Problem med 4-hjulstyrningen på min Prelude -92

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Glidargrabben

Hjälp!

4-hjulstyrningen har lagt av på min Honda Prelude -92. Någon som haft samma problem o kan komma med något bra förslag på var felet kan finnas. Vet att detta är ett hyfsat vanligt problem på Prelude så någon kanske vet vad de vanligaste felen är.

Stort TACK på förhand!

Mvh Mattias
sk8micke
Bil: prelude bb6
Namn: Micke svensson
Been thanked: 1 time

har för mig det e nån styrbox som brukar paja men e inte säker,vet bara att d kan blir dyrt å fixa!
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style

www.garaget.org/sk8micke

kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
sk8micke
Bil: prelude bb6
Namn: Micke svensson
Been thanked: 1 time

sök på google så hittar du mer info.här inne e det nästan ingen som har prelude ändå!
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style

www.garaget.org/sk8micke

kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
Användarvisningsbild
Jalle
Bil: Acura TL 2004
Namn: Jari Saren

Behöver du delar kan du pm:a Sarén här på forumet, han har demonterat ett fungerande 4ws-system och har delar liggandes :)
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Glidargrabben

Jalle skrev:Behöver du delar kan du pm:a Sarén här på forumet, han har demonterat ett fungerande 4ws-system och har delar liggandes :)

Lysande! Tack, om det visar sig att något är trasigt så ska jag höra med honom.
Annars läste jag en annan tråd där det talades om att någon fixat samma fel genom att rengöra sesorerna, kan vara samma fel som mitt för 4-hjulsstyrningen la inte bara av utan glappade en hel del fram o tillbaka innan den tillslut pajade.
pr0ny
Namn: Ronny P

Styrboxen skall sitta i baksätetsrygg. Bästa är om du provar med en vän eller någon på forumet att byta box och se om det funkar, annars finns det säkringar som kan ha gått.
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Sarén
Namn: Robin Sarén

Jag har allt till 4-hjulstyrningen liggandes i Jönköping(Norrahammar). Bara att höra av dig ifall du vill testa/köpa.

Kan nå mig på: 076-168 20 88

Edit: la till nr.
Senast redigerad av Sarén den 16 februari 2010, 21:26, redigerad totalt 1 gånger.
Robin Sarén

Honda S2000
stumpen
Bil: Prelude -92a
Namn: Fredrik Björkman

en simpel sak som har varit uppe angånde 4ws är kolla lyset i bak så inga lampor e trasiga...?...
Glidargrabben

Sarén skrev:Jag har allt till 4-hjulstyrningen liggandes i Jönköping(Norrahammar). Bara att höra av dig ifall du vill testa/köpa.

Kan nå mig på: 076-168 20 88

Edit: la till nr.
Grymt, vi bor ju i samma stad så jag kommer säkerligen att höra av mig. Ska kolla upp ett par saker först så d inte är något litet skitfel.

Höres!
Glidargrabben

stumpen skrev:en simpel sak som har varit uppe angånde 4ws är kolla lyset i bak så inga lampor e trasiga...?...
Hur menar du då? Menar du i bagaget eller bakljusen? Riktigt puckat om 4-hjulsstyrningen kan vara så lätt att få fel på, korkat kopplat av Honda isåfall!
stumpen
Bil: Prelude -92a
Namn: Fredrik Björkman

sökte lite men hittade den tråden inte igen,

fanns en tråd förut där de var 4ws bekymmer då hade lampan till positionsljuset bak (tror ja de va) slocknat sedan funka de int.

vet jag läste de om och om igen tyckte de lät total idiotiskt men tydligen kunde ett sånt litet fel ställa till de....

4ws är ett bekymmer med dessa bilar...

hör du de 4klickena när du startar/startat bilen?
Wikmaldo
Namn: Jimmy

Jag hade samma problem då jag hade Honda Prelude -92. Det var i precis samma veva som jag skulle sälja den. Jag trodde styrboxen var paj.

Den som köpte Preluden bytte efter ett tag batteriet och efter det så började 4WS funka igen. Kan verkligen ett dåligt batteri påverka 4WS? Eller var det bara en ren tillfällighet att fyrhjulsstyrningen började funka i och med batteribytet?
NeMoo
Bil: Civic ek3
Namn: Robert Rodinsson

I och med att 4ws är elektriskt så är det logiskt att systemet strejkar om de känner att spänningen i batteriet är för låg för att systemet skall kunna operera enligt spec. Däremot borde de ju kicka igång igen om nu generatorn laddar som den skall.... fast den kanske bara kör diagnostiken en gång vid nyckelvridet till läge 2?
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa

Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
HanneZ

En liten dummy-fråga i tråden... Hur känner man av 4ws'en och hur märker man att den är trasig?
Hannes Bjurek
Del sol
Användarvisningsbild
Jalle
Bil: Acura TL 2004
Namn: Jari Saren

HanneZ skrev:En liten dummy-fråga i tråden... Hur känner man av 4ws'en och hur märker man att den är trasig?
Om du har bilen igång och gör fulla rattutslag så ser du hur bakhjulen svänger i motsatt riktning.
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Skriv svar