K-Pro
-
Kimzz
- Bil: Integra Type-R DC5
- Namn: Kim Huseby
- Been thanked: 1 time
vad jag har fattat det som när jag har läst på dc5 forumet så är det inte samma.
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
- Peter_Ctr
- Bil: Honda Integra Type R Dc5
- Namn: Peter Fjärreskog
- Kontakt:
Okej då blir det nog ingen k-pro till min ep3:a hehe för hade tänkt köpa en dc5:a nästa vår och använda samma k-pro till den
men men då har jag tid att spara ihop pengar hehe
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Med lite modifikationer och en ny lambda går det att använda den.
http://www.hondata.com/techk20-ctr-o2wiring.html
http://www.hondata.com/techk20-ctr-o2wiring.html
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Skilnaden mellan DC5 och EP3 är att DC5 heter PRB och EP3 PRA (99% säker, men rätta mig om jag har fel) och det är som Fonzeka säger, man kan använda PRB i EP3 bara man skaffar en ny bredbandslambda. Honda har ju givetvis en org till DC5 som funkar. 
FOnzeka körde PRB då han hade EP3a och nu kör jag med hans box i min EP3a och det är bara nån kabel i kontakten till boxen som ska flyttas.
FOnzeka körde PRB då han hade EP3a och nu kör jag med hans box i min EP3a och det är bara nån kabel i kontakten till boxen som ska flyttas.
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Pratar vi jdm dc5, eller amerikansk dc5?
Fast grejen är den att de flesta väljer faktiskt PRB Kpro till sin ep3:a då man med hjälp av bredbandslambdan ser direkt i datorn om bilen går för snålt eller inte. Så jag rekommendar att köpa PRB till sin ep3:a. Det man får göra är att köpa en ny Honda bredbandslambda för 1500kr och koppla om 2kablar till ecu:n.
Fast grejen är den att de flesta väljer faktiskt PRB Kpro till sin ep3:a då man med hjälp av bredbandslambdan ser direkt i datorn om bilen går för snålt eller inte. Så jag rekommendar att köpa PRB till sin ep3:a. Det man får göra är att köpa en ny Honda bredbandslambda för 1500kr och koppla om 2kablar till ecu:n.
- Peter_Ctr
- Bil: Honda Integra Type R Dc5
- Namn: Peter Fjärreskog
- Kontakt:
Jag pratar om Jdm Dc5:a
Okej för jag tänkte kanske köpa Clintans k-pro å de har väl du hos dig malkolm om jag fattade rätt? jag e ju sugen på att köpa en jdm dc5:a nästa vår å då vill jag ju kunna koppla in samma k-pro