha!!

nej de blev ingen renault.
Patrik Andersson #928

Urgammal
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

<a href="index.php?showtopic=56326" target="_blank">index.php?showtopic=56326</a>

Köp nu och sluta lipa för fan!
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
PatrikGBG

haha jaaajaaaa
Patrik Andersson #928

Urgammal
Skriv svar