fredrick, jag kan rekommendera dig att gå till palace av alla idiotställen, men där har de en enorm kunskap, samt utbud av finfin whiskey!
innan jag var där, drack jag aldrig, men efteråt uppskattar jag det mycket mer, dock inte lika mycket som flanarna som skrivit innan, konstigt nog!
Whisky
Mmm Whiskey är inte helt fel håller på att "lära" mej att dricka ...vanliga är ju inga problem men Caol ila är vid första smaken "huuu" vad rökigt ...nästa smutt hmm inte sså mycket rökig kanske ändå ....några dagar senare mmmm den var god denna ...Dricker man whiskey och tycker om det så lär man sej nog att tycka om det mesta i whiskey väg ....Själv tycker jag om Johnnie Walker jag har dom alla,Röd,svart,grön,guld och blå guld och blå är helt fantastiska men om jag får välja så är nog´min favorit gulden ..kanske dels att den är nästan 800 kr billigare .Har idag en samling på 48 olika whiskey sorter även dom nya som kommer in från japan ..litte annerlunda men goda.....Har Mackmyra Preludium:3 och 4 ...givetvis så kommer nästa Preludium:06 den 1 dec när man är på Gran Canaria "playa del ingles" och ingen man kan skicka till bolaget i heller ingen som vill stå i kö i 6 timmar (minst) för en whiskey som dom inte ens dricker .....men men ville bara skriva litte när vi prattade om whiskey ...Hoppas att det blir några fler whiskey tips i denna fina tråden .....
Kan rekomendera Johnnie Walker Golden label mycket god.....Ingen som har Johnnie Walker swing och står och skräpar i ett hörn :wohow:
Mvh kim
Kan rekomendera Johnnie Walker Golden label mycket god.....Ingen som har Johnnie Walker swing och står och skräpar i ett hörn :wohow:
Mvh kim
#Kim Caspersen #
Civic Type R-GT
<a href="http://s2.bitefight.se/c.php?uid=25570" target="_blank">http://s2.bitefight.se/c.php?uid=25570</a>
Civic Type R-GT
<a href="http://s2.bitefight.se/c.php?uid=25570" target="_blank">http://s2.bitefight.se/c.php?uid=25570</a>
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
jag skall på provning den 6e, har nämligen fått tips om att systemets provningar e lyckade, o bra kunskap...?!nån som har erfarenhet?
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Känner en kille som brukade hålla i provningar för systemet och kan säga att de rekommenderas starkt, systembolaget besitter enorm kunskap.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Snackade med en bekant som nämnde att det fanns en "rosa" whisky som var väldigt eftertraktad. Färgen kom ur lagringen..
Någon som vet vilken han menade?
Är inte såå whiskykunnig som ni kanske märker
Någon som vet vilken han menade?
Är inte såå whiskykunnig som ni kanske märker
Prelude Si 2.0 -89
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Bruichladdich 20år Flirtation.
" 2004-09-22, Flirtation på systembolaget!
Bruichladdichs senaste utgåva Bruichladdich 20 år 2nd edition, även kallad Flirtation finns på systembolaget från 28/9 för 953:-. Whiskyn som har en rosa karaktär, efter lagringen avslutats på rödvinsfat, har fått mycket bra kritik."
" 2004-09-22, Flirtation på systembolaget!
Bruichladdichs senaste utgåva Bruichladdich 20 år 2nd edition, även kallad Flirtation finns på systembolaget från 28/9 för 953:-. Whiskyn som har en rosa karaktär, efter lagringen avslutats på rödvinsfat, har fått mycket bra kritik."
Kör:
Kör:
Du kan gärna ge mej en :whistling: :wohow:Patrik_S skrev:Precis den!
Vore skoj att ha i skåpet eller ge bort.
#Kim Caspersen #
Civic Type R-GT
Civic Type R-GT
Vill bara ge tips om Suntory Whisky från japan. Den 17 åriga är riktigt najs.
//Daniel Sundqvist
Nu: Accord Executive & Type-S i samma bil... typ -04:a
Volvo V70II 2,4D -08:a
Tidigare:
Accord Coupé -94:a
Toyota Carina E -92:a
Nissan Prairie -87:a
Nu: Accord Executive & Type-S i samma bil... typ -04:a
Volvo V70II 2,4D -08:a
Tidigare:
Accord Coupé -94:a
Toyota Carina E -92:a
Nissan Prairie -87:a
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Ardbeg 2000, kan det va nått?
Nån här på jobbet måste iaf ha gillat den då det är ett lösenord till ett prog som vi använder
Nån här på jobbet måste iaf ha gillat den då det är ett lösenord till ett prog som vi använder
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
Eller så kanske personen var och hälsade på destilleriet år 2000... för mig veterligen finns det ingen ardbeg 2000 ännu.
Kör:
Kör:
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Ja int fasen vet jag, kan vara så att lösenordet skapades 2000 oxå.
Jkla skitprogram som är riktigt stenålder...
Jkla skitprogram som är riktigt stenålder...
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Min sambos brorsa har återuppväckt mitt intresse för bourbon igen. Bra bourbon är fantastiskt gott och väl jämförbart med single malt på många sätt.
Igår beställdes två Bouorbon på bolaget.
1st Elmer T Lee art # 80082
1st Old Rip Van Winkle Art # 83199
Igår beställdes två Bouorbon på bolaget.
1st Elmer T Lee art # 80082
1st Old Rip Van Winkle Art # 83199
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
krollan
- Bil: del sol vti-t
- Namn: Kristofer Andersson
DU får berätta hur de var sedan steffo,
Har legat lågt på whisky sidan ett tag,då jag slutade som hovmästare och inte längre har tillgång till min gamla fina rabatt på symposium:(
Har legat lågt på whisky sidan ett tag,då jag slutade som hovmästare och inte längre har tillgång till min gamla fina rabatt på symposium:(
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
medlemnr. 557
- Steffo

Jag har också legat lite lågt det sista två åren. Köpt någon flaska lite då och då, men haft ett sinande förråd. jag är nog nere i max 10 sorters single malt i skpået nu
. Men i ärlighetens namn så har intresset lagt sig en del. Så är det alltid för mig. Det går i vågor. Snart är det dags att få en våg av stereointresse igen tror jag. Det senaste året har kretsat mest runt hojen.
Jag kan rekommendera Woodford Reserve. En riktigt fin bourbon som är hyggligt prisvärd. Kostar väl typ 450 spänn för en 70:s i beställningssortimentet.
Jag kan rekommendera Woodford Reserve. En riktigt fin bourbon som är hyggligt prisvärd. Kostar väl typ 450 spänn för en 70:s i beställningssortimentet.
Stockholm
- Pollie
- Bil: Honda CRX VTEC
- Namn: Robin Thunstrom
- Kontakt:
Klockren tråd då jag ska köpa min Fader Fara en wirre för han nyss fyllt 50. En riktig whiskey njutare som har, a allt nästan. Har läst igenom här nu och skrivit ner en del på en lapp och nu bär det av till systemet. Tack alla finlirare :hpcrock:
Jag drack en riktigt snäll whiskey som hade en grym eftersmak av mandel, och inte så att man anade en ton av mandel utan det smakade verkligen extremt mycket mandel..
Tyvärr var detta på ett julbord (2008) med gamla jobbet och som alla vet kan det bli ganska blött på julbord. Jag har helt enkelt glömt vad det var jag drack, jag minns bara att den var god :rolleyes:
Någon här som har en aning om vad det var jag drack?
Tyvärr var detta på ett julbord (2008) med gamla jobbet och som alla vet kan det bli ganska blött på julbord. Jag har helt enkelt glömt vad det var jag drack, jag minns bara att den var god :rolleyes:
Någon här som har en aning om vad det var jag drack?
Team222
HPC IRC CREW, SWEDEN
HPC IRC CREW, SWEDEN
Haha, det låter som senioren är avundsjuk på min ringa ålder minsann! Ska allt koka ihop en plan lagom till kryssningen, kanske knyta ihop dina skosnören eller dylikt!
Vi kids sysslar ju med såna busstreck 
Team222
HPC IRC CREW, SWEDEN
HPC IRC CREW, SWEDEN
-
krollan
Den är bra,jag tycker att den har lite för oblanserad syra men blir säkert bra om den får stå till sig lite,eller så är det för längesedan jag drack den nu får nog öppna flaskan.
Jag har bantat ner till fjorton flaskor nu och dricker nästan bara caol ila och bowmore numera bra whisky och relativt billiga och låter dyrgriparna stå kvar.
Jag har bantat ner till fjorton flaskor nu och dricker nästan bara caol ila och bowmore numera bra whisky och relativt billiga och låter dyrgriparna stå kvar.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
medlemnr. 557
- Steffo

Jag har bara en dyrgrip som jag inte öppnat. Det är en Gordon and Mcphail Speymalt (Macallan) som det kan bli samlarvärde på någon gång. Kan typ aldrig hålla mig när jag väl köpt en flaska 
Jag köpte en gång en Balvenie Port Wood 21 år billigt. Den drack jag upp snabbt och insåg senare att jag hade tredubblat investeringen om jag behållit flaskan i 5 år. Jag tror att jag ska se till att behålla lite godingar oöppnade om jag hittar något fynd.
Jag köpte en gång en Balvenie Port Wood 21 år billigt. Den drack jag upp snabbt och insåg senare att jag hade tredubblat investeringen om jag behållit flaskan i 5 år. Jag tror att jag ska se till att behålla lite godingar oöppnade om jag hittar något fynd.
Stockholm
-
krollan
HAHAHA känner igen det allt för väl har under förra året avslutat två gamla port ellen en springbank från sextiotalet och "råkat" öppna en st. magdalene rare old malts -82a..
Synd att man oftast inte har pengarna till att köpa två dricka en spara en om man hade kunnat hålla tassarna i styr dvs.
Synd att man oftast inte har pengarna till att köpa två dricka en spara en om man hade kunnat hålla tassarna i styr dvs.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
medlemnr. 557