Honda CR-Z Sporthybrid
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
-
Frode85
- Bil: Prelude BA4 1990
- Namn: Frode Altink
- Has thanked: 1 time
sen kan man ju fråga sig hur miljövänliga dessa hybrider är... efter vad man hört om hur miljövidirg tillverkningen (och frakten av material) ska vara... en bekant som chef för ett "viktigt" företag där jag kommer ifrån förklarade varför han hade en prius så här: "det ser bra ut." folk tycker att man är miljömedveten om man har en prius. han är fullt medveten om att det är ett jävla hyckleri, men för honom var det viktigt pga imagen.
enda anledningen som jag ser det är väl att det är en snål bil ur ekonomiskt syfte... men å andra sidan är den dyr att köpa... tror jag behåller min gamla "miljövänliga" CRX ett tag till
enda anledningen som jag ser det är väl att det är en snål bil ur ekonomiskt syfte... men å andra sidan är den dyr att köpa... tror jag behåller min gamla "miljövänliga" CRX ett tag till
-
intothered
- Namn: Christian Homrighausen
+1Antonio skrev:När miljöbilar är på tapeten så undrar jag vad fördelen är med hybrider typ Prius och Insight och CRZ. Det verkar ju hål i huvudet om man jämför med conceptet Volta tex.
Är det inte bättre att ha en stor elmotor som driver bilen framåt med en microdieselmotor typ som bara finns för att ladda elmotorn?
Vet inte hur Volta fungerar och om den kommer ner i utlovade siffrorna på 0,1 liter/mil, men det låter mer logiskt med en sådan hybrid än en stor bensinmotor med en löjligt liten elmotor som hjälp.
Honda har helt klart en intressant grej på miljöbilssidan. Vätgasbilen i USA, men Priustypen av Hybrider fattar jag inte vitsen med om jag ska vara ärlig.
Har länge undrat varför man inte gör en laddhybrid (stickpropp) med dieselmotor för ladda / dryga ut körsträckan / eventuellt möjlighet till körning med begränsad hastighet.
En diesel som får gå på optimalt varvtal för att ladda kan väl inte dra vidare mycket och dieslar verkar ju vara mindre kinkiga när det gäller vilken olja de dricker.
Någon som vet?
Christian Homrighausen
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
baksätet

precis som på gamla crx finns tydligen glastak att tillgå, iaf i japan:)
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
+1intothered skrev:<!--quoteo(post=577102:date=13 Jan 2010, 18:20:49:name=Antonio)--><div class='quotetop'>QUOTE(Antonio @ 13 Jan 2010, 18:20:49) <a href="index.php?act=findpost&pid=577102"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->När miljöbilar är på tapeten så undrar jag vad fördelen är med hybrider typ Prius och Insight och CRZ. Det verkar ju hål i huvudet om man jämför med conceptet Volta tex.
Är det inte bättre att ha en stor elmotor som driver bilen framåt med en microdieselmotor typ som bara finns för att ladda elmotorn?
Vet inte hur Volta fungerar och om den kommer ner i utlovade siffrorna på 0,1 liter/mil, men det låter mer logiskt med en sådan hybrid än en stor bensinmotor med en löjligt liten elmotor som hjälp.
Honda har helt klart en intressant grej på miljöbilssidan. Vätgasbilen i USA, men Priustypen av Hybrider fattar jag inte vitsen med om jag ska vara ärlig.
Har länge undrat varför man inte gör en laddhybrid (stickpropp) med dieselmotor för ladda / dryga ut körsträckan / eventuellt möjlighet till körning med begränsad hastighet.
En diesel som får gå på optimalt varvtal för att ladda kan väl inte dra vidare mycket och dieslar verkar ju vara mindre kinkiga när det gäller vilken olja de dricker.
Någon som vet?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Är ni två på riktigt? Låter som om ni ska uppfinna evighetsmaskinen här... All energikonvertering slösar energi, så att köra en dieselmotor på en generator i syfte att skaffa ström till en elmotor är ett oerhört slöseri med energi.
Vem har inte skrattat åt denna herren, och ni ställer nästan samma frågor.
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Så vad tror ni kostar mest energi?
alt 1 eller 2?
Alt 1: En dieselmotor som driver hjulen framåt.
Alt 2: En dieselmotor som driver en generator som tillverkar ström som driver en elmotor som driver hjulen framåt.
Senast redigerad av Eisenhut den 15 januari 2010, 21:59, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
GM verkar då får till det,
Allt du behövde göra var att svara på frågan utan att vara spydig jävla bonnjävel!
Från Teknikens Värld:
Det som särskiljer Volt från andra hybridbilar på marknaden i dag är, förutom plug in-tekniken, att den förflyttar sig med hjälp av elektricitet vid alla farter under hela färden. För resor på upp till 64 kilometer får bilen sin kraft enbart från elen som finns lagrad i litiumjonbatterierna (220 celler) som är på 16 kWh. När batteriernas kraft sinat (som skydd kan de dock inte laddas ur helt) går bensin/E85-motorn in och försörjer elmotorn med den elektricitet som behövs, samtidigt som batterierna laddas upp. I detta läge förlängs bilens räckvidd till flera hundra kilometer. Exakt hur långt anger inte GM i sitt pressmaterial.
Elmotorn har en effekt på 150 hästkrafter och maximalt vridmoment ligger på 370 newtonmeter. Full tillräckligt med andra ord.
Vid urladdade batterier kan man också ladda upp dem via ett vanligt eluttag som finns i de flesta hushåll. GM uppger att det tar tre timmar att ladda batterierna helt, åtta timmar om man bara har tillgång till 120V.
Som kostnadsexempel nämner jänkarna att energikostnaden per dag är ungefär densamma som för ett standardkylskåp och frys. Räknar man efter amerikanska eltariffer och bränslepriser kostar Volt cirka 85 öre per mil vid eldrift och drygt fem kronor vid bensindrift.
Allt du behövde göra var att svara på frågan utan att vara spydig jävla bonnjävel!
Från Teknikens Värld:
Det som särskiljer Volt från andra hybridbilar på marknaden i dag är, förutom plug in-tekniken, att den förflyttar sig med hjälp av elektricitet vid alla farter under hela färden. För resor på upp till 64 kilometer får bilen sin kraft enbart från elen som finns lagrad i litiumjonbatterierna (220 celler) som är på 16 kWh. När batteriernas kraft sinat (som skydd kan de dock inte laddas ur helt) går bensin/E85-motorn in och försörjer elmotorn med den elektricitet som behövs, samtidigt som batterierna laddas upp. I detta läge förlängs bilens räckvidd till flera hundra kilometer. Exakt hur långt anger inte GM i sitt pressmaterial.
Elmotorn har en effekt på 150 hästkrafter och maximalt vridmoment ligger på 370 newtonmeter. Full tillräckligt med andra ord.
Vid urladdade batterier kan man också ladda upp dem via ett vanligt eluttag som finns i de flesta hushåll. GM uppger att det tar tre timmar att ladda batterierna helt, åtta timmar om man bara har tillgång till 120V.
Som kostnadsexempel nämner jänkarna att energikostnaden per dag är ungefär densamma som för ett standardkylskåp och frys. Räknar man efter amerikanska eltariffer och bränslepriser kostar Volt cirka 85 öre per mil vid eldrift och drygt fem kronor vid bensindrift.
Antonio Pozzi
-
Eisenhut

Vad? Jag bara säger som det är. Det är en oerhört fin tanke men läser du det finstilta så kräver den laddning för att du ska kunna få ner det till dom siffrorna.
Enligt uppgifter på om Volt går hemifrån helt oladdad så drar bilen fortfarande en halvliter milen och jag är övertygad att den hade dragit mindre utan vidarekopplingen via generator och elmotor.
Mvh/ Bonnjäveln
Enligt uppgifter på om Volt går hemifrån helt oladdad så drar bilen fortfarande en halvliter milen och jag är övertygad att den hade dragit mindre utan vidarekopplingen via generator och elmotor.
Mvh/ Bonnjäveln
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Jag röstar på förslag a2. visst du får lite förlust i laddningen.
Men kan du optimera dieselmotorn för 1 vartvtal + du kanske kan skippa en växellåda helt o hållet via drivningen från en el motor.
Så har du nog tillbaka dina förluster och mycket mer. Du har bilen laddad när du åker hemifrån och förhoppningsvis när du lämnar jobbet.
Diesel motorn startar man endast under längre åkturer eller kanske vid extrem kyla om man behöver mycket värme och ljus, kanske.
Mvh, Per
Men kan du optimera dieselmotorn för 1 vartvtal + du kanske kan skippa en växellåda helt o hållet via drivningen från en el motor.
Så har du nog tillbaka dina förluster och mycket mer. Du har bilen laddad när du åker hemifrån och förhoppningsvis när du lämnar jobbet.
Diesel motorn startar man endast under längre åkturer eller kanske vid extrem kyla om man behöver mycket värme och ljus, kanske.
Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Detta är redan passerad teknik, elbilar är inte framtiden om dem har utsläpp för att ta sig fram. OCh rena laddhybrider är endast som ett litet mellansteg, fungerar inte i praktiken. Tillverkare med lite pengar till utveckling får nöja sig med ovanstående, eller som renault rena laddhybrider. Andra mer framstående tillverkare kommer med mer sofistikerade lösningar som håller hela vägen.Antonio skrev:GM verkar då får till det,
Från Teknikens Värld:
Volt är trevlig, men titta gärna på priset, samt GMs rykte för kvalitet. Ni kör redan rätt märke om ni vill titulera er som förare av ett märke som leder utvecklingen av noll-utsläpps-visionen.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Ledsen för bonnordet, men jag brukar svara nåt i stil med hur jag blir tilltaladEisenhut skrev:Mvh/ Bonnjäveln
Antonio Pozzi
-
Eisenhut

Det är lugnt... Jag läste som sagt igenom mitt första och insåg att det nog var lite magstarkt skrivet.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Aerodynamic skrev:Jag röstar på förslag a2. visst du får lite förlust i laddningen.
Mvh, Per
Detta ar redan tungt beprovad teknik, boysen i TopGear byggde ju Eagle-i Thrust Hammerhead (eller vad den hette). elbil med kompletterande dieselaggregat
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
elbilar har utsläpp för att ta sig fram om de laddas. ponera att alla skaffar elbilar för att minska co2 halten från bilar, som är så löjligt liten i relation att det inte spelar nån roll, tänk er då vilket massivt tryck elnätet skulle utsättas för. Sverige har för tusan svårt att leverera el bara det kommer en köldknäpp. så
1. sk. miljövänlig el har inte en chans att räcka till och försörja en så massiv elkonsumption
2. Folk är livrädda för kärnkraftverk pga all propaganda kring dem så det är ju inte ett alternativ för allmänheten.
var ska elen komma ifrån? utifrån? kolkraft som det skulle bli, hur skulle det se ut då för de som vill minska co2 halten? nä elbilar med optimerade förbränningsmotorer eller vätgas (förutsatt att bränsletillverkningen blir någorlunda energieffektiv) så att elnätet inte behöver belastas mera tror jag på för att kunna stänga kolkraft som har en seriöst dålig påverkan med koldamm o skit de spyr ur sig.
1. sk. miljövänlig el har inte en chans att räcka till och försörja en så massiv elkonsumption
2. Folk är livrädda för kärnkraftverk pga all propaganda kring dem så det är ju inte ett alternativ för allmänheten.
var ska elen komma ifrån? utifrån? kolkraft som det skulle bli, hur skulle det se ut då för de som vill minska co2 halten? nä elbilar med optimerade förbränningsmotorer eller vätgas (förutsatt att bränsletillverkningen blir någorlunda energieffektiv) så att elnätet inte behöver belastas mera tror jag på för att kunna stänga kolkraft som har en seriöst dålig påverkan med koldamm o skit de spyr ur sig.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
-
civic vtec
pr0ny skrev:<!--quoteo(post=577010:date=13 Jan 2010, 08:20:40:name=M Scotte)--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 13 Jan 2010, 08:20:40) <a href="index.php?act=findpost&pid=577010"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Hur kan man tycka att en bil med prestanda som en 1.8L motor på 140hk har en kass förbrukning på 0,5L?? Övergår mitt förstånd.
Det är en 2+2, bilderna ni ser är USDM-modellen, skiljer en hel del mot EDM.
Hur kan man tycka att en miljöbil på 1100kg, med ca 140hk och nästan 180nm är slö????
Min accord är större, snabbare på alla sätt, den har 140hkr 340nm, den dricker 0,55l så ja, ja tycker det är usla siffror för att vara en hybridbil som är så liten och har så lite mos. Om vi pratar på pappret nu.
Den är snygg, flashig inredning, men thats about it... hadde den varit väldigt snål osv så hadde ja lätt kunnat tänka mig en sån, men i nulägen ingen chans. återigen beror på ägande kostnaden osv. hamnar bilen på 200k i swe så går den fetbort direkt.
man kan ju inte jämföra en accord diesel med en cr-z bensin
Mattias Ask
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Jag ser ingen mening att ha en större elmotor/batteri än vad som är rimligt för att ta upp den energin man normalt förlorar vid bromsning etc.Antonio skrev:När miljöbilar är på tapeten så undrar jag vad fördelen är med hybrider typ Prius och Insight och CRZ. Det verkar ju hål i huvudet om man jämför med conceptet Volta tex.
Vad är skillnaden på att ha en förbränningsmotor som laddar ett batteri, jämfört med att driva bilen? Det går åt samma energi att driva bilen oavsett om det kommer från batteri eller förbränningsmotor.
Desto fler energikonverteringar ju mer energi förlorar man.
Större batteri betyder även högre vikt.
Är inte riktigt med på hur det låter mer logiskt med en sån setup? Möjligtvis om man även kan plugga in den i väggen. Då får man dock energin från ett kolkraftverk i Polen istället...
Senast redigerad av Joakim Olsson den 24 januari 2010, 11:09, redigerad totalt 1 gånger.
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
joakim, fördelen med en dieselelektrisk motor är att dieseln kan ligga på optimalt varvtal konstant och således ha en väldigt effektiv förbränning, elmotorn har fullt vrid redan från 0 varv och behöver väl inte ens en växellåda. därav högre energiutvinning per liter bränsle i form av rörelse.
------------------------
------------------------
------------------------
civic vtec skrev:<!--quoteo(post=577082:date=13 Jan 2010, 16:05:13:name=pr0ny)--><div class='quotetop'>QUOTE(pr0ny @ 13 Jan 2010, 16:05:13) <a href="index.php?act=findpost&pid=577082"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=577010:date=13 Jan 2010, 08:20:40:name=M Scotte)--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 13 Jan 2010, 08:20:40) <a href="index.php?act=findpost&pid=577010"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Hur kan man tycka att en bil med prestanda som en 1.8L motor på 140hk har en kass förbrukning på 0,5L?? Övergår mitt förstånd.
Det är en 2+2, bilderna ni ser är USDM-modellen, skiljer en hel del mot EDM.
Hur kan man tycka att en miljöbil på 1100kg, med ca 140hk och nästan 180nm är slö????
Min accord är större, snabbare på alla sätt, den har 140hkr 340nm, den dricker 0,55l så ja, ja tycker det är usla siffror för att vara en hybridbil som är så liten och har så lite mos. Om vi pratar på pappret nu.
Den är snygg, flashig inredning, men thats about it... hadde den varit väldigt snål osv så hadde ja lätt kunnat tänka mig en sån, men i nulägen ingen chans. återigen beror på ägande kostnaden osv. hamnar bilen på 200k i swe så går den fetbort direkt.
man kan ju inte jämföra en accord diesel med en cr-z bensin
varför inte? i min värld är bilen en flopp på dom flesta punkterna, förutom utseendet, den är mycket snygg
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
-
M Scotte
- Kontakt:
Ni glömmer ett väldigt viktigt värde i dieselmotorn som är boven, NOX, så länge dem inte har adblue eller likn så har man ändå ett riktigt smutsigt utsläpp som inte bensinmotorn har. Det finns en anledning att California inte släpper in många dieslar på privatbilsmarknaden.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Joakim Olsson
Ja det har du rätt i! Frågan är om det man vinner överstiger det man förlorar i konvertering.EcciBaka skrev:joakim, fördelen med en dieselelektrisk motor är att dieseln kan ligga på optimalt varvtal konstant och således ha en väldigt effektiv förbränning, elmotorn har fullt vrid redan från 0 varv och behöver väl inte ens en växellåda. därav högre energiutvinning per liter bränsle i form av rörelse.
Kan tänka mig det är effektivt vid stadskörning där varvtalet varierar mer.
Senast redigerad av Joakim Olsson den 25 januari 2010, 10:09, redigerad totalt 1 gånger.
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson

Fler bilder - på den vita:
<a href="http://paultan.org/photo/detroit-2010-h ... 09.jpg.php" target="_blank">http://paultan.org/photo/detroit-2010-h ... jpg.php</a>
Senast redigerad av Andreas79 den 2 februari 2010, 09:31, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
- Joakim Olsson
Sjukt het! 
-
M Scotte
- Kontakt:
Det står Peugeot så bra för själva så vi låter dem hållas.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- fonzeka
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Apropå "fula" Pegutter och hybridbilar: <a href="http://www.sportbilen.se/gallery.php?id=861" target="_blank">http://www.sportbilen.se/gallery.php?id=861</a>
313hk, 4wd och 0.49l/milen blandad körning låter ju inte helt fel
Tänk om Honda hade kunnat komma med nåt liknande.
313hk, 4wd och 0.49l/milen blandad körning låter ju inte helt fel
Tänk om Honda hade kunnat komma med nåt liknande.
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Så det är inte bara jag som får lite fransosvibbar av CR-Z 

Senast redigerad av Mordiiax den 11 februari 2010, 15:46, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
M Scotte
- Kontakt:
Så det är inte bara jag som får lite CRX-vibbar av C4 :rolleyes:

Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92